Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Onpa mts6 kyllä asiallinen kulutus, ei tuo ole enää automaattibensalle paha lainkaan.
RoyalGuru
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Syys 2017, 17:51

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RoyalGuru »

Ja taas lakkasi lukot toimimasta. Tämä on kyllä kummallinen tauti, yhtäkkiä lakkasi keskuslukitus pelaamasta. Ei toimi millään tavalla, edes ovessa oleva keskuslukituksen kytkin on pimeänä.

Viimeksi tämä tapahtui marraskuussa, oli suht samanlainen sohjoinen keli. Ongelma ratkesi itsekseen muutaman päivän päästä, mutta eivät huollossa voineet tehdä asialle mitään, "kun vika ei ollut päällä". vikakoodeja lukija antoi parin A4:n verran :D

Huomenna heti aamusta pajalle, kun vika on päällä nyt, tuskin aamuu mennessä korjaantuu.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Opel ilmoittaa todellisen kulutuksen liikkuvan 6-9.5 litran välillä, eli MTS6 oot saanut kulutuksen kyllä todellakin kohdilleen. Mulla ACC on pelittänyt pitemmän ajan, mutta noi matriisit temppuilee edelleen ilman syytä. Tänään kävi huollossa, mutta ei sieltä mitään löytynyt jota vähän odottelinkin, vikakoodeja lähinnä hakivat.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

otj kirjoitti: 19 Tammi 2018, 16:52
Piude81 kirjoitti: 19 Tammi 2018, 10:53
Mulla on webasto 1.4T manuaali farkku Astrassa ja ajan pääsääntöisesti motaria 140km per päivä ja mun kulutus on siinä ajossa ollut pienimmillään 5.4 satasella ja isoimmillaan 6.1. Kaupungissa menee melki 7 litraan mut koko 27tkm ajon keskikulutus on ollut 6.0.
Jos nuo on ajotietokoneen lukemia, niin itellä menee samoihin. Jos taas tankkauksista mitattuja, niin vähällä menee. Tankkauksista 6,7 l keskikulutus 85 tkm matkalla.

Joo ajotietokoneen lukemia on. Mutta mä oon pari kertaa tarkastanut asian tankkauksista mittaamalla ja ihan samaa on näyttänyt ainakin ne kaksi kertaa.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Puolitoista kuukautta enään jäljellä, ennen kuin uusi Insignia olisi persuksen alla, ja 4 vuotta uusi Inkku jätti tänään kadunvarteen kun ilmeisesti kytkin ilmeisesti hajosi. Haju oli perhanan paha ja sauhua tuli konepellin alta ihan kunnolla ja veto loppui siihen paikkaan.
Ensimmäinen kytkin kun mulla on ikinä hajonnut, mutta kerta se ensimmäinenkin :-?
Open Assistance toimi kuin ihmisenmieli, reilussa tunnissa oli auto hinauksessa, ja sijaisauto käytössä, joten propsit sinne, pelastivat päivän... :worship:
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Kolmatta päivää uus Sports Tourer ajossa :D
Paljon ei ole ehtinyt ajella,
mut ensimmäisenä päivänä meinas tulle kuset housuun kun tuli ilmoitus "varoitus, vesiliirron vaara" ja tämä helvetin KOVAA.
En löytänyt manuaalista mistä sais pois tai ainakin hiljemmalle, oisko vinkkii?
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ei taida saada hiljemmalle, tai ainakaan minä en osannut laittaa. Mutta pois saa kun laittaa ne liikennetiedotteet pois päältä. On se kyllä kieltämättä vähän turhan kova rääkäisy minkä se ukko sieltä päästää. Mulla meni hermot kun joka päivä työmatkaa (4 km) ajaessa kertoi tietyöstä 80 km päässä, näin ollen saa auto pitää jatkossa liikennetiedotteet omana tietonaan :D

Antt1N muistinko oikein että sulla on normivakkari ja se ei siis toimi? Sitä tuskin kehtaavat laittaa talven piikkiin jos näin on :lol: Onko muuten kukaan huomannut acc:n kanssa tekstiä "palvelu, kuljettajan apujärjestelmä" ja tuolloin acc on pois pelistä? Varsinkin kysymys lähinnä Royalgurulle, että onko tuo teksti ollut sulla, kun nyt pidemmän aikaa ollut toimimatta? Ja jos joku tietää mikä on tuon tutkan käyttämä sulake niin otan tiedon mielelläni vastaan, voi taas sitten jatkaa hieman tuon acc:n sielunelämään perehtymistä...

Onko nykimisestä kärsivistä kukaan saanut vielä helpotusta ongelmaan? Mulla hetken aikaa (~700 km) toimi moitteetta, mutta sitten taas alkoi nypytykset uudestaan. Jotenkin vaikea uskoa että vika olisi pelkässä softassa, jos toisilla toimii ja toisilla ei, kun softan kummiskin luulis olevan identtinen näissä 1,5 TA kokoonpanossa.
RoyalGuru
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Syys 2017, 17:51

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RoyalGuru »

Tuo "Palvelu-teksti tulee näyttöön. Autoa nyt tutkittu Länsiautossa ja ajettu diagnostiikka. Vika kuulemma viihdejärjestelmän MOST-väylässä, sotkee tuon ACC:n toiminnan. Tällä viikolla ollut Vantaan liikkeessä jo kolmas Inkku, jossa sama vika. Eivät vielä muuta osanneet tehdä, muuta kuin nollasivat vikakoodit. Kuulemma selvitys on työn alla. Eli tämä siis vihjeenä niille, jotka painivat vastaavan ongelman kanssa.

Ja tuosta lukituksesta, Ei toimi edelleenkään ei. Lukivat vikakoodit ja se ei poista ongelmaa, ilmeisesti korin ohjausboxi pastana ja odottaa sähkömiehen tutkintaa, joka siis 9.2.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ainakin Astrassa, jossa sama systeemi, tiedotteet hiljenee kun sen tullessa napsuttaa volumea pienemmälle. Jostain valikoista löytyy myös. Navin kun laittaa päälle, silloin voi tuota ääntä säätää aina ohjeen tullen.

Edit: Eli siis Navin ääni ja tuo tiedoteääni on synkassa, saman volumesäädön takana.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kokeilepa Royalguru jos sulla on aikaa seuraavaa:


Aja autoa seuraavilla ehdoilla 10-30 minuutin ajan. Viesti "Palvelu kuljettajan apujärjestelmä" sammuu, kun kalibrointi on valmis.
Kuljettajan tietonäytössä on viesti "Palvelu kuljettajan apujärjestelmä".
Älä poistu näytöstä äläkä paina muita painikkeita, ennen kuin viesti poistuu.
Auton nopeus yli 56km/h. Vältä rajuja kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Seuraa yhtä tai useampaa ajoneuvoa. (Tyypillinen liikenne riittää, mutta 30 - 50 m etäisyydellä olevat ajoneuvot lyhentävät tehokkaasti aikaa)
Aja suoralla tiellä, jossa on monia liikkumattomia kohteita tien sivussa


Itse tiedät parhaiten oletko jo ajanutkin tuon kaltaista ajoa. Voihan se olla ettei auta ja tosiaan syyt on tuossa sähköjärjestelmässä, mikä kyllä tuntuu olevan tässä autossa todella "epästabiili". Mulla on pari kertaa ollut tuo sama viesti myös taulussa, mutta poistunut itsestään, todennäköisesti en ole tuolloin ole edes suoriuttanut yllä mainittua ajosuoritusta.
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Ekitheman: mulla adaptiivinen vakkari.
Duudi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 30 Kesä 2017, 11:29

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Duudi »

Kun "service" -sanaa suomentaa vaikka google-kääntäjällä tai vastaavalla, saattaa se kääntyä "palvelu". Joku toinen saattaisi suomentaa "huolla".
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Varmasti käännöksen puolesta asia on juuri noin. Itsellä vain tuli mieleen että heittäytyykö se tutka syystä tai toisesta tuohon kalibrointimoodiin silloin tällöin, ja sitten on tuo teksti näytössä. Tuohon tekstiin nimittäin kuten ehkä saattoi arvata, vaihdoin itse tuon "Palvelu kuljettajan apujärjestelmä", ohjeessa lukee tietenkin "service driver assist". Tietenkin yhtä todennäköistä, että kyseessä on vika johon auto pyytää huoltoa. Mulla kuitenkin tuo teksti on hävinnyt ihan itsekseen vuorokauden sisällä ilmaantumisesta. Tässä varmaan lukee kun vaihteistokin vetelee viimeisiään "Palvelu Automaattivaihteisto" :lol:

Ja Antt1N, näköjään muistin siis väärin. Sulla varmaan sit hyvin samaa ongelmaa kuin Royalgurulla, toivottavasti noihin löytyy jotain parannuksia.
Tikkaaja
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Tammi 2018, 23:13

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Tikkaaja »

No niin, oli pakko tehdä tunnukset.

Ostin vähän ennen joulua esittelyautona toimineen Insignian ST. 165 heppainen bensaturbo automaatilla, Innovation-varustelulla, Matrix-ledeillä ja AGR-penkeillä avustimien kera. Olen ollut hyvin tyytyväinen pakettiin.

Ekat 3000 km on mennyt ihan hyvin, mutta itselläni on ongelmia takalasin lämmityksen kanssa. Sen käyttäminen laittaa auton polvilleen, jolloin oikeastaan mikään ei toimi ja varoituksia on laidasta laitaan. Auto on menossa tämän takia Länsi-autoon korjaukseen, jossa vaihtavat juuri tehtaalta tulleesta autosta osaa omaan autooni.

Lisäksi huomasin tänään, että yksi auton LED-takavalojen koteloista on haljennut useammasta kohdasta. Mikä vähän kertoisi valmistusvirheestä.
tiktee-4
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Tammi 2018, 13:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tiktee-4 »

Muutama päivä sitten saatu ajoon uusi Insignia Grand Sportin 1.5l bensaturbolla. Muuten ollut hyvä paketti, mutta autossa tosiaan ilmenee lievää nykimistä, kun vakkarin asettelee 88km/h nopeuteen. Saavat huollossa katsoa öljynvaihdon yhteydessä, vaikka tuskin sieltä juuri apuja löytyy. Samalla saavat päivitttä navigaattorin kartat, jotka vaikuttavat useamman vuoden vanhoilta..
Vastaa Viestiin