Insignia B
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
InsginiaGS innovation AT 1.5 165 ollut nyt vähän aikaa ajossa. Webasto,bose,agr,innovation plus. Noin reilu tuhat kilsaa ajettu, yli puolet kaupunkiajoa.
Hyvin toiminut kaikin puolin.
Start / stop systeemin otan yleensä pois käytöstä ennen lähtöä jos ruuhka-ajoa tiedossa. Kaistavahtia tullut pidettyä oletuksena päällä.
Noin 500 kilsan moottoritie 70% + pikatie 30% reissulla nollasin bensankulutusreittimittarin aluksi.
Reissun jälkeen mittari näytti että keskikulutus 6,8l/100.
Kokonais kulutus 7,9 kuitenkin vielä. Ei tuo niin paha ole, en tiedä tippuuko tuosta vielä..
Kysymys:
Mitäs moottoriöljyä tähän hommais jos täytyy öljyä lisätä. Dexos 1 Gen 2 öljyjä mitä manuaali suosittelee, ei oikein tunnu löytyvän mistään. Mistäs sais?
Nyt on mukana purnukka Mobil 1 ESP Formula 5w-30. Kait sen pitäis kanssa käydä ok.
Hyvin toiminut kaikin puolin.
Start / stop systeemin otan yleensä pois käytöstä ennen lähtöä jos ruuhka-ajoa tiedossa. Kaistavahtia tullut pidettyä oletuksena päällä.
Noin 500 kilsan moottoritie 70% + pikatie 30% reissulla nollasin bensankulutusreittimittarin aluksi.
Reissun jälkeen mittari näytti että keskikulutus 6,8l/100.
Kokonais kulutus 7,9 kuitenkin vielä. Ei tuo niin paha ole, en tiedä tippuuko tuosta vielä..
Kysymys:
Mitäs moottoriöljyä tähän hommais jos täytyy öljyä lisätä. Dexos 1 Gen 2 öljyjä mitä manuaali suosittelee, ei oikein tunnu löytyvän mistään. Mistäs sais?
Nyt on mukana purnukka Mobil 1 ESP Formula 5w-30. Kait sen pitäis kanssa käydä ok.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Marmorilla litran lisäys purkki noin kympin.
Tai 5l kannussa litrahinta halvempi.
Tai 5l kannussa litrahinta halvempi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Muutamilla on täällä Bosen äänentoisto. Miten se soi ja tuleeko myös matalaa bassoa?
Re: Insignia B
Tervehdys!
Täälläkin ostettu 1.5 AT sports tourer. Heti ensimmäisellä matkalla teki tuota nykimistä maantiellä, poistui kun pisti ESP:n pois päältä ja laittoi sen hetken päästä takas päälle. Mielestäni auto jarrutti aina kevyesti itsekseen muutaman sekunnin välein. Aiheutti muuten melkoisen ketutuksen kun alla on <100 km ajettu auto ja heti vikaa. Ja vika vieläpä sellainen, joka ei ole aina päällä, eli diagnosointi varmasti todella vaikeaa. Mutta hyvä jos muillakin ollu samaa, niin eiköhän nuo sitten ala huollossa paremmin tuon keksimään. Tosin minulla ei ole välttämättä sen ensimmäisen kerran jälkeen enää ilmaantunut. Epäilin jo että voiko olla jokin ESP järjestelmän "self-test", jonka tekee kun tietyt kriteerit täyttyvät? Ja autossa tosiaan tuo mukautuva vakkari.
Täälläkin ostettu 1.5 AT sports tourer. Heti ensimmäisellä matkalla teki tuota nykimistä maantiellä, poistui kun pisti ESP:n pois päältä ja laittoi sen hetken päästä takas päälle. Mielestäni auto jarrutti aina kevyesti itsekseen muutaman sekunnin välein. Aiheutti muuten melkoisen ketutuksen kun alla on <100 km ajettu auto ja heti vikaa. Ja vika vieläpä sellainen, joka ei ole aina päällä, eli diagnosointi varmasti todella vaikeaa. Mutta hyvä jos muillakin ollu samaa, niin eiköhän nuo sitten ala huollossa paremmin tuon keksimään. Tosin minulla ei ole välttämättä sen ensimmäisen kerran jälkeen enää ilmaantunut. Epäilin jo että voiko olla jokin ESP järjestelmän "self-test", jonka tekee kun tietyt kriteerit täyttyvät? Ja autossa tosiaan tuo mukautuva vakkari.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Hyvin se Bose mielestäni soi. Tosin edellisissä autoissa ollut vakkari kajarit joten niihin verrattuna huomattava parannus. Varsinkin Radiosta klasarimusa "Classic" asema soi hienosti. Ja tietysti median kautta hyvin miksatut levyt. Alapäätä on mielestäni ihan riittävästi. Bassoja täysille en ole kokeillut laittaa, kun menee överiksi. Mitään valmis equ asetuksia ei tullut mukana , mutta suosikkeihin voi tallettaa muutamat omat eq asetukset. Syytä ehkä tehdä sillä jotkut levyt / radiokanavat tai biisit tarvii miedompaa alapäätä ja toiset enemmän. Mulla kyllä yleensä oletuksena tuo yksi equ asetus mitä tein heti alkuun. Toimii.otj kirjoitti:Muutamilla on täällä Bosen äänentoisto. Miten se soi ja tuleeko myös matalaa bassoa?
Re: Insignia B
Ei hele pitääpä käydä koeajamassa uudestaan insignia, kun ei ennen ostopäätöstä tehdyssä ajossa tuollaista huomannut. Hieman huolettaa lukea moisesta, mutta tilaukseen se ei vaikuta, tässä vaiheessa jo myöhäistä enkä edes haluaisi vaihtaa.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 63
- Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11
Re: Insignia B
Tänään paikallisessa huollossa ja renkaat painotettiin uudestaan, laskettiin paineet (nyt 2,4) olin pitänyt kuulemma liian kovia paineita (2,7 etu ja 2,8 taka) ja toden totta auto parani kyllä. Vikamuisti luettiin ja mitään ei löytynyt, samoin mitään kampanjoita ei ole auki eli seurataan tilannetta. Öljythän annoin vaihtaa noin 2500km ajettuna, ja uutta Dexosta meni koneeseen eli siitäkään ei pitäisi johtua. Kilsoja nyt 4500 ja edelleen autoon kyllä hyvin tyytyväinen. Tuo hud-näytön kehysmuovi hieman nitisi jossain kohtaa mutta vaiva hävisi kun pyyhin pölyt ja suihkin samalla muovinhoitoainetta kehykselle. Eli tuo nykiminen on ainoa murhe joka autossa on ollut. Renkaiden painotusta en viaksi laske. Ilokseni huomannut että öljyä ei ole kulunut ennen vaihtoa eikä sen jälkeen. Kone lienee siis työstöltään varsin laadukasta tekoa!
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Re: Insignia B
Vaihdatin autoon talvirenkaat mallia R2, ne laitettiin alkuperäisille 17" vanteille. Oli kyllä tarkoitus hommata näihin jotkut halvat 16" vanteet, mutta rengasliike ei oikein halunnut niitä tähän autoon myydä. Ihmettelin vähän miksi.
Renkaat tuntuvat kyllä toimivan ok, melu ei juuri kovempi kuin Michelineillä.
Paineet tällä hetkellä 2,6 ja 2,4 etu/taka. Kulutuskin varmaan laskisi näillä kitkoilla hieman.. mutta kun tuo webasto käynnistyy melkein joka startissa
Renkaat tuntuvat kyllä toimivan ok, melu ei juuri kovempi kuin Michelineillä.
Paineet tällä hetkellä 2,6 ja 2,4 etu/taka. Kulutuskin varmaan laskisi näillä kitkoilla hieman.. mutta kun tuo webasto käynnistyy melkein joka startissa
Re: Insignia B
Eikö kitkojen pitäisi melkein olla hiljaisemmat? Insignian alla 17" vanteetkin näyttää vähän pieniltä, 16" näyttäisi varmaan jo aika erikoiselta, kyllä se 17" varmasti paras valinta on talvirenkaaksi.
Re: Insignia B
Ainakin siinä vaiheessa kun kesärenkailla on jo kilometrejä takana, niin melua alkaa tulla enemmän kuin saman ikäisisistä kitkoista. Edellisessä autossa oli nimittäin aivan samat kesä- ja talvirenkaat, tosin vähän eri koossa.otj kirjoitti:Eikö kitkojen pitäisi melkein olla hiljaisemmat? Insignian alla 17" vanteetkin näyttää vähän pieniltä, 16" näyttäisi varmaan jo aika erikoiselta, kyllä se 17" varmasti paras valinta on talvirenkaaksi.
Rengasliikkeen jäljiltä oli muuten 0,4 bar liikaa painetta ja se kyllä tuntui jo ylim. meluna ja huonona suuntavakavuutena.
Re: Insignia B
Tankkasin auton tänään, kun halusin selvittää, kuinka paikkaansapitävä ajotietokoneen kulutuslukema on.
Puolella tankilla pääsi sekalaista ajoa 361 km, jolloin ajotietokone näytti kulutuslukemaa 8,1l/100km.
Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani tietokoneen lukema oli suurempi kuin todellinen kulutus joka oli 7,94l/100km.
Astra 1,4T farkku manuaaliin kulutusero on siis jotakuinkin litra enemmän, joka on todella kohtuullinen, kun ottaa huomioon että Inkku on isompi ja automaatti.
Puolella tankilla pääsi sekalaista ajoa 361 km, jolloin ajotietokone näytti kulutuslukemaa 8,1l/100km.
Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani tietokoneen lukema oli suurempi kuin todellinen kulutus joka oli 7,94l/100km.
Astra 1,4T farkku manuaaliin kulutusero on siis jotakuinkin litra enemmän, joka on todella kohtuullinen, kun ottaa huomioon että Inkku on isompi ja automaatti.
Re: Insignia B
Syyslomalla tuli ajeltua reilu 1000 km lähes puhdasta matka-ajoa. Kulutus 6l/100km, keskinopeus n. 87 km/h ja manuaaliloota. Samalla reissulla hajosi etukamera kesken ajon, eli nyt on kaista-apu, automaattivalot ja törmäysvaroitin poissa pelistä. Huoltoa joutuu odottamaan kolmisen viikkoa, kun on aika eksoottisesta kapineesta kyse.
Palatakseni talvirenkaisiin, 16" vanteilla saattaisi tehdä tiukkaa etujarrujen kanssa, sen verran pieni rako jää 17":kin. Lieneekö siinä pienempitehoisessa 1.5:ssa pienemmät jarrutkin?
Palatakseni talvirenkaisiin, 16" vanteilla saattaisi tehdä tiukkaa etujarrujen kanssa, sen verran pieni rako jää 17":kin. Lieneekö siinä pienempitehoisessa 1.5:ssa pienemmät jarrutkin?
Re: Insignia B
Aika maltillista tuo immun kertoma kulutus, automaatti-Astrat 1.4T koneella taitaa mennä 7,5 l pinnassa (esim. nimimerkki miata täällä foorumilla), jos 0,5 l ero niin auton koko, paino ja isompi teho huomioiden aika kohtuullista kuitenkin.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Insignia B
Juttelin tuossa paikallisen Opel-myyjän kanssa, jonka mukaan peräti 80% Insignioista myydään nyt bensakoneella. Aika yllättävän korkea lukema tuossa kokoluokassa ylipäätään. Kyllähän nuo diesel-vehkeet ovat huomattavasti taloudellisempia jo jossain 20 tkm vuosisuoritteella näin isoissa autoissa. Puhumattakaan silloin jos jotakin vetää perässään. Ei tuo 1.5 bensa niin ihmeen pihiksi ole osoittautunut. Varmaan kuluttaa yli 1,5 l/100km 1.6 dieseliin verrattuna, ehkä myös 2-litraseen dieseliin verrattuna. Lisäksi dieselin parempi vääntö tuo ajamisesta jouhevampaa, kun kottero liikahtaa jo matalilla kierroksilla.
Ehkäpä suomalaisetkin ovat pelästyneet näitä Keski-Euroopasta kantautuneita dieselin vastaisia puheita, jotka mielestäni Suomessa ovat aivan turhaa pelottelua. Itsekin tosin vaihdoin (ts. laitoin tilaukseen) juuri dieselin bensaan, mutta se johtui puhtaasti ajosuoritteen putoamisesta, jatkossa alle 15 tkm/vuosi.
Ehkäpä suomalaisetkin ovat pelästyneet näitä Keski-Euroopasta kantautuneita dieselin vastaisia puheita, jotka mielestäni Suomessa ovat aivan turhaa pelottelua. Itsekin tosin vaihdoin (ts. laitoin tilaukseen) juuri dieselin bensaan, mutta se johtui puhtaasti ajosuoritteen putoamisesta, jatkossa alle 15 tkm/vuosi.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Insignia B
Kyllä tässä kokoluokassa tosiaan diesel on järkevämpi valinta, jos ajoa tulee yhtään enemmän. Lisäksi diesel 1.6 cdti automaattina on mielestäni arkiajossa miellyttävämpi voimalinja kuin tuo 1.5 bensa-automaatti. Koeajossa (400 km reipastahtista maantieajoa) tosiaan pääsin tuolla dieselautomaattilla maantiellä alle viiden litran (4,8 l ajotietokoneen mukaan), seka-ajossa 6-6,5 litraa lienee ihan realistinen odotus.
Ehkä diesel-pelottelu on sitten vaikuttanut, vaikka eihän dieselit ole mihinkään katoamassa vielä aikoihin. VW oli esitellyt suunnitelmia uusista dieselmoottoreista ja aikoo pitää dieselit tuotannossa 2030-luvulle asti. Sietää esitelläkin pelastussuunnitelmia, kun isolta osalta syypäitä ovat tähän nykyiseen dieselgateen.
Ehkä diesel-pelottelu on sitten vaikuttanut, vaikka eihän dieselit ole mihinkään katoamassa vielä aikoihin. VW oli esitellyt suunnitelmia uusista dieselmoottoreista ja aikoo pitää dieselit tuotannossa 2030-luvulle asti. Sietää esitelläkin pelastussuunnitelmia, kun isolta osalta syypäitä ovat tähän nykyiseen dieselgateen.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B