Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Kävin tänään Länsiauto Vantaalla uutta Grand Sportia ihastelemassa. Onhan se komean näköinen laite. Sisätilat ovat selvästi kasvaneet, erityisesti matkustamon kasvaneen pituuden huomaa takapenkillä. Edessä muovisuutta on saatu vähennettyä ja tiettyä laadun tuntua on aiempaa enemmän. Auto vaikutti myös aiempaa matalammalta, mutta ajoasennon sai silti oikein hyvin pitkäjalkaisellekin.

Kyselin myyjältä farkun tuloa ja sitä on kuulemma tehtaalla pystytty aikaistamaan. Aiemmin farkun julkaisu piti olla syksyllä, mutta nyt autoja on tulossa jo juhannuksen tienoilla Suomeen. Myynti on täälläkin jo alkanut ja sain 10.5. päivätyn hinnastonkin käsiini.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
mellimik
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Kesä 2016, 17:48

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja mellimik »

Kävin myös katsomassa uutta Insigniaa Länsiauto Vantaalla. Esillä on kaksi mallia, toinen Enjoy ja toinen Innovation. Olin huomaavinani, että pääntilaa olisi nykyistä mallia enemmän, ja sama pätee jalkatiloihin takana. Komea peli kaikin puolin. Tunneli kuljettajan ja matkustajan vieressä on edelleen hyvin muovinen, mutta päällimmäinen tunne on, että nitinänatinat voisivat olla takana päin. Kaikki on inasen paremmin liimailtu kuin nykymallissa. Olisiko rattikin pikkaisen pienempi kehältään kuin nykymalli? Farkku tulee kuulemma jo juhannuksen korvilla liikkeeseen, että kauaa ei tarvitse odotella. Esillä ollutta Grand Sportia pääsisi kuulemme koeajamaan jo tämän viikon lopussa. Mielenkiintoista olisi tietää, että jos tänään tekee tilauksen, niin saako syyskuussa auton :)
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kyllä ratti on pienempi, A:ssa oli sama sompa kuin Astra J:ssä ja se oli isompi, kuin Astra K:ssa, jossa on sama ratti kuin tässä B:ssä.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Kylläpähän tuota autoa on tullut odoteltua. Pitäisi kai käydä viikonvaihteessa katsomassa.

On ollut ajatuksessa, että siirtyisi dieselistä bensamoottoriseen.
Harmillista, ettei autoa saa 1,6 moottorilla kuten Astraa.
1,5 ei ole kovin paljon kehuja saanut osakseen. Laiska?!
Nelivetobensan hinta pompahtaa jo liikaa.
Eikä sitten minkäänlaista hybridiä saatu valittavaksi.
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B Kevyempi, mutta vain aavistuksen...

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Masi kirjoitti:Mutta kun otin nykyisen autoni painon (1613kg) ja vastaavalla koneella (2-litran diesel) olevan uuden mallin (1582kg) niin wanhalla matematiikalla saan erotukseksi vain 31 kiloa !?! Uudessa TM:ssä sanottiin, että pelkästään korirakenne on keventynyt 59 kiloa... hmm... no ehkäpä paino on sitten noussut jossakin kohtaa 28 kiloa...

Outoa - onko nyt niin, mainoksissa verrataankin keveintä uutta mallia raskaimpaan vanhaan malliin vaikka autot olisivat aivan eri koneilla?
Ei ihan pelkkiä mainosmiesten puheita, vaan riippuu tapauksesta.

Nyt kun sain farkun tekniset tiedot eteeni, niin omalla kohdallani 2-litrainen diesel on keventynyt uudessa korissa 110 kg. Samalla koneella neliveto on keventynyt näköjään 177 kg! :o
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Tänne Länsikulmalle oli saatu kuskattua valkoinen 1,5 A ja musta 1,6 A diesel.
Polvitilaa takapenkillä oli puolen kämmenen mitan enemmän kuin A:ssa ja takana pääntilaa lähes kämmenen leveyden verran.
A:ssa käsi mahtuu väljästi poikittain.
Tavaratila näyttää matalammalta. Tavaratilan pohjan alla on melko syvä varapyörän paikka, jonka keskellä oli kummallisen iso kehikko renkaankorjaussarjalle.
Tavaratilan luukku on nyt toisentyyppinen, päänkolhintasiipukoita ei ole.
Luukun avaaminen ei nyt ihan mukavasti suju, alaosan taitteen alta saa otteen.
Mitään kovin voimakasta innostuksen puuskaa en kyllä kokenut pikakäynnin aikana.
Koeajollahan ne ominaisuudet vasta selviävät, jolloin autokin voi "puhua" puolestaan.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

Tuo tavarasäiliön luukun avaus on tosiaan hieman omituinen - se ikäänkuin taipuu alaosastaan siitä merkistä. Mitenkähän käynee maalipinnan kun tuosta aikansa painelee...

Sisäilme on ihan jees - olivat onneksi saaneet senkin ison näytön upotettua mahdollisimman syvälle kojelautaan. Osassa autoja nuo näytöt on aika irvokkaasti korkealla kojelaudan keskellä pilaamassa auton sisäilmeen.
Takapenkin pääntilat on varmaan kasvaneet nykyisen mallin 5-ovisesta, mutta ei ne edelleenkään ole nykyisen sedanin päätiloja isommat eli ehkä 180 senttinen voisi istua ryhdikkäästi pää suorassa - tätä pidemmällä hiukset sitten hipsivätkin jo kattoa.

Painostakin keskusteltiin ja suht samanpainoiseksi samoilla koneilla todettiin.

Hinnat ovat vain aikas kovia. Kun ruksaa samat varusteet kuin nykyisessä, niin hinta kyllä karkaa sellaiselle tasolle, jolla on jo aika monta muutakin potentiaalista tarjokasta. Mutta niinhän se on, että nyt uutuudenviehätyksessä auton ostavilta otetaan ns. löysät pois.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Pääntilaa takana on kyllä enempi ei paljoa, mutta kuitenkin. Helppohan tuo oli vertailla.
Minun pituutelle, 185 cm, se kyllä riittää. No toisilla on koivet pitemmät ja niin päinpois...
Ratti on pienempi kuten jo edellä on ollut puhetta.
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Masi kirjoitti:Painostakin keskusteltiin ja suht samanpainoiseksi samoilla koneilla todettiin.

Hinnat ovat vain aikas kovia. Kun ruksaa samat varusteet kuin nykyisessä, niin hinta kyllä karkaa sellaiselle tasolle, jolla on jo aika monta muutakin potentiaalista tarjokasta. Mutta niinhän se on, että nyt uutuudenviehätyksessä auton ostavilta otetaan ns. löysät pois.
5-ovisen paino ei tosiaan näytä kovin paljoa tippuneen edellisestä mallista, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin niin farkun ja varsinkin 4-vetoisten osalta pudotukset ovatkin sitten 3-numeroisia kiloja.

Kyllähän näissä varusteiden hinnoissa tuntuu ainakin näin alkuun olevan ilmaa. Hieman ihmetyttää että Led-valot ja mukautuva vakionopeudensäädin ovat noin kalliita. Monissa kilpailijoissa ne sisältyvät parhaisiin varustetasoihin. Varsinkin täällä etelä-Suomessa yli tonnin investointi valoihin tuntuu aika hurjalta, vaikka nuo uudet Ledit varmasti hyvät ovatkin. Itse en edes muista milloin viimeksi olisi pimeällä tiellä tullut ajettua.

Perushinnatkin ovat pääpiirteittäin hieman nousseet, tosin eihän Insigniaa vieläkään mitenkään kalliina voi pitää, ainakaan pahimpiin kilpailijoihin verrattuna. Turvavarustelu on luonnollisesti kohentunut halvimmasta mallista alkaen, joten kaipa sillekin on jonkin verran rahallista arvoa laskettava.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Itsekin tuli viime viikolla käytyä ihastelemassa.
Pääosin jäi hyvä vaikutelma, mutta pitänee vielä myöhemmin tutustua tarkemmin.
Sisäilme oli hyvin tutun oloinen astra k:n jälkeen. Ei moitittavaa keksinyt näin pikaisesti. Takajalkatila oli kasvanut omasta mielestä merkittävästi, kun edellisessä insigniassa se ei ainakaan tuntunut Astraa suuremmalta. Toisaalta se selittynee edellisen mallin "lyhyellä" akselivälillä. Muistaakseni sama kuin Astra H farkussa.
360 asteen kamera saattaisi olla mukava varuste. Sai myös päälle suoraan näytöltä, joten mahtaisiko toimia myös ajon aikana? Voisi helpottaa ympäröivän liikenteen seurantaa. Etukameran sai myös isoksi näytölle, helpottaa mahdollisesti tiettyjä tilanteita.

Farkun suhteen tilanne näytti myös ihan hyvältä. Ja vaikka tuo taakse jatkuva ikkunalista häiritsee itseä hieman kuten astrassakin, niin ei ainakaan esillä olleessa vaaleassa värissä hypännyt liian pahasti. Takavalojen kolmiulotteinen muotoilu tuli yllätyksenä, ei ollut kuvista tarttunut silmiin. Kyseinen valoihin jatkuva ikkunalistakin on "erillisenä" pinnalla, eikä pelkkä kromiviiva valojen sisällä.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Onko farkku siis ollut jo esillä jossain?
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Farkku oli viime viikolla tilaisuudessa Herttoniemen länsiautossa, mutta en tiedä onko enää missään näytillä. Ei ollut tulostettua hinnastoa sille vielä, mutta kuulemma hinnat oli olemassa ja sen olisi voinut myös jo tilata halutessaan. Hintaeroksi muistaakseni heitti noin 1000-1500 euroa GS-malliin (hatara muistikuva).
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Tulipa käytyä koeistumassa. Koeajollekin olisi päässyt, mutta ei ollut nyt aikaa siihen.
Hallissa alkaen malli ja sitten oli vähän enemmän varusteltu näytillä.
Ensimmäinen vaikutelma, kun istuin paremmin varusteltuun oli, että nyt Opel on ottanut ainakin kaksi askelta eteenpäin.

Samaa fiilistä ei tullut ihan niin vahvana, kun edeltäjä tuli Vectran jälkeen.
Nyt tuntui heti, että istutaan laadukkaassa, Premiun?-luokan autossa.
Tilaa on oikeasti reilusti enemmän, niin kuskinpaikalla, kuin takapenkkiläisilläkin.
Ihan kaikkia leluja ei ollut tilauslappuun laiteltu, oli kyllä neliveto-dieseli mutta manuaalivaihteinen ja pienemmällä, 170hv padalla. Hintalapussa luki ihan karvan alle 60K.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kävin myöskin eilen katsastamassa uutukaisen. Myyjä tyrkytti koeajomahdollisuutta, mutta ei ollut nyt aikaa tai niin suurta intoa lähteäkään. Astra K:n omistajana kaikki oli tutun oloista ja samoja komponentteja toki paljon käytetty. Auto on todella kookas, tilaa kabiinissa on sekä edessä että takana todella mukavasti. Keskikonsoli on premiumautojen tyyliin korkea ja kuskin paikalla istutaan "poterossa" ja itseä ainakin tuo miellytti. Farkku tulee kuulemma olemaan V90 Volvon mitoissa. Saa nähdä ja sen varmaan voisi sitten koeajaakin.

Mitään sellaista wow-efektiä auto ei tuottanut tai mitään välitöntä ostohalua ei tullut. Osin ehkä siksi että monet jutut on tuttuja Astrasta. Huonona puolena pidän sitä kojelaudan ns. tikkausta, minusta se oli jotenkin halvan oloinen. Hieno kokonaisuus silti kaiken kaikkiaan.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Tuli myös käytyä pikaisesti kokeilemassa tuo uusi Insignia, ja nättihän se on kuin sika pienenä.
Ensivaikutelmaksi jäi että on laadukkaan oloinen ja hyvin suunniteltu sisusta, ulkoinen habitus on linjakas ja parempi kuin A mallissa. Kokonaisuutena modernin oloinen ja kilpailee taatusti hyvin luokassaan. Koeajoauto oli pikku bensa-turbo, ja varustetaso oli edullisimmasta päästä, joten odotan paljon parempaa kokemusta kun pääsee isompaan TD malliin käsiksi.
Penkit olivat ainoa mikä itseasiassa jäi kaivelemaan, sillä nykyisessä Insigniassani on paljon paremmat, kuin nuo perus comfort mallit, joten toivottavasti rahalla saisi parempaa, muuten voi käydä niin, että ensi keväänä vaihtuva työsuhdeauto jääkin viimeiseksi Insigniaksi (joita on ollut jo 2 putkeen)...
Vastaa Viestiin