Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

wee kirjoitti: 21 Helmi 2018, 17:47 Testissä ihmettelin sitä, että mikä mahtoi olla painotus kylmäkäynnistyksille pisteytyksissä? Meinaan jos Insignia voittaa siitä huolimatta että kylmäkäynnistyksestä saa arvosanan "heikko" niin ovatko muutkin kelkat saaneet yhtä huonoja arvosteluja kylmäkäynnistyksestä?
Siinä artikkelissa on Kylmäkulutus ja Kylmäpäästöt, painoarvo näillä molemmilla on 10 prosenttia. Inkku sai Kylmäkulutuksesta 6 ja tuosta Kylmäpäästöistä 7 arvosanaksi.
Todella hienosti kuitenkin Inkku nappasi voiton ja vieläpä paljon kalliimman Bemarin nenän edestä!! Mielestäni mahtava juttu kerta kaikkiaan!
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
wee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Touko 2015, 18:23

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja wee »

TexasMan kirjoitti: 22 Helmi 2018, 10:12
Siinä artikkelissa on Kylmäkulutus ja Kylmäpäästöt, painoarvo näillä molemmilla on 10 prosenttia. Inkku sai Kylmäkulutuksesta 6 ja tuosta Kylmäpäästöistä 7 arvosanaksi.
Todella hienosti kuitenkin Inkku nappasi voiton ja vieläpä paljon kalliimman Bemarin nenän edestä!! Mielestäni mahtava juttu kerta kaikkiaan!
On joo hieno juttu. Koeteltua ja luotettavaa tekniikkaa varmasti. Mitä iltalehden toimittajaan tulee niin kylmäkulutus ja kylmäpäästöt on omasta mielestäni aivan eri asia kun kylmäkäynnistys, jota pitäisi testata mielummin kun jonninjoutavaa kylmäkulutusta ja päästöjä. Koska se kylmäkäynnistyvyys on ainakin omasta mielestäni huomattavasti tärkeämpää kun päästöt.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Vertailuja lukiessa tulee otettua omasta mielestä turhat osa-alueet pois tai ainakin painotettua niitä vähemmän. Ja itselle tärkeitä osa-alueita tulee painotettua enemmän. Itselle kun ei kylmäkulutuksella eikä kylmäpäästöillä ole merkitystä, niin Insku B:n menestyminen näyttää vieläkin paremmalta. Kylmäkäynnistyvyys on toiminut tähän mennessä kaikissa autoissani (kop kop).
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jahans. Insignia saapui liikkeeseen, mutta meni sitten heti luovutuskieltoon. Ei tietoa, milloin sen sitten mahdollisesti saisi. Ei tietoa myöskään kiellon syystä, muuta kuin että "osia vaihdellaan".
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

otj kirjoitti: 23 Helmi 2018, 19:09 Jahans. Insignia saapui liikkeeseen, mutta meni sitten heti luovutuskieltoon. Ei tietoa, milloin sen sitten mahdollisesti saisi. Ei tietoa myöskään kiellon syystä, muuta kuin että "osia vaihdellaan".
Auts, toivottavasti ei ole kyse pitkästä viiveestä. Ikävä odottaa..
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

otj kirjoitti: 23 Helmi 2018, 19:09 Jahans. Insignia saapui liikkeeseen, mutta meni sitten heti luovutuskieltoon. Ei tietoa, milloin sen sitten mahdollisesti saisi. Ei tietoa myöskään kiellon syystä, muuta kuin että "osia vaihdellaan".
Oliko sulla tilattuna tuo mukautuva vakkari?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

On tilattuna. Liekö se kiellon syynä?
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

ascona_c kirjoitti: 24 Helmi 2018, 20:06 GSi ensitesti:

https://www.is.fi/autot/art-2000005578729.html
Ero normiversioihin pienenee näköjään koko ajan, mikäli tämän on tarkoitus olla Insignia A:n OPC version korvaaja. Vai vieläkö tulenee OPC versio huipulle ja en nyt siis tarkoita mitään (OpelPeugeotCitroen) sanaleikkiä, vaan oikeaa kutoskoneista OPC Insigniaa?
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

Jenkeissä saa Buick Regal 2018 GSI 3.6 litrasella V6 koneella 9-vaihteisella autolootalla, ihan sama auto ku Opel Insignia moottori vain eri.
Euroopassa sitten tulee tuo GSI jonka myynti jonkun villin huhun mukaan lopetetaan jo keväällä ainakin Saksassa..
Teknisesti olis heti toteutettavissa tuo OPC V6 variaatio siis. Ja Russelheimissä sekin tehdään jenkkeihin. Siitä OPC eurooppaan ois kiva.
Epäilen ettei tule enää tapahtumaan eu markkinoille.
Ja PSA omistus tuo taas lisäihmetytystä Insignian tulevaisuuteen euroopassa.
Onko viimeinen GM Opel Russelheim ja vielä hiton hyvä, mutta PSA tekee sille mitä haluaa, tai ei mitään.. ei ole tietoa heidän GM:n ja PSA:n sisäisisistä soppareista mallikohtaisesti kellään varmaan. Aika näyttää.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Sellaisia spekulaatioita näyttää lehdistössä olevan, että Insignian ja Astran malli-ikä olisi jäämässä normaalia lyhyemmäksi tuon PSA-sopimuksen myötä ja
syynä tähän ovat gm:lle menevät lisenssimaksut. Russelheimissa kuitenkin säilyy valmistus.

http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/c ... ve-in-2020
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Alunperin oli tietoja, että Insignia olisi viimeinen GM-Opel ja spekuloitiin PSA:n esittelemän roadmapin perusteella, että se jatkaisi ainakin 2022, jopa 2024. Pösöltä tulee nyt uusi 508, ei ole vaikea kuvitella että tähän pohjautuva Insignia C lienee jo suunnittelupöydällä. Insignia B:n tuotantoa turvaa se, että Rüsselsheim valmistaa Insigniat koko maailmaan (eli Buick Regal, Holden Commodore).

Brittiläisellä Astra-foorumilla spekuloitiin taas, että Astra saisi jopa Faceliftissä PSA:n tekniikkaa. Ei ole helppoa kyllä sekään toteuttaa, kun auto on GM:n pohjalle suunniteltu.

Inkkuun saisivat kyllä kaikkiin malleihin vaihtaa heti sen Aisinin uuden kasipykäläisen, jota PSA:kin käyttää. Johan se olisi iso osa tekniikkaa kun GM:n lootasta vaihtaisivat pois.

Ja tosiaan Saksan foorumit kertoivat, että bensa-GSi on tilattavissa vain jonnekin kesään asti, syynä päästöt. Ylipäänsä olisi se kaksilitrainen 260 hv jäämässä pois. Kertoo myös siitä, että Buickin keulalta löytyvää kutosta on aivan turha odottaa Eurooppaan, päästöt ovat sitä luokkaa.
Caddie
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Tammi 2018, 14:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Caddie »

otj kirjoitti: 18 Helmi 2018, 15:42 795 e tuli kustantamaan vanteet rahteineen. Cerchiperauto.it.

Renkaat Saksasta tekee 790 e, anturit 170 e ja postit satasen. Yhteensä 1060 e. Reifen-Schreiber.de.

Koko paketti siis yht. 1855 e, siihen rengastyöt päälle. Oletettavasti saan 400-500 e vielä siitä ajamattomasta 17" rengassarjasta joka tulee auton mukana. Orkkisvanteille pyöräytellään siis talvikumit.
Samoja vanteita kuolannut siitä asti kun niistä vinkkasit... :P

Aiotko vaihtaa keskireikään Opel-logot? Merkkiliikkeessä kuulemma 20€/kpl, mutta Ebayssä olisi halvemmalla. Ps. minkä kokoinen se pitäisi olla?

esim. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... p&_sacat=0
Insignia GS 2018.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

En tiedä kokoa vielä. Alkuperäiset mustat keskiölogot meinasin hommata Ebaysta. Saksasta taisi olla 60 e neljän setti alkuperäisiä.
AUGSI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Elo 2017, 16:32

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja AUGSI »

Vanteista.
Nuo vannetoimittajien hakukoneet "merkkikohtaisista" vanteista antavat joskus hieman valmistajan määrittämistä (sallitusti ?) poikkeavaa tietoa.
Esim. Insignia B:n oikea vannekoko renkaalle 245/45R18 on 8,5Jx18 ja offset (ET) 49,0 niin tehtaan kuin myös Trafin tyyppihyväksynnän mukaan.
Ei näistä paljon kannata poiketa, jos haluaa säilyttää auton ohjausgeometrian ja varmistaa jarrujen mahtumisen vanteeseen.
Vastaa Viestiin