Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Jumankauta kuulostaa kyllä utopialta tuo 6.8 litraa, meikäläisellä 2500 mittarissa ja edelleen huitelee kulutus 9 litrassa. Mutta hyvä kuulla että MTS6:lla auto pelittää niinkuin pitääkin. Meillä ajo koostuu aikalailla n. 30km maantietä suuntaansa ja 15km kaupungissa, joten senkin puolesta pitäisi olla bensan menekki reilusti pienempi. Ja joka kerta roikan nokasta lähdetään matkaan. Luulenpa, että meilläpäin tuo pakkanen vaikuttaa, mutta toivottavasti tuo kulutus tuosta laskee.
Ite oon saanut tuon vakkarin toimimaan ihan hyvin huolellisella ja säännöllisellä tutkan muovin puhdistamisella ennen ajoon lähtöä ja joka kerta sen pyyhin ennenkuin autoon nousen. Sen kanssa ei ole oikeastaan enää ollut ongelmia.
Nyttemmin ongelmaksi on muodostunut enemmän ja enemmän tuo perkeleen ajovaloautomatiikka, joka toimii vain hetkellisesti ja joka kerta vaan vähemmän ja vähemmän. Matkaa tulee päivittäin ajettua valaisemattomalla tiellä n. 60 km ja joka kerta pitää noita valoja itse vaihdella. Huurteet ei ole ongelma niin monesti olen ajanut sekä lasin lämmitys sekä max tuulilasipuhallus päällä yhtäaikaa, mutta itsepäisesti se vain heittää ne pois. Vittu että syö miestä... Muutenhan valot ovat hyvät, keila on pitkä ja leveä ja silloin harvoin kun ne toimii niinkuin pitää ei ole vastaantulijat vilkutellut valoja.

Olipa muuten viikonloppuna opelin osastolla hiljaista ku hupatossutehtaalla, kaikki olivat kuolaamassa karoqin ja kodiakin perään.. Mutta mutta, kuuluipa joku skoda mies kans manaavan mukautuvaa vakkaria, kun ei pelittänyt kuten luvattiin :D :lollis:
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kyllä se on tosiaan tuo kaupunkiajo melkoista myrkkyä tuolle kulutukselle. Toki sulla voi olla vielä vähän uudenkarheuttakin, jos et ole käyny "rasvoja" polkemassa pois kunnon sisäänajolla.

Liekö sulla sitten valoissa jotain perustavan laatuista häikkää, minusta ainakin Astran puolella noita ohjauksia tms. oli päivitetty. Omassa ne toimii kyllä nyt huurtumattomina hyvin, joskus harvoin saattaa hetkellisesti hävitä käytöstä. Ymmärrettävästi niiden puuttuminen syö miestä, koska manuaalisesti vaihtamalla menettää ne hyvät mukautumistoiminnot ja kohtaamisissa sitten mennään melko pimeässä.

PS. Itse en sentään Skodaa mennyt kuolaamaan, mutta Volvo-näyttelyyn meinasin kyllä mennä. Jätin kuitenkin väliin ettei harmittais liikaa :oops: Tosin taitaahan noissa 90-sarjalaisissa olla myöskin jotain pieniä alkupään ongelmia, mikäli huhupuheisiin on uskominen...
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Minustakin tuntuu että tuo kaupunki-ajo on se pahin syy tuohon korkeaan yli 8l kulutukseen
Mulla ainakin tuo huurtuminen poistaa valojen lisäksi vakkarin, kaista-avun ja liikennemerkit.
Eli jos vaan valot häviää niin olisko jotain muuta?
Tuohon huurtumisongelmaan ollaan tehtaalla nähtävästi kehittämässä korjausta
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Huurre vie kaikki ajoavut ja ajohalut, mutta tuo lämmitettävä tuulilasi on kyllä hyvä lääke siihen. Sen ku pistää päälle niin huurre poistuu nopiaa ja radiokin kuuluu taustalla. Tiedä sitten mitä se tekee vastusten käyttöiälle, kun vähän väliä päällä.

Tänään pyörähdin merkkihuollossa tuosta valoasiasta ja sanoivat, että ne vaativat ihanneolot toimiakseen ja niitä ei ole oikein talvikeleille suunniteltu. Sanottuani, että jokuhan siinä on varmaan vikana kun yhä harvemmin ne toimivat ja viime päivinä kelitkin on suosinut niin ens viikolla niitä katsellaan.

Tänään tuli tuossa kokeiltua tuota puoliautomaattista vaihteistoa. Ennen kuin itse vaihdoin manuaalipuolelle huomasin, että auto panttaa kuutosvaihdetta turhan pitkään. Kierrokset oli pitkään yli 2500 eikä vaihtanut, kunnes itse lopulta vaihdoin. Moottori oli lämmin eli kylmyys ei lienyt syynä. Huomasinpa samalla reissulla kun ajelin 90 km/h, että vaikka yritin pudottaa vaihdetta itse viitoselle ihan koemielessä, tuli tauluun viesti vaihteenvaihto estetty. En jaksanut alkaa kirjasta lukemaan josko olis syytä löytynyt, mutta pitää huomenna vilkaista.
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Ekitheman kirjoitti: 16 Tammi 2018, 09:35 PS. Itse en sentään Skodaa mennyt kuolaamaan, mutta Volvo-näyttelyyn meinasin kyllä mennä. Jätin kuitenkin väliin ettei harmittais liikaa :oops: Tosin taitaahan noissa 90-sarjalaisissa olla myöskin jotain pieniä alkupään ongelmia, mikäli huhupuheisiin on uskominen...
Skoda ei tosiaankaan ole kiinnostanut ikinä, johtunee lapsuuden itä-auto kokemuksista :D

Volvoja on ollut useampia V70:ä aikanaan, ja ne oli hyviä pelejä. Samoin mukavalta tuntui S/V90 kun kokeilin syksyllä ennen uuden Insignian valintaa, mutta hinta on sitten tosiaan tuolla Premium sarjassa, eli 10 000€ olisi saanut laittaa helposti lisää vastaavaan Insigniaan verrattuna, joten minua ei ainakaan jäänyt harmittamaan Inkun valinta...
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

SuperbTPM kirjoitti: 17 Tammi 2018, 01:15 Tänään pyörähdin merkkihuollossa tuosta valoasiasta ja sanoivat, että ne vaativat ihanneolot toimiakseen ja niitä ei ole oikein talvikeleille suunniteltu.
Mainio suhtautuminen on taas tuossakin hommassa. No, onneks sentään kattovat. Sen voin sanoa että kyllä nuo toimii talvella, JOPA pienessä lumisateessakin.

Erikoisia nuo laatikon toiminnot mitä kuvailit. Joskus kyllä itsekin huomannut pienemmillä vaihteilla että jurnuttaa melko pitkään ~3000 rpm ennenkuin vaihtaa isompaa.Tiedä sitten onko vika vai ominaisuus. Jotenkin kyllä kaikkinensa tuntuu ettei vaihteiston "äly" ole mitään parasta laatua. Ja toivottavasti nimenomaan "äly" se joka siellä ei aina toimi ihan satasella.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

SuperbTPM kirjoitti: 17 Tammi 2018, 01:15
Tänään pyörähdin merkkihuollossa tuosta valoasiasta ja sanoivat, että ne vaativat ihanneolot toimiakseen ja niitä ei ole oikein talvikeleille suunniteltu.
Mutta tottahan tuo on - eihän ne siellä merkkihuollossa voi auton ominaisuuksia enää muuksi muuttaa, ne muutokset pitäisi tehdä jo suunnittelupöydällä.

Tämä tieto olisi tärkeää saada myös sinne automyynnin puolelle, niin ei asiakkaalle myytäisi turhia odotuksia/mielikuvia toiminnoista, joita ei todellisissä ajo-olosuhteissa voi kuitenkaan hyödyntää. Tai pitäisi edes kertoa, että nämä varusteet ovat ns. kesävarusteita, joka toimivat vain kesäkeleissä.

Niin ja eihän tämä todellakaan ole yksin Opelin ongelma - samoja ongelmia on muillakin merkeillä näiden uusien himppavimppa varusteiden kanssa.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Sen kun näkis että esim. Insigniaa sulle esittelevä myyjä kertoo, ettei acc-autossa ole vakkaria talvella, eikä valoautomatiikkakaan toimi oikeastaan kuin juhannuksen tienoilla :D

Mutta siis mun pointti oli se että kaikessa vedotaan talveen, vaikka tuossa SuberbTPM tapauksessa vaikuttaa selvältä että siellä on nyt jotain muutakin häikkää.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

otj kirjoitti: 15 Tammi 2018, 16:43 Webasto nostaa äkkiä kulutusta, 1.4T manuaali-Astrallakin on vaikea päästä talvella seka-ajossa alle kahdeksan litran. Vasta kesä näyttää, mille tasolle Insignian kulutukset oikeasti asettuu. Pitäisin ihan realistisena maantiepainotteisessa ajossa jotain 7,5-8 l tankkauksista mitattuna.
Mulla on webasto 1.4T manuaali farkku Astrassa ja ajan pääsääntöisesti motaria 140km per päivä ja mun kulutus on siinä ajossa ollut pienimmillään 5.4 satasella ja isoimmillaan 6.1. Kaupungissa menee melki 7 litraan mut koko 27tkm ajon keskikulutus on ollut 6.0.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jos Astran matriisiledit toimii talvella luotettavasti ja kaikin puolin niinkuin pitääkin (kunhan ei ole kamera huurussa), niin en ymmärrä miksi Insigniassa ne voisivat olla ainakaan huonommat. Kunhan muistaa Astrassa pitää puhallusta lasilla, niin ei mitään ongelmia.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Piude81 kirjoitti: 19 Tammi 2018, 10:53
Mulla on webasto 1.4T manuaali farkku Astrassa ja ajan pääsääntöisesti motaria 140km per päivä ja mun kulutus on siinä ajossa ollut pienimmillään 5.4 satasella ja isoimmillaan 6.1. Kaupungissa menee melki 7 litraan mut koko 27tkm ajon keskikulutus on ollut 6.0.
Jos nuo on ajotietokoneen lukemia, niin itellä menee samoihin. Jos taas tankkauksista mitattuja, niin vähällä menee. Tankkauksista 6,7 l keskikulutus 85 tkm matkalla.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Helsingissä tuli vastaan uusi Insignia taksina. Valkoinen ja farmarikorilla.
hjesko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Tammi 2018, 20:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja hjesko »

Reilu kolme vuotta sivustoa lukeneena päätin vihdoin rekisteröityä ja tuoda omia kokemuksia ja mielipiteitä.

Tuosta acc:sta on paljon kirjoitettu ja olen itse ihmetellyt noita ongelmia mitä teillä on Insignia B:n kanssa. Itsellä facelift A Insignia, missä myös acc ja toimii kyllä huomattavasti paremmin. Jos sataa oikein märkää lunta menee tutka pois päältä, mutta saattaa tulla takaisin peliin hetken päästä, jos esim. sade vaihtuu veden puolelle. Eli tämä ei tarvitse mitään pysähtymisiä. Mietin myös, että voiko tuo tutkan paikka vaikuttaa, kun itsellä se on maskin toisella puolella, jolloin tuo pinta on kallellaan ja lumi/sohjo pääsee siitä poistumaan. B:ss tuo tutkan paikka on ihan keskellä.

Mitä tulee valoihin, olen huomannut, että vanhassa pre-faceliftissä ei ollut ikinä mitään ongelmia automaattisten pitkien kanssa. Tässä faceliftissä voi lumisateella/huonolla säällä välillä automaattiset pitkät poistua pelistä. Kamera oli pre-faceliftissä "irrallisena" taustapeilin alla ja faceliftissä itsellä se on sellaisessa omassa poterossa. Ymmärtääkseni se on näin myös B:ssä? Tuonne varmaan sitten muodostuu sitä kosteutta. Voisikohan tuota hieman irroittaa tuulilasista, jolloin kosteus pääsisi sieltä pois?

Toivon, että Opelilla jotain keksivät noille "ominaisuuksille", kun ne omien kokemuksien ja tätä palstaa lukeneena tuntuvat toimivan vanhemmissa paljon paremmin.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

usvaa kirjoitti: 19 Tammi 2018, 20:18 Helsingissä tuli vastaan uusi Insignia taksina. Valkoinen ja farmarikorilla.
Valkoinen Farmarimalli on mielestäni ehdottomasti parhaan näköinen B mallin Insignia.
Ainuttakaan en ole Turussa vielä nähnyt, mutta 15.3. tulee ajoon ainakin yksi, kun saan vihdoin omani käyttöön :wink:
himmu62
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 31 Loka 2015, 18:58
Paikkakunta: Ii

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja himmu62 »

Tänään Opel Insignia tilaukseen,1,6 110 hv versio. Edellisestä kerrasta kun autokauppoja tein muiden kuin vaimoni kanssa meni 31 vuotta. :bonk: Luultavasti kys.moottorilla varustettu Insignia B on verrattain laiska kulkija mutta kun perheessä uutena ostetulla Astra G 82 hv. versiolla on rullattu 580 tuhatta kilometriä niin rajallisen tehoreserviin on tottunut :yawn: Auto valkoinen ja kun Astra menee paaliin ja romutustodistus autoliikkeelle ( co päästöt105) hinta karvalakkimallilla n.28000 euroo. Arvioitu luovutusaika huhtikuun puoliväli.
Vastaa Viestiin