Jep. Kävin kans äsken tsekkaamas vanteet ja nimenomaan takavanteiden sisäpinnalla oli järkyttävä määrä kuraa ja paskaa.
Taitaa olla sitten näiden vanteiden ominaisuus.
No, toivottavasti tällaisia talvia ei tule joka vuosi jatkossa.
Jep. Kävin kans äsken tsekkaamas vanteet ja nimenomaan takavanteiden sisäpinnalla oli järkyttävä määrä kuraa ja paskaa.
Tuli käytyä työreissulla noin 350km suuntaansa. Nyt kulutus oli, siis laskettu, 5, 2l/100km. Nyt aletaan olemaan niillä lukemilla mitä olin ajatellut. Käytännössä kaikki maantiekilsoja. Ajotietokone näytti 4,9l/100km.nupaha kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 15:30Tällä tankillisella 5,9l/100km. Olen yrittänyt ajotyyliäkin muuttaa säästeliäämmäksi, mutta tulos on pettymys. Tuo ajotietokone on näköjään ihan vitsi, kun näytti 5,0l/100km ja laskettu on tosiaan tuo 5,9l/100km.nupaha kirjoitti: ↑08 Tammi 2020, 19:56 Olipas pettymys tuo Inkun kulutus. 2,0dsl ja keppivaihteinen, ajo pääasiassa maantieajoa, kulutus laskettu 6,0l/100km. Ajotietokone näytti 5,3 joka olisi ollutkin sitä luokkaa jota olin ajatellutkin.
Voiko tuo webasto nostaa keskikulutusta noin paljon. Superpilla ajoin 180tkn ja koko ajojen keskikulutus 5,21l/100km. Siinä webasto toimi ainakin fiksummin. No, toivotaan että ensimäisten tonnien jälkeen paikat liestyy.
Olen katsellut tuota hetkellistä kulutusta ja regeneroiko tuo vehje tosi usein, kun tänäänkin mentiin maantiellä 8-9l/100km kulutuksella kilometri tolkulla. Eipä sitä kulutusta viiden likelle sitten enää voi saadakkaan, kun tuollaisilla kulutuksilla mennään jonkin aikaa ja jos tuo hetkellinen kulutus valehtelee yhtä paljon kuin keskikulutusmittari, niin lukemat on silloin käytännössä 10l/100km. Superbissa en huomannut ikinä näin suuria kulutuslukemia tasaisella maantiellä.
Joo, hetikohta ruudusta lähdön jälkeen huomasin. Toivottavasti ei ota tavakseen häiritä kuskin keskittymistä tiehen turhilla ilmoilla.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑30 Tammi 2020, 20:18Tuliko tuo pidä katse tiessä ilmoitus auton käynnistämisen jälkeen vai ajossa? Ja ilmeisesti siis infotainmentin näytölle? Astra ainakin aikanaan ilmoitti vailla mitään loogisuutta välillä käynnistyksen jälkeen infotainmentin näytöllä, että "pidä katse tiessä" jne. Ajossa ei ikinä tullut mitään ilmoituksia.Garnd_Old_One kirjoitti: ↑30 Tammi 2020, 17:24 Mainion kaistavahdin myötä rattivahdin punaset käpälät ovat kyllä tuttu ilmo
Tämä oli kuitenkin ihan jokin muu, hauskasti kertoi vain, että "tämän ominaisuuden" tai toiminnon tarkemmin sitä nimeämättä.
Onkos näissä muuten sitä uupuneen kuskin tarkkailijaa, ja jos on voisikohan sitä a jotenkin härnätä?
Entä onkohan jossain listattu kaikki mahdolliset messaget ja puheohjauksen ymmärtämät komennot?
Onnittelut uudelle.Vecculiko kirjoitti: ↑28 Joulu 2019, 21:24No eipä se kuume taas muulla lähtenyt kuin hakemalla auto kaupasta. 2 litrainen diesel 8 pykäläisellä automaatilla kaikilla tehtaan herkuilla, ollut maahantuojan käytössä ensimmäisen vuoden. Uuteen kun ei ole varaa niin vähän käytetty piti ostaa jossa kuitenkin vielä tehdastakuutakin jäljellä. Brownstone nahkapenkit vaikuttaa kyllä erittäin laadukkailta, ovat vielä kuin uudet. On kyllä hieno ulkoapäin ja mahtavaa ajaa. Kitkoilla myös hiljainen.Vecculiko kirjoitti: ↑23 Joulu 2019, 13:15200hv Bensaturpo farkku on nyt koeajettu. Kokonaisvaikutelmaksi jäi ajamisen vaivattomuus. Toisaalta kaasujalan pohjaan tallaaminen ei mitään viboja aiheuttanut. Autossa oli kitkat ja ainakaan noilla ei melua haitaksi asti ollut. Hyvityshinta vanhasta hillitsee kyllä tehokkaasti vaihtohaluja. Omalla 2015 faceliftillä nyt ajettu 116tkm ja jos tuon vielä pari vuotta pitää niin joutuu kahdet renkaat, jakopään, hehkut ja varmaan pyöränlaakereita uusimaan. Mitähän muita hyviä perusteluja keksisi vaihdolle .otj kirjoitti: ↑09 Joulu 2019, 19:47 Ei Insignian rengasmelu mikään hirveä ole. Samaa luokkaa kuin Superb, aavistuksen meluisampi kuin Passat. Rengastuksesta se on kiinni. Jos melu pelottaa, kannattaa ottaa 17" rengastus niin kesäksi kuin talveksi. Eristin itse autosta takaovet, takapenkin alusen ja kontin. Vaikutus ei ollut kauhean merkittävä ja isompi merkitys rengastuksella. Kannattaa Vecculiko käydä itse kokeilemassa.
Kaistavahdin otin kyllä pois päältä, en vielä tullut sinuksi sen kanssa. Toimiiko tuo molemmilla kaistoilla motarilla? Ainakin siltä tuntui tai sitten kuvittelin.
Tuossa on adblue käytössä, onko nuo kaikki samanlaisia ts. käykö esim. motonetissä myynnissä oleva Nesteen litku Neste Adblue 10?
Näkeekö jostain mittaritaulusta kuinka paljon jäljellä vai alkaako hälytellä vasta kun on menty tietyn rajan alle?
Yksi juttu mikä pisti silmään. Hansikaslokeron alla on suojalevy joka pullisteli keskeltä rumasti ts. näkyi rako keskellä. Onko tuo ominaisuus vai onkohan tuo jouduttu avaamaan jostain syystä ja venähtänyt siinä. Mites muilla?
Nyt on 4000km takana ja tuo vakkarin toiminta on muuten ihan hyvä, mutta on Superbiin verrattuna tosi herkkä menemään ”toimintakelvottomaksi”. Superbissa tutkan päällä oleva muovisuoja oli sileä, kiiltävä pintainen ja tosi harvoin keräsi lumet tutkan eteen. Tässä Inkussa on maskissa aaltokuvio oikein keräämässä lunta tuohon tutkan eteen ja on tosi herkkä. Suunnittelumoka sanoisin...nupaha kirjoitti: ↑02 Helmi 2020, 08:49nupaha kirjoitti: ↑28 Joulu 2019, 23:26Onnittelut uudelle.Vecculiko kirjoitti: ↑28 Joulu 2019, 21:24No eipä se kuume taas muulla lähtenyt kuin hakemalla auto kaupasta. 2 litrainen diesel 8 pykäläisellä automaatilla kaikilla tehtaan herkuilla, ollut maahantuojan käytössä ensimmäisen vuoden. Uuteen kun ei ole varaa niin vähän käytetty piti ostaa jossa kuitenkin vielä tehdastakuutakin jäljellä. Brownstone nahkapenkit vaikuttaa kyllä erittäin laadukkailta, ovat vielä kuin uudet. On kyllä hieno ulkoapäin ja mahtavaa ajaa. Kitkoilla myös hiljainen.Vecculiko kirjoitti: ↑23 Joulu 2019, 13:15200hv Bensaturpo farkku on nyt koeajettu. Kokonaisvaikutelmaksi jäi ajamisen vaivattomuus. Toisaalta kaasujalan pohjaan tallaaminen ei mitään viboja aiheuttanut. Autossa oli kitkat ja ainakaan noilla ei melua haitaksi asti ollut. Hyvityshinta vanhasta hillitsee kyllä tehokkaasti vaihtohaluja. Omalla 2015 faceliftillä nyt ajettu 116tkm ja jos tuon vielä pari vuotta pitää niin joutuu kahdet renkaat, jakopään, hehkut ja varmaan pyöränlaakereita uusimaan. Mitähän muita hyviä perusteluja keksisi vaihdolle .otj kirjoitti: ↑09 Joulu 2019, 19:47 Ei Insignian rengasmelu mikään hirveä ole. Samaa luokkaa kuin Superb, aavistuksen meluisampi kuin Passat. Rengastuksesta se on kiinni. Jos melu pelottaa, kannattaa ottaa 17" rengastus niin kesäksi kuin talveksi. Eristin itse autosta takaovet, takapenkin alusen ja kontin. Vaikutus ei ollut kauhean merkittävä ja isompi merkitys rengastuksella. Kannattaa Vecculiko käydä itse kokeilemassa.
Kaistavahdin otin kyllä pois päältä, en vielä tullut sinuksi sen kanssa. Toimiiko tuo molemmilla kaistoilla motarilla? Ainakin siltä tuntui tai sitten kuvittelin.
Tuossa on adblue käytössä, onko nuo kaikki samanlaisia ts. käykö esim. motonetissä myynnissä oleva Nesteen litku Neste Adblue 10?
Näkeekö jostain mittaritaulusta kuinka paljon jäljellä vai alkaako hälytellä vasta kun on menty tietyn rajan alle?
Yksi juttu mikä pisti silmään. Hansikaslokeron alla on suojalevy joka pullisteli keskeltä rumasti ts. näkyi rako keskellä. Onko tuo ominaisuus vai onkohan tuo jouduttu avaamaan jostain syystä ja venähtänyt siinä. Mites muilla?
Tuli kans eka 500km ajettua 2,0tdsl. Kutosvaihde on pitempi kuin Superbissa eli siis mulla manuska. Tuo kaistavahti huonontaa auton ajettavuutta. Tuntuu, että koko ajan menossa johonkin suuntaan. Otin sen aina pois. Tämän jälkeen ihan hyvä ajettavuudeltaan.
Superb oli hiukan hiljaisempi. Led matrix valot on hyvät, ainakin kun vertaa Superbin xenoneihin. Adaptiivinen vakkari toimii ensivaikutelman perusteella tarkemmin kuin Superbin. Superbin oma oli herkkä, kun edestä poistui auto jarrutuskaistalle, niin silti löi herkästi jarrua.
Kojelaudan napit on mun mittasuhteille liian kaukana. Onneksi tärkeimpiä juttuja saa hallittua ratista.
Voimaa on moottorissa ihan kohtuu mukavasti. Liikennemerkkitunnistus ontuu, ainakin näin talvinopeuksien aikana. Sakkoja tulis, jos vain sitä seurais.
Navi tunnisti hyvin ainakin 3-tien tolpat. Mun mielestä kehä kolmosella joku jäi välistä. Karttapäivityksiä en ole vielä tehnyt.
Ihan suht mukava fiilis näin alkuun.
Näitä näkyy muutama aktiivisesti ajossa, valkoisia farmareita, oletan että tuollaisesta oli kyse. Nyt kun taksiuudistuksen myötä näkyy kaikenlaista pikkuautoa, joihin hädin tuskin mahtuu kyytiin niin mielellään näkisi enemmänkin varusteltua Insigniaa ajossa.otj kirjoitti: ↑03 Helmi 2020, 17:43 Helsingissä istuin Insignia-taksin kyydissä ja taksikuski (renki) oli pahoillaan, kun joutuu joko Volvon tai Bemarin puikkoihin, kun isäntä uusii auton. Insignia kuulemma tilavampi ja miellyttävämpi auto. Osasi asiantuntevasti kertoa, että Insignia on isompi kuin 5-sarja tai V90. Syynä vaihtoon se, että Volvo ja BMW ovat ns. premiumia ja Opel ei. Kerroin omistavani samanlaisen, niin sittenhän sitä juttua riittikin. Piti tosiaan Opelia parempana ja oli noita muitakin siis ajanut. Autolla näytti olevan ajettu jo 200 tkm, 1,6 dsl aut Innovation mustilla nahkoilla.
Tilavampi ja miellyttävämpi... Eiköhän nuo ole kiinni vähä mitä asioita noissa asioissa painottaa. Kyllä mitä minä olen 5-sarjalaisessa ja V90 istunut niin kyllä ne on ainakin sisälle paljon hiljaisempia eikä kuskin paikallakaan ole hullumpi istuskella. Mutta onhan ne hinnaltaankin eri kastissa ja jossainhan hinnan pitää näkyä.otj kirjoitti: ↑03 Helmi 2020, 17:43 Helsingissä istuin Insignia-taksin kyydissä ja taksikuski (renki) oli pahoillaan, kun joutuu joko Volvon tai Bemarin puikkoihin, kun isäntä uusii auton. Insignia kuulemma tilavampi ja miellyttävämpi auto. Osasi asiantuntevasti kertoa, että Insignia on isompi kuin 5-sarja tai V90. Syynä vaihtoon se, että Volvo ja BMW ovat ns. premiumia ja Opel ei. Kerroin omistavani samanlaisen, niin sittenhän sitä juttua riittikin. Piti tosiaan Opelia parempana ja oli noita muitakin siis ajanut. Autolla näytti olevan ajettu jo 200 tkm, 1,6 dsl aut Innovation mustilla nahkoilla.