Insignia B
Re: Insignia B
Perhana kun ton 1.6 turbon sais tomattina Inkkuun lähtis tilaus heti meneen. Noita nahkamäntiä en kyllä osta.
Re: Insignia B
Jollakin brittisivustolla oli Vauxhall Astran 2019 muutokset, niin siellä oli maininnat että bensakoneet saavat gpf:n. Ja myös että 1.4T tulee saataville lokakuussa. Joten olisikohan Insigniassa tuon 1.5T:n osalta samaa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Varmaa tietoa ei ole mutta olin jostain lukevinani aiemmin että 2.0 bensa turbo poistuu markkinoilta kokonaan kun päästöt niin kovat. 1.6 200 hp moottori tulee uutena. En tiedä tuleeko automaattiversio myöhemmin. 1.5 turbo moottorit kait vähän aikaa ei tilattavissa. Varmaan laittavat niihin gpf filtterit. Eli oma veikkaus että niitä saa myöhemmin taas.
Re: Insignia B
1.5 ei liene täytä Euro 6.2 vaatimuksia, joten siksi poissa ainakin toistaiseksi:
https://www.astonvauxhall.co.uk/news/in ... ar-update/
Please note production for the 1.5 140PS/165PS Petrol engines will not commence until
CW 34.
CW 34 tarkoittanee kalenteriviikkoa 34. Tämän jälkeen tuotanto jatkuu. Liittyy juurikin tuohon suodattimen asennukseen.
https://www.astonvauxhall.co.uk/news/in ... ar-update/
Please note production for the 1.5 140PS/165PS Petrol engines will not commence until
CW 34.
CW 34 tarkoittanee kalenteriviikkoa 34. Tämän jälkeen tuotanto jatkuu. Liittyy juurikin tuohon suodattimen asennukseen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Jaa joo niinpä onkin. Mutta maininta että viikolla 34 taas tilattavissa 1.5:t...
Please note production for the 1.5 140PS/165PS Petrol engines will not commence until
CW 34.
Please note production for the 1.5 140PS/165PS Petrol engines will not commence until
CW 34.
Re: Insignia B
Joo, hullulta tuntuu jos uusi 1.5 olisi jo heitetty kokonaan romukoppaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Tulkitsen siis että CW = calendar week
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
1.5 kone taitaa olla kuitenkin tosiaan uudempaa designia kun tuo 1.6 ps 200 heppanen joka on jossain Astran mallissa ollut jo ennenkin.
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 07 Kesä 2018, 13:47
Re: Insignia B
Tämä bensiinimoottorien muutos liittynee uuteen päästömittausjärjestelmään WLTP, joka koskee syyskuusta lähtien kaikkia ensirekisteröitäviä autoja. Se on jossain määrin tiukempi kuin aiempi mittaustapa. GM-Opelin 1.5 bensakoneet eivät etenkään automaatteina kunnialla läpäise uutta testiä. Opel pyrkii toimittamaan kaikki 2018 vuosimallin bensa-autot elokuun loppuun mennessä. Tähän viittaa nykyinen automaattitarjouskin, jonka ehtojen mukaan auto on rekisteröitävä elokuun aikana.
Re: Insignia B
Moi. Mielenkiintoisia kuvioita. Itse tilasin siis tammikuussa 2.0 260 nelivedon ja sain sen kesäkuun alussa. Nyt siis näyttää siltä, että tuo malli jää kokonaan pois.
Hetken jo ehdin katuakin hankintaa mutta tästähän näyttää tulevan keräilykappale. Eihän tää nyt kyllä mikään bensspihi ole ekojen vajaan 3000km perusteella. Kiva peli kuitenkin.
Hetken jo ehdin katuakin hankintaa mutta tästähän näyttää tulevan keräilykappale. Eihän tää nyt kyllä mikään bensspihi ole ekojen vajaan 3000km perusteella. Kiva peli kuitenkin.
Re: Insignia B
Hybridiä odotellessa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Keväällä Helsingin Sanomista luin jutun uusien autojen ostamisesta Suomessa.
Jutussa kerrottiin, että nykyään suurin osa autoista ostetaan automaatteina. Manuaalisten osuus uusista autoista pienenee koko ajan.
En nyt tarkkaan jaksa muistaa mikä se automaattien prosenttiosuus oli mutta se oli jotain 70-80% luokkaa. Joka tapauksessa selkeästi isompi kuin manuaalisten vaihteistojen osuus.
Varmaankin maailmalla sama trendi on nähtävissä.
Olisi ollut todella outoa ja bisnekseen epäsopivaa se, että Opel luopuisi uuden Inkun bensakoneiden automaattilaatikoista kokonaan.
Eli varmaankin viikon 34 (=elokuun toiseksi viimeinen viikko) jälkeen nähdään uudistetut vähemmän saastuttavat bensa-automaatit Opelilta.
Tänään Helsingin Sanomissa on juttu syyskuussa Suomeen tulevasta uudesta lakiuudistuksesta:
Kaksi merkittävää uudistusta rukkaa autoverotusta syyskuussa – Tässä kaikki, mitä sinun tulee tietää päästötestien ja autoveron muutoksista
https://www.hs.fi/autot/art-2000005734936.html
Eduskunta hyväksyi tällä viikolla lakimuutoksen, jolla autojen laskennallisten päästöjen kasvun vaikutusta verotukseen yritetään hillitä.
Ensinnäkin kaikkien uusien autojen päästöarvot pitää ilmoittaa uuden WLTP-päästömittaustestin perusteella.
WLTP mittaa vanhaa testiä tarkemmin auton todellisia hiilidioksidipäästöjä, mikä saattaa kasvattaa ilmoitettuja päästöjä sekä päästöjen perusteella laskettavaa autoveroa. WLTP ottaa entistä tarkemmin huomioon myös lisävarusteiden vaikutuksen päästöihin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähes kaikkien autojen ilmoitetut hiilidioksidipäästöt kasvavat.
Valtio pyrkii välttämään autokaupan markkinahäiriön autoverouudistuksella, joka tulee voimaan samana päivänä, jolloin uusien autojen päästöt pitää alkaa ilmoittaa WLTP-laskelman perusteella.
Verouudistuksen tarkoituksena on varmistaa, etteivät autojen hinnat nouse äkisti.
Verouudistuksen yhteyteen on lisätty ponsi, jossa eduskunta velvoittaa hallituksen tämän hallituskauden aikana tarkistamaan, että verouudistus on linjassa uuden päästömittauksen kanssa – eli että autojen hinnat eivät tule nousemaan.
Kallion mukaan verouudistuksen myötä useimpien autojen autoverollisten hintojen ei pitäisi nousta. Syynä on, että enemmistössä uusina myydyistä autoista hiilidioksidipäästöt ovat alle 140 grammaa kilometriltä.
Autoverokäyrä nousee merkittävästi noin 200 gramman hiilidioksidipäästöjen kohdalla. Lehden mukaan ”tämä tarkoittaa sitä, että tätä enemmän kilometrillä päästävien ajoneuvojen autovero nousee.”
Viime vuonna ensirekisteröidyistä autoista viisi prosenttia oli yli 200 grammaa kilometrillä päästäviä.
Syyskuun jälkeen toimitettavien autojen hinta ei nouse. Mikäli esimerkiksi kesäkuussa tilattu auto toimitetaan vasta lokakuussa – jolloin autoveron pitäisi periaatteessa määräytyä uuden WLTP:n mukaan – auton hinta ei kuitenkaan nouse.
Mikäli auton on tilannut ennen 1. syyskuuta, verotukseen voidaan soveltaa halvimman mahdollisen vaihtoehdon mukaisesti joko NEDC- tai WLTP-mittauslukemaa.
Lisävarusteet kallistuvat:
Lisävarusteita syynätään syyskuusta alkaen entistä tarkemmin, sillä uusi WLTP ottaa lisävarusteiden vaikutukset päästöihin tarkemmin huomioon kuin NEDC.
Tämä tarkoittaa, että samalla moottorilla varustettu sama automalli voi olla riisuttuna huomattavasti halvempi kuin runsaasti varusteltuna.
”Ero riisutun ja huippuvarustellun mallin välillä voi olla vaikkapa sellainen, että riisutussa [päästöt ovat] 120 grammaa ja varustellussa 160 grammaa kilometriltä, mikä näkyy jo paljon hinnassa” Kallio sanoo.
Syynä on, että mitä kalliimpi ja varustellumpi malli, sitä enemmän siinä on veroa.
Lisäksi varusteet, kuten isommat vanteet tai lasikatto, kasvattavat auton painoa. Se lisää auton hiilidioksidipäästöjä, mikä puolestaan kasvattaa auton autoveroa ja siten hintaa. WLTP syynää entistä tarkemmin juuri varusteiden vaikutusta.
Auton ostajan täytyykin entistä tarkemmin miettiä, mitä varusteita hän autoonsa haluaa – esimerkiksi jo isommat stereot kasvattavat kaiuttimien määrän myötä auton painoa ja siten myös hintaa.
Lisäksi erinäiset vierintävastukseen ja ilmanvastukseen vaikuttavat lisävarusteet ovat omiaan nostamaan auton hintaa.
Jutussa kerrottiin, että nykyään suurin osa autoista ostetaan automaatteina. Manuaalisten osuus uusista autoista pienenee koko ajan.
En nyt tarkkaan jaksa muistaa mikä se automaattien prosenttiosuus oli mutta se oli jotain 70-80% luokkaa. Joka tapauksessa selkeästi isompi kuin manuaalisten vaihteistojen osuus.
Varmaankin maailmalla sama trendi on nähtävissä.
Olisi ollut todella outoa ja bisnekseen epäsopivaa se, että Opel luopuisi uuden Inkun bensakoneiden automaattilaatikoista kokonaan.
Eli varmaankin viikon 34 (=elokuun toiseksi viimeinen viikko) jälkeen nähdään uudistetut vähemmän saastuttavat bensa-automaatit Opelilta.
Tänään Helsingin Sanomissa on juttu syyskuussa Suomeen tulevasta uudesta lakiuudistuksesta:
Kaksi merkittävää uudistusta rukkaa autoverotusta syyskuussa – Tässä kaikki, mitä sinun tulee tietää päästötestien ja autoveron muutoksista
https://www.hs.fi/autot/art-2000005734936.html
Eduskunta hyväksyi tällä viikolla lakimuutoksen, jolla autojen laskennallisten päästöjen kasvun vaikutusta verotukseen yritetään hillitä.
Ensinnäkin kaikkien uusien autojen päästöarvot pitää ilmoittaa uuden WLTP-päästömittaustestin perusteella.
WLTP mittaa vanhaa testiä tarkemmin auton todellisia hiilidioksidipäästöjä, mikä saattaa kasvattaa ilmoitettuja päästöjä sekä päästöjen perusteella laskettavaa autoveroa. WLTP ottaa entistä tarkemmin huomioon myös lisävarusteiden vaikutuksen päästöihin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähes kaikkien autojen ilmoitetut hiilidioksidipäästöt kasvavat.
Valtio pyrkii välttämään autokaupan markkinahäiriön autoverouudistuksella, joka tulee voimaan samana päivänä, jolloin uusien autojen päästöt pitää alkaa ilmoittaa WLTP-laskelman perusteella.
Verouudistuksen tarkoituksena on varmistaa, etteivät autojen hinnat nouse äkisti.
Verouudistuksen yhteyteen on lisätty ponsi, jossa eduskunta velvoittaa hallituksen tämän hallituskauden aikana tarkistamaan, että verouudistus on linjassa uuden päästömittauksen kanssa – eli että autojen hinnat eivät tule nousemaan.
Kallion mukaan verouudistuksen myötä useimpien autojen autoverollisten hintojen ei pitäisi nousta. Syynä on, että enemmistössä uusina myydyistä autoista hiilidioksidipäästöt ovat alle 140 grammaa kilometriltä.
Autoverokäyrä nousee merkittävästi noin 200 gramman hiilidioksidipäästöjen kohdalla. Lehden mukaan ”tämä tarkoittaa sitä, että tätä enemmän kilometrillä päästävien ajoneuvojen autovero nousee.”
Viime vuonna ensirekisteröidyistä autoista viisi prosenttia oli yli 200 grammaa kilometrillä päästäviä.
Syyskuun jälkeen toimitettavien autojen hinta ei nouse. Mikäli esimerkiksi kesäkuussa tilattu auto toimitetaan vasta lokakuussa – jolloin autoveron pitäisi periaatteessa määräytyä uuden WLTP:n mukaan – auton hinta ei kuitenkaan nouse.
Mikäli auton on tilannut ennen 1. syyskuuta, verotukseen voidaan soveltaa halvimman mahdollisen vaihtoehdon mukaisesti joko NEDC- tai WLTP-mittauslukemaa.
Lisävarusteet kallistuvat:
Lisävarusteita syynätään syyskuusta alkaen entistä tarkemmin, sillä uusi WLTP ottaa lisävarusteiden vaikutukset päästöihin tarkemmin huomioon kuin NEDC.
Tämä tarkoittaa, että samalla moottorilla varustettu sama automalli voi olla riisuttuna huomattavasti halvempi kuin runsaasti varusteltuna.
”Ero riisutun ja huippuvarustellun mallin välillä voi olla vaikkapa sellainen, että riisutussa [päästöt ovat] 120 grammaa ja varustellussa 160 grammaa kilometriltä, mikä näkyy jo paljon hinnassa” Kallio sanoo.
Syynä on, että mitä kalliimpi ja varustellumpi malli, sitä enemmän siinä on veroa.
Lisäksi varusteet, kuten isommat vanteet tai lasikatto, kasvattavat auton painoa. Se lisää auton hiilidioksidipäästöjä, mikä puolestaan kasvattaa auton autoveroa ja siten hintaa. WLTP syynää entistä tarkemmin juuri varusteiden vaikutusta.
Auton ostajan täytyykin entistä tarkemmin miettiä, mitä varusteita hän autoonsa haluaa – esimerkiksi jo isommat stereot kasvattavat kaiuttimien määrän myötä auton painoa ja siten myös hintaa.
Lisäksi erinäiset vierintävastukseen ja ilmanvastukseen vaikuttavat lisävarusteet ovat omiaan nostamaan auton hintaa.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
YouTubessa surffaillessani löysin hyvän esittelyvideon uusimmasta Inkusta.
Useimmat YouTube -autoesittelyvideot ovat melkoisen lyhyitä (10-15min).
Tämä esittelyvideo kestää peräti 1,5 tuntia. Siinä käydään hyvinkin yksityiskohtaisesti koko Inkku läpi. Ikävä kyllä video on saksaksi ja englannin kielistä tekstitystä ei ole saatavilla. Mutta video on kyllä kuvattu hyvin ja tarkasti. Siinä esitellään pieniäkin yksityiskohtia ja kikkoja.
Uskoisin, että Inkun omistajat saavat jotain vinkkejä asioista joista eivät tienneetkään tai muistaneet niiden olemassa oloa.
Tässä video:
Useimmat YouTube -autoesittelyvideot ovat melkoisen lyhyitä (10-15min).
Tämä esittelyvideo kestää peräti 1,5 tuntia. Siinä käydään hyvinkin yksityiskohtaisesti koko Inkku läpi. Ikävä kyllä video on saksaksi ja englannin kielistä tekstitystä ei ole saatavilla. Mutta video on kyllä kuvattu hyvin ja tarkasti. Siinä esitellään pieniäkin yksityiskohtia ja kikkoja.
Uskoisin, että Inkun omistajat saavat jotain vinkkejä asioista joista eivät tienneetkään tai muistaneet niiden olemassa oloa.
Tässä video:
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Harmi, ettei tule enää englanniksi noita videoita. Ennen nimittäin Ausfahrt.tv teki videoita saksan lisäksi myös englanniksi. Esim. Astra K:n videot tuli vielä myös englanniksi.
Re: Insignia B
Tulipahan tänään testattua uuden Insignian kestävyys hirvikolaritilanteessa. Vauhtia ei toisaalta ollut kovin paljoa, kun taajama-alueella tapahtui, mutta vahinkoa tuli silti aika tavalla..