Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

otj kirjoitti:Aika pienellä kulutuksella kyllä kulkee. Oliko atk:n ilmoittama vai tankauksesta mitattu? Ajoin 1.6 CDTI automaatilla 400 km:n koeajolenkin ja atk:n mukaan keskikulutus oli 4,8, eli todellisuudessa lienee jotain 5,1-5,2 l.
Auton tankkauksesta laskin tuon kulutuksen, näytön mukaan 4,4. Tällä hetkellä taitaa olla 4,7 näytössä, mutta ajo on ollut vähän erilaista. Rengaspaine nyt 2,35 edessä ja 2,15 takana.
Täytyy kyllä poistaa nuo webaston sulakkeet ensi keväänä kun melko korkeissakin lämpötiloissa tuntuu lämmitin käynnistyvän. Mulla oli 10 vuotta sitten toisessa merkissä aika paljonkin ongelmia lisälämmittimen kanssa kun se meni pätkäajossa täyteen karstaa.

Tutkailin vähän konetilaa, webasto on ilmeisesti koneen vasemmalla puolella ylhäällä jos oikein tulkitsin. Samoilla tienoilla on kaksi sulaketta rinnnakkain ja yksi vielä vähän alempana. Kaikissa kolmessa lukee "Park heater". Ilmeisesti nuo kaikki on syytä irroittaa jos ei halua lämmittimen toimivan?

Näytti muuten vähän siltä, että tähän konetilaan mahtuisi toinenkin samanlainen moottori :)
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Onpa kyllä erittäin siedettävät kulutukset auton koko ja paino huomioiden. Rengaspaineetkin melko alhaiset, ne jonnekin 2,6-2,7 bariin nostamalla voisi saada vielä pari desiä pois.

Astra K-ketjussa oli, että ainakin Insignia A:ssa pystyi ottamaan nuo sulakkeet pois ja tällöin automaattikäynnistys lämpimillä keleillä pysyy pois.

Ja hyvin sinne mahtuisi toinen samanlainen kone, näiden Euroopan 1.5-1.6 mopon moottorien rinnalle. Ausseissa (Holden) ja jenkeissä (Buick) Insignian saa myös 2,8 V6:lla kera 9-portaisen automaatin... Kaikki Insigniat tehdään samalla linjalla Saksassa Rüsselsheimissa, joten olisi tuohon GSihin tehokkaampaakin pataa ollut tarjolla, mutta ilmeisesti suoritusarvoiltaan tuo 2.0+8-portainen on hyvin lähellä tuota V6:tta.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Vamosvamos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vamosvamos »

Usvaa hei; juokse nyt v*ttu mutkia! 1500km kokemuksella äänieristys Astran tasoa vaikka olet lisäeristänyt?? Ja vielä meinasit oikein vaahtomuovilla ja sikaflexillä uutta Insigniaa parsia, haha! Alusta kovin herkkä ruostumaan ja automaattilaatikko "mahdollisesti heikko"?? Sä et ole Insigniaa ajanut muutoin kuin koeajossa. Rivarin katoksessa sulla on Octavia TSI/DSG tekele ja kivasti täällä trollaat, jepjep!
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Vamosvamos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vamosvamos »

Jännää että ostit Insignian weballa kun nyt pitää oikein sulakkeita uudesta autosta irroitella...kyllä on sakemanni insinööri ihan paska...-huh huh mitä juttua!
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
immu.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Elo 2012, 14:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja immu. »

Vamosvamos kirjoitti:Usvaa hei; juokse nyt v*ttu mutkia! 1500km kokemuksella äänieristys Astran tasoa vaikka olet lisäeristänyt?? Ja vielä meinasit oikein vaahtomuovilla ja sikaflexillä uutta Insigniaa parsia, haha! Alusta kovin herkkä ruostumaan ja automaattilaatikko "mahdollisesti heikko"?? Sä et ole Insigniaa ajanut muutoin kuin koeajossa. Rivarin katoksessa sulla on Octavia TSI/DSG tekele ja kivasti täällä trollaat, jepjep!
:lol: :lol: :lol: :thumbsup:
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Viikonlopun kovennus ja kevennys. On se kyllä jos pitää ominaisuuksista kaivaa isot ongelmat niin parempi ostella jotain käytettyjä ja arvuutella niiden kanssa. Monesti auton vaihto saa uudessa etsimään vain ongelmia. Sitten jossain vaiheessa asiat hyväksyy niin kuin ne on.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Puolustan nimimerkki usvaa siinä mielessä, että tuo Webaston automaattikäynnistys voi ihan oikeasti olla huono homma pätkäajossa. Toki pätkäajoon ei kannata Webastoa ottaakaan, mutta onhan se voinut vaikka olla jo autossa valmiina, jos kyseessä on ollut vaikka ns. halliauto. Tuolla Astra K-ketjussa on keskusteltu juuri kyseisestä ominaisuudesta ja miten sen saisi pois.

Muutenkin minusta on hyvä, että keskustellaan avoimesti myös niistä huonoista puolista. Insignia B on hyvä, ominaisuuksiltaan tasapainoinen ja monelta osin luokkansa huippuakin oleva auto, sitä ei varmaan kukaan kiistä, mutta on siinäkin huonot puolensa. Rengasmelu on yksi niistä, vaikkakin rengasvalinnalla tässä on iso merkitys. Ei se kuitenkaan ihan Astran luokkaa ole, mutta on sitä enemmän kuin ns. premiumeissa. Onko sitä liikaa, pitää sitten omin korvin kuunnella. 17" Conteilla sitä ei omasta mielestäni ollut häiritsevästi. Omaan tulevaan autoon laitan kesärenkaaksi Michelin Crossclimate plussat (koossa 215/60/17) ja ensiasennusrenkaat lähtee myyntiin.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Vahvistan kokemuksella että A-Insigniasta saa webaston automaattikäynnistyksen pois kun ottaa ne kaikki moottoritilan sulakkeet irti. Sitten kun haluaa taas päälle, niin sulakkeet takaisin. Webasto ei mene lukkoon eikä tule mitään vikakoodeja. Uskallan väittää että B-mallissa ja K-Astrassa asennus on tehty ihan samalla tavalla, jolloin sulakkeet kärsii irroittaa huoletta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
immu.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Elo 2012, 14:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja immu. »

otj kirjoitti:Puolustan nimimerkki usvaa siinä mielessä, että tuo Webaston automaattikäynnistys voi ihan oikeasti olla huono homma pätkäajossa. Toki pätkäajoon ei kannata Webastoa ottaakaan, mutta onhan se voinut vaikka olla jo autossa valmiina, jos kyseessä on ollut vaikka ns. halliauto. Tuolla Astra K-ketjussa on keskusteltu juuri kyseisestä ominaisuudesta ja miten sen saisi pois.

Muutenkin minusta on hyvä, että keskustellaan avoimesti myös niistä huonoista puolista. Insignia B on hyvä, ominaisuuksiltaan tasapainoinen ja monelta osin luokkansa huippuakin oleva auto, sitä ei varmaan kukaan kiistä, mutta on siinäkin huonot puolensa. Rengasmelu on yksi niistä, vaikkakin rengasvalinnalla tässä on iso merkitys. Ei se kuitenkaan ihan Astran luokkaa ole, mutta on sitä enemmän kuin ns. premiumeissa. Onko sitä liikaa, pitää sitten omin korvin kuunnella. 17" Conteilla sitä ei omasta mielestäni ollut häiritsevästi. Omaan tulevaan autoon laitan kesärenkaaksi Michelin Crossclimate plussat (koossa 215/60/17) ja ensiasennusrenkaat lähtee myyntiin.
Nyt on noin 500 km Inkulla takana, renkaina Hankook Ventus S1 evo2 18 ".Meteliä kuuluu tuon kokoisesta renkaasta aina, kuitenkin hiljaisemmat kuin Bridgestonet.
Jotain kevyttä natinaa kuuluu ilmeisesti kuskin oven tiivisteistä, koska loppuu kun vetää ovea kahvasta vähän tiukemmin kiinni.
Jotain ääntä on kuulunut myös Hud näytön kehyksestä.
Itse pidän renkaan tarkemmasta ajettavuudesta, ja Hankookit ovat kyllä todella vakaat ja hyvät renkaat ajaa.
Korkeampiprofiiliset renkaat mutkiin mentäessä antavat omaan makuun liikaa periksi, ihan normaaliajossakin.
Rengas-asiat ovat tietenkin makuasioista, mutta itse olen noihin 45-sarjalaisiin hyvin tyytyväinen, olkoonkin että rengasmelua on enemmän.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Sama rengas myös täällä Insignia A:ssa.
Auto tuli Contin renkailla, kuluivat yllättävän nopeasti.
Hankook on hiljaisempi.
---
Hyvä, että ylläpito on lisännyt myös tekstin muokkausmahdollisuuden. :)
Sikäli vaan, jos nyt tulee vähän kiiruisesti kirjoiteltua.

Itsekukin voi joskus pohdiskella autonsa äärellä, että "kuinkas sitten tuon ja tuon".
Ja on hyvin luonnollista, että oman merkin forumilta myöskin mielipiteitä ja neuvoja kysellään.
Täältä niitä myöskin tavataan antaa.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Vamosvamos kirjoitti:Jännää että ostit Insignian weballa kun nyt pitää oikein sulakkeita uudesta autosta irroitella...kyllä on sakemanni insinööri ihan paska...-huh huh mitä juttua!
Viestissäni siis luki, että keväällä aion irroittaa nuo sulakkeet.
Tuohon meluasiaan liittyen, pointtini oli, että Opel on tehnyt hienon auton, mutta jos Suomessa aikoo tosissaan haastaa premiumit, niin tähän kannattaisi kiinnittää vielä huomiota..
Auto on siis manuaalilaatikolla, M32.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

usvaa kirjoitti: Tuohon meluasiaan liittyen, pointtini oli, että Opel on tehnyt hienon auton, mutta jos Suomessa aikoo tosissaan haastaa premiumit, niin tähän kannattaisi kiinnittää vielä huomiota..
Auto on siis manuaalilaatikolla, M32.
Suomi ja muut maat, joissa nastarenkaat ovat karhentaneet asfaltin (lähinnä siis Ruotsi ja Baltia), ovat vaan niin pieni markkina-alue, ettei eristystä ole nähty tarpeelliseksi tehdä meille. Onhan Insignioissa ns. "Suomieristys", mutta ensimmäisissä tänne tulleissa sitä ei vielä ollut. Tehdastilausautoissa se nyt on. Omalla kokemuksella Suomen teillä melusta kärsivä Astra K on nimittäin Keski-Euroopassa käsittämättömän hiljainen ja mukava auto.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Uudessa Autobild Suomessa oli koeajossa 1.5AT Innovation Sports Tourer. Lopputulos 5/5 tähteä. Ainoa moitteen aihe oli melko voimakas rengasmelu, sekä keskinäyttöön tulevat "turhat" ruuhka/tietyöilmoitukset, joita ei koeajolenkillä ollutkaan ilmoitetuissa paikoissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Oliko koeajoautona se tummansininen tai viininpunainen farkku, joka on ollut muissa lehdissä? TM:ssä ainakin oli viininpunainen farkku ja Hankookin 18" rengastuksella, joka osaltaan tuota melua selittää.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Tuo "turhista" ruuhkista ilmoittaminenkin kuuluu oikeastaan käsittääkseni asiaan, ihan niin kuin Astrassakin. Käsittääkseni järjestelmähän toimii niin, että se ilmoittaa kaikki edessä lähialueella olevat tietyöt/ruuhkat, koska autohan ei tiedä, minne kuljettaja on matkalla jos naviin ei erikseen ole määränpäätä määritetty. Silloin jos naviin on laitettu määränpää, niin auto ilmoittaa ainoastaan tälle reitille sattuvat tietyöt/ruuhkat ja jättää muut lähialueen ruuhkapaikat huomiotta. Voin toki olla väärässäkin, mutta näin olen järjestelmän toiminnan ymmärtänyt.
Vastaa Viestiin