Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Onko jollain 1.5 AT Inkku, jonka loota olisi täysin ongelmaton? Kahta tällaista olen ajanut koeajomielessä ja toinen nyki, toinen oli ongelmaton. Onko nämä siis yksittäistapauksia vai tekeekö kaikki tuota?

Ei kai Opelkaan voi niin sutta ja sekundaa tuottaa, että tuollaiset ongelmat jäisi huomaamatta testausvaiheessa. Varsinkin kun käytännössä sama kombo löytyy mm. Astran keulalta (1.4 AT) ja on ongelmaton.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Sain nyt ekan 1000 km ajetuksi ST 1.5 AT:llä mistä nyt tiistain ja tämän illan välillä lähes vain matka-ajoa 750 km. Lukuunottamatta Hakkapeliitta 8 melutasoa mistä ei nyt sitten arvaa sanoa mikä osuus tulee siitä ja mikä keskustelua herättäneestä Insignian taipumuksesta, sanoisin että oikein mukava "matkamiehen mandoliini" - kerta kaikkiaan.

Näitä vakkari/1.5 AT -keskusteluja etukäteen ehdinkin seurata. Tämän kiesin osalta havaintoja nyt matka-ajosta silleen että tiistaina lumipöpperöisellä kelillä apauttiarallaa 30 min ajon jälkeen, jossakin Mäntsälän ja Lahden välillä kohti Jyväskylää vakkarin asetuksella 106 huomasin nykimistä ilmaantuneen . Ei esiintynyt jos on vetoa päällä vaan kun meno oli "pintakaasulla". Poistui tyystin kun jätin kaistavahdin pois. Vaikkei sillä sen kanssa kai ole mitään tekemistä. Ajokelistä huolimatta mukautuva vakkari toimi koko matkan eikä nyt kertynyt maskiinkaan mitään. Ajoin siis parilla muutaman minuutin pysähdyksellä Jyväskylään eikä se nykiminen esiintynyt vaivana, joskin taisin pitää kaistavahdin poissa päältä "testimielessä". Keskiviikkona ajoin tunnin verran aamulla ja toisen illalla matka-ajoa normiasetuksilla vakkarilla ja kaiki skulasi kuten pitäisikin. Tänään J-kylästä takaisin matka-ajoa talvirajoituksella (satasen pätkiä ohituskaistaosuuksilla) muuten mainiosti, mutta vähän Lahden jälkeen motarilla (vakkari 106...108) ilmaantui sitten. Mutta asetuksella 110...112 ei ollut mitään. Kysymys toki kuului, onko ihan ongelmaton 1.5 AT niin mitäpä tuohon sanoisi; seurataan. Sekä Inkun vakkarin/vaihteiston toimintaa että tätä keskustelua. Ainakaan ei ole "säännönmukaisesti" nykinyt. Jos nuo Hakkapeliitat eivät niin paljoa peitsiään asfalttiin kalistelisi, niin olisi kyllä se "täydellinen rentous" ollut lähellä. AT:n vaihtokohdista ei ole minulla mitään huomauttamista. Todella pehmeä vaihtamaan. Näin siis alkumatkaa -(z)-
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Mulla pari viikkoa mennyt lyhyempiä pätkiä eikä ole nykinyt. Mutta keskusteluista sain ajatuksen käydä ajaa vähän pidempään ja katsoa miten käy. No nykihän se taas, parhaiten tuon saa esiin kun lämpimällä laatikolla kiihdyttää vauhdin >80 niin se on siinä. Heitin sitten manuaalipuolelle ja ajoin sen minkä tietä riitti (15km) vakkarilla. Ehkä huomenna saatan käydä kokeilee menikö kuu oikeaan asentoon. Tosin se ei välttämättä onnistu jos on -10c tai tuulee lounaasta.

Tuohon otjiin kysymykseen sudesta ja sekundasta: Kyllä omat kokemukset ja mitä täältä on muiden juttuja lukenut niin mun käsitykseksi on vahvistunut, että Opel ei testaa autoja ollenkaan, ei suorita minkäänlaista laadunvalvontaa eikä kanna mitään vastuuta tuotteistaan.
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

Moro,
Täällä ajettu hiukan yli 4000km 1.5 innovation at gs mallia, ei acc:ta autossa. About kaikki muut "herkut" on ruksittu.
En ole huomannut mitään ongelmia missään.
Kaistavahdin päällä ollessa pientä vastustusta jos viivan lähellä on. Esiinty vähän "tärinänä" mutta kuuluu kait asiaan kun ohjaa takaisin "raiteille".
Vakkaria on tullut käytettyä aina välillä oon pistänyt sen yleensä syssyllä ennen talvea 122 / kmh ja nyt lumen aikaan 102 km/h tai 82 km / h maantie. Mutta ei siis ACC:tä.
Yleensä tulee ajettua ilman vakkaria 95% ajasta. Manuaali vaihteita tulee käytettyä ihan muuten vaan. 5:s vaihteella esim on hyvä cruisailla motarilla ja ohittaa tarvittaessa jos nopeudet suuria.
Lyhyessä kaupunki-kauppa ajossa vie talvella aika jäätävät 11+ litraa kilometriltä. Kun taas pidemmillä matkoilla voi mennä 6,7 l / kilometri jos suht vakaata ajoa näin talvella.

Enemmän ihmetyttää toi wifi puute suomessa ja softapäivityksien (mitään ei kuulu) tila.
Varmaan PSA konserniin siirron myötä asiat tulee muuttumaan ja ooppeli ei saa kaikkia näitä gm moottoreita edes pitää, joten tulee jotain korvaavia moottoreita uusiin joissa päästöt edellä linjalla mennään. Näin ainakin saksan foorumeita vilkaisesta kiersi huhu. Siellä "huhu" että esim GSI bensa turbo 2.0 lakattaisiin myymästä kokonaan ens vuoden keväällä. Onko sitten totta vai ei ja kyse vain Saksan markknioista niin ei tiiä.
Mutta anyway nää on ehkä niitä viimeisiä GM / russelheim Opeleita nää.
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

InsigniaNow kirjoitti: 10 Helmi 2018, 00:16Enemmän ihmetyttää toi wifi puute suomessa
Mihin sitä wifiä tarvitsisit? Suomessa mobiilidata on hyvä ja halpa.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

No kun mainostettiin että wifi jako autossa. Mobiilidata on halpa ja toimii oli sitten firman tai oma maksama, mutta mielummin onstar / wifi jako kun ominaisuus on autossa ja mainostettu ja onstarista pitää kuitenkin maksaa vuoden päästä...
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Alkaa tässä itsellä vahvistua käsitys, että vien ensi kesänä Insignian Viron pojille (Autosound.ee/Ravolar).eristykseen. Astrasta eristys vei nimittäin nastamelun käytännössä kokonaan pois ja kyyti Hakkapeliitta kasit alla on erittäin sivistynyttä.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Tuohon laatikon oppimiseen..

Tässä viimeisen kuukauden aikana käytettyäni päivittäin manuaalipuolta, olen huomannut laatikon ”oppineen” vaihtamaan nopeammin isoille vaihteille kuin alussa vaihtoi. Alussa kun auto saatiin huomasin, että esim. 60 ajaessa mentiin todella pitkään 4 vaihteella kun nyt loota vaihtaa viitoselle lähes samantien 50 km/h tullessa mittariin, myös kylmänä, kuten olen opettanut. Mielestäni tämä on laatikon heikkous kun se kierrättää aivan liian isoilla kierroksilla moottoria, jopa lämpimänäkin.
Kulutus on hieman laskenut, nyt noin 8.2L, josta suurin syy on jäätävä kaupunkikulutus, edelleen n. 12 litraa.

Aikaisemmin kirosin täällä noita matrix valoja, jotka eivät käytännössä toimineet ollenkaan, mutta nyt on menty jo toista viikkoa ilman murheita ja just kuten pitää. En tiedä mikä muuttui, mitään en niille ole tehnyt. Vakkari pysyy toimintakunnossa kun muistaa tosiaan putsata sen maskimuovin joka kerta ennenkuin lähtee ja konepellin pitää puhtaana ettei vedet valu sieltä alaspäin muovin päälle.
tiktee-4
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Tammi 2018, 13:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tiktee-4 »

Viikonloppuna tuli ajettu noin 600km matka-ajoa vakkarilla ja mukana oli vanha nykiminen. Esiintyi vähän kakilla nopeuksilla (88km/h, 108km/h..) ja välillä manuaalipuolella 86km/h / M6. Tuli vedettyä pari 100km pätkää manuaalipuolella ja vaihteitakin piti välillä vaihdella, joten katsotaan josko se kuun asento olisi vaihtunut.

Taidan huomenna soittaa pari uutta merkkihuoltoliikettä läpi ja kysellä heidän poppaskonstejaan tähän nykimiseen. Mikä muuten nykimisen käytännössä aiheuttaa? Bensansyötön katkeaminen, sytytyskatkot, momentinmuunnin? En nyt juuri näistä mitään ymmärrä, joten olisi ihan kiva tietää.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

tiktee-4 kirjoitti: 11 Helmi 2018, 19:43 Mikä muuten nykimisen käytännössä aiheuttaa? Bensansyötön katkeaminen, sytytyskatkot, momentinmuunnin? En nyt juuri näistä mitään ymmärrä, joten olisi ihan kiva tietää.
ei ole mitään tietoa, mutta voisi kuvitella, että tasaisella nopeudella momentinmuunnin olisi lukittuna.
Kai tuon nopean nykimisen on pakko johtua jotenkin moottorista. Ehkä seos menee jostakin syystä niin laihalle, että kone alkaa nypyttämään? Automaateissahan katkotaan sytytystä vaihtotilanteessa, jotta vaihtotapahtuma olisi mahd. tasainen. Oma veikkaus on jonkinlainen bugi moottorinohjauksessa.
Mun golfissa oli aikoinaan ongelma saada auto käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä. VV-auto nosti kädet pystyyn.
Jostakin autolehdestä luin, että kyseessä on tarkoituksellinen ruiskutuksen katko, jonka tarkoituksena on saada katalysaattorille happea. Eli siis päästöjen optomointi :)
tiktee-4
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Tammi 2018, 13:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tiktee-4 »

Soitin vielä suoraan Opelille/aspaan ja kertoivat, että tällä hetkellä ratkaisuksi nykimiseen on tarjottu käsivaihteilla ajoa/opettamista, mutta sen suhteen törmättiin ongelmiin mm. pakkasten kanssa, jolloin "opettaminen" ei onnistu. Totesi vain, että tällä hetkellä ongelmaan ei ole ratkaisua ja asian kanssa on vain tultava toimeen ja odotettava päivitystä/korjausta. :hammer:
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Onko tämä nykiminen miten selvää? Mulla välillä vaan lievää nypytystä mitä ei huomaa jos ei tiedä seurata. Myyjäliikkeelle sanoi että vika liittyisi laatikon eco moodiin.
Pahkeala
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Helmi 2018, 09:04

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pahkeala »

Tervehdys kaikille. Lupasin joskus itselleni, että ei koskaan Opelia ainakaan omalla rahalla, mutta kas, eilen tuli haettua liikkeestä loppusyksystä tilattu Insignia B (1.5 automaatti farkku).
Kysymykseni ei koske nykimistä, vaan olen nyt koittanut saada peilit taittumaan sisään pysäköinnin yhteydessä, mutta jostain syystä en tässä onnistu. Olen laittanut asetuksista, että pelit kääntyvät automaattisesti, mutta jostain syystä tämä ei riitä. Onko tässä nyt joku temppu, jota en tajua vai eivätkö nuo sittenkään taitu sisään, kun auton jättää parkkiin?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Oma Insignia olisi vihdoinkin tulossa luovutukseen lähiviikkoina. Kuulemma enemmänkin on tulossa Insignioita nyt luovutuksiin. Ilmeisesti tietyt varusteet ovat viivyttäneet syksyllä farkun esittelyn aikoihin tilattuja autoja jopa näille viikoille asti. Eli Insignioita pitäisi tulla kilpiin ja liikenteeseen kohta enemmänkin.
Pahkeala
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Helmi 2018, 09:04

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pahkeala »

Rookeri kirjoitti: 15 Helmi 2018, 09:56 Pidä kaukosäätimestä muutaman sekunnin pidempään lukitusnappi pohjassa, kääntyykö peilit silloin? Näin omassa C Vectrassani.
Kiitos vinkistä, tämä toimi!
Vastaa Viestiin