Äläs nyt. Sopivasti joululahjaksi itsellesi. Kova paketti, ei pehmeä
Insignia B
Re: Insignia B
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Joo, tuo "joululahja" olisi sopiva ajankohta.
Skoda Superbissa ei ollut itselleni tällä hetkellä sopivaa moottoria tarjolla, kun VAG-konserni lykkää uudet moottorit ensin Volkkarien keulalle ennen kuin Skoda saa ne käyttöönsä. Ja onhan tuo Innovation Plus- varustetaso tosi kilpailukykyinen paketti hinnaltaan. Sanotaan nyt näin, että järki voitti tässä tapauksessa. En ole nimittäin ikinä omistanut Opelia tätä ennen eikä ole käynyt oikein mielessäkään, että pihassa voisi olla Opel.
Koeajon jälkeen mieli muuttui. Nuo istuimet on oikeasti hyvät, joka on tärkeä peruste itselleni, kun tulee reipas 40tkm ajettua vuoteen. Tuota 170hp dieseliä en ole päässyt kokeilemaan, mutta kun nykyisessä Superbissa 150hp diesel ja kyllä sekin riittää, niin eiköhän tuolla Opelin 170hp pärjää.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Hyvän valinnan teit ja Insignia tarjoaa enemmän ns. premium-fiilistä kuin Superb. Nämä on tietty makuasioita ja voihan olla, että Faceliftin jälkeen Superb on parantunut.
Mitä tulee noihin PSA-patoihin, niitähän ei tule vielä tähän sukupolveen, ei tullut Astraankaan, vaan Astran Faceliftin kaikki uusitut voimalinjat ja vaihteistot on edelleenkin GM:n. Inkun kohdalla vielä se, että sitä myydään jenkeissä Buick Regalina ja Australiassa Holden Commodorena ja kaikki valmistetaan Saksassa Russelsheimissa, niin voipa sanoa että melkein varmuudella GM-pohjaisuus tulee säilymään.
Mitä tulee noihin PSA-patoihin, niitähän ei tule vielä tähän sukupolveen, ei tullut Astraankaan, vaan Astran Faceliftin kaikki uusitut voimalinjat ja vaihteistot on edelleenkin GM:n. Inkun kohdalla vielä se, että sitä myydään jenkeissä Buick Regalina ja Australiassa Holden Commodorena ja kaikki valmistetaan Saksassa Russelsheimissa, niin voipa sanoa että melkein varmuudella GM-pohjaisuus tulee säilymään.
Re: Insignia B
Totta tuo moottoriasia. Eli tästedeskö Insigniaa ei saa auton kokoon nähden oikean kokoisella bensakoneella? Aika erikoista. Toki se 1.5T 165hp piisaa, mutta jättää joskus toivomisen varaa.otj kirjoitti: ↑29 Elo 2019, 19:03 Hyvän valinnan teit ja Insignia tarjoaa enemmän ns. premium-fiilistä kuin Superb. Nämä on tietty makuasioita ja voihan olla, että Faceliftin jälkeen Superb on parantunut.
Mitä tulee noihin PSA-patoihin, niitähän ei tule vielä tähän sukupolveen, ei tullut Astraankaan, vaan Astran Faceliftin kaikki uusitut voimalinjat ja vaihteistot on edelleenkin GM:n. Inkun kohdalla vielä se, että sitä myydään jenkeissä Buick Regalina ja Australiassa Holden Commodorena ja kaikki valmistetaan Saksassa Russelsheimissa, niin voipa sanoa että melkein varmuudella GM-pohjaisuus tulee säilymään.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
En muista onko täällä juttua tästä tai olenko itse kysynyt tätä jo, mutta onko teistä kukaan saanut käyttöön tuota ohjekirjoissa mainitua "Älykästä mukautuvaa vakionopeudensäädintä"
Ohjekirjasta:
"Älykäs mukautuva vakionopeussäädin
Tämä toiminto on mukautuvan vakionopeussäätimen kehittyneempi versio. Se päivittää asetetun nopeuden uuteen havaittuun nopeusrajoitukseen automaattisesti, jos kuljettaja on unohtanut mukauttaa asetetun nopeuden. Tätä toimintoa suositellaan käytettäväksi kaupunkien ja taajamien ulkopuolella. Se käyttää liikennemerkkien tunnistuksen tarjoamia tietoja.
Järjestelmän kytkeminen päälle
Toiminto voidaan ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä auton asetusvalikossa kuljettajan tietokeskuksessa Kuljettajan tietokeskus. Lisäksi mukautuva vakionopeussäädin tulee kytkeä päälle yllä kuvatun mukaisesti.
Vaikka mukautuva vakionopeussäädin ei ole aktiivinen, asetettu nopeus päivitetään automaattisesti seuraavassa osassa kuvatun mukaisesti aina, kun uusi nopeusrajoitus havaitaan. Paina RES+ aktivoidaksesi mukautuvan vakionopeussäätimen uudelleen käyttäen muistiin asetettua nopeutta.
Jne jne"
Olen kahlannut kaikki valikot omasta läpi niin moneen kertaan että siellä ei varmasti ole tuohon liittyviä asetuksia. Autossa kuitenkin on aktiivinen vakkari ja kuten tiedetään, ei ole varusteena lisäksi erikseen mitään älykkäämpää mukautuvaa vakkaria.
Ohjekirjasta:
"Älykäs mukautuva vakionopeussäädin
Tämä toiminto on mukautuvan vakionopeussäätimen kehittyneempi versio. Se päivittää asetetun nopeuden uuteen havaittuun nopeusrajoitukseen automaattisesti, jos kuljettaja on unohtanut mukauttaa asetetun nopeuden. Tätä toimintoa suositellaan käytettäväksi kaupunkien ja taajamien ulkopuolella. Se käyttää liikennemerkkien tunnistuksen tarjoamia tietoja.
Järjestelmän kytkeminen päälle
Toiminto voidaan ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä auton asetusvalikossa kuljettajan tietokeskuksessa Kuljettajan tietokeskus. Lisäksi mukautuva vakionopeussäädin tulee kytkeä päälle yllä kuvatun mukaisesti.
Vaikka mukautuva vakionopeussäädin ei ole aktiivinen, asetettu nopeus päivitetään automaattisesti seuraavassa osassa kuvatun mukaisesti aina, kun uusi nopeusrajoitus havaitaan. Paina RES+ aktivoidaksesi mukautuvan vakionopeussäätimen uudelleen käyttäen muistiin asetettua nopeutta.
Jne jne"
Olen kahlannut kaikki valikot omasta läpi niin moneen kertaan että siellä ei varmasti ole tuohon liittyviä asetuksia. Autossa kuitenkin on aktiivinen vakkari ja kuten tiedetään, ei ole varusteena lisäksi erikseen mitään älykkäämpää mukautuvaa vakkaria.
Re: Insignia B
Tämän jutun perusteella saattaa olla, että Inkusta esitellään jo nyt facelift syyskuun Frankfurtin automessuilla.
https://www.motorauthority.com/news/112 ... -and-video
This Insignia update should bow later this year. A debut during September's 2019 Frankfurt International Motor Show is a strong possibility.
Ettei vaan tuo mun Inkun vastaanottamisajankohdan siirtyminen syyskuun loppupuolelle johtuisi tästä oletettavasta faceliftistä?
Saas nähdä
https://www.motorauthority.com/news/112 ... -and-video
This Insignia update should bow later this year. A debut during September's 2019 Frankfurt International Motor Show is a strong possibility.
Ettei vaan tuo mun Inkun vastaanottamisajankohdan siirtyminen syyskuun loppupuolelle johtuisi tästä oletettavasta faceliftistä?
Saas nähdä
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Jos siitä tulisi jo nyt FL, olisi kuvia jo netti täynnä. Eli en usko.GM_Opel kirjoitti: ↑29 Elo 2019, 21:53 Tämän jutun perusteella saattaa olla, että Inkusta esitellään jo nyt facelift syyskuun Frankfurtin automessuilla.
https://www.motorauthority.com/news/112 ... -and-video
This Insignia update should bow later this year. A debut during September's 2019 Frankfurt International Motor Show is a strong possibility.
Ettei vaan tuo mun Inkun vastaanottamisajankohdan siirtyminen syyskuun loppupuolelle johtuisi tästä oletettavasta faceliftistä?
Saas nähdä
Saksan Opelin sivuilla on jo jonkin aikaa ollut 2020-vuosimallin hinnastokin, ja sen mukaan ei suuria muutoksia ole tarjolla nykyiseen verrattuna.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Opelin Suomen sivuilta löytyy myös jo hinnasto 2020 malliin.
Re: Insignia B
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Kiitos, näköjään juuri julkaistu (eilen katsoin, niin oli vielä vanha).
Eniten muutoksia näkyisi lisävarustelistassa. Missä on FlexRide??? Toivotaan, että se tulee edelleen vakiona vähintään jo tilattuihin 1.6T -malleihin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Vajaan vuoden ikäinen uutinen eikä vieläkään tarkempaa tietoa faceliftistä, eli en usko tulevan tälle vuodelle. Noi samat kuvat kiersivät vuosi takaperin saksalaisissa automedioissa ja sieltä TM napannut ne myös.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Kun vertailin vanhaa hinnastoa uuteen, niin löysin vuosimallin 2020 hinnastosta tällaisia eroja:
FlexRide-alusta (= aktiivinen iskunvaimennus + ajo-ohjelma valittavissa (normaali, sport, tourer), mukauttaa ohjaus- ja kaasupolkimen tunnon, automaattivaihteiston ja iskunvaimennuksen.
2019 hinnastossa tämä on ollut vakiona 1.6 (200hv) bensa malleihin.
2020 hinnastosta tämä puuttuu kokonaan.
Saas nähdä tuleeko tämä FlexRide-alusta tähän mun syyskuussa tulevaan Inkkuun vai ei.
Lisäksi 2020 hinnastosta on pudonnut kokonaan pois lämmitettävä tuulilasi (tätä en ottanut omaan tilaukseeni).
Uutena on tullut Charging -paketti jonka voi valita myös Comfort ja Innovation Plus -varusteluihin mukaan jos haluaa.
Charging -paketti = langaton älypuhelimen lataus, USB-portit takapenkkiläisille, 12V-pistoke tavaratilassa (sports tourer ja country tourer)
FlexRide-alusta (= aktiivinen iskunvaimennus + ajo-ohjelma valittavissa (normaali, sport, tourer), mukauttaa ohjaus- ja kaasupolkimen tunnon, automaattivaihteiston ja iskunvaimennuksen.
2019 hinnastossa tämä on ollut vakiona 1.6 (200hv) bensa malleihin.
2020 hinnastosta tämä puuttuu kokonaan.
Saas nähdä tuleeko tämä FlexRide-alusta tähän mun syyskuussa tulevaan Inkkuun vai ei.
Lisäksi 2020 hinnastosta on pudonnut kokonaan pois lämmitettävä tuulilasi (tätä en ottanut omaan tilaukseeni).
Uutena on tullut Charging -paketti jonka voi valita myös Comfort ja Innovation Plus -varusteluihin mukaan jos haluaa.
Charging -paketti = langaton älypuhelimen lataus, USB-portit takapenkkiläisille, 12V-pistoke tavaratilassa (sports tourer ja country tourer)
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Lisäksi Sports Tourer Executive-varustelu 200hv automaatin hinta oli noussut n. 1500 euroa
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Charging-paketista nuo Usbit takapenkille ja 12 V pistoke on olleet Innovationissa ennen ihan vakiokamaa.
1.6T oli jo aiemmin välillä pois valikoimista. Mikähän lie, toivottavasti saavat sen myyntiin pian takaisin.
1.6T oli jo aiemmin välillä pois valikoimista. Mikähän lie, toivottavasti saavat sen myyntiin pian takaisin.
Re: Insignia B
Siis kyllä 1.6 T (200hv) on valikoimissa nyt tuossa uudessa 2020 hinnastossakin. Vain Flexride-alusta on poissa.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019