1,6cdti jossa jakoketju vaihteiston puolella konetta. Ominaisuutena kuuluu ketjupärinä jo uutena seisonnan jälkeen ja kestää noin 2sekuntia käynnistyksen jälkeen. Asiasta myöskin huoltotiedote olemassa joka viittaa jakopyörästön normaaliin toimintaanU. Turhapuro kirjoitti: ↑01 Joulu 2020, 17:25 Ei jaksa heti huoltoon viedä, niin kysytään täältä. Oma auto 1,6D ja käynnistäessä päästää hetken pienen räminän, joka loppuu alle sekunnissa. Onko muilla kokemuksia?
Insignia B
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Muutama hippu tuli eilen lunta taivaalta eikä taaskaan selvitty ilman aktiivivakkarin v...lua. On tämä niin tätä.
Yks toimivista varusteista on noi matrix-led-valot. Muuten ei voi varusteiden toimintaa kauheasti kehua.
Yks toimivista varusteista on noi matrix-led-valot. Muuten ei voi varusteiden toimintaa kauheasti kehua.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Soittimen häiriöihin liittyen, lueskelin eilen pitkästä aikaa Saksan foorumia (motor-talk.de), jossa Insigniasta on erittäin paljon puhetta. Ja sieltä tuli sama iloinen kokemus vastaan, eli 31.7 ohjelmistoversio on poistanut viat ja ongelmat Multimedia Navi Pro -soittimista.
Itsellä samat kokemukset, eli enää ei sekoile samaan tapaan ollenkaan. Kannattaa siis pyytää päivitys huollon yhteydessä ehdottomasti.
Itsellä samat kokemukset, eli enää ei sekoile samaan tapaan ollenkaan. Kannattaa siis pyytää päivitys huollon yhteydessä ehdottomasti.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Hyvä juttu. On se hyvä, että edes yhdestä harmista onntoiveita päästä eroon.Errror kirjoitti: ↑04 Joulu 2020, 11:18 Soittimen häiriöihin liittyen, lueskelin eilen pitkästä aikaa Saksan foorumia (motor-talk.de), jossa Insigniasta on erittäin paljon puhetta. Ja sieltä tuli sama iloinen kokemus vastaan, eli 31.7 ohjelmistoversio on poistanut viat ja ongelmat Multimedia Navi Pro -soittimista.
Itsellä samat kokemukset, eli enää ei sekoile samaan tapaan ollenkaan. Kannattaa siis pyytää päivitys huollon yhteydessä ehdottomasti.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Re: Insignia B
ACC toimii ihan kuten useimmissa muissakin automerkeissä, eli on herkkä loskalle. Tutka on hyvä putsata välillä, mutta oman kokemuksen mukaan toimii kuitenkin luotettavammin kuin aiemmassa kahdessa Skodassani. Itsellä 1.6T Executive ja silloin ainakin lisävarusteena piti ACC ottaa.uppokorkki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:14 Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Liikennemerkkitunnistus ei ole ACC:stä riippuva, tuo taitaa olla vakiona näissä.
Kannattaa muuten miettiä myös tuota 1.6T -versiota, siinä tulee (ainakin automaatin) mukana vakiona Flexride-alusta, eli mukautuva iskunvaimennus. On ollut hyvä!
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Nykimiset vaivasi vain alkupään autoja. Automaattilaatikkoon on olemassa päivitys jolla nykiminen loppuu. Jostain 2018 kesästä eteenpäin tuo uudempi päivitys on jo sisässä.
1.5T moottori osoittautunut luotettavaksi.
1.5T moottori osoittautunut luotettavaksi.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
En epäile tällaisten säädettävien alustojen tuomaa hyvänolontunnetta joillekin, mutta mielestäni tämä vakioalusta on hyvin toimiva aivan jokaiseen ajopäivään. Raskaimmilla kuormilla lisään pikkuisen painetta renkaisiin.Errror kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:35ACC toimii ihan kuten useimmissa muissakin automerkeissä, eli on herkkä loskalle. Tutka on hyvä putsata välillä, mutta oman kokemuksen mukaan toimii kuitenkin luotettavammin kuin aiemmassa kahdessa Skodassani. Itsellä 1.6T Executive ja silloin ainakin lisävarusteena piti ACC ottaa.uppokorkki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:14 Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Liikennemerkkitunnistus ei ole ACC:stä riippuva, tuo taitaa olla vakiona näissä.
Kannattaa muuten miettiä myös tuota 1.6T -versiota, siinä tulee (ainakin automaatin) mukana vakiona Flexride-alusta, eli mukautuva iskunvaimennus. On ollut hyvä!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Tuntuu erikoiselta, että aktiivivakkari ei ole kuulunut yli 40t€ auton parhaaseen varustelutasoon vakiona. Noh, täytyy kysyä myyjiltä täsmällisemmin tuosta ominaisuudesta. Itse pidän aktiivivakkaria kriittisenä varusteena mukavuuden kannalta. Auto jää kauppaan, jos sitä ei varusteista löydy. Vaihtoehtoja tällä hetkellä ei tolkuttomasti ole 0% korkotarjouksella 5vuoden takuulla.
vähän tehokkaampi 1.6T malli ja flexride alusta varmasti ihan hyviä ominaisuuksia, mutta eivät varsinaisesti vaatimusten kärkipäässä. Käsittääkseni tuo tehokkaampi moottori on vielä janoisempi kuin pienempi 1.5T malli. Pienemmän moottorin päästöarvotkin kun hätyyttelevät jo muinaisen 2.2 Direct automaatin arvoja.
Onko 1.6T ja 1.5T moottorien luotettavuudessa ollut eroja?
vähän tehokkaampi 1.6T malli ja flexride alusta varmasti ihan hyviä ominaisuuksia, mutta eivät varsinaisesti vaatimusten kärkipäässä. Käsittääkseni tuo tehokkaampi moottori on vielä janoisempi kuin pienempi 1.5T malli. Pienemmän moottorin päästöarvotkin kun hätyyttelevät jo muinaisen 2.2 Direct automaatin arvoja.
Onko 1.6T ja 1.5T moottorien luotettavuudessa ollut eroja?
Re: Insignia B
Lisävarusteet oli niin naurettavan halpoja tähän, ettei haitannut ACC:n puuttuminen. Oli minullakin ehdoton saada se, kun on tottunut kyseiseen varusteeseen. Lisäksi Boset otin ja tehdas-Webaston.uppokorkki kirjoitti: ↑06 Joulu 2020, 11:59 Tuntuu erikoiselta, että aktiivivakkari ei ole kuulunut yli 40t€ auton parhaaseen varustelutasoon vakiona. Noh, täytyy kysyä myyjiltä täsmällisemmin tuosta ominaisuudesta. Itse pidän aktiivivakkaria kriittisenä varusteena mukavuuden kannalta. Auto jää kauppaan, jos sitä ei varusteista löydy. Vaihtoehtoja tällä hetkellä ei tolkuttomasti ole 0% korkotarjouksella 5vuoden takuulla.
vähän tehokkaampi 1.6T malli ja flexride alusta varmasti ihan hyviä ominaisuuksia, mutta eivät varsinaisesti vaatimusten kärkipäässä. Käsittääkseni tuo tehokkaampi moottori on vielä janoisempi kuin pienempi 1.5T malli. Pienemmän moottorin päästöarvotkin kun hätyyttelevät jo muinaisen 2.2 Direct automaatin arvoja.
Onko 1.6T ja 1.5T moottorien luotettavuudessa ollut eroja?
1.6T vie käsittääkseni matka-ajossa jopa vähemmän kuin 1.5T, mutta kaupungissa on kyllä janoinen. 12kk:n keskikulutus tankkauksista mitattuna 7,7l/100km, mutta nyt on tullut kyllä suhteessa tosi paljon kaupunkiajoa johtuen maaliskuun jälkeen olemattomista pitkän matkan työajoista. Lapin reissulla kesällä keskikulus oli jotain 5,7 litraa, jos oikein muistan, ja se ei ole kyllä paha isolle autolle.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Olen vuokra-Insignialla ajanut vakioalustalla ja hyvähän sekin on. Keikuttaa vähän enemmän, mutta yleisesti ottaen on vakaa ajettava.Antagonisti kirjoitti: ↑06 Joulu 2020, 11:44En epäile tällaisten säädettävien alustojen tuomaa hyvänolontunnetta joillekin, mutta mielestäni tämä vakioalusta on hyvin toimiva aivan jokaiseen ajopäivään. Raskaimmilla kuormilla lisään pikkuisen painetta renkaisiin.Errror kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:35ACC toimii ihan kuten useimmissa muissakin automerkeissä, eli on herkkä loskalle. Tutka on hyvä putsata välillä, mutta oman kokemuksen mukaan toimii kuitenkin luotettavammin kuin aiemmassa kahdessa Skodassani. Itsellä 1.6T Executive ja silloin ainakin lisävarusteena piti ACC ottaa.uppokorkki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:14 Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Liikennemerkkitunnistus ei ole ACC:stä riippuva, tuo taitaa olla vakiona näissä.
Kannattaa muuten miettiä myös tuota 1.6T -versiota, siinä tulee (ainakin automaatin) mukana vakiona Flexride-alusta, eli mukautuva iskunvaimennus. On ollut hyvä!
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Itsekkin kävin katselemassa ja ajelemassa näitä B1 inkkuja joita nyt vielä varastossa tuntuu jotain olevan mutta aina kun kysyin 5 vuoden takuusta niin sanoivat ettei ole 5 vuoden takuu kuin B2 inkussa. B1 takuu on 2 vuotta tehdas + 3 vuotta flexcare vai mikä nyt olikaan. Törmäsin myös eräässä Länkkärissä Opel myyjään joka ei tiennyt juuri mitään eikä ollut intoa mihinkään... Tiedän ainakin etten sieltä osta autoani vaikka onkin lähinnä minua.
Itse olen taipumassa tuohon -21 B2 Sport Tourer 200hv versioon mutta vielä pitäisi verrata Full led ja Led Pixel valojen todellinen ero pimeällä ajaessa. Mukautuva vakkari on vähän niinsunnäin, en kaipaa mutta jos se jonkun paketin mukana tulee niin tulkoot. Bosen musiikki / laminoidut lasit on kyllä listalla kuin varashälytinkin tulevia Keski-Euroopan reissuja ajatellen.
Mites vetokoukkuja olette ottaneet, tehtaalta vai jälkeenpäin?
Onko tietoa onko Innovation ja Executive välillä äänieristeissä eroja?
Onko porukka yliteipannut inkkujaan , onko ollut minkä hintaista? Ei kirkasta kalvoa vaan ihan joku silmään istuva kiva kiiltävä väri on ajatuksissa.
Itse olen taipumassa tuohon -21 B2 Sport Tourer 200hv versioon mutta vielä pitäisi verrata Full led ja Led Pixel valojen todellinen ero pimeällä ajaessa. Mukautuva vakkari on vähän niinsunnäin, en kaipaa mutta jos se jonkun paketin mukana tulee niin tulkoot. Bosen musiikki / laminoidut lasit on kyllä listalla kuin varashälytinkin tulevia Keski-Euroopan reissuja ajatellen.
Mites vetokoukkuja olette ottaneet, tehtaalta vai jälkeenpäin?
Onko tietoa onko Innovation ja Executive välillä äänieristeissä eroja?
Onko porukka yliteipannut inkkujaan , onko ollut minkä hintaista? Ei kirkasta kalvoa vaan ihan joku silmään istuva kiva kiiltävä väri on ajatuksissa.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia B
Onko B2:ssa takuu jotain muuta kuin tuo 2+3? Itse olen käsittänyt, että olisi myös samalla tavalla takuun ja FlexCaren yhdistelmä.4scon4 kirjoitti: ↑06 Joulu 2020, 14:10 Itsekkin kävin katselemassa ja ajelemassa näitä B1 inkkuja joita nyt vielä varastossa tuntuu jotain olevan mutta aina kun kysyin 5 vuoden takuusta niin sanoivat ettei ole 5 vuoden takuu kuin B2 inkussa. B1 takuu on 2 vuotta tehdas + 3 vuotta flexcare vai mikä nyt olikaan. Törmäsin myös eräässä Länkkärissä Opel myyjään joka ei tiennyt juuri mitään eikä ollut intoa mihinkään... Tiedän ainakin etten sieltä osta autoani vaikka onkin lähinnä minua.
Itse olen taipumassa tuohon -21 B2 Sport Tourer 200hv versioon mutta vielä pitäisi verrata Full led ja Led Pixel valojen todellinen ero pimeällä ajaessa. Mukautuva vakkari on vähän niinsunnäin, en kaipaa mutta jos se jonkun paketin mukana tulee niin tulkoot. Bosen musiikki / laminoidut lasit on kyllä listalla kuin varashälytinkin tulevia Keski-Euroopan reissuja ajatellen.
Mites vetokoukkuja olette ottaneet, tehtaalta vai jälkeenpäin?
Onko tietoa onko Innovation ja Executive välillä äänieristeissä eroja?
Onko porukka yliteipannut inkkujaan , onko ollut minkä hintaista? Ei kirkasta kalvoa vaan ihan joku silmään istuva kiva kiiltävä väri on ajatuksissa.
B1:ssä ainakin on laminoidut etulasit vakiona, onko ne jätetty uudessa pois? En tiedä paljonko vaimentavat todellisuudessa, mutta hiljainen autohan tämä ei ole Suomen tiestössä. Ihan ok kuitenkin melutasoltaan.
B2 ei kyllä mielestäni ole kovin houkutteleva niin pitkään kuin B1:tä on vielä saatavilla ja vieläpä Executive Classic -varusteilla. Uudemmassa huonommat varusteet, korkeampi kulutus ja kovempi hinta. Toisaalta, itseäkin kyllä aina houkuttaisi hankkia "uusin", mutta onneksi en ole nyt ostotilanteessa
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Ihan mielenkiintoinen tuo takuuseikkakin, että kuinka käytännössä toimii. Kävin paikallisessa autokaupassa katsomassa keväällä rekisteröityä käytettyä Insigniaa. Siihen myyjä sanoi, että tässä yksilössä on vielä lyhyempi takuu. Syksyllä rekisteröidyissä autoissa on sitten pidempi 5 vuoden takuu. Olen saanut tarjoukset Lahdessa ja Mikkelissä sijaitsevilta virallisilta jälleenmyyjiltä ja molemmissa on rivi "Takuu - 5v / 100tkm". Minusta tuo nyt on aika yksiselitteisesti ilmaistu. Lahdesta tuli tarjous tosiaan Länsiautolta.4scon4 kirjoitti: ↑06 Joulu 2020, 14:10 Itsekkin kävin katselemassa ja ajelemassa näitä B1 inkkuja joita nyt vielä varastossa tuntuu jotain olevan mutta aina kun kysyin 5 vuoden takuusta niin sanoivat ettei ole 5 vuoden takuu kuin B2 inkussa. B1 takuu on 2 vuotta tehdas + 3 vuotta flexcare vai mikä nyt olikaan. Törmäsin myös eräässä Länkkärissä Opel myyjään joka ei tiennyt juuri mitään eikä ollut intoa mihinkään... Tiedän ainakin etten sieltä osta autoani vaikka onkin lähinnä minua.
Itse olen taipumassa tuohon -21 B2 Sport Tourer 200hv versioon mutta vielä pitäisi verrata Full led ja Led Pixel valojen todellinen ero pimeällä ajaessa. Mukautuva vakkari on vähän niinsunnäin, en kaipaa mutta jos se jonkun paketin mukana tulee niin tulkoot. Bosen musiikki / laminoidut lasit on kyllä listalla kuin varashälytinkin tulevia Keski-Euroopan reissuja ajatellen.
Mites vetokoukkuja olette ottaneet, tehtaalta vai jälkeenpäin?
Onko tietoa onko Innovation ja Executive välillä äänieristeissä eroja?
Onko porukka yliteipannut inkkujaan , onko ollut minkä hintaista? Ei kirkasta kalvoa vaan ihan joku silmään istuva kiva kiiltävä väri on ajatuksissa.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09
Re: Insignia B
Mulla vetokoukkuna tehdasasenteinen. Taittuu nätisti auton alle siksi aikaa kun ei tarvita. Toiminta manuaalinen. Eli auton alla on vetokahva, jolla koukku vapautuu, jolloin se joko laitaan piiloon tai toimintakuntoon.