Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Caddie kirjoitti:Huhhuh, koko ketju luettu läpi 2 päivässä ja liitytty foorumille :o
:worship:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Hmm,tässä olisi kyllä varusteet koko lailla kohdallaan. Lienee liikkee esittelyauto.

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9318389
Toistaiseksi Opeliton mies

A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

JukeN kirjoitti:Hmm,tässä olisi kyllä varusteet koko lailla kohdallaan. Lienee liikkee esittelyauto.

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9318389
Paljon ajettu esittely autoksi vaikka automyyjillä usein onkin autoetu. Ja hintaa 44 000e uuden hinta lienee kympin korkeampi?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

otj kirjoitti:Eipä tuolla 0-100 tosiaan käytännössä merkitystä ole, vaan ohituskiihtyvyydellä.
Näin on :D

https://www.youtube.com/watch?v=8gGj6jOq5Fk
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

JukeN kirjoitti:Hmm,tässä olisi kyllä varusteet koko lailla kohdallaan. Lienee liikkee esittelyauto.

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9318389
Manuaalivaihteisto ja väri ovat ainoat miinukset tuossa autossa 8)
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

vectraTBO kirjoitti:
otj kirjoitti:Eipä tuolla 0-100 tosiaan käytännössä merkitystä ole, vaan ohituskiihtyvyydellä.
Näin on :D

https://www.youtube.com/watch?v=8gGj6jOq5Fk
Naulan kantaan Ville :lol: :peukku:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Nyt sen voin varmuudella todeta: Nykiminen ei poistunut. Eipä mulla muuta tällä erää.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

Ekitheman kirjoitti:No siinä tapauksessa olis syytä olla varakeinona se perinteinen tekniikka. Ainakin mulle sekin riittäis. Mutta se että ajelee satoja kilometrejä ilman jokaisen nykyauton perusvarustetta tuijottaen nopeusmittaria, saa sapen kiehumaan melko pahasti. Näkee ettei Opel ole vaivautunut testaamaan autoa ollenkaan talviolosuhteissa. Mut silti sitä kyllä tänne myydään ilmeenkään värähtämättä.

Pahoittelen avautumistani, mutta lievästi sanottuna harmittaa kun vuosipalkan verran on autossa kiinni ja talvella ajomukavuus lähentelee 90-luvun alun asconaa...
Täysin ymmärrettävää, että harmittaa, niin tekisi minuakin - kyllähän sen uuden auton pitäisi toimia ilman tällaisia harmeja. Toivottavasti se toisaalla mainitsemasi nykiminenkin saadaan aisoihin - eihän uudella autolla pitäisi tarvita itse tehdä muuta kuin nauttia huolettomista kilometreistä.

Itselläni on nyt ainakin toistaiseksi autokaupat "jäissä" - tämä nyt kuitenkin olisi viimeinen aito GM Opeli ja siinä mielessä vielä itseä kiinnostava vaihtoehto.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

1.6 CDTi M6/A6 perinteisellä vakkarilla on hyvä valinta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Onko kukaan asennuttanut autoonsa oikeaa lohkolämppäriä? Tuolla säteilymallilla voi heittää kuikkaa..
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kyllä varmaan letkulämppäri kannattaa laittaa, on nuo säteilijät kyllä niin onnettomia.

Mulla nyt jonkin aikaa (~700 km) nykimiset ollu poissa, tiedä vaikka olis korjaantunut. Ja acc:kaan ei ole enää tempunnut, mutta tietysti se lumelle on vähän turhan allerginen, nyt on vaan kelit suosinu.
MTS6
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Syys 2017, 15:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MTS6 »

morjens vaan kaikille,eipä ole vähään aikaan tullut postailtua tänne .Mun inkulla on nyt ajettu noin 3600 km,ja täytyy sanoa et huolettomia ovat kilometrit olleet.Ainoa asia joka on pitänyt itseäni herkällä korvalla on vaimea laahaava ääni jostain hanttimiehen etupyörän seutuvilla,en tiedä onko ääni jarrusta kotoisin vai olisko kyseessä laakeri,ääni vaikuttas kuuluvan selvimmin noin 45 km/h vauhdissa.Polttoaineen kulutus oli myös alkutaipaleela aivan pöyristyttävä jossain 8 ja 9 litran huippeissa,kunnes jotain tapahtu kun autolla oli ajettu noin 1500km niin kulutus rupes putoamaan ja on nyt siinä 6,8 litran kohdilla.Ilmeisesti vaihdelaatikko oppi mun ajotyylin ja alkoi vaihtamaan sen mukaisesti? Mukautuva vakkari on toiminut niinkuin pitääkin mitä nyt on vähän lumiarka mut täthän olin jo tottunut passatissa.Samoin led matrix valot on toiminut joten olen ollut tyytyväinen.Tuossa ylempänä kyseltiin onko asennettu lohkolämmitintä? Joo mun autoon laitettiin oikein vesitilaan tuleva lohkolämmitin Calix oli lämppärin valmistaja ja siinä meni lohkon sisälle oikein kierukka,tehokas on eikä ollut paha investointi,meinaan rahallisesti.Koko lysti eli lämpö elementti johtosarja sisätila haarotuksineen maksoi noin 220ekua+asennus,muistaakseni koko lasku oli 320e.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ootko saanut tuon 6,8 litran kulutuksen millaisessa ajossa? Ja onko farkku vai Grandsportti? Nimittäin jos vähänkään sekalaisessa ajossa tuollaiseen lukemaan pääsee niin alkaa olla jo ihan ok. Mulla maantiellä ~90 nopeudella saa tuollaisen kulutuksen, ja mittarissa on kuitenkin jo lähes 8000 km. Toki vaihteisto on varmasti ollut minun yksilössä "huonokäytöksinen", joten siinähän se voi eroa tulla. Tietty mulla myös webasto joka haluaa tietenkin pyöriä jokaisessa kauppareissussa, niin nostaahan sekin kulutusta omalta osaltaan.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Webasto nostaa äkkiä kulutusta, 1.4T manuaali-Astrallakin on vaikea päästä talvella seka-ajossa alle kahdeksan litran. Vasta kesä näyttää, mille tasolle Insignian kulutukset oikeasti asettuu. Pitäisin ihan realistisena maantiepainotteisessa ajossa jotain 7,5-8 l tankkauksista mitattuna.
MTS6
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Syys 2017, 15:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MTS6 »

Auton ajo on pääasiassa työmatka ajoa josta maantie ajoa noin 22km ja loput 13 km tajaamassa noin 35 km sivu,Inkku on GS versio eikä ole webastoa,johdon päästä lähdetään.Tuossa kun joulukuussa oli paljon noita vesikelejä ja loskaa niin silloin ei päässyt alle 7 litran vaikka olis kuinka yrittänyt.kylmänä auton vaihdelaatikko tuntuu kierrättävän yllättävän korkealle ennenkuin vaihtaa isommalle mutta kun öljyt lämpeävät niin vaihtaa aika nopeasti isompaa pesään .2000-2300rpm on vaihtokohta.Asustelen Satakunnan alueella ja täällä saattaa olla myös hiukan rauhallisempi tuo liikenteen rytmi se saattaa myös autaa tuossa kulutuksen muodostumisessa.
Vastaa Viestiin