Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Juuhaa1 kirjoitti: 13 Tammi 2019, 13:12 Voiko Inkussa sisälämpötilaa säätää webastokäytössä auto asetuksella? Eli jos sisälämpötila on säädetty esim. Auto 22C niin pitääkö sen lämpötilan myös webaston päällä ollessa?
Tässähän webaston automaattikäyttöä ei saa edes pois päältä paitse sulakkeita irroittamalla (ehkä ajon alussa napista painamalla?)
Eli kyllä lämpötila tuohon lukemaan asettuu.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

otj kirjoitti: 07 Tammi 2019, 18:16 Eka vika Inkussa. 38000 ajettuna toisesta takajarrusta alkoi kuulumaan kahinaa. Oli syönyt palat aivan loppuun ja levykin meni jo urille. Takuuseen uusi levy ja palat. Eivät oikein edes osanneet sanoa mistä johtui, kun satula kuulemma kunnossa. Epänormaalia kulumista kuitenkin niin oli takuuhomma. Hienosti kyllä paikallinen liike homman hoiti ja nopeasti, viikossa järjestyi huoltoaika.
Tässä autoissa takajarrut vinkuivat myös 20t kohdalla hitaassa ajossa. Valitin asiasta ja Länsiauto teki asialle jotakin.
Jarruissa ei ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia km:t nyt reilu 60t. Epäilyksistä huolimatta webasto on toiminut luotettavasti.
Ainoa vika siinä on, että ei osaa jatkaa lämmittämistä kunnolla jos lähdet liian aikaisin liikkeelle (softaongelma?).
Eräässä vanhemmassa autossa lisälämmitin jo savusi ja sitä putsailtiin näillä kilometreilla. Eli kehitystä on selvästi tapahtunut.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

usvaa kirjoitti: 13 Tammi 2019, 17:12
otj kirjoitti: 07 Tammi 2019, 18:16 Eka vika Inkussa. 38000 ajettuna toisesta takajarrusta alkoi kuulumaan kahinaa. Oli syönyt palat aivan loppuun ja levykin meni jo urille. Takuuseen uusi levy ja palat. Eivät oikein edes osanneet sanoa mistä johtui, kun satula kuulemma kunnossa. Epänormaalia kulumista kuitenkin niin oli takuuhomma. Hienosti kyllä paikallinen liike homman hoiti ja nopeasti, viikossa järjestyi huoltoaika.
Tässä autoissa takajarrut vinkuivat myös 20t kohdalla hitaassa ajossa. Valitin asiasta ja Länsiauto teki asialle jotakin.
Jarruissa ei ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia km:t nyt reilu 60t. Epäilyksistä huolimatta webasto on toiminut luotettavasti.
Ainoa vika siinä on, että ei osaa jatkaa lämmittämistä kunnolla jos lähdet liian aikaisin liikkeelle (softaongelma?).
Eräässä vanhemmassa autossa lisälämmitin jo savusi ja sitä putsailtiin näillä kilometreilla. Eli kehitystä on selvästi tapahtunut.
Miten on Inkku toiminut nuo 60tuhatta kilometriä, onko ollut muuta kuin tuo jarruongelma?
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Juuhaa1 kirjoitti: 14 Tammi 2019, 12:35
usvaa kirjoitti: 13 Tammi 2019, 17:12
otj kirjoitti: 07 Tammi 2019, 18:16 Eka vika Inkussa. 38000 ajettuna toisesta takajarrusta alkoi kuulumaan kahinaa. Oli syönyt palat aivan loppuun ja levykin meni jo urille. Takuuseen uusi levy ja palat. Eivät oikein edes osanneet sanoa mistä johtui, kun satula kuulemma kunnossa. Epänormaalia kulumista kuitenkin niin oli takuuhomma. Hienosti kyllä paikallinen liike homman hoiti ja nopeasti, viikossa järjestyi huoltoaika.
Tässä autoissa takajarrut vinkuivat myös 20t kohdalla hitaassa ajossa. Valitin asiasta ja Länsiauto teki asialle jotakin.
Jarruissa ei ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia km:t nyt reilu 60t. Epäilyksistä huolimatta webasto on toiminut luotettavasti.
Ainoa vika siinä on, että ei osaa jatkaa lämmittämistä kunnolla jos lähdet liian aikaisin liikkeelle (softaongelma?).
Eräässä vanhemmassa autossa lisälämmitin jo savusi ja sitä putsailtiin näillä kilometreilla. Eli kehitystä on selvästi tapahtunut.
Miten on Inkku toiminut nuo 60tuhatta kilometriä, onko ollut muuta kuin tuo jarruongelma?
Kohtalaisen hyvin on toiminut. On tässä tosin pientä huomautettavaakin ollut. 1.6 cdti man alkupään autoja.
- äänieristystä jouduin parantelemaan (Enjoy malli, Innovation ehkä hiljaisempi?)
- viime vuona piti käynnistyksen yhteydessä satunnaisesti päräyksen (nokkaketjun kiristin) jostakin syystä ei ole vaivannut enää
- maalipinta aika altis kiviniskemille
- tuulilasi halki pari kk sitten reunaan tulleesta nastaosumasta
- laatikon öljyt vaihdatettu kerran varmuuden vuoksi omalla kustannuksella
- radio- ym käyttöliittymän softa päivitetty huollossa kun ei näkynyt kanavien nimet
- muutaman kerran kone alkanut nykimään kun lähtee kylmänä liikkeelle. Kerran jopa sammui, mutta lähti käyntiin.
- takaluukun sisäpuolella oleva kehys pitää pientä nitinää pakkasella. Täytyy varmaan jossakin vaiheessa pyytää ohjeet kuinka se irroitetaan.

Se on positiivista, että sähkövikoja ei ole ihmeemmin ollut, vaikka nämähän ovat tavallisia näissä uusissa it-tekniikkaa sisältävissä autoissa.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tietääkö joku tekeekö Inkku itsenäisesti hätäautomaattijarrutuksen, jos keinoäly päätyy siihen, että edessä on muuten esim. peräänajo? Tämä on sellainen juttu, jota ei oikein pääse turvallisesti kokeilemaan helposti :hypocrite:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Antagonisti kirjoitti: 14 Tammi 2019, 17:01 Tietääkö joku tekeekö Inkku itsenäisesti hätäautomaattijarrutuksen, jos keinoäly päätyy siihen, että edessä on muuten esim. peräänajo? Tämä on sellainen juttu, jota ei oikein pääse turvallisesti kokeilemaan helposti :hypocrite:
Tekee.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Active Safety Brake toimii alueella 8-80 km/h, ainakin Tekniikan Maailman talviauto 2018 testin mukaan mukaan.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Inkku-palstalla on taas hiljaista kuin huopatossutehtaassa, ei taida omistajilla olla kokemuksia kerrottavaksi. Siksipä tähän pari pikkuasiaa/huomiota...

Pakkasten laskettua 20 korville on auton moottorin kumityynyt vissiin vähän liian jäykistyneet sillä koriiin välittyy pientä värinää. Tämä sama vaivasi aikasempaa vagginettanikin. Näitä kumityynyjä ei vaan mitoiteta kylmille markkina-alueille

Toinen ihmetyksen aihe on auton raitisilmasuuttimet, tai mitä noita ilmaräppänöitä ohjaamon kojelaudassa kutsutaankin. Pidän ilmastoinnin 99% automaattiasennossa, mutta kovien pakkasten aikaan olen yrittänyt vähän säätää lämmintä ilmaa puhaltamaan enemmän itseäni päin. Tämä aiheuttaa joka kerta vähän harjoittelua ennenkuin onnistuu. Esimerkiksi keskellä olevan näyttöpaneelin kummallakin puolella on räppänät. Vasemmanpuoleinen aukeaa täysin kun väännän sen vasemmalle ja oikeanpuolimmainen kun sen väännän oikealle :hammer: Koskaan en tätä muista ja homma menee hakemiseksi. Miksi ihmeessä kaikki räppänät eivät toimisi samaan suuntaan, aina auki esim vasemmalla ja kiinni oikealla? En muista miten tämä on aikaisemmissa autoissani ollut, mutta tässä tämä on herättänyt ihmetystä.

Autolla ihan kohta ensimmäinen vuosi takana ja toistaiseksi ei mitään korjattavaa. Alkupään nykimiset häipyi ensimmäisen kolmen kuukauden aikana itsestään. Teknarissahan Inkku oli isoissa autoissa ihan häntäpäässä pisteissä (vikatilasto), ehkä ongelmia tulee vasta kun kilometrejä kertyy enemmän. Tai sitten ei :love:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ajelin kolme päivää vuokra-Octavialla, 1.0+DSG. Voimalinja tuossa oli yllättävän puhdikas, mutta kyllä muuten ihan joka suhteessa oli erittäin kiva hypätä Inkun rattiin. Tilat, tyyli, voimalinja, meluttomuus. Onhan Inkku toki eri hinta- ja kokoluokan auto.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

otj kirjoitti: 24 Tammi 2019, 22:25 Ajelin kolme päivää vuokra-Octavialla, 1.0+DSG. Voimalinja tuossa oli yllättävän puhdikas, mutta kyllä muuten ihan joka suhteessa oli erittäin kiva hypätä Inkun rattiin. Tilat, tyyli, voimalinja, meluttomuus. Onhan Inkku toki eri hinta- ja kokoluokan auto.
Sama tekniikka on fabiassa jotain aivan järkyttävää päpätystä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
jptimone
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Syys 2012, 12:14

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja jptimone »

Onko kenelläkään ollut ongelmia penkinlämmittimien toimimattomuuden kanssa? Kaveri oli käyttänyt omaa autoa huollossa kun penkinlämmitin ei ollut toiminut. Olivat tutkineet ja kysyneet ilmeisesti myös maahantuojalta/Opelilta niin vastaus oli ollut että penkinlämmitin ei toimi jos akun varaustaso on alle 70%. Olivat mitanneet että akun varaus oli ollut 66%. Korjausehdotuksena olivat kaupanneet akkulaturia :hammer:

Kun kyse on alle 20tkm ajetusta autosta jolla taajamassa ajetaan pitempää kuin 5km pätkää niin ei minulla mene jakeluun että perusvarusteet eivät toimisi. Oireet olivat alkaneet jo -5 asteen pakkasilla.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja kjans »

Sinänsähän suojamekanismi näyttää olevan ihan tarpeellinen, jos nytkin akun lataustaso on ollut 66% niin penkilämmittimiä polttamalla muutaman kylmemmän päivän jälkeen se auto ei varmaan joku kaunis aamu lähtis enää käyntiin...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Lämpömittarin toiminnassa ilmeisesti jotain vikaa kun lämpimästä tallista lähdettyä oli ulkolämpötila -17 astetta autoni näyttö näytti myö samaa.kun ajoin auton lämpimään talliin takaisi ja noin tunnin päästä lähdin uudestaan asioille lämpömittari näytti kokoajan samaa -17 vaikka oli välillä llämpimässä tallissa ja ulkona oli enää -10 astetta eli jämähti paikoilleen useammaksi tunniksi vastaavaa on tapahtunut jo muutaman kerran.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

vht41 kirjoitti: 25 Tammi 2019, 09:13 Lämpömittarin toiminnassa ilmeisesti jotain vikaa kun lämpimästä tallista lähdettyä oli ulkolämpötila -17 astetta autoni näyttö näytti myö samaa.kun ajoin auton lämpimään talliin takaisi ja noin tunnin päästä lähdin uudestaan asioille lämpömittari näytti kokoajan samaa -17 vaikka oli välillä llämpimässä tallissa ja ulkona oli enää -10 astetta eli jämähti paikoilleen useammaksi tunniksi vastaavaa on tapahtunut jo muutaman kerran.
Mulla on useampi Opeli tehnyt näin, tosin Insignia B:stä ei ole kokemuksia, mutta esim. A-malli ja Astra K kylläkin. Tähän saakka on omissa lähtenyt toimimaan itsekseen.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Tänään tuli Inkkuun vetokoukku (irto), merkki Brink ja takatutka kytkeytyy pois, kun pistoke kiinni.
Asennus aika 1.5h eli nopeasti käy.

Koukkupaja Oy
Vastaa Viestiin