Insignia B
Re: Insignia B
motortalkissa oli juttua, että Insigniaan ehtisi vielä tulla uudet gm:n 2-l nelisylinteriset, sekä diesel että bensa. Astran pienemmät 3-sylinteriset ovat samaa sarjaa.
Re: Insignia B
Juu, näyttää 1.6T tuolla olevan. Tuo uusi hinnasto oli kuitenkin varmasti automyyjällä tiedossa muutama päivä sitten, kun asiasta juttelin, ja sanoi tuon koneen jäävän pois. Ehkäpä automyyjä oli väärässä.
Flexride kiinnostaa, se oli suuri syy 200hp ottamiseen 165hp:n sijasta... Toki tehot kiinnosti myös, mutta olisin pienemmälläkin pärjännyt.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Täällähän kävi jollekkin Astraa tilavalle niin että auto siirtyi seuraavan my puolelle joten varusteet kääntyi paremman paketin mukaiseksi?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Insigniassa Innovation Plus-mallissa ja siitä ylöspäin on lämmitettävä tuulilasi vakiona (sopii myös polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa), lisäksi moottorin alle on tulossa suojalevy vakiona ja taisi olla joku sulkeutuva etumaski myös..
Re: Insignia B
Mistä nämä tiedot on, löytyykö jostain listausta vakiovarusteista? Ärsyttävää muuten, kun autovalmistajat hieman huonosti usein listaavat vakiovarusteet missään nettisivuilla.
Lämmitettävä tuulilasi toki kelpaisi ja suojalevy moottorin alla pitäisi aina olla Suomen oloissa vakio...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
8 pykäläinen automaatti vihdoinkin 170 heppaseen dieseliin, päästöt menee nyt firman rajoihin joten eiköhän se tule tilattua.
Re: Insignia B
Onhan se A8 ollut koko ajan tuon 170 hp dieselin kanssa.
Re: Insignia B
No niinpä onkin, sekoitin sen tuohon pienempään dieseliin jota olen ihmetellyt miksi Grandlandissa on 8 vaihteinen ja Insigniassa 6 vaihteinen.
Re: Insignia B
Tuo lämmitettävä tuulilasi on enemmänkin huurteen poistoon kuin jään sulattamiseen, toki se nopeuttaa kuuran kadottamista lasilta. Mutta kun tosissaan tulee alijäähtynyttä vettä, ei lämmitettävän lasin teho riitä vaan puhallus on pakko laittaa täysillä lasille. Itselläni on omassa autossa kyseinen varuste ja olen varauksin kuites positiivisin mielin. Ei kuitenkaan vedä vertoja fordin vastaavalle, esim ensimmäisen mallin kugassa oli niin tehokas, että koskaan ei ollut ongelmia edes alijäähtyneen sateen aikana.
Ihmetyttää tuo gharging paketti, ensin tarjotaan executiveen lähes kaikki ja sitten parista usbista revitään lisäeuroja.
Ihmetyttää tuo gharging paketti, ensin tarjotaan executiveen lähes kaikki ja sitten parista usbista revitään lisäeuroja.
Re: Insignia B
Kyllähän se charging-paketti näyttäisi tulevan hinnaston mukaan Executiveen vakiona. Itse en välittäisi - langaton laturi vie tilaa keskikyynärnojan boksista ja taka-usbit koko auton halvimman näköinen kohta...SuperbTPM kirjoitti: ↑02 Syys 2019, 22:37 Tuo lämmitettävä tuulilasi on enemmänkin huurteen poistoon kuin jään sulattamiseen, toki se nopeuttaa kuuran kadottamista lasilta. Mutta kun tosissaan tulee alijäähtynyttä vettä, ei lämmitettävän lasin teho riitä vaan puhallus on pakko laittaa täysillä lasille. Itselläni on omassa autossa kyseinen varuste ja olen varauksin kuites positiivisin mielin. Ei kuitenkaan vedä vertoja fordin vastaavalle, esim ensimmäisen mallin kugassa oli niin tehokas, että koskaan ei ollut ongelmia edes alijäähtyneen sateen aikana.
Ihmetyttää tuo gharging paketti, ensin tarjotaan executiveen lähes kaikki ja sitten parista usbista revitään lisäeuroja.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Langaton lataus on melkoinen turhake. Otin sen ihan lisävarusteena, eikä ole tullut käytettyä kuin pari kertaa. Aivan kaikkia puhelimen toimintoja ei kuitenkaan voi käyttää näytöltä ja puhelinta on välillä pakko käpälöidä. Sen vuoksi sijoituspaikka kyynärnojan alla on huono. Usbit on kyllä lasten mieleen ja ne on ehdoton varuste, vähän halvan näköiset tai ei.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia B
Niin, ainakin jos käyttää android autoa kaapelilla eli siitä kyynärnojan boxin usbista, niin samallahan se latauskin hoituu.
Mikä varustepaketti taikka mallivuoden raja vaikuttaa siihen onko autossa se älykäs mukautuva vakkari mikä säätyisi liikennemerkkien mukaan. Ajan helmikuun puolivälin jälkeenn tilatulla ja toukokuun lopulla toimitetulla 1.6T Innovation Plus -varstelulla missä myös mukautuva vakkari. Ohjekirja mainitsee tuon älykkään toiminnon mutta sitä ei tässä liene kun valikoista ei niitä valintoja löydy. Tosin enpä tiedä olisko se oikeasti kiva käyttää. Kun se perustuu kameraan ja liikennemerkkien tunnistukseen (eikös vain ?) mutta eihän tuo kamera aina ole lukenut oikein, tai sitten jos merkit harvassa tieto saattaa tulla navin kartasta ja olla muuta kuin merkissä.
Toisaalta jos se ominaisuus olisi, saattaishan sitä matka-ajossa kåyttääkin. Mahtaako olla ohjelmointiasia vai mikä ? Missä menee ajallisesti mallivuoden raja, kuten vaikka MY19-0 ja MY19-5 ?
Mikä varustepaketti taikka mallivuoden raja vaikuttaa siihen onko autossa se älykäs mukautuva vakkari mikä säätyisi liikennemerkkien mukaan. Ajan helmikuun puolivälin jälkeenn tilatulla ja toukokuun lopulla toimitetulla 1.6T Innovation Plus -varstelulla missä myös mukautuva vakkari. Ohjekirja mainitsee tuon älykkään toiminnon mutta sitä ei tässä liene kun valikoista ei niitä valintoja löydy. Tosin enpä tiedä olisko se oikeasti kiva käyttää. Kun se perustuu kameraan ja liikennemerkkien tunnistukseen (eikös vain ?) mutta eihän tuo kamera aina ole lukenut oikein, tai sitten jos merkit harvassa tieto saattaa tulla navin kartasta ja olla muuta kuin merkissä.
Toisaalta jos se ominaisuus olisi, saattaishan sitä matka-ajossa kåyttääkin. Mahtaako olla ohjelmointiasia vai mikä ? Missä menee ajallisesti mallivuoden raja, kuten vaikka MY19-0 ja MY19-5 ?
Re: Insignia B
Ei taida tuota varustetta löytyä mistään Suomen malliversiosta. Liekö tarjolla jossain maassa ja jäänyt käännös ohjekirjaan. Suomessa se toimisi niin epävarmasti että ei voisi luottaa lainkaan. Auto kun ei usko näkemäänsä vaan ennemmin vanhaa kartta-aineistoa ja talvella talvirajoitusten aikaan varsinkin ottaa kyllä kasikympin lätkän ja hetken kuluttua unohtaa sen, kun saa navilta tiedon satasen alueesta. Kesällä toimisi vielä jollain lailla.
Re: Insignia B
Harmillista mikäli tuo ominaisuus todella on nerffattu. Oletin sen kyllä autosta löytyvän, joten eiköhän tästä pientä vääntöä saada aikaiseksi. Kuten sen ahtopaineen näkyviin saamisestakin. Jossain yhteydessä oli maininta jotta se näkyessään olisi %-yksikköinä, joka ei ole yhtä viehättävää kuin suoraan paineena. Mutta joka tapauksessa huomattavasti kiinnostavampaa kuin akkujännite.
Re: Insignia B
Joo, ajattelin itse käydä ainakin kyselemässä liikkeessä, että mikä juttu kun ohjekirjassa mainostetaan, mutta ei löydy autosta.Mr.T kirjoitti: ↑04 Syys 2019, 16:34 Harmillista mikäli tuo ominaisuus todella on nerffattu. Oletin sen kyllä autosta löytyvän, joten eiköhän tästä pientä vääntöä saada aikaiseksi. Kuten sen ahtopaineen näkyviin saamisestakin. Jossain yhteydessä oli maininta jotta se näkyessään olisi %-yksikköinä, joka ei ole yhtä viehättävää kuin suoraan paineena. Mutta joka tapauksessa huomattavasti kiinnostavampaa kuin akkujännite.
Onneksi akkujännitteen tilalle saa järkevämpiä juttuja, kuten vaikka hetkellisen kulutuksen tai kantaman.. Tai jos vaikka öljynlämmöt kiinnostelee.