Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

otj kirjoitti: 26 Maalis 2018, 14:12
Insigniassa olisi muuten mahdollista tehdä OTA-päivityksiäkin auton ohjelmistoon, mutta kun Suomessa ei ole verkkoyhteyttä käytössä, niin eipä onnistu. Auton ikkunassa lukee "Wifi ready", mutta Wifiä ei näy...
Reilu viikontakainen soitto onstarille ja heillä ei ollut mitään uutta kerrottavaa tuosta datan saatavuudesta.

Saksan sivuthan on jo muutaman kuukauden näyttänyt että data saatavilla pohjoismaissa ja baltiassa Tanskaa lukuunottamatta.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

1500 kilometriä takana ja muuten olen ollut tyytyväinen, mutta lasinpesujärjestelmä on mielestäni vähemmän laadukas. Paljon puhuttu takaiskuventtiili olisi muutaman € osa joka ilman muuta pitäisi olla asennettuna vakiona 40 000€ autossa. Lisäksi onko tuo pesunestesäiliö pienempi kuin aikaisemmissa malleissa, kun minulla huutaa koko ajan pesuneste vähissä, ja kun täyttää, niin sinne menee vain 2 litraa tavaraa...

Lisäksi tänään tuli ensimmäinen ns. "vikatilanne". Aamulla lähdettiin vaimon kanssa töihin (kiireellä kuten aina) ja kun istuin autoon ja painoin start nappulaa, niin mitään muuta ei tapahdu kuin ilmoitus näytöllä "ei tunnisteta ohjainta, aseta ohjain alustalle" ja näytössä kuva jossa avataan keskikonsolin kansi. Minuutin pari kiroiltuani pahemmin kuin merimies, tuli mieleeni kysyä vaimolta onko hänellä mukanaan oma avaimensa, ja kun vastaus oli kyllä, käskin mennä ulos parin metrin päähän autosta, ja a'vot johan lähti käyntiin, eli auto ei kyennyt arpomaan avaimista mikä on oikea, joten ei käynnistynyt ollenkaan :no:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kyllä sieltä ihan ekana tulee vettä, kun viiksestä vetää, mutta vain vähän. Sitten pätkäisee. Täytyy ite laittaa nuo muutaman euron venttiilit. Pitäisi kyllä olla tosiaan tuollainen kunnossa. Minulla on alkanut narista sähköluukun vasen pumppu, en saa selvää, onko se se muovi siinä päällä vai sarana.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

otj kirjoitti: 26 Maalis 2018, 19:03 Kyllä sieltä ihan ekana tulee vettä, kun viiksestä vetää, mutta vain vähän. Sitten pätkäisee. Täytyy ite laittaa nuo muutaman euron venttiilit. Pitäisi kyllä olla tosiaan tuollainen kunnossa. Minulla on alkanut narista sähköluukun vasen pumppu, en saa selvää, onko se se muovi siinä päällä vai sarana.
Minulla meni Astrassa vasen pumppu vaihtoon narinan vuoksi. Eivät lähteneet huollossa edes sen enempää tutkimaan mistä ääni tuli, vaan ilmoittivat jo aikaa varatessa, että vaihdetaan uuteen. Onneksi oli vielä takuu voimassa.

Tuo uusi pumppu on erinäköinen verrattuna vanhaan sekä tuohon oikeanpuoleiseen, ja vaihdon jälkeen on toiminut molemmat hiljaisesti.
tiktee-4
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Tammi 2018, 13:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tiktee-4 »

Tuossa kirjoittelin helmikuulla, että 1.5 AT nykii pidempään ajettaessa ja auto tsekattiin läpi öljyjenvaihdon yhteydessä. Olivat huomanneet vaihteistoöljyn olevan vähän alarajoilla ja lisäsivät 8dl, jonka jälkeen on ajettu 3tkm ja kertaakaan ei ole tämän jälkeen nykinyt..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13543
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

tiktee-4 kirjoitti: 29 Maalis 2018, 03:17 Tuossa kirjoittelin helmikuulla, että 1.5 AT nykii pidempään ajettaessa ja auto tsekattiin läpi öljyjenvaihdon yhteydessä. Olivat huomanneet vaihteistoöljyn olevan vähän alarajoilla ja lisäsivät 8dl, jonka jälkeen on ajettu 3tkm ja kertaakaan ei ole tämän jälkeen nykinyt..
:thumbsup:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
immu.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Elo 2012, 14:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja immu. »

ascona_c kirjoitti: 29 Maalis 2018, 07:48
ascona_c kirjoitti: 08 Helmi 2018, 13:42 Tuntuu että nuo ohjeet vaihtelevat liikkeittäin, ja kukaan ei tiedä varmaa ohjetta korjaukseen, vaan arvotaan ja testataan kaikkea mahdollista. Osa liikkeistä ei ole tietoisia koko nykimisestä. :D

Maahantuojalta odottaisin sitä, että laittaisivat joka liikkeelle tiedoksi 100% toimivan korjausohjeen, ja joka olisi käytössä ja tiedossa joka liikkeellä. Nyt ohjeet ja tieto vaihtelee liikkeittäin.

Nyt Oulun Rinta-Joupilla keksittiin eipäs juupas leikkimisen ja kolmen tunnin tutkimisen jälkeen että pakkasta ei saa olla yli -10c, tai muuten tuota vaihteiston softaa ei saa ajettua sisään. Huollon jonot on aina vähintään 2-3 viikkoa, joten jos parin viikon päästä kuu onkin väärässä asennossa, pakkasta on liikaa, ja huoltoneuvojalta on aamumurot kaapista loppu, niin laatikolle ei voi tehdä mitään. Odottele taas vajaa kuukausi ja katsotaan sitten uudelleen. :lollis:

Uskomatonta paskaa, asiakkaan pomputtelua ja tietämättömyyttä tuon laatikon suhteen. Maahantuojalle laitettiin henkilökohtaisesti viestiä asiasta, mutta eivät tietenkään vastanneet yhtään mitään. Ei edes pahoitelleet.
Faijalla ollut oma Inkku nyt neljä viikkoa putkeen pajalla. Päivitys on tehty neljä kertaa, tuloksetta. Laatikkoon on vaihdettu ohjausboksi ja venttiilipöytä joiden saapumista piti odotella lähes kaksi viikkoa. Osat on vaihdettu ja nykiminen meni huollon mukaan entistä pahemmaksi. Nämä on ainoat varaosat joita laatikkoon saa tällähetkellä. Rinta-Jouppi on anonut lupaa koko vaihteiston vaihtoon, mutta lupaa siihen ei ole maahantuojalta saatu. Asiasta on kuulemma reklamoitu suoraan Saksaan, ja sieltä on sanottu että vika ei voi olla enää vaihteistossa.

Kuulemma tänään auto vielä kytketään tietokoneen päähän ja saksan insinöörit on tietokoneen toisessa päässä ja katsovat ajon aikana reaaliajassa että mikä mättää nykimisen suhteen. Jos antavat luvan laatikon vaihtoon, niin laatikko saapuu aikaisintaan vapun jälkeen. Uuden laatikon hinta mielenkiinnosta kysyttynä 5500e ja vaihto 1000e. Menee toki takuuseen.

On vaadittu kauppahinnan palauttamista 100% tai auton vaihtoa päikseen ehjään samanlaiseen. Ymmärrettävästi maku on mennyt täysin nykyiseen, kun nykiminen alkoi jo 25km jälkeen liikkeestä kotiin ajaessa ja sen kanssa on tapeltu nyt 5.5kk/6tkm.

Mukava juttu kun nämä alkavat temppuilemaan takuuajan jälkeen.
Onko nykiminen ollut päivittäistä?Itsellä taas eilen nyki vähän tuntuvammin, hetken menikin ihan mukavasti.
Pitää varmaan ottaa asiaksi alkaa kunnolla vaatimaan että asialle tehdään jotain.
Itse en kyllä kanssa usko että vika olisi vaihdelaatikossa, vaan jossain moottoripuolella.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kirjoittelin tuonne autostadium.fi autotallin puolelle vähän laajemman sepustuksen Insigniasta.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=5089.0
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

otj kirjoitti: 31 Maalis 2018, 10:08 Kirjoittelin tuonne autostadium.fi autotallin puolelle vähän laajemman sepustuksen Insigniasta.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=5089.0
Vaatii käyttäjätunnuksen sinne? Jos näin on, olisiko mitenkään kopioida se sama tänne?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Tässäpä sellaisenaan, samoja oon kirjoitellut tänne jo aiemmin.

Insignian luovutus oli kolme viikkoa sitten ja on nyt takana jo 2200 km.

Lyhyesti todettuna, auto on vastannut odotuksia ja matkanteko on ollut mukavaa ja leppoisaa.

Voimalinja on ollut positiivinen yllätys niin suorituskyvyn kuin kulutuksenkin puolesta. Siinä missä esim. saman kokoisten Passatin tai Superbin keulalla 1.6 TDI tuntuu vähän alimitoitetulta, Opelin 1.6 CDTI-koneesta otetaan sen verran enemmän tehoa (136 hv) ja vääntöä (320 Nm) irti, että tällä ei jalkoihin jää. Perinteinen kuusilovinen automaatti (GM:n oma tekele, Hydra-matic 6T45) luistaa jonkin verran varsinkin kylmänä, mutta suurimassa osassa tilanteita hoitaa hommansa huomaamattomasti ja vaihtaa pehmeästi. Tökkimään en ole tuota automaattia saanut, mutta joskus kiihdytettäessä tulee hetkellinen kiihtyvyyden hidastuminen kun automaatti latoo pykälää pesään. Tehdessä kick-downin se onnistuu vaihtamaan tarvittaessa nopeastikin. Ohitukset sujuvat riittävällä ripeydellä ja turvallisesti. Kaiken kaikkiaan automaatti vaihtaa mielestäni mukavasti ja pehmeästi. Suorituskyky tuntuu tosiaan oikein riittävältä huomioiden auton viisimetrinen pituus ja 1600 kg:n paino. Tuli kokeiltua suorituskyky myös viiden aikuisen ja matkatavaroiden kanssa moottoritienopeuksissa, eikä jalkoihin jäänyt. Saksan autobahneilla voimavarat varmasti jossain vaiheessa voisivat jäädä vajaiksi, mutta niitä varten tätä autoa en ole hankkinutkaan.

Kulutus on tankkauksista mitattuna ensimmäisen 2000 km:n aikana ollut 6,3 l/100 km, josta noin puolet maantieajoa ja puolet kaupunkiajoa. Webastoa olen käyttänyt paljon, 1 h /pv. Maantiellä olen tehnyt kaksikin parinsadan kilsan vetoa kokeeksi, joissa keskinopeus 90 km/h, rajoitus vaihdellen 80-100 alueilla. Näissä kummassakin tankkauksista mitattu kulutus 4,6 l/100. Mitenkään erityisen säästellen en ajellut. Vaikka perinteinen automaatti nostaa kulutusta jonkin verran, pitää tuohon kulutukseen kyllä olla oikein tyytyväinen auton koko ja paino huomioiden.

Tilat ovat ruhtinaalliset niin edessä, takana kuin kontissakin. Tähän mahtuu niin matkustajat kuin tavarat. Edes kolme aikuista takana ei ollut mahdoton sovitettava, tosin eihän oikein missään autossa kolme takapenkillä enää kauhean mukavaa ole. Etupenkeillä viihtyy, varusteina siis AGR-penkit. Penkki on sama kuin oli Astrassakin ja mukava ajoasento löytyy helposti. Pidän Insignian korkeasta keskikonsolista, joka luo "tyköistuvan" tunnelman ohjaamoon. Kontti jää kooltaan lähinnä verhon alle jäävän korkeuden puolesta hieman Passatin ja Superbin kontista, mutta silti tilaa on reilusti, niin leveys- kuin pituussuunnassakin.

Ajettavuus on leppoisaa, mutta ohjaustunto on kuitenkin riittävän hyvä. Auto kulkee suoraan ja kaitsematta. Liukkaillakin keleillä käytös tuntuu loogiselta ja auto helposti ohjastettavalta.

Mukavuus on auton yksi parhaita puolia. Tässä ei ole Flexrideä, jolla kenties olisi voinut saada vielä matkamukavampaa alustaa, mutta ihan vakioalustallakin auto on todella mukava matka-auto. Auto tuntuu kantavan isonkin kuorman mukavasti. Rengasmelua on jonkin verran, vaikka autossa on parempi ns. "Suomieristys". Moottori ja tuuliäänet on eristetty hyvin. Dieseliksi moottoria ei tunnista kuin tyhjäkäynnillä kylmänä. Rengasmelua selittää tietty nastarenkaat, Bridgestone Noranza 001:t (hyvät renkaat muuten!). En koe kuitenkaan rengasmelua nastoillakaan erityisen häiritseväksi, vaan se on pienempi kuin koeajojen perusteella oletin. Koeajoautot eivät olleet ns. "Suomieristyksellä" toisin kuin nämä tehdastilausautot.

Laadun tuntu on pääosin kunnossa. Keskikonsolin sivut on kovaa muovia, mutta muutoin sekä ovien että kojelaudan materiaalit kestävät vertailun tärkeimpiin kilpailijoihin ja jopa kalliimpiinkin merkkeihin. Vaalea nahkaverhous on oikein tyylikäs ja tekee koko matkustamosta arvokkaan näköisen. Kiiltävää pianolakattua muovia on monessa kohdin, näyttää puhtaana hyvältä mutta kuluneena ja naarmuisena ei. Tosin Astrassa tuota oli ja 93000 km matkalla muovitkin pysyivät ihan kunnossa. Nahkalaatu tuntuu pehmeämmältä ja paremmalta kuin muuten samanlaisissa Astran penkeissä. Nitinöitä, natinoita eikä muitakaan hälyääniä autosta ei kuulu. Ainoana poikkeuksena sähköisen takakontin vasen pumppu alkoi suljettaessa pitää "vihellystä". Täytyy tarkkailla tilannetta ja viimeistään ekassa huollossa mainita. Ovia käsitellessä ne voisivat tumpsahtaa kiinni vähän jämäkämmin, tietysti vertaan edelliseen autoon eli eristettyyn K-Astraan jossa kiitos eristyksen ovet menivät kiinni kuin kassakaapin ovet.

Varustelu on Innovationissa monipuolinen. Lisäksi lisävarusteista tuli valittua mm. plus-paketti, Led Matrix-valot, Bosen audiopaketti, adaptiivinen vakkari ja induktiivinen lataus puhelimelle. HUD-näyttö on kyllä todella kiva varuste. Ainoastaan kaipaisin siihen tilaa, jossa näkyvissä on vain nopeus, pimeää varten. Kaistavahdit, kuolleen kulman varoittimet on tuttuja jo Astrasta, mutta tässä ne hoitavat hommansa paremmin. Kaistavahti ei temmo rattia ihan samalla innolla kuin Astrassa, eivätkä kuolleen kulman varoittimet tee virhehälyjä (lumi)sateella kuten Astrassa tekivät. Tässä on lisäksi myös jalankulkijan tunnistus. Led Matrix-valot ovat vähintään yhtä tehokkaat kuin Astrassa, pitkiin kaipaisi hieman lisäpituutta, mutta kyllä näilläkin näkee. Led-elementtejä on 32 kpl Astran 16 kpl:n sijaan, joka näkyy käytännössä valojen nopeammassa reagoinnissa ja paremmassa mukautuvuudessa eri tilanteisiin. Liikennemerkkien tunnistus on tässä, kuten oli Astrassakin, suhteellisen käyttökelvoton. Kamera kuvaa kyllä merkit hyvin, mutta miksi ihmeessä tieto ei kauaa pysy kojelaudassa, kun hetken kuluttua Navilta tullut rajoitustieto korvaa sen? Talvella 80-alueella siis kohta lukee mittaristossa kesän satasen rajoitus. Autossa on myös adaptiivinen vakkari, joka hoitaa hommansa hyvin, kun ei ole tukossa. Etäisyyden säätö edellä ajavaan autoon saisi olla piirun verran pitempi ainakin talvella. Tutka on etumaskissa ja jotenkin tuntuu, että se kerää herkästi itseensä lunta ja räntää. Sittenhän ei sen jälkeen enää mikään vakkari toimi, paitsi nopeudenrajoitin. Pari kertaa on ollut sellainen keli, ettei vakkari ole toiminut. Mutta kevättä kohden mennään ja nuo talven muutamat erikoisemmat olosuhteet on haastavia mille tahansa merkille, olen ymmärtänyt että ihan samalla tavalla se menee tukkoon muissakin. Ainoa vaan, että voisi olla tarjolla myös normaali vakkari, kun adaptiivinen ei toimi. Ei luulisi olevan mikään mahdoton temppu sellaista toteuttaa.

Infotainment ja audio hoitaa hommansa. 8" näyttö kojelaudassa on sama kuin oli K-Astrassa. Näyttö ja systeemi hoitaa hommansa, vaikka ei nykyisten älylaitteiden nopeuteen ja sujuvuuteen pääsekään. Eniten ärsytystä liittyy Navin vanhoihin karttoihin. Myyjän mukaan ovat vuodelta 2016, mikä siis myös tuorein versio. Toinen ärsytys liittyy Navin erittäin pessimistisiin matka-aika-arvioihin. ETA heittää parinsadan kilsan matkallakin äkkiä tunnin. Mittaristo on Insigniassa osittain digitaalinen, johon saa suhteellisen monipuolisesti erilaisia näkymiä. Jopa navin kartan saa ruudulle, tosin vain 2D:nä. Digimittaristo hoitaa hommansa muuten hyvin, mutta nopeusmittarin neulan nykiminen kiihdytyksissä vähän ihmetyttää, ei niin mahdottoman raskas piirrettävä systeemin grafiikkasirulle luulisi olevan. Lisäksi mittaristossa esiintyvät autojen kuvat ovat Insignia A:n kuvia, ei uuden mallin. Suomenkieliset käännökset on osittain aika huvittavia. Bosen audiopaketti rokkaa melko hyvin, matalaa bassoa tulee yllättävänkin kovaa ja voimalla alas asti. Midbassotoisto kaipaisi napakkuutta lisää, Astra K:ssa eristetyillä etuovilla vakiokajareiden midbassot naputti tiukemmin. Insigniassakin tilanne parantunee jos jaksaisi eristyttää auton. Bosen systeemeissähän on muuten myös vastamelutoiminto ja moottorinäänien keinotekoinen voimistustoiminto, mutta vain Flexriden kanssa. Typerää, ettei sitä ole aktivoitu autoihin, joissa ei ole Flexrideä. Moottoriääniä en kaipaa mutta vastamelutoiminnon olisin mielelläni ottanut. Induktiivinen lataus toimii ongelmitta (puhelin Galaxy S7).

Yhteenvetona Insignia on toki monelta osin edellistä autoani Astra K:ta muistuttava, mutta monet asiat on tehty tässä paremmin. Mm. parkkitutkat toimivat tässä niinkuin pitää, eivätkä huuda koko ajan eivätkä niin ärsyttävällä volyymillä. Kaistanvaihtohälyt toimivat tässä oikein. Navin kartat on vanhat ja rajoitusmerkkien kuvaus toimii yhtä hölmösti. Kokonaisuuteen on kuitenkin panostettu ja tätä on selvästi hiottu. Mm. sisävalaistuksen pienet yksityiskohdat, led-nauhat kojelaudassa ja ovissa, handsfree-takakontin maahan heijastama auton kuva ym. on mietitty. Auto on tilava, tyylikäs, voimalinja toimii, taloudellisuuskin on kohtullisella mallilla ja kokonaisuus tuntuu hiotulta. Vaalea nahkaverhoilu antaa mukavasti fiilistä sisustaan. Abalone White-väri on valon siihen heijastuessa hieno, kimaltelee hopeisena ja myös tietynlaisessa keinovalossa (mm. tankkausasemilla) taittuu selvästi hopeaan. En oikein isoja rutinoita jaksa tästä nyt ekojen kilometrien myötä keksiä. Päivittelen tilannetta, kun on lisää kerrottavaa.

Sitten muutamia kuvia.

360 asteen kameran etukamera näkyy tuossa Opelin merkin alla kuten myös vakkarin tutka.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

8" digimittaristo kuuluu Innovation plus-pakettiin. Kiekkamittari, lämpömittari ja polttoainemittari ovat analogisia.
Kuva

Kuva

Bosen audiopaketti soi mukavasti. Midbasso saisi naputtaa vähän tiukemmin.
Kuva

Hudiin saa näkymään nopeuden ja kierrosluvun, nopeusrajoituksen, navin ohjeet ja soitettavan kappaleen tiedot. Hudin korkeutta ja kirkkautta voi säätää ja se säätyy myös automaattisesti valoisuuden mukaan. Hudin näyttö on tarkka ja kirkas.
Kuva

360 asteen kamera tulee AGR premium-nahkaverhoilun mukana. Kuten myös mm. ulkopeilien lätäkkövalot. Kamera on hyvä varuste, tosin resoluutio jättää hieman toivomisen varaa.
Kuva

Ainoana sisustan hehkulamppuna oli kontin valo, kaikki muut on ledejä. Tämäkin oli äkkiä korjattu, Osramin led tilalle. Säästö se on ilmeisesti pienikin säästö, kun ei ole vakiona lediä raaskittu laittaa.
Kuva

Kesäksi autoon tulee MAK Milano Black Mirror-vanteet 18" koossa ja kumeiksi Michelin Crossclimate plussat koossa 245/45 R18. Tämä vanne on suorasovitteinen Opeliin ja alkuperäiset keskimerkit ja pultit käy. Tosin kyseiset merkit on Ebaystä tilatut ei-OEMit, mutta tuntuvat mukavasti vanteisiin istuvan.
Kuva
[/quote]
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Kiitos otj todella hyvästä ja perusteellisesta yhteenvedosta! Hyviä kilometrejä paljon!
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kiitos. Kyllä se vaan joka kerta mukavalta tuntuu hypätä tämän rattiin. -(z)-
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

otj kirjoitti: 01 Huhti 2018, 11:31Yhteenvetona Insignia on toki monelta osin edellistä autoani Astra K:ta muistuttava, mutta monet asiat on tehty tässä paremmin.
Tähän voisi todeta, että jossakin se n. 8 tonnin hintaero täytyy näkyä. Nimittäin jos tilat ei ole tärkeä kriteeri, niin aika vähän jäisi lopulta järkiperusteita tuolle hintaerolle, kun Insigniaan ja Astraan saa muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta lähes samat varusteet.

Muutama asia muuten Astrassakin on tehty paremmin. Ne ovat mm. juuri nuo mainitsemasi ajotietokoneen suomenkieliset käännökset, takapenkkiläisten tiloihin vaikuttava pieni keskitunneli sekä ennen pyyhkimiä toimiva tuulilasin pesuri.

Kaikkiaan uusi Insignia on kuitenkin edellisestä mallista mennyt eteenpäin monessa suhteessa ja korotetuille hinnoille löytyy vastinetta. Itsekin olisin Insigniaan päätynyt jos olisin jatkanut reissutöitä.

Toivottavasti jälleenmyyntiarvo kohenee edellisestä mallista, joka ei monessa paikassa ollut kovin kehuttava. Itse pyysin hyvin varustellusta ja todella siististä -15 mallin Insigniasta viisi tarjousta vaihdossa uuteen. Neljä niistä oli suoraan sanottuna surkeita. Onneksi yksi oli hyvä ja auto vaihtui uuteen Astraan. Vaikka lopulta kävi hyvin, niin hieman jäi sellainen maku, ettei Insignia ollut kovin kysytty käytettynä monessakaan kaupassa. Onneksi kilpailuttaminen on helppoa ja hyvityksissä oli suuriakin eroja. Kaikki edellytykset hyvään arvonsäilymiseen on nyt olemassa, mutta aika näyttää kuinka käy.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Arvon säilyminen tietty mietityttää aina, mutta aion ajaa tällä varmaan jopa 4-5 v ja nykyisellä ajomäärällä se tarkoittaa jopa 250 000 - 300 000 km. Niin paljon ajettu auto ei kelpaa sitten enää muutenkaan kuin kanahäkkijobbareille, olipa mikä tahansa (pl. Mersu).
Vastaa Viestiin