Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Tuulilasin naarmuuntumiseen vaikuttaa myös käyttötavat. Esim. jään raappaaminen tuulilasista naarmuttaa lasia ajan myötä yllättävän paljon. Näin keväisin ilmassa on jo paljon hiekkapölyä eri kokoisina jakeina. Aamuisin lasit ovat usein jäässä ja raaputtamalla saa helposti pysyviä naarmuja aikaiseksi. Itse olen pyrkinyt välttämään/vähentämään raaputtamista riittävällä sisätilan lämmittämisellä ja auton säilytyspaikan valinnalla (tallissa tai katoksessa).
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

Mulla on nyt tänään viimeistä päivää ajossani 1v 2kk vanha Astra jossa kilsoja 33tkm ja tuulilasi vaihdettiin ihan alkumetreillä mutta silti on erittäin naarmuinen, kuin hiekkapuhallettu ja siinä mihin pyyhkijät päättyvät on molemmin puolin kuin hiotut kohdat. Ja minähän käytän tuulilasinpesuainetta aivan hulluna enkä pyyhi lasia ikinä kuivana mutta silti ihan entinen on tuulilasi vuodessa.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jaahans. Mulla oli Astran lasi 93000 ajettuna vielä ihan kelvollinen. Tokihan jo kulumaa ja kiveniskemiä oli, mutta ei mitään dramaattista.

Taidan Inkkuun hommata Motonetistä nuo pissapojan takaiskuventtiilit.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

usvaa kirjoitti: 17 Maalis 2018, 09:41 Eilen ilmeni sellainen ongelma, että kun auto oli seissyt jonkin aikaa ja käynnistää, niin moottori päästää ihmeellisen rohinan (kone puolilämmin). Kestää pari s. Eli vähän niin kuin nostajat kävisivät kuivana tai sitten nokka-akselin ketjun kiristin. Öljyn taso oli noin 2/3, ajettu noin 13t vaihdon jälkeen ja aika kylmissä oloissa.
Onkohan tässä öljyt jo finaalissa (laimentumaa) vai mikä juttu tämä on? Ajattelin nyt vain täyttää ylämerkkiin uutta tavaraa. 30t vaihtoväli saattaa olla tällekin autolle vähän utopistinen ainakin Suomessa.
lisätty öljyä ylämerkkiin ja parannusta ei ainakaan heti tullut. Tosin tänään ei sitten enää pärissyt.
Auto menee parin viikon päätä liikkeeseen tutkittavaksi viakoodien ym. varalta.
Samalla tehdään joku hiukkassuodattimen kiinnitykseen liittyvä kampanjakorjaus.
Koneen pitäisi kyllä sammua jos öljynpaineet katoavat kokonaan.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Piude81 kirjoitti: 19 Maalis 2018, 13:33 Mulla on nyt tänään viimeistä päivää ajossani 1v 2kk vanha Astra jossa kilsoja 33tkm ja tuulilasi vaihdettiin ihan alkumetreillä mutta silti on erittäin naarmuinen, kuin hiekkapuhallettu ja siinä mihin pyyhkijät päättyvät on molemmin puolin kuin hiotut kohdat. Ja minähän käytän tuulilasinpesuainetta aivan hulluna enkä pyyhi lasia ikinä kuivana mutta silti ihan entinen on tuulilasi vuodessa.
Mulla on K-Astrassa ihan sama juttu tuulilasin kanssa: Tuulilasi on kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä, parista kohdasta lähtenyt jo tuulilasi halkeamaan. Autolla ajettu noin 54 tkm, josta itse olen ajanut noin 11 tkm. Onkohan K-Astrassa tuulilasi sellaisessa kulmassa että siihen osuu kivet todella lujaa??

A-mallin Inkulla ajelin viime talvella n. 20 tkm, enkä siinä havainnut mitään erityistä herkkyyttä tuulilasin kiveniskuille.
Onko B-mallin Inkussa havaittu erityistä herkkyyttä kiveniskuille tuulilasissa?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Nyt on liki 2000 km tullut ajeltua Insignialla ja kokemusta on kulutuksistakin. Maantiepainotteisessa seka-ajossa ja paljon Webastoa käytellessä meni 6 l/100 km. Lisäksi olen ajanut pari n. 200 km maantiepätkää 80-100 km/h rajoituksilla, keskinopeus 90 km/h pintaan. Näissä molemmissa kulutus oli 4,6 l/100 km. Varsin pienellä siis kulkee tämä 1.6 CDTI A6 ja kun vielä viiden aikuisen + tavaroiden kanssakin suorituskyky oli oikein riittävän tuntuinen, niin ei kait tähän voi olla kuin tyytyväinen.
graphiksi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 07:53

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

Kaksi viikkoa ja reilu 1000 km Insignialla (Grand Sport, 1.5Turbo, M6) takana ja kyllä maistuu hyvältä! Mutta yhden kerran on jo käyty takuuhuollossa, nimittäin kuljettajan AGR istuin aloitti todella häiritsevän nitinän ja natinan heti samana päivänä kun noudin auton. Ilmeisesti penkin kiskojen voitelu on jäänyt tehtaavalla vajaaksi. Huolto hoiti homman puolessa tunnissa, ja ylimääräiset äänet katosi ainakin toistaiseksi.

Kulutus on ollut siistissä maantieajossa, n 80 km/h ajossa n 5.6-5,8 l / 100km, ja minun maantiepainotteisessa sekalaisessa ajossa n 7l/100km mitä pidän ihan kohtuullisena tämän kokoiselle autolle.

Sellainen huomio liittyen viihdejärjestelmän käyttöliittymään, että on melko kankean oloinen verrattuna Enjoy Astran "karvalakki mallin" käyttöjärjestelmään. Hieman nykivää on käyttö, eikä mielestäni ihan tätä päivää myöskään graaffiselta olemukseltaan. Jostain olin lukevinani, että tähän saattaisi olla tulossa päivitystä ja parannusta, ja koko käyttis lyötäisiin uuteen uskoon. Onko kenelläkään tästä parempaa tietoa?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Eihän ne entisiä systeemejä päivittele, jos päivittävät niin sitten jonkun mallivuoden vaihtuessa. Itse olen kyllä pärjäillyt hyvin niin Astran kuin Insignian kanssa tuolla 8" Navilla ja systeemillä. Eihän se nykyisten älylaitteiden sulavuuteen yllä, mutta kyllä se ihan riittävän nopeasti mielestäni reagoi ja näytön tarkkuuskin riittää. Eniten ärsyttää vanhat kartat.
mtok77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 18:18

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja mtok77 »

otj kirjoitti: 26 Maalis 2018, 10:35 Eihän ne entisiä systeemejä päivittele, jos päivittävät niin sitten jonkun mallivuoden vaihtuessa. Itse olen kyllä pärjäillyt hyvin niin Astran kuin Insignian kanssa tuolla 8" Navilla ja systeemillä. Eihän se nykyisten älylaitteiden sulavuuteen yllä, mutta kyllä se ihan riittävän nopeasti mielestäni reagoi ja näytön tarkkuuskin riittää. Eniten ärsyttää vanhat kartat.
Karttoihin saa ostettua päivityksen Opel.navigation.com sivulta, mutta hinta on aivan törkeä 149€+ 15€ postikulut.

Vastaavasti PSA autoihin sama Here karttapäivitys maksaa reilun kympin..
graphiksi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 07:53

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

mtok77 kirjoitti: 26 Maalis 2018, 12:23
otj kirjoitti: 26 Maalis 2018, 10:35 Eihän ne entisiä systeemejä päivittele, jos päivittävät niin sitten jonkun mallivuoden vaihtuessa. Itse olen kyllä pärjäillyt hyvin niin Astran kuin Insignian kanssa tuolla 8" Navilla ja systeemillä. Eihän se nykyisten älylaitteiden sulavuuteen yllä, mutta kyllä se ihan riittävän nopeasti mielestäni reagoi ja näytön tarkkuuskin riittää. Eniten ärsyttää vanhat kartat.
Karttoihin saa ostettua päivityksen Opel.navigation.com sivulta, mutta hinta on aivan törkeä 149€+ 15€ postikulut.

Vastaavasti PSA autoihin sama Here karttapäivitys maksaa reilun kympin..
Ohhoh aika raikas hinta päivityksellä :D Melkeen mielummin käyttää Apple Carplayn kautta ajantasalla olevia karttoja =)
tuomto-3
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Elo 2015, 22:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tuomto-3 »

Ei tuolta opel.navigation.com sivulta kuitenkaan löydy uutta yhteensopivaa päivitystä. Kysyin tätä sivuston chatin kautta. Ainakin itsellä VIN koodin kymmenes kirjain on J.
Duudi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 30 Kesä 2017, 11:29

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Duudi »

Ainakaan minä en löytänyt tuolta omaan autooni sopivaa versiota. Tuoreimmassa Insignia-mallissa, jonka tuolta löysin, on VIN-koodin 10. merkki "G". Minulla on yksi ensimmäisistä asiakkaille toimitetuista Sports Tourereista ja siinä ko. merkki on jo "J". Eli minusta tuo näyttää siltä, ettei sivusto tunnista Insignia B:tä vielä ollenkaan.

Lisäksi kun menet mainitulle sivulle ja klikkaat oikean alanurkan tuntumasta "The new 2017 products are available! Learn more", käy ilmi, että 2018-versioissakin tuorein karttadata on Q3/2016. Näillä tiedoilla en ainakaan itse lähtisi kauppoja tekemään.
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

graphiksi kirjoitti: 26 Maalis 2018, 12:48 Ohhoh aika raikas hinta päivityksellä :D Melkeen mielummin käyttää Apple Carplayn kautta ajantasalla olevia karttoja =)
Pystyykö Apple Carplayn kautta käyttämään Googlen karttoja, vai onko tyytyminen Applen omiin karttoihin? :banghead:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Autoni on kaksi viikkoa sitten luovutettu ja siinä on tuo tuorein karttadata, mitä on saatavilla. Data on vuodelta 2016.

Insigniassa olisi muuten mahdollista tehdä OTA-päivityksiäkin auton ohjelmistoon, mutta kun Suomessa ei ole verkkoyhteyttä käytössä, niin eipä onnistu. Auton ikkunassa lukee "Wifi ready", mutta Wifiä ei näy...
graphiksi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 07:53

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

pkuitune kirjoitti: 26 Maalis 2018, 13:38
graphiksi kirjoitti: 26 Maalis 2018, 12:48 Ohhoh aika raikas hinta päivityksellä :D Melkeen mielummin käyttää Apple Carplayn kautta ajantasalla olevia karttoja =)
Pystyykö Apple Carplayn kautta käyttämään Googlen karttoja, vai onko tyytyminen Applen omiin karttoihin? :banghead:
Kyllä Applen osalta on heidän omiin karttoihin tyytyminen. Mä olen kyllä positiivisesti yllättynt silti Apple Mapsin toimivuudesta, käytin sitä kaksi vuotta Astran kanssa enkä kohdannut mitään ongelmia. Parannusta on tullut roimasti siihen nähden mistä lähdettiin.
Vastaa Viestiin