Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
twinster
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2018, 09:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja twinster »

SportsT_Innovation kirjoitti:
Tuliko talvikumit mukana? Nyt olisi jo saanut R3:stakin alle. Itselle tulossa uuteen autoon.
Juu, tilasin samaan aikaan auton kanssa. Silloin tarjottiin vaan R2, no niillä nyt sitten mennään.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

GM_Opel kirjoitti: 08 Kesä 2018, 10:03 Tekniikan maailman jutussa kerrottiin mm. näin: Vuosimallin 2019 Opel Insignian kojelaudassa on uusi tietoviihdejärjestelmä, joka on nimetty Multimediaksi tai Multimedia Navi Proksi.
Olen tässä autokuumeessa tuskaillut kun tarkoituksenani on ostaa ensi vuonna tämä uusi Inkku. Nyt tuli ihan hyvä syy odottaa. Mutta on se odottavan aika pitkä... :yawn: :cry: Saas nähdä onko tuossakin järjestelmässä käännösvirheitä ja kukkasia yms. bugeja. Ja miten uusia kartat ovat.
Eikös Insigniankin 2019 mallivuoden myynti ala Astran tapaan tuossa ensi kuussa? Joten kovin pitkä aika ei ole sitä odotella.

Mitään mainintaa tuossa Opelin ilmoituksessa ei ollut Onstarista ja tuo uusi tarvitsee puhelimen, jotta live toiminnot toimivat, joten jokohan tuo onstar tippuu tulevista vuosimalleista jo pois nyt. Tosin toivottavaahan se olisi että autossa ei nyt mitään tuollaista tekniikkaa olisi, joka lopettaa toimintansa puolentoista vuoden päästä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Auton mittaristossa on akkujännitteen näyttö. Ihan turhake, niinkuin tuo öljylämpömittarikin. Näihin osiin mittaristoa olisi hyvä pystyä valitsemaan jotain hyödyllisempää, vaikkapa valitun vaihteen näyttö tai hetkellinen kulutus tms...
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Lisää sekalaisia havaintoja kilometrien kerttyessä... Minulla on ollut ilo ja harmi omistaa toistakymmentä autoa elämäni aikana, on ollut italialaista, saksalaista (ei Opel), VAG-konsernin tuotoksia kolmella eri brändillä, korealaisia ja japanilaisia. Uutta ja käytettyä, halpaa (2t) ja liian kallista (jopa +60t). Tämä Opeli on siinä joukossa pikkuisen keskimääräistä kalliimpi. Perspektiiviä on siis jonkin verran.

Tämän Opelin ehdottomia vahvuuksia näyttää olevan suuntavakuus :thumbsup: , viikolla oli kovia tuulenpuuskia ja tämän ratissa niitä ei edes huomannut. On kuin luotu pitkille matkoille. Negatiiviselle puolelle havaihto, että auton radio on melko epäherkkä, toimii hyvin pk-seudulla ja isommissa taajamissa, mutta pätkii maaseudulla usein. Haineväantenni lienee huonon suorituskyvyn takana. Rengasmelua on keskimääräistä enemmän, tämä tuli yllätyksenä koeajoautoni kitkarenkaiden jälkeen. En tiedä onko näiden Turanzojen syytä tuo heikko äänieristys renkaiden suuntaa. Vaimon Kia Cee'd tuntuu hiljaisemmalta. Penkin hierontatoiminto on enemmänkin hauska ominaisuus myyntilistalla, kuin oikeasti hyödyllinen. Olen viimeinkin alkanut oppia katsomaan nopeustiedon HUD-näytöstä (lisäpisteitä kirkkaudesta!), enää en vaistomaisesti aina laske katsetta mittaristoon.

Auto alkaa pikkuhiljaa herkistyä, työmatkakulutus vakiolenkilläni on tippunut alun 7.6 lukemasta 7.1l/100km. Vaihteiston toiminta on sujuvaa ja jouheaa ja uskoisin että elinaikaodote tälle on paljon parempi kuin aikaisemmissa, ongelmallisissa DSG-autoissani. Tykkään. Ainoa ongelma on tuo ajoittain tuleva nypytys kuutosvaihteella. Ajoasentoa en ole yllättäen vielä saanut täysin mieleisekseni, penkissä lienee liikaa säätömahdollisuuksia minulle. :yes:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Meteli on Turanzojen syytä. Kun alla on Crossclimate plussat, ei melua ole häiriöksi asti, edes 245/45 R18 koossa. Matkustajat ovat haukkuneet jopa hiljaiseksi. Kyllähän renkaiden ääni se hallitsevin melun lähde toki on.

Ajan paljon ympäri maata, enkä tuota radion kuuluvuutta ole osannut pitää mitenkään huonona. Tosin enimmäkseen tulee pyöriteltyä Spotifyä BT:n kautta.
Karpaasi79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 11:04
Paikkakunta: Raahe

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Karpaasi79 »

Terve kaikille.
Ostettu 31.1.2018 insignia st Innovation (plus) 1.5, tomaatti.
Nyt huomasin ajossa kihnuttavan äänen, joka resonoi ohjauspyörään saakka.
Kyseinen ääni on satunnainen ja kuuluu suurimmaksi osaksi käännyttäessä. Hieman kumimainen nariseva ääni ja tosissaan ohjauspyörän pienimuotoinen tärinä.
Onko muilla vastaavaa tullut eteen.
Jarrujen laahaamista mietin, mutta on jotenkin tuo ääni toisenlainen.
Kiitoksia jo etukäteen.

Ex: Astra K Sports Tourer Innovation, G-astroja, F-astroja, B ja C- corsia, B ja C- vekkuleita ja yksi A kasetti😍
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Nible kirjoitti: 08 Kesä 2018, 16:08 Eikös Insigniankin 2019 mallivuoden myynti ala Astran tapaan tuossa ensi kuussa? Joten kovin pitkä aika ei ole sitä odotella.
Näinhän se taitaa homma mennä. Ei tarvitse välttämättä odotella ensi vuoteen asti.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Antagonisti kirjoitti: 08 Kesä 2018, 19:06 Auton mittaristossa on akkujännitteen näyttö. Ihan turhake, niinkuin tuo öljylämpömittarikin. Näihin osiin mittaristoa olisi hyvä pystyä valitsemaan jotain hyödyllisempää, vaikkapa valitun vaihteen näyttö tai hetkellinen kulutus tms...
Samaa mieltä. Ovat varmaankin halunneet tehdä suunnittelussa mittaristosta raflaavamman näköisen.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Palstalla on puhuttu paljon uuden Inkun automaatin nykimisestä, rengasäänistä ja kulutuksesta.
Sain kaivettua käsiini Tekniikan Maailman numeron 15 / 23.8.2017.
Siinä TM oli testannut Insignia Grand Sport Innovation 1.5 Turbo A6 Bensa 165 hv -auton.

TM kirjoitti mm. näin:

Vaihteisto on toteutettu planeettapyörästöillä ja momentinmuutimella, mutta sen käytös osaa olla äkkinäistä. Vaihteisto töksähteli etenkin tilanteissa, joissa pienemmälle vaihteelle vaihtamisen tarve ei ole aivan selvää, esimerkiksi kun jarrutetaan vähän ja sitten heti kiihdytetään. Suurin osa vaihdoista on kuitenkin sujuvia.

TM kokeili myös manuaalivaihteista ja tätä suosittelevat. Tehon käyttö on mukavampaa kun voi käyttää turbomoottorin vahvaa vääntöä. Automaatilla on tapana kierrättää moottoria aivan liian korkealle. Ja eipä tule epämääräisiä töksähdyksiäkään, ainakaan auton toimesta. Manuaalilla tietysti myös kiihtyvyys paranee ja kulutus laskee.

Eli varmaankin myös TM oli havainnut tuon automaatin nykimisongelman.
Tällä palstalla on ollut puhetta automaattilaatikon opettamisesta. Että laatikon täytyy ikään kuin ensiksi oppia kuljettajan ajokäyttäytyminen johonka laatikko alkaa sopeuttamaan itseään. Tarvittaessa autoon voidaan ladata erillinen oppimisohjelma.
TM:hän sai käyttöönsä melkoisen uuden auton. Mittarissa oli kilometrejä ennen testejä 1400km. Testiajo kesti 2005km. Voisiko olla niin, että tuossa ajassa vaihteisto ei kerkeä oppimaan? Tuolloin ei myöskään varmaan mitään sopeutusohjelmaa ollukkaan.

TM-kertoo renkaista näin:

Autossa oli valmiina All Season-renkaat (Goodyear Vector 4 Seasons M+S 225/55 R 17 97 V). Olivat ihmeissään ja vertailun vuoksi tekivät toiset testit perinteisillä kesärenkailla jotka otettiin toisesta Inkusta.

Kirjoittivat mm. näin: Insignia on hiljainen auto, varsinkin välikelin renkailla. Perinteisillä kesärenkailla melu muuttuu sileällä asfaltilla edessä desibelin verran voimakkaammaksi, mutta takana ei ole muutosta. Karkealla asfaltilla, sekä edessä että takana melua on kaksi desibeliä enemmän ja sävy muuttuu rouheammaksi.
Samalla olivat tehneet mielenkiintoisen havainnon. Olivat mitanneet molemmilla renkailla jarrutusmatkat. Tulokset olivat selvät. Jarrutusmatka pitenee välikelin renkailla pyöreästi yhdeksän metriä!

Kulutuksesta TM taasen havainnoi näin:

Kulutus on aikalailla luvatulla tasolla ja isolle autolle kohtuullisella sellaisella.
Tasanopeuksilla:
60km/h - 4,5l, 70km/h - 4,6l, 80km/h - 5,0l, 90km/h - 5,5l, 100km/h - 5,9l, 110 km/h - 6,7l, 120km/h - 7,4l.
Keskikulutuksilla:
Moottoritie (113km/h) - 7,3l, Suorahko kestotie (78km/h) - 6,2l ja Taajama-ajo (40km/h) - 8,7l
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

GM_Opel kirjoitti: 11 Kesä 2018, 10:47 Palstalla on puhuttu paljon uuden Inkun automaatin nykimisestä, rengasäänistä ja kulutuksesta.
Sain kaivettua käsiini Tekniikan Maailman numeron 15 / 23.8.2017.
Siinä TM oli testannut Insignia Grand Sport Innovation 1.5 Turbo A6 Bensa 165 hv -auton.

TM kirjoitti mm. näin:

Vaihteisto on toteutettu planeettapyörästöillä ja momentinmuutimella, mutta sen käytös osaa olla äkkinäistä. Vaihteisto töksähteli etenkin tilanteissa, joissa pienemmälle vaihteelle vaihtamisen tarve ei ole aivan selvää, esimerkiksi kun jarrutetaan vähän ja sitten heti kiihdytetään. Suurin osa vaihdoista on kuitenkin sujuvia.

TM kokeili myös manuaalivaihteista ja tätä suosittelevat. Tehon käyttö on mukavampaa kun voi käyttää turbomoottorin vahvaa vääntöä. Automaatilla on tapana kierrättää moottoria aivan liian korkealle. Ja eipä tule epämääräisiä töksähdyksiäkään, ainakaan auton toimesta. Manuaalilla tietysti myös kiihtyvyys paranee ja kulutus laskee.

Eli varmaankin myös TM oli havainnut tuon automaatin nykimisongelman.
Tällä palstalla on ollut puhetta automaattilaatikon opettamisesta. Että laatikon täytyy ikään kuin ensiksi oppia kuljettajan ajokäyttäytyminen johonka laatikko alkaa sopeuttamaan itseään. Tarvittaessa autoon voidaan ladata erillinen oppimisohjelma.
TM:hän sai käyttöönsä melkoisen uuden auton. Mittarissa oli kilometrejä ennen testejä 1400km. Testiajo kesti 2005km. Voisiko olla niin, että tuossa ajassa vaihteisto ei kerkeä oppimaan? Tuolloin ei myöskään varmaan mitään sopeutusohjelmaa ollukkaan.

TM-kertoo renkaista näin:

Autossa oli valmiina All Season-renkaat (Goodyear Vector 4 Seasons M+S 225/55 R 17 97 V). Olivat ihmeissään ja vertailun vuoksi tekivät toiset testit perinteisillä kesärenkailla jotka otettiin toisesta Inkusta.

Kirjoittivat mm. näin: Insignia on hiljainen auto, varsinkin välikelin renkailla. Perinteisillä kesärenkailla melu muuttuu sileällä asfaltilla edessä desibelin verran voimakkaammaksi, mutta takana ei ole muutosta. Karkealla asfaltilla, sekä edessä että takana melua on kaksi desibeliä enemmän ja sävy muuttuu rouheammaksi.
Samalla olivat tehneet mielenkiintoisen havainnon. Olivat mitanneet molemmilla renkailla jarrutusmatkat. Tulokset olivat selvät. Jarrutusmatka pitenee välikelin renkailla pyöreästi yhdeksän metriä!

Kulutuksesta TM taasen havainnoi näin:

Kulutus on aikalailla luvatulla tasolla ja isolle autolle kohtuullisella sellaisella.
Tasanopeuksilla:
60km/h - 4,5l, 70km/h - 4,6l, 80km/h - 5,0l, 90km/h - 5,5l, 100km/h - 5,9l, 110 km/h - 6,7l, 120km/h - 7,4l.
Keskikulutuksilla:
Moottoritie (113km/h) - 7,3l, Suorahko kestotie (78km/h) - 6,2l ja Taajama-ajo (40km/h) - 8,7l
Ongelma ei ole tuo teknarin raportoima. Tässä nypytyksessä vaihde on aina kutosella. Tunne on sellainen kuin joku vetelisi noin sekunnin välein lyhyesti kevyesti käsijarrusta tai kun suuri tuulenpuuska osuu tuulilasiin. Nopeutta pitää olla yli 80kmh ja vaihteisto lämpöiseksi ajettu.
Vamosvamos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vamosvamos »

Tervehdys foorumille pitkästä aikaa! Itsellä eka kymppitonni puhki ja meno maistuu edelleen mukavasti. Laatikko sopeutettiin ja nykimistä ei mielestäni sen jälkeen ole esiintynyt. Ajoinpa kevättalvella yhden pidemmän 700km reissun ja auto pelasi kuin unelma -polttoaineen kulutusta lukuunottamatta. Hieman turhan paljon "uusi" 1,5 turbo syö....-mutta uskon tämän johtuvan laatikon ominaisuuksista enemmän kuin moottorin. Positiivinen huomio taas on että koneesta löytyy mielestäni nyt enemmän herkkyyttä ja vetoa. Tiedä sitten johtuuko siitä että auto ei ole enää uusi vaiko tuosta laatikon ohjelmoinnista. AGR penkki aktiivi vakkari ja matrixit on kyllä makeat nyt kun niihin on tottunut 😊👍
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Siis sopeutettiinko laatikko sopeuttamisohjelmalla erikseen vaiko sillä tavalla, että autolla tuli ajettua niin paljon, että se sopeutui sinun ajotyyliisi?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Vamosvamos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vamosvamos »

GM_Opel kirjoitti: 14 Kesä 2018, 23:23 Siis sopeutettiinko laatikko sopeuttamisohjelmalla erikseen vaiko sillä tavalla, että autolla tuli ajettua niin paljon, että se sopeutui sinun ajotyyliisi?
Sopeuttamisohjelmalla huollossa, sitä tarkoitin.
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Avatar
MACTEP
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MACTEP »

Vamosvamos kirjoitti: 15 Kesä 2018, 10:32
GM_Opel kirjoitti: 14 Kesä 2018, 23:23 Siis sopeutettiinko laatikko sopeuttamisohjelmalla erikseen vaiko sillä tavalla, että autolla tuli ajettua niin paljon, että se sopeutui sinun ajotyyliisi?
Sopeuttamisohjelmalla huollossa, sitä tarkoitin.
Siis mitä tarkoitat "sopeuttamisohjelmalla"? Jotain uutta erillistä softan päivitystä? Mulle nollatiin ja ohjelmoitiin laatikko keväällä, ja ihan samat viat ollut taas noin viikon kuluttua. Vaihteet hyppii jarruttaessakin. Olen hyvin pettynyt tohon laatikon toimintaan Edellisen Insignian (2014 restail malli) automaattilaatikko on toiminnut moiteettomasti.
Vamosvamos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vamosvamos »

Eli ihan sama "ajo-ohjelma"/sopeutus joka tehdään jokaiselle joka valittaa 1,5at At:n nytkyttämisestä. Siis merkki huoltoon, jossa asentaja tekee autolle ne "temput" mitä kai pitää tehtaan ohjeen mukaan tehdä. En minä näistä sen enempää tiedä 😂
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Vastaa Viestiin