JenniM kirjoitti: ↑04 Kesä 2019, 21:22
Noniin 5 viikon tilanne katsaus.. nykiminen ja moottorin epätasainen käynti on ilmeisesti saatu aisoihin, se huohotin reikä ja lamda anturi auttoivat niihin.. mutta nyt delta auton korjaajilla on kädet ylhäällä kun moottorin vikavalo palaa eivätkä saa nollattua koodeja...
Itsellä ei kyllä hermot riittäisi moiseen ja jos soitat kuluttajaoikeusneuvojalle, niin eiköhän se kohtuullinen korjausaika ole jo ylittynyt selkeästi
Kaupanpurkua sitten vaan jos ei muu auta, Sun vanha kärry lienee kuitenkin jo jobbarin kautta mennyt uudelle omistajalle
Delta Auton touhuista ei aina ole kuullut niin mairittelevia kommentteja, tosin sama pätee moneen Opelin marmoritiskiin.
JenniM kirjoitti: ↑04 Kesä 2019, 21:22
Noniin 5 viikon tilanne katsaus.. nykiminen ja moottorin epätasainen käynti on ilmeisesti saatu aisoihin, se huohotin reikä ja lamda anturi auttoivat niihin.. mutta nyt delta auton korjaajilla on kädet ylhäällä kun moottorin vikavalo palaa eivätkä saa nollattua koodeja...
Itsellä ei kyllä hermot riittäisi moiseen ja jos soitat kuluttajaoikeusneuvojalle, niin eiköhän se kohtuullinen korjausaika ole jo ylittynyt selkeästi
Kaupanpurkua sitten vaan jos ei muu auta, Sun vanha kärry lienee kuitenkin jo jobbarin kautta mennyt uudelle omistajalle
Delta Auton touhuista ei aina ole kuullut niin mairittelevia kommentteja, tosin sama pätee moneen Opelin marmoritiskiin.
5 viikkoa ja 3 päivää myöhemmin sain omani pois vikana oli venttiilivika jossain (pyysin että laittavat mulle sähköpostiin koko setin mitä viiden viikon aikana kokeiltiin...) nyt käy ja kukkuu oikeinkin nätisti, sinne jätettiin ainakin se puolapaketti joka oli jotenkin hapertunut jo.. hyvä että katsoivat sen ensin oikean vian löytymistä koska sehän olisi tod. näk. seuraavaksi kosahtanut.. mutta juu, nyt pieni pelko vielä perseessä ajella omalla, luotto jotenkin heikoilla...
JenniM kirjoitti: ↑04 Kesä 2019, 21:22
Noniin 5 viikon tilanne katsaus.. nykiminen ja moottorin epätasainen käynti on ilmeisesti saatu aisoihin, se huohotin reikä ja lamda anturi auttoivat niihin.. mutta nyt delta auton korjaajilla on kädet ylhäällä kun moottorin vikavalo palaa eivätkä saa nollattua koodeja...
Itsellä ei kyllä hermot riittäisi moiseen ja jos soitat kuluttajaoikeusneuvojalle, niin eiköhän se kohtuullinen korjausaika ole jo ylittynyt selkeästi
Kaupanpurkua sitten vaan jos ei muu auta, Sun vanha kärry lienee kuitenkin jo jobbarin kautta mennyt uudelle omistajalle
Delta Auton touhuista ei aina ole kuullut niin mairittelevia kommentteja, tosin sama pätee moneen Opelin marmoritiskiin.
5 viikkoa ja 3 päivää myöhemmin sain omani pois vikana oli venttiilivika jossain (pyysin että laittavat mulle sähköpostiin koko setin mitä viiden viikon aikana kokeiltiin...) nyt käy ja kukkuu oikeinkin nätisti, sinne jätettiin ainakin se puolapaketti joka oli jotenkin hapertunut jo.. hyvä että katsoivat sen ensin oikean vian löytymistä koska sehän olisi tod. näk. seuraavaksi kosahtanut.. mutta juu, nyt pieni pelko vielä perseessä ajella omalla, luotto jotenkin heikoilla...
Meillä on toinen e corsa 1.0t 90hv menossa vaimon käytössä. Kiva auto ollut kyllä ajolleen ja tekniikalleen. Ensimmäinen oli cosmo -16 monilla herkuilla ja nykyinen on -18 innovation vastaavilla varusteilla ruksittuna. Pettymys on ollut jälkikäteen suuri. Ensimmäisessä "kaksoispohjan" alla oli vararenkaan verran tilaa huovalla päällystettynä. Nykyisessä pelti pohjalla paljaana ja paikkaustarvikkeet sivuboksista siirtyneet tilaa viemään vararengaskoteloon. Ovien alatiiviste puuttuu, jolloin koteloihin kerääntyy kuraa. Nämä kaksi asiaa vaikuttaa myös äänimaailmaan jonkin verran ajomeluna ja ovien sulkeutumisääninä. Tunnelmavaloja ei ole enää ovissa. Takajarrut muuttuivat levyjarruista rummuiksi. Myös kaukovaloassistentti uupuu, vaikka opel eye ja xenonit on nykyisessäkin. Järkyttävää säästöä tehtaalta. Osaako kukaan sanoa, saako kaukovaloassaria ruksittua jälkikäteen tietokoneella? VCDS on tuttu, mutta op-com tms. ei ole.
Kyllähän tuo selvä pyllistys oli asiakkaan suuntaan, kun samalla rahalla sai huonomman auton. Selkeitä säästökohteita tuotannossa, ei niinkään varuste-eroja. Olisi ehdottomasti myyjän pitänyt valistaa noista muutoksista. Oltaisiin kauppa jätetty tekemättä. Tuollasen tiivisteen saa vaikka Korjakumilta liimalla varustettuna, niin ei tarvitse rikkoa helmaa.
Eli tuo tiiviste tulee siihen mihin oven alaosa osuisi sitten? Pitäisi kai itsellekkin nuo liimattavat pistää kun tuntuu tosiaan keräävän kuraa oviaukkoihin. 2017 malli täällä ja ei taida noita tässäkään olla. Onko noita valmiita vai pitääkö toi liimattava tiiviste askarrella itse jostain metritavarasta?
Toinen mikä tuli huomattua, eli kun yhdistää puhelimen (nokia 7 plus tai nokia 6.1) tuohon mankan bluetoothiin ja sitä kautta kun soittaa musiikkia niin tuntuu korkeat äänet säröytyvän. Joko spotifystä tai youtubesta, sama ilmiö. Kotona samoissa biiseissä kunnon toistolaitteilla ei ongelmaa. Eli rokkia soittaessa esim symbaalit särähtää tai laulujen ässät sihahtaa ikävästi. Radion kautta soittaessa tätä ongelmaa ei ole. Ärsyttää vaan välillä kun jos kovempaa soittaa niin kuunteluväsysmystä pukkaa tosi nopeasti. EQ on autosta pois päältä.
Diskantit on juu ulkoisista lähteistä jotenkin korostuneet ikävästi. Joissain autoissa älykellon bluetooth tekee häriön signaaliin ja ääni säröytyy. Kannattaa kokeilla ottaa kellon bt pois, jos kello kädessä.
Liimattavia valmiita tiivisteitä ei ole, joten itse joutuu askarrella jos haluaa. Tiiviste jäi pois -17 -mallissa luultavasti.
Kysytään vielä muutamaa asiaa, eli onko kukaan pistänyt lisävaloja tähän? Mietin tuota johtosarjaa pitääkö olla semmonen hall-anturilla oleva joka haistaa pitkien johdosta milloin siinä menee virtaa ja sitä kautta ajaa lisävaloja. Onko toi puskuri tarpeeksi tukeva jos siihen ruuvaa jonkun kevyehkön ledipötkön kiinni kun tuntuu olevan kovin ohut. Maskin taaksehan nuo saisi nätisti piiloon mutta miten sitten tuo ritilä valoa estää.
Mites toi vetokoukku, onko kukaan pistänyt?
Kysymykset ei lopu koskaan mutta ehkä sitä joskus pääsee itsekkin tänne vastailemaan
Kikpitelinettä kokeilisin. Tuikki laittoi foorumilla maskin taakse ja oli sitten olemattomat.
Halogeeneissä perus H7joten varmaankin onnistuu ryöstää virta herätteelle. Umpionliitin on vähän vaikealla paikalla mutta saa sen herätteen umpion sisältäkin otettua jos tekee sopivalta kohtaa reiän umpion sivuun luukun lähelle ja tiivistää sen läpiviennin.
Bi-xenoneista ei ole kokemusta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.