1,2sorsa kirjoitti: ↑04 Helmi 2019, 19:23
Miten tuo tavaratilan matto? Tuossa on varoituskolmiolle lovi mitä ei ole vakiossa? Onko tuokin aina vänkäämässä vastaan kun penkin kaataa?
Itsellä ainakin on töissä ollessa tavaratila täynnä työkaluja ja muuta.
En osaa sanoa kanittaako alkuperäisen lisävarustematon (os.num. 93199292) auton takapään puoleinen reuna koska matto ei liiku mihinkään, mutta takapenkkien puoleinen kova muovireunus kyllä ahdistaa pahasti penkin kaatoa.
Tämän lisänä tietysti hinta, näitä kumisia saa kolme samalla hinnalla mitä marmoritiskillä pyytävät tuosta alkuperäisestä.
Näytti matto lähteneen matkalle Saksasta, saapuu ens viikolla niin pääsee vaihtamaan.
muoks...loistava matto, suosittelen! Paljon parempi kuin se marmoritiskin kova muovinen.
Eli tilasit ton carpendon corsa D kontin maton? Pitänee itsekkin tilata tuo kun nyt ei ole muuta kun perus räsymatto kontin suojana.
Pistin kontin pohjaan ja varapyöräkoteloon stp:n black goldia. En nyt osaa sanoa tuliko tuosta isoa eroa, mutta koputellessa peltiä ääni muuttui ainakin ihan erilaiseksi. Lähteekö toi takajakkara irti kun irrottaa noi 3 muovin alla olevaa torxia ja nostaa pois? Sinne voisi pistää kanssa levyn tuota vaimennusainetta. Onko kukaan sitten irrottanut noita kontin verhoiluita että saa takakaaret esille jotta tonne saisi liimailtua noita levyjä kanssa? Tuolla luulisi olevan jo jotain vaikutustakin kun kaaristahan nuo suurimmat rengasmetelit kai kuuluu.
Takapenkin alaosa lähtee 3 ovisessa irroitamalla pari torx ruuvia. Takasivujen purku on isompi homma mutta onnistuu kun kippaa penkit. Perus 10mm 7mm t20 25 u-haarukka työkakuilla pärjää. Sinne oikeaan koteloon saa ostettua styrox eristeen jossa tunkinpaikka. (varapyörällä varustetussa tämä on vakiona) (jos ei ole niin pääset koteloon purkamatta mitään.) tavaratilan kaksoislattia voi eristää myös ääntä jos sen laittaa. Dieselissä on konepellin eriste varusteena jos sellaisen haluaa laittaa. Jos vain auto on tallissa ja ihan täysin kuiva niin sinne koteloihin voi vetää kotelosuojan samalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Tekeekö tuo corsan ajotietokone jotain omiaan ~pari tuntia ajon jälkeen? Kuudelta tulin pihaan ja pistin koneen kiinni + ovet lukkoon. 8 Aikaan tulin koiralenkiltä ja tuo ajotietokoneen näyttö oli päällä vähän aikaa? Sammui kyllä mutta varmuudeksi hain avaimet ja käytin virrat päällä ja pois. Mietin ettei tuolla jää joku jylläämään ja aja akkua tyhjäksi.
Mulla on jäänyt parikertaa kans näyttöön semmonen haalea musta valo joka ei ole enään aamulla palanut.
Ei ole vain tullut koitettua saako sitä sammumaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Noniin.. uusi ooppeli uudet ongelmat, voi kun tulikin ikävä sitä wanhusta samantien minkä vaihtoon annoin.. eli uusi ooppeli corsa 1.4 90hv tuli ostettua tänään ja omaan kaupunkiin päästessä alkoi nykimään matalilla kierroksilla (ei aina) ja tyhjäkäynti epätasainen, onko arvauksia mikä voisi olla? liikkeen piikkiin mistä auto ostettiin menee korjaus toki.. vähän vaan harmittaa, ilo uudesta autosta vaihtui johonkin ihan muuhun.
JenniM kirjoitti: ↑26 Huhti 2019, 16:00
Noniin.. uusi ooppeli uudet ongelmat, voi kun tulikin ikävä sitä wanhusta samantien minkä vaihtoon annoin.. eli uusi ooppeli corsa 1.4 90hv tuli ostettua tänään ja omaan kaupunkiin päästessä alkoi nykimään matalilla kierroksilla (ei aina) ja tyhjäkäynti epätasainen, onko arvauksia mikä voisi olla? liikkeen piikkiin mistä auto ostettiin menee korjaus toki.. vähän vaan harmittaa, ilo uudesta autosta vaihtui johonkin ihan muuhun.
Olisiko puolapaketti kyrvähtänyt.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Jaksoin minäki luoda käyttäjätunnukset. Facen puolella oon huudellut milloin mitäkin. FB-käyttäjät tunnistanee; olen se Mustan 3-ovisen kattoluukullisen 1.0T:n omistaja.
Ajattelin tulla tännekin kertomaan, että alkoi lämmittimen (kabiinin) puhaltimesta kuulua kummallista sirinää ja meteliä sieltä apparin jalkatilasta. Takuuta vielä jäljellä joten kävin marmorilla kirisemässä. Epäilivät siellä olevan jotain roskia, mutta tutkivat sitten tarkemmin ja ilmeni että puhaltimen moottori olikin kaput. Meni kiltisti takuuseen ja uusi vaihdettiin jo seuraavana päivänä.
Muuten ei ole ollut ongelmia paitsi nyt viime viikolla alkoi kuulua narinaa/vinkunaa kuskin puolelta takarenkaan kohdilta jarrupoljinta/käsijarrua höllätessä. FB:ssa kyselinkin ja saattaisi olla joku rumpujarrun mekanismiin liittyvä, jousi? En nyt ole jaksanut perehtyä asiaan sen kummemmin kun huolto tiedossa tässä varmaankin kuukauden kuluessa...
JenniM kirjoitti: ↑26 Huhti 2019, 16:00
Noniin.. uusi ooppeli uudet ongelmat, voi kun tulikin ikävä sitä wanhusta samantien minkä vaihtoon annoin.. eli uusi ooppeli corsa 1.4 90hv tuli ostettua tänään ja omaan kaupunkiin päästessä alkoi nykimään matalilla kierroksilla (ei aina) ja tyhjäkäynti epätasainen, onko arvauksia mikä voisi olla? liikkeen piikkiin mistä auto ostettiin menee korjaus toki.. vähän vaan harmittaa, ilo uudesta autosta vaihtui johonkin ihan muuhun.
Olisiko puolapaketti kyrvähtänyt.
Lisähuomiona kun käytiin ajelulla että kylmällä moottorilla pelittää ja lämmetessään alkaa nykimään.
JenniM kirjoitti: ↑26 Huhti 2019, 16:00
Noniin.. uusi ooppeli uudet ongelmat, voi kun tulikin ikävä sitä wanhusta samantien minkä vaihtoon annoin.. eli uusi ooppeli corsa 1.4 90hv tuli ostettua tänään ja omaan kaupunkiin päästessä alkoi nykimään matalilla kierroksilla (ei aina) ja tyhjäkäynti epätasainen, onko arvauksia mikä voisi olla? liikkeen piikkiin mistä auto ostettiin menee korjaus toki.. vähän vaan harmittaa, ilo uudesta autosta vaihtui johonkin ihan muuhun.
Olisiko puolapaketti kyrvähtänyt.
Lisähuomiona kun käytiin ajelulla että kylmällä moottorilla pelittää ja lämmetessään alkaa nykimään.
Lämmetessä vastuskin lisääntyy. Huollossa ovat viisaampia kun lukevat vikakoodit ja tarkistavat puolapaketin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Täällä varmaan joku 2015 Corsan omistaja joka joutunut uusimaan kesärenkaat, miten vaihdatteko samalla venttiilit vai vasta sitten kun paineenvalvonta ei enää toimi eli patteri loppuu?
Jostain viidestä vuodesta kuullut huhuja että nuo kestäisivät. Ei ole venttiilit kuulemma huollettavissa mitä viimeksi kysyin kun korjasivat rengasliikkeessä yhden jonka oli ruuvi lävistänyt.
Itse sain omaani uudet renkaat 2017 keväällä eli nyt alkaa 3. kesä tehdasContinentaleilla ja alkavat olla kutakuinkin vaihtokunnossa (ajettu n 15 000km), viimeistään syksyllä uusittava.
Mietin vaan että meniskö nuo venttiilit vielä seuraavankin rengassarjan eli ehkä seuraavat 3-4 vuotta jotka Michelin Energy+:t luultavasti kestävät omassa ajossa?!
Eipä muuten, mutta uudet venttiilit tuovat 50% lisää hintaa renkaanvaihdolle.
Rengasliikkees taannoin sanottiin, et antureihin saa uudet tiivisteet. Sitä en tiä, et oliko se yleistys ja Opelis sit ei saa vaihdettua. Toisaalta myydäänhän jarrusatulakki nykyään aina koko pakettina, kun viiden minuutin työ kympin osien kans on liian vaativaa
Joitain venttiilejä saa huollettua, mutta ainakaan näitä jotka on omassa siis ei saa!
Siksi on ostettava kokonaan uusi sarja.
Paikallisella marmoritiskillä sanoivat että paineenvalvontaa ei saa koodattua pois.
Siellä myös sanoivat että vaihtaa venttiilit sitten kun ne ei enää toimi (siis paristo loppuu).
Halvimmillaankin sarjan hinta on noin 200 euroa ja sitten ne pitää vielä jotenkin koodata asennuksen yhteydessä eli vanhoista kopioidaan joku koodi. Ei siis se koodaus joka tehdään aina renkaanvaihdon yhteydessä.
No mutta josko joku on jo joutunut venttiilinsä uusimaan, niin voi valistaa.
Vianorilla valmiiksi koodattu tarvikeanturi sen reipas 50e kpl.
Alkuperäinen anturi maksoi eilen asiakkaalle 65euroa mokkaan vanhemmalla osanumerolla. Renkaassa oli 2dl vettä sisällä ja autolla ikää kolmevuotta.
Itselle 17" vanteisiin olisi pitänyt uudet siniset anturit tilata ja oli reippaasti kalliimmat.
Tilasin ebaystä vanhan osanumeeon mukaan schraider (tarkista oikein kirjoitus) anturit koodattuna jotka olivat täysinnidenttiset alkuperäisiin. 4kpl 45e joista kolme toimi ja nyt 1500km jälkeen yksi jo perseileevälillä.
Ja ne tiivisteet mitä saa on sen mallin anturiin joka ruuvataan vanteeseen. Oma 2018 corsa on kumivartisella varrella eikä vanhemmalla ruuvattavalla joka vuotaa herkemmin kun siinä on ne tiivisteet.
Ja kestoikä alkuperäisillä on selvästi pisin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Eikös Sulla ole ihan tuore auto, miksi piti jo nyt uusia antureita (venttiilejä)?
Manuskan mukaan venttiilit pitää huoltaa / vaihtaa aina kun uusii renkaat eli kuka milloinkin, 1-5 vuoden välein.
Se mikä kiinnostaa, niin kuinka kauan ne venttiilit siellä oikeasti toimii eli onko se lähempänä kolmea vuotta, viittä vuotta vai kenties enemmän?
Jos hinta olisi vaikka 100eur sarjalle, niin voisihan ne uusia aina samalla kun renkaatkin, mutta kun se tosiaan on minimissään se 200euroa ja alkuperäiset sitten reilustikin enemmän (mulla kesärenkaissa myös sellaiset siniset kotelot siellä renkaan sisällä) niin jotenkin pitäs funtsia koska niitä kannattaa vaihtaa.
Rengastyökin maksaa eli jos vaikka uusii renkaat toukokuussa ja venttiilit pitää uusia elokuussa, niin onko siinäkään järkeä.