Insignia - vinkkejä ostajalle?
Insignia - vinkkejä ostajalle?
Mitä kannattaisi tietää jos kyseinen auto kiinnostaa?
Hyviä huonoja koneita, tyyppivikoja, isoja remppoja?
Löysin yhden melkein kaksisataa sivua pitkän ketjun jota en mitenkään kerkeä lukea kokonaan... Kiitos!
Hyviä huonoja koneita, tyyppivikoja, isoja remppoja?
Löysin yhden melkein kaksisataa sivua pitkän ketjun jota en mitenkään kerkeä lukea kokonaan... Kiitos!
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
m32 vaihteistosta on pajon juttua, on noissa alle 160hp:ssa. takatutkat,afl-valot,jakohihna,takaluukun mikrokytkin, noi nyt kannattaa tarkastaa, jos autoa on huollettu niin järki ostos T. yli 60tkm takana
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Omissa mietteissäni olen päätynyt HB 2 litraiseen bensakoneeseen automaattivaihteistolla.
Tässä ongelmana on vain se ettei suomessa ole kunnolla tarjontaa.
Tässä ongelmana on vain se ettei suomessa ole kunnolla tarjontaa.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Ehdottomasti luotettavin Opelini tähän mennessä.
F40 loota on tosiaan M32sta vahvempi ja tiettävästi ongelmattomampi.
Mutta kyllä tuo F40 on kankea ja hidas vaihtaa verrattuna M32 versioon.
Ainakin verrattuna tuohon rempattuun laatikkoon vaimon Astrassa. Sillä vaihteet melkeinpä menevät vahingossa silmään verrattuna F40 lootaan.
F40 loota on tosiaan M32sta vahvempi ja tiettävästi ongelmattomampi.
Mutta kyllä tuo F40 on kankea ja hidas vaihtaa verrattuna M32 versioon.
Ainakin verrattuna tuohon rempattuun laatikkoon vaimon Astrassa. Sillä vaihteet melkeinpä menevät vahingossa silmään verrattuna F40 lootaan.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Insigniat ovat tosiaan erittäin luotettavia ja vähävikaisia autoja. Tee se itse -miehelle jopa tylsiä, kun ei niissä juuri mitään ropaamista ole sen kun vaan ajelee.
Varsinaisia isompia tyyppivikoja ei voi nimetä. Alkupään vuosimalleissa istuinlämmitin elementit ehkä keskivertoa heikompia. Jos autossa on eturoiskeläpät, niin kannattaa katsoa, ovatko ne hanganneet maalipinnan lokasuojasta rikki. Osalla on mennyt pysäköintitutkan antureita, mutta osalla taas ei yhtään paljonkaan ajetuista autoista - nähtävästi jossakin vaiheessa tuotannossa on ollut joku viallinen erä antureita.
Ruosteen suhteen Insignia on huoleton peli.
Käyttövirheistä johtuvia (vedätetään liian pienillä kierroksilla isolla vaihteella) kytkin/vauhtipyörä/laatikko ongelmia on luonnollisesti saman verran kuin kaikilla muillakin merkeillä uudehkoissa autoissa.
Juuri tänään kotiin ajellessani kiinnitin huomiota, miten lähes 200000 km ajettu Insignia voi tuntua samalta kuin uutena eli ajetut kilometrit eivät juurikaan tunnu missään.
Varsinaisia isompia tyyppivikoja ei voi nimetä. Alkupään vuosimalleissa istuinlämmitin elementit ehkä keskivertoa heikompia. Jos autossa on eturoiskeläpät, niin kannattaa katsoa, ovatko ne hanganneet maalipinnan lokasuojasta rikki. Osalla on mennyt pysäköintitutkan antureita, mutta osalla taas ei yhtään paljonkaan ajetuista autoista - nähtävästi jossakin vaiheessa tuotannossa on ollut joku viallinen erä antureita.
Ruosteen suhteen Insignia on huoleton peli.
Käyttövirheistä johtuvia (vedätetään liian pienillä kierroksilla isolla vaihteella) kytkin/vauhtipyörä/laatikko ongelmia on luonnollisesti saman verran kuin kaikilla muillakin merkeillä uudehkoissa autoissa.
Juuri tänään kotiin ajellessani kiinnitin huomiota, miten lähes 200000 km ajettu Insignia voi tuntua samalta kuin uutena eli ajetut kilometrit eivät juurikaan tunnu missään.
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Kiitos paljon vastauksistanne!
Näin mä vähän olin ymmärtänytkin että hyviä autoja ovat, vaan aina on syytä kääntyä viisaampien puoleen.
Näin mä vähän olin ymmärtänytkin että hyviä autoja ovat, vaan aina on syytä kääntyä viisaampien puoleen.
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Senverran kiinnostaa sekaantua/tarkentaa että onko 2.0turbo bensa nelivedossa jotain erikoisvikoja joita kannattaisi ottaa huomioon? Nelivedon viat ymym..?
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=256428
Ainakin vuosimalleissa 2011 ja 2012 on ongelmia.
Ainakin vuosimalleissa 2011 ja 2012 on ongelmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Moi, eka kertaa palstalla ja olisi kiikarissa vm.2011 SPORTS TOURER SPORT OPC-line paketilla 2,0 diesel automaatti 160 heppaisella koneella. Opelilla on ajettu n.200000 , eli rohkeneeko nuinkin paljon ajettua peliä edes harkita. Auto on todella siisti lähes kuin uusi sisältä ja ulkoa.Koeajossa ei muuta mainittavaa kuin jarrujen täristäminen ja poljin painui melko syvään. Kiitokset jo etukäteen. Vielä kysymys automaattilaatikon öljyn vaihdosta millä välillä ne pitäisi vaihdella kun jotkut sanovat ettei tarvitsisi vaihtaa ollenkaan
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Kyllä sitä harkita rohkenee. Kunhan katsoo , ettei ole neste- öljyvuotoja. Jarrulevyt tai palat todennäköisesti kuluneet vaihtorajalle. Ei ole kallis vaihtaa. Tärinä johtunee kieroista tai ruostuneista levyistä.
Kannattaa tuosta topicista lukea lisää Insigniasta : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=118399
Oletettavasti noilla kilometreillä on ahtoputki, pyöränlaakerit ja egr- jäähdytin vaihdettu.
Automaattivaihteiston öljyt kannattaa vaihtaa. Suomen olosuhteet vastaavat raskasta käyttöä, eli suositus on vaihtaa laatikon öljyt n. 80 tkm välein. Vaihto kannattaa tehdä ns. huuhteluvaihtona , jolloin lähes koko öljymäärä vaihtuu. Laatikon öljynvaihto ei kuulu valmistajan normaaliin huolto-ohjelmaan.
Kannattaa tuosta topicista lukea lisää Insigniasta : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=118399
Oletettavasti noilla kilometreillä on ahtoputki, pyöränlaakerit ja egr- jäähdytin vaihdettu.
Automaattivaihteiston öljyt kannattaa vaihtaa. Suomen olosuhteet vastaavat raskasta käyttöä, eli suositus on vaihtaa laatikon öljyt n. 80 tkm välein. Vaihto kannattaa tehdä ns. huuhteluvaihtona , jolloin lähes koko öljymäärä vaihtuu. Laatikon öljynvaihto ei kuulu valmistajan normaaliin huolto-ohjelmaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Tuohon Robertx:n vastaukseen kommentoisin, että ei noita pyöränlaakereita ja egr-jäähdyttimen koppaa ole välttämättä vaihdettu, kun ei siihen välttämättä ole ollut vielä mitään tarvetta. Pyörän laakereita nyt menee jossakin vaiheessa, mutta se lukema saattaa olla 300 tkm tai jotakin muuta, mutta egr-jäähdyttimen koppa onkin mielenkiintoisempi juttu - joistakin se menee ja toisista ei vaikka miten paljon olisi autolla jo ajettu.
Pitäisin 200 tkm ajettua Insigniaa keskimääräistä luotettavampana ajopelinä - toki myös auton käyttö/pitäjä ratkaisee paljon jo noilla kilometreillä.
Pitäisin 200 tkm ajettua Insigniaa keskimääräistä luotettavampana ajopelinä - toki myös auton käyttö/pitäjä ratkaisee paljon jo noilla kilometreillä.
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
http://www.autohuoltomobiili.fi/bg-huoltopalvelut/Robertx kirjoitti:Kyllä sitä harkita rohkenee. Kunhan katsoo , ettei ole neste- öljyvuotoja. Jarrulevyt tai palat todennäköisesti kuluneet vaihtorajalle. Ei ole kallis vaihtaa. Tärinä johtunee kieroista tai ruostuneista levyistä.
Kannattaa tuosta topicista lukea lisää Insigniasta : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=118399
Oletettavasti noilla kilometreillä on ahtoputki, pyöränlaakerit ja egr- jäähdytin vaihdettu.
Automaattivaihteiston öljyt kannattaa vaihtaa. Suomen olosuhteet vastaavat raskasta käyttöä, eli suositus on vaihtaa laatikon öljyt n. 80 tkm välein. Vaihto kannattaa tehdä ns. huuhteluvaihtona , jolloin lähes koko öljymäärä vaihtuu. Laatikon öljynvaihto ei kuulu valmistajan normaaliin huolto-ohjelmaan.
Niin tai sitten bg öljynvaihto joka vielä parempi mitä huuhtelu. ..
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Kuinkahan arvokasta tuossa bg:ssä on pesuaine joka lisätään vanhan öljyn sekaan
Mutta että insignian vikoja.
M32:sen viat ei väärästä käytöstä kyllä johdu tai sitten ko. lootalle pitäs olla oma ajokortti
Dieseleissä jakopään pyörät kuluu ja remmistä sitä myöten hampaat karkailee, ainakin Oulussa
Korkeapainepumpun stefat dieseleissä saattaa tihkua, stefaa saa mitoilla laakerikaupasta.
Pyöränlaakereita menee, joskus ei niillä vältämättä kahtasataa tonnia pääse. Ja ovat tiukassa jos ei ole oikeaa työkalua irrotukseen.
Penkinlämmittimet mainittu, 12 mallisessa on ko. vikaa korjattu.
Takajarrupalat saattaa jumittaa ennen loppuunkulumistaan, tämä on ennakoivalla huollolla hoidettavissa.
Mutta että insignian vikoja.
M32:sen viat ei väärästä käytöstä kyllä johdu tai sitten ko. lootalle pitäs olla oma ajokortti
Dieseleissä jakopään pyörät kuluu ja remmistä sitä myöten hampaat karkailee, ainakin Oulussa
Korkeapainepumpun stefat dieseleissä saattaa tihkua, stefaa saa mitoilla laakerikaupasta.
Pyöränlaakereita menee, joskus ei niillä vältämättä kahtasataa tonnia pääse. Ja ovat tiukassa jos ei ole oikeaa työkalua irrotukseen.
Penkinlämmittimet mainittu, 12 mallisessa on ko. vikaa korjattu.
Takajarrupalat saattaa jumittaa ennen loppuunkulumistaan, tämä on ennakoivalla huollolla hoidettavissa.
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Tästä en ole kuullutkaan, minkälaisia oireita aiheuttaa, tiputtelua, hajua?Rak kirjoitti: Korkeapainepumpun stefat dieseleissä saattaa tihkua, stefaa saa mitoilla laakerikaupasta.
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Re: Insignia - vinkkejä ostajalle?
Onko tuo minun mainitsema Opeli tuo M32 malli vai mitä tuo tarkoittaneen???