Astra K Android Auto

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Here
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Loka 2010, 08:01

Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Here »

Ostin uuden Astra 1.6 BiTurbo:n (2017) kaikilla mausteilla tai luulin niin. Aikaisempi Astar oli 2015 vuosimallia ja siinä toimi kaikki moitteetta Adroidit ym. Siinä oli myös puhe ohjaus android puhelimelle Suomen kielellä ja sekin toimi. Mutta tämä uusi 2017 siinä ei toimi puheohjaus puelimelle Suomenkielellä, vaan Englanniksi ym kielet. Olen huollossa tiedustelluta asiaa ja vastaukset ovat olleet ympäripyöreitä ja ei asian tuntevia. Tänään käytin autoa päivityksessä ja huoltomies kertoi että ko. autoihin ei saa Suomenkielistä puhe ohjausta. Soitin maahantuojalle ja sama vastaus. Ihmettelin hänelle kun halvemmassa mallissa ja 1.5 vuotta vanhemmassa mallisaa ko. ohjaus toimi, mutta en saanut siihen vastausta myöskään.
Minulle ei koskaan kerrottu kaupanteon aikana kyseessä olevasta puutteesta ja oletin että tässä on myöskin ko. ominaisuus, en myöskään ymmärtänyt kysyä asiaa tietenkään. Vaimoni tarvitsee ko. sovellusta kun hän tarvitsee puhelinta työssään jatkuvasti kuten myös autossa ja tämän vuoksi tämä puhelimen puheohjaus on ehdoton hänelle. Opelilta ei tullut minkään laista pahoittelua asian johdosta tai muutakaa myötätuntoa. Otin yhteteyttä kuluttaja- asiamieheen ja kerroin tilanteen, hän soitti kaksituntia myöhemmin ja kertoi myyjän olevan vastuussa asiassa koska he olivat tietoisia vaihtoauton ominaisuuksista heidän olisi pitänyt kertoa "tässä uudessa autossa ei ole ko. ominaisuutta" joten nyt lähtee siis reklamaatio asiasta Rinta-Juopille joko homma laitetaan toimiin tai sitten hyvitystä kauppa summasta. Nyt juttu haisee sillä tavalla että maahantuoja säästää kulujaan tämän osalta koska saamieni tietojen mukaan maahantuoja vastaa aina tästä asiasta ja asennuttaa siihen ko. ohjauksen tai ei. Siis katsokaa tarkkaan Astroissa olevat ominaisuudet ennen kuin teette kaupat muuten tulette huijatuksi.
Karpaasi79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 11:04
Paikkakunta: Raahe

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Karpaasi79 »

Takaisinkutsu kirje tuli tänään postissa.
Opel on havainnut, että tietyissä vuosimallien 2016-2017 astra k, mokka ja insignia - malleissa intellilink radio ei välttämättä toimi oikein. Ohjelmistoheikkous voi johtaa laitteiston vaurioitumiseen pidemmän ajanjakson kuluessa.
Zimeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Touko 2007, 03:28

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Karpaasi79 kirjoitti:Takaisinkutsu kirje tuli tänään postissa.
Opel on havainnut, että tietyissä vuosimallien 2016-2017 astra k, mokka ja insignia - malleissa intellilink radio ei välttämättä toimi oikein. Ohjelmistoheikkous voi johtaa laitteiston vaurioitumiseen pidemmän ajanjakson kuluessa.
Kun ei ole ennen uutta autoa ollut, niin mites noiden kanssa on käytäntö, saako huollon ajaksi toisen auton?
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 -(z)-
Karpaasi79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 11:04
Paikkakunta: Raahe

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Karpaasi79 »

Zimeon kirjoitti:
Karpaasi79 kirjoitti:Takaisinkutsu kirje tuli tänään postissa.
Opel on havainnut, että tietyissä vuosimallien 2016-2017 astra k, mokka ja insignia - malleissa intellilink radio ei välttämättä toimi oikein. Ohjelmistoheikkous voi johtaa laitteiston vaurioitumiseen pidemmän ajanjakson kuluessa.
Kun ei ole ennen uutta autoa ollut, niin mites noiden kanssa on käytäntö, saako huollon ajaksi toisen auton?

Luulisin, että kyseinen operaatio ei vie kuin 10-30min.
Farkkuasta My17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Joulu 2016, 11:23

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Farkkuasta My17 »

Apple CarPlay toimii hyvin, puheohjaus suomeksi ja ymmärtää puheen erittäin hyvin. Älä,vaihda autoa vain puhelimen vaihto riittää :D Itse kokeilin tuota AA ja se oli mielestäni raakile verrattuna Applen vastaavaan.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
Avatar
Durdet
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Maalis 2006, 11:42
Paikkakunta: Paimio

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Durdet »

Karpaasi79 kirjoitti:Takaisinkutsu kirje tuli tänään postissa.
Opel on havainnut, että tietyissä vuosimallien 2016-2017 astra k, mokka ja insignia - malleissa intellilink radio ei välttämättä toimi oikein. Ohjelmistoheikkous voi johtaa laitteiston vaurioitumiseen pidemmän ajanjakson kuluessa.
Mielenkiintoista. Omasta 2016 mallista radio ja kaikki muukin äänen ulostuloon liittyvä on ollut täysin mykkä toista kuukautta. Eli jotain on hajonnut pysyvästi.
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16
Ex: Kadett D 1.6 - 82, 6 Astraa, Vectra C Wagon
Avatar
Durdet
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Maalis 2006, 11:42
Paikkakunta: Paimio

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Durdet »

Eipä ollutkaan mitään pysyvästi rikki. Radioon lyötiin päivitys joka palautti äänet.
Samalla huomasin seuraavat muutokset:
- näytön grafiikka muuttui tarkemmaksi, eli itse näyttö tietysti sama mutta fontit ja ikonit muuttuivat selkeämmiksi.
- Radion kanavat tallentuvat nyt oikein, eli nimi pysyy pikavalinnoissa auton uudelleenkäynnistyksen jälkeenkin.
- Android auto päivittyi myös ja pelittää nyt paremmin. Käynnistyy joka kerta kun puhelimen lyö kiinni ja myös jos auton uudellenkäynnistää puhelimen ollessa piuhan päässä.
- Parkkitutkanäyttöön tuli STOP - ikoni ja -teksti.

Erikseen kysyin myös jos parkkitutkan olisi saanut toimimaan kuten J-mallissa. Ei muutosta, joten ei onnistu.
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16
Ex: Kadett D 1.6 - 82, 6 Astraa, Vectra C Wagon
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja miata »

Radio kävi päivityksessä. versiot ennen/nyt
ohjelmisto 84089008/84156714
kartta 23348556/84131960
Oma ei ennenkään temppuillut muuten kuin että kun olen valinnut aina käytettäväksi yötilan (musta näyttö) niin välillä tuo vaihtoi tilan automaattiseksi. Saa nähdä korjautuiko.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
Avatar
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Onnistuuko teillä soittaminen puheohjauksella tyyliin "SOITA Markku" tai whatsapp viestiin vastaaminen? Auto kyllä sanoo esim whatsapp viestin tullessa jotain että vastaa siihen painamalla puhenäppäintä ja sanomalla vastaa. Ei se kyllä toimi ainakaan minulla.
Astra K Sports Tourer 1.4T
Avatar
Durdet
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Maalis 2006, 11:42
Paikkakunta: Paimio

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Durdet »

toukopouko kirjoitti:Onnistuuko teillä soittaminen puheohjauksella tyyliin "SOITA Markku" tai whatsapp viestiin vastaaminen? Auto kyllä sanoo esim whatsapp viestin tullessa jotain että vastaa siihen painamalla puhenäppäintä ja sanomalla vastaa. Ei se kyllä toimi ainakaan minulla.
Samaa olen itse ihmetellyt. Puheohjaus ei toimi ainakaan samalla tavalla kuin J:ssä. Puheohjaus nappia kun painaa niin mitään ei tapahdu, näytöllä vain vilahtaa joku puheohjaukseen liittyvä teksti.
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16
Ex: Kadett D 1.6 - 82, 6 Astraa, Vectra C Wagon
Here
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Loka 2010, 08:01

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Here »

Olen vääntänyt kättä Opelin maahantuojan kanssa tästä "puheohjauksesta" Suomenkielellä puhelimelle ja Intelink 900:lle, ei kuulemma tule toimimaan ja sitä mahdollisuutta ei ole. Kummallista vaan että 2015 Astra J:ssä ko. toiminto toimi, kuin junan vessa, ei tarvinnut GooglePlay:sta hakea mitään sovellusta että se alkaisi toimimaan. Ja nyt 2017 mallissa se ei toimi. Maahan tuoja sekä jälleenmyyjä osoittavat GooglePlay:ta sormella että vika olisi heissä kun eivät ole laittaneet Suomenkielistä ohjaus- sovellusta saataville, naurettava selitys. Joskus tuntuu että he eivät tiedä itsekkään mitä he myyvät/kauppaavat. Vaimon työstä johtuen tämä toiminto olisi kyllä todella tarpeen, nyt hän joutuu pysähtymään aina kun pitää soittaa ja se vie tuhottomasti aikaa. Oletimme tietenkin että kyseinen toiminto on tässä 2017 mallissa myöskin . . . Englanniksi toimii mutta koittakaapa lausua Englanniksi esim. "Kärkkäinen" jotta laite sen ymmärtää, ei onnistu. Oli kyllä suuri pettymys tämä toiminnon puuttuminen. Näitä pettymyksiä riittää, ns. "pissapojan" vesisäiliössä ei ole anturaa joka varoittaa veden vähyydestä hyvissä ajoin. Olemme joutuneet täyttämään säiliön metsätaipaleella kura kelillä kun vesi on loppunut. Ei ole kivaa seistä räntä/vesisateessa säiliöö täyttämässä kun ohiajavien autoista kura lentää. Toinen merkillisyys on se että navigaattorin päivitys jonka voi ostaa itse, http://opel.navigation.com/product/Cata ... elEMEA/EUR ei myöskään toimisi Suomalaisissa Intelink 900 mallissa. (Jällenmyyjän/mahantuojan mukaan) Kokeilin VIN numerolla ja ei kyllä herjannut mitään ko. sivustolla. Mitähän karvalakki malleja Suomen Opelin maahantuoja laitattaa näihin Opeleihin Suomeen tuotaviin autoihin? Nyt kun vielä Ranskalaiet ostivat Opelin, ei näytä hyvälle merkin tulevaisuus. Epäilen suuresti että tulevissa malleissa on Ranskalaisia osia, samoja kuin "Sitikassa" ja laatu romahtaa. Näillä näkymillä oli viimeinen Opel meillä.
Markkuso
OCF Member 2017
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Huhti 2016, 17:57

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Markkuso »

Itse kyllästyin tähän Android Auton toimimattomuuteen totaalisesti , nyt myynnissä on Samsung Galaxy S6 edge+ tori.fi:ssä ja ostin käytetyn iPhone 6 ja jo vain olen tyytyväinen , CarPlay toimii kuin junan vessa ja suomen kielellä. Ei ole paluuta Android puhelimiin.
Here
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Loka 2010, 08:01

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Here »

Markkuso kirjoitti:Itse kyllästyin tähän Android Auton toimimattomuuteen totaalisesti , nyt myynnissä on Samsung Galaxy S6 edge+ tori.fi:ssä ja ostin käytetyn iPhone 6 ja jo vain olen tyytyväinen , CarPlay toimii kuin junan vessa ja suomen kielellä. Ei ole paluuta Android puhelimiin."
Toimiiko se iPhone "Bluutöötillä", siis ilman USB johtoa?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja otj »

Here kirjoitti:
Toimiiko se iPhone "Bluutöötillä", siis ilman USB johtoa?
Johto vaaditaan aina.
Markkuso
OCF Member 2017
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Huhti 2016, 17:57

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Markkuso »

Johto tarvitaan jos esim spotifya ja puhelimen karttapalvelua käytät,mutta puhelut toimii Bluetoothilla kyllä.
Vastaa Viestiin