Opel Insignia kestotesti
Opel Insignia kestotesti
Siirretty privattiprojektiksi.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Kohta varmaan alkaa takaluukun mikrokytkin vaihtokunnossa myös mutta muutenhan tuo vaikuttaa erittäin hyvältä
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Ihmeen pitkäikäiset pyöränlaakerit tässä yksilössä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Sama tuli mieleen. Liekö olis rakennetta hieman parannettu, ettei niin helposti pääse likaa ja vettä laakeriin.ascona_c kirjoitti:Ihmeen pitkäikäiset pyöränlaakerit tässä yksilössä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel Insignia kestotesti
Siirretty privattiprojektiksi.
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
260tkm ajettu alkup. laakerit vielä alla että hyvin on kestänyt voisin laittaa jossain välissä kans vähän tietoo omasta kun n.90tkm jo ajanut ja edullisesti menty tähän asti
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
6 vuotta ja 200tkm eikä yhtään parkkitutkan anturia mennyt? Miten näissä voi olla suuret laatuerot vai vaikuttaako korimalli?
Re: Opel Insignia kestotesti
Siirretty privattiprojektiksi.
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Farmarissa ainakin takana toisella puolen takarenkaista rapa/kivet lentää suoraan antureihin toisella puolen pakoputki suojaa vähän, itse laitoin auton ostettua roiskeläpät niin ei oo yhtään anturia hajonnut, edellisellä omistajalla oli omaopelin mukaan hajoillu silloin tällöin.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Ostin -13 2.0 cdti 118kw automaatti insignian, mittarissa 135tkm. Onko insignian vioille/tyyppivioille joku keskustelu?
Koetin haulla etsiä, tuloksetta. Kai nuissa sentään jotain ominaisvikoja on ?
Koetin haulla etsiä, tuloksetta. Kai nuissa sentään jotain ominaisvikoja on ?
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Siinähän niitä on "muutama" sivuMinisteri kirjoitti:Ostin -13 2.0 cdti 118kw automaatti insignian, mittarissa 135tkm. Onko insignian vioille/tyyppivioille joku keskustelu?
Koetin haulla etsiä, tuloksetta. Kai nuissa sentään jotain ominaisvikoja on ?
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=118399
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
2.0 CDTiA 160hv Cosmo HB 2009
- 10.12.09 / 19tkm kamppaniat 09-p-034 virtalukon rasvaus ja ECM. ohjelmointi
- 24.2.2010 / 28tkm 30tkm huolto, pyyhkijän sulat uusiksi ja Etu/takajarrut purku puhdistus herkistys
- 2.6.2010 / 38tkm avaimen linkku rikkoutunut ->avain uusittu
- 31.8.2010 / 48tkm jurisee ohjausta käännettäessä ->lisäilty ohj.tehostinnestettä
- 22.11.2010 / 58tkm 60tkm huolto ja renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi ohjauskulmat
- 29.11.2010/ 59tkm -edellisen huollon yhteydessä havaittu kulj.penkinlämmittimen toimimattomuus korjattu uudella lämmityselementillä
- 9.2.2011 / 66tkm takaluukkun mikrokytkin uusittu
- 9.5.2011 / 80tkm tuulilasi uusittu
- 22.7.2011 / 91tkm 90tkm huolto +pyyhkiän sulat uusiksi
- 20.10.2011 /101tkm oik.penkinlämmittinelementti ja takaluukun pumput uusittu
- 29.11.11 / 104tkm kamp. 11-r-030 -polttoainekäyttöinen lisälämmitin uusittu kamppaniakorjauksena
- 22.3.2012 /119tkm 120tkm huolyto+ etujarrupalat ja levyt.
- 11.6.2012 / 124tkm Vas.takavalon sisälle päässyt vettä ->umpion pohja viallinen, ei saa korjattua ->vaatii uuden takavaloumpio+ umpion pohjan ei suoraan hyllyssä, tilattava
Näiden lisäksi 127tkm-260tkm tähän päivään normaalihuoltojen lisäksi:
2012 n.128tkm, AFL umpion uusinta kuskin puolelle vikavalon palamisen vuoksi, takalasin pyyhkijän suutin liimattu, sillä vuoti vedet sisälle ja kasteli hattuhyllyn.
2012 n.140tkm, Eberin täydellinen uusinta, puhallin jumissa ja ohjainkortti viallinen. Ei mennyt takuuseen, sillä takuuvaihto ei jatka takuuta. Edellinen eberi kesti nippa nappa reilun vuoden. Eberin ilmanottoletku vedetty pyöränkotelosta moottoritilaan, ja suodatin päähän. On kestänyt siitä asti moitteitta. Kuskin penkin korkeudensäätömoottori, cruisen katkaisija uusittu kumipinnan repeämisen vuoksi. Pyöränsuuntaus tehty renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi.
2013 n.160tkm, Uloimmat parkkitutkat takapuskuriin, molemmat takapyörän laakerit, takaluukun mikrokytkin.
2014 n.175tkm, Takaluukun kaasupumput, kaikki hehkut, EGR:n jäähdyttimen koppa, vänkärin etupyörän laakeri
2015-2016 220-260tkm. Kuskin etupyörän laakeri, hammastanko tihkuu öljyä, ja sotkee auton pohjan. Molemmat avaimen linkut rikki. Kuskin penkin lämmitysmatto rikki, ei vielä uusittu. Uusi akku 100ah. Xenon-polttimot uusittu. Takajarrupalat uusittu. Molemmat takajouset uusittu (toinen poikki), käsijarruvaijeri uusittu kun alkoi ruosteen vuoksi jumittamaan. Takaluukun mikrokytkin uusittu.
Öljyt vaihdettu 15tkm välein, vaihteistoöljyt 127tkm eteenpäin 50-60tkm välein. Vaihteisto vaihtaa kuin uutena, hiukkassuodattimessa ei ole ollut mitään ongelmia näille kilometreille. Flexride-iskarit alkuperäiset ja kuivat, kaikki nivelet pyöränlaakereita lukuunottamatta alkuperäiset ja tiukassa kunnossa. Pakoputki alkuperäinen, moottori ei vie öljyä eikä mitään mekaanista vikaa ole ollut koko aikana. Laturi alkuperäinen.
- 10.12.09 / 19tkm kamppaniat 09-p-034 virtalukon rasvaus ja ECM. ohjelmointi
- 24.2.2010 / 28tkm 30tkm huolto, pyyhkijän sulat uusiksi ja Etu/takajarrut purku puhdistus herkistys
- 2.6.2010 / 38tkm avaimen linkku rikkoutunut ->avain uusittu
- 31.8.2010 / 48tkm jurisee ohjausta käännettäessä ->lisäilty ohj.tehostinnestettä
- 22.11.2010 / 58tkm 60tkm huolto ja renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi ohjauskulmat
- 29.11.2010/ 59tkm -edellisen huollon yhteydessä havaittu kulj.penkinlämmittimen toimimattomuus korjattu uudella lämmityselementillä
- 9.2.2011 / 66tkm takaluukkun mikrokytkin uusittu
- 9.5.2011 / 80tkm tuulilasi uusittu
- 22.7.2011 / 91tkm 90tkm huolto +pyyhkiän sulat uusiksi
- 20.10.2011 /101tkm oik.penkinlämmittinelementti ja takaluukun pumput uusittu
- 29.11.11 / 104tkm kamp. 11-r-030 -polttoainekäyttöinen lisälämmitin uusittu kamppaniakorjauksena
- 22.3.2012 /119tkm 120tkm huolyto+ etujarrupalat ja levyt.
- 11.6.2012 / 124tkm Vas.takavalon sisälle päässyt vettä ->umpion pohja viallinen, ei saa korjattua ->vaatii uuden takavaloumpio+ umpion pohjan ei suoraan hyllyssä, tilattava
Näiden lisäksi 127tkm-260tkm tähän päivään normaalihuoltojen lisäksi:
2012 n.128tkm, AFL umpion uusinta kuskin puolelle vikavalon palamisen vuoksi, takalasin pyyhkijän suutin liimattu, sillä vuoti vedet sisälle ja kasteli hattuhyllyn.
2012 n.140tkm, Eberin täydellinen uusinta, puhallin jumissa ja ohjainkortti viallinen. Ei mennyt takuuseen, sillä takuuvaihto ei jatka takuuta. Edellinen eberi kesti nippa nappa reilun vuoden. Eberin ilmanottoletku vedetty pyöränkotelosta moottoritilaan, ja suodatin päähän. On kestänyt siitä asti moitteitta. Kuskin penkin korkeudensäätömoottori, cruisen katkaisija uusittu kumipinnan repeämisen vuoksi. Pyöränsuuntaus tehty renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi.
2013 n.160tkm, Uloimmat parkkitutkat takapuskuriin, molemmat takapyörän laakerit, takaluukun mikrokytkin.
2014 n.175tkm, Takaluukun kaasupumput, kaikki hehkut, EGR:n jäähdyttimen koppa, vänkärin etupyörän laakeri
2015-2016 220-260tkm. Kuskin etupyörän laakeri, hammastanko tihkuu öljyä, ja sotkee auton pohjan. Molemmat avaimen linkut rikki. Kuskin penkin lämmitysmatto rikki, ei vielä uusittu. Uusi akku 100ah. Xenon-polttimot uusittu. Takajarrupalat uusittu. Molemmat takajouset uusittu (toinen poikki), käsijarruvaijeri uusittu kun alkoi ruosteen vuoksi jumittamaan. Takaluukun mikrokytkin uusittu.
Öljyt vaihdettu 15tkm välein, vaihteistoöljyt 127tkm eteenpäin 50-60tkm välein. Vaihteisto vaihtaa kuin uutena, hiukkassuodattimessa ei ole ollut mitään ongelmia näille kilometreille. Flexride-iskarit alkuperäiset ja kuivat, kaikki nivelet pyöränlaakereita lukuunottamatta alkuperäiset ja tiukassa kunnossa. Pakoputki alkuperäinen, moottori ei vie öljyä eikä mitään mekaanista vikaa ole ollut koko aikana. Laturi alkuperäinen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
On kyllä syntisen pitkä vikalista! Ei hyvä.
Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km
Tässä tulee se ilmi, että on samalla omistajalla kauan ja lisäksi kaikista korjauksista on tullut pidettyä tarkkaa kirjaa.ascona_c kirjoitti:2.0 CDTiA 160hv Cosmo HB 2009
- 10.12.09 / 19tkm kamppaniat 09-p-034 virtalukon rasvaus ja ECM. ohjelmointi
- 24.2.2010 / 28tkm 30tkm huolto, pyyhkijän sulat uusiksi ja Etu/takajarrut purku puhdistus herkistys
- 2.6.2010 / 38tkm avaimen linkku rikkoutunut ->avain uusittu
- 31.8.2010 / 48tkm jurisee ohjausta käännettäessä ->lisäilty ohj.tehostinnestettä
- 22.11.2010 / 58tkm 60tkm huolto ja renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi ohjauskulmat
- 29.11.2010/ 59tkm -edellisen huollon yhteydessä havaittu kulj.penkinlämmittimen toimimattomuus korjattu uudella lämmityselementillä
- 9.2.2011 / 66tkm takaluukkun mikrokytkin uusittu
- 9.5.2011 / 80tkm tuulilasi uusittu
- 22.7.2011 / 91tkm 90tkm huolto +pyyhkiän sulat uusiksi
- 20.10.2011 /101tkm oik.penkinlämmittinelementti ja takaluukun pumput uusittu
- 29.11.11 / 104tkm kamp. 11-r-030 -polttoainekäyttöinen lisälämmitin uusittu kamppaniakorjauksena
- 22.3.2012 /119tkm 120tkm huolyto+ etujarrupalat ja levyt.
- 11.6.2012 / 124tkm Vas.takavalon sisälle päässyt vettä ->umpion pohja viallinen, ei saa korjattua ->vaatii uuden takavaloumpio+ umpion pohjan ei suoraan hyllyssä, tilattava
Näiden lisäksi 127tkm-260tkm tähän päivään normaalihuoltojen lisäksi:
2012 n.128tkm, AFL umpion uusinta kuskin puolelle vikavalon palamisen vuoksi, takalasin pyyhkijän suutin liimattu, sillä vuoti vedet sisälle ja kasteli hattuhyllyn.
2012 n.140tkm, Eberin täydellinen uusinta, puhallin jumissa ja ohjainkortti viallinen. Ei mennyt takuuseen, sillä takuuvaihto ei jatka takuuta. Edellinen eberi kesti nippa nappa reilun vuoden. Eberin ilmanottoletku vedetty pyöränkotelosta moottoritilaan, ja suodatin päähän. On kestänyt siitä asti moitteitta. Kuskin penkin korkeudensäätömoottori, cruisen katkaisija uusittu kumipinnan repeämisen vuoksi. Pyöränsuuntaus tehty renkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi.
2013 n.160tkm, Uloimmat parkkitutkat takapuskuriin, molemmat takapyörän laakerit, takaluukun mikrokytkin.
2014 n.175tkm, Takaluukun kaasupumput, kaikki hehkut, EGR:n jäähdyttimen koppa, vänkärin etupyörän laakeri
2015-2016 220-260tkm. Kuskin etupyörän laakeri, hammastanko tihkuu öljyä, ja sotkee auton pohjan. Molemmat avaimen linkut rikki. Kuskin penkin lämmitysmatto rikki, ei vielä uusittu. Uusi akku 100ah. Xenon-polttimot uusittu. Takajarrupalat uusittu. Molemmat takajouset uusittu (toinen poikki), käsijarruvaijeri uusittu kun alkoi ruosteen vuoksi jumittamaan. Takaluukun mikrokytkin uusittu.
Öljyt vaihdettu 15tkm välein, vaihteistoöljyt 127tkm eteenpäin 50-60tkm välein. Vaihteisto vaihtaa kuin uutena, hiukkassuodattimessa ei ole ollut mitään ongelmia näille kilometreille. Flexride-iskarit alkuperäiset ja kuivat, kaikki nivelet pyöränlaakereita lukuunottamatta alkuperäiset ja tiukassa kunnossa. Pakoputki alkuperäinen, moottori ei vie öljyä eikä mitään mekaanista vikaa ole ollut koko aikana. Laturi alkuperäinen.
Tuollaista testiä, voi jo pitää luotettavana.
Itse ei ole noin pitkää aikaa tullut samalla autolla, milloinkaan ajettua.
Vaihto on tapahtunut, jo paljon aikaisemmin milloin mistäkin syystä.
Edellinen insignia -12 renasi kanssa aika paljon, sekin tuli laitettua vaihtoon jo 36tkm paikkeilla, kaksivuotiaana.
Yksi mersu välissä ja taas uusi Insignia alla, vielä suhteellisen ongelmattomat ensimmäiset 5000km takana.
Saa nähdä, kauanko tällä ajellaan, riippuu myöskin siitä, koska B-koppaista alkaa saamaan tilata.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Opel Insignia kestotesti
Siirretty privattiprojektiksi.