Opel Insignia kestotesti -> 200000 km -> 240000 km ->

Keskustelua Opeleista
-JR-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 780
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 15:34
Paikkakunta: kankaanpää

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja -JR- » 12 Tammi 2017, 19:00

Itsellä uudesta asti -11 Insignia bensa 1,6 turbo 180hv ja 80tkm mittarissa ja helmikuussa vuosihuolto ja ainoat korjattavat ollut kuskin penkin vastusmatto "takuutyö" ja vasen takatutka "omakustanne" ja ei edes jarruille vielä tarvinnut mitään tehdä muutakuin putsata vuosittain! Ainut mistä en pidä autossa on pintajäykkyys pienellä henkilömäärällä, enemmän porukkaa niin huomattavasti mukavempi, tämäkin korjattu uudempiin malleihin! Suomen tiet on mitä on?

ps.Milloin muuten Uutta Insigniaa tulee markkinoille? Onko esittelyä jo ollut ulkomailla?
Insignia-A Country Tourer Bi T -14, Omega-B 2,2 16v sed.aut.elegance -01
Diplomat-A V8 -66

Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Jape76 » 12 Tammi 2017, 21:18

-JR- kirjoitti:ps.Milloin muuten Uutta Insigniaa tulee markkinoille? Onko esittelyä jo ollut ulkomailla?
Maaliskuussa Genevessä esitellään. Suomeen voisi odottaa kevään mittaan. Tosin Opelin malleissa on Suomen lanseerauksissa ollut suuria eroja. Astra tuli hyvinkin nopeasti (n. 1 kk) tänne, mutta Mokka X taisi viipyä liki puoli vuotta. Astra muuten piipahti Suomessa jo ennen ensiesittelyä. Saa nähdä miten Insignian kanssa, mutta Insignia B:lle onkin oma keskusteluketjunsa.
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08

shelby
'Senator'
'Senator'
Viestit: 330
Liittynyt: 26 Joulu 2007, 19:41
Paikkakunta: pöytyä

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja shelby » 16 Helmi 2017, 15:26

Jape76 kirjoitti:
-JR- kirjoitti:ps.Milloin muuten Uutta Insigniaa tulee markkinoille? Onko esittelyä jo ollut ulkomailla?
Maaliskuussa Genevessä esitellään. Suomeen voisi odottaa kevään mittaan. Tosin Opelin malleissa on Suomen lanseerauksissa ollut suuria eroja. Astra tuli hyvinkin nopeasti (n. 1 kk) tänne, mutta Mokka X taisi viipyä liki puoli vuotta. Astra muuten piipahti Suomessa jo ennen ensiesittelyä. Saa nähdä miten Insignian kanssa, mutta Insignia B:lle onkin oma keskusteluketjunsa.

Peugeot insignia 406 :peukku:

Avatar
Rookeri
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 17013
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 16 Helmi 2017, 19:08

B Insignia keskustelua voi jatkaa täällä:
viewtopic.php?f=5&t=254528
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 111
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja uuno antero » 30 Elo 2017, 21:36

Itsellä -11 2.0 cdti 160 heppasella manuaalilla. Ostin vehkeen 2 vuotta vanhana jolloin mittarissa 160tkm ja niiltä ajoilta ei ole korjaushistoriasta aavistustakaan. Nyt mittariin pyörähti 320tkm ja Pitäis jarrulevyt vaihtaa, palat olen vaihtanut kun ostin kyseisen keksinnön. Oletettavasti kevyt ovat alkuperäiset. Kaikki pyörien laakerit on mennyt vaihtoon, muuten täysin perushuolloilla huoletonta ajoa. Öljyä ei hukkaa 30tkm vaihtovälillä paria desiä enempää mutta jäähdytinnestettä pitää lisätä pari kertaa vuodessa. Mielestäni erittäin huolettomia ja halpoja kilometrejä on koitunut osakseni. Tietenkään parkkitutka ei toimi mutten ole viitsinyt vaihdella antureita. Kauhulla odotan milloin rupeaa paikat laukeilemaan...
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Masi » 31 Elo 2017, 10:37

uuno antero kirjoitti:Itsellä -11 2.0 cdti 160 heppasella manuaalilla. Ostin vehkeen 2 vuotta vanhana jolloin mittarissa 160tkm ja niiltä ajoilta ei ole korjaushistoriasta aavistustakaan. Nyt mittariin pyörähti 320tkm ja Pitäis jarrulevyt vaihtaa, palat olen vaihtanut kun ostin kyseisen keksinnön. Oletettavasti kevyt ovat alkuperäiset. Kaikki pyörien laakerit on mennyt vaihtoon, muuten täysin perushuolloilla huoletonta ajoa. Öljyä ei hukkaa 30tkm vaihtovälillä paria desiä enempää mutta jäähdytinnestettä pitää lisätä pari kertaa vuodessa. Mielestäni erittäin huolettomia ja halpoja kilometrejä on koitunut osakseni. Tietenkään parkkitutka ei toimi mutten ole viitsinyt vaihdella antureita. Kauhulla odotan milloin rupeaa paikat laukeilemaan...
Tuo jäähdytysnesteen menekki pari desiä pari kertaa vuodessa on ollut myös omassani aina uudesta saakka, eikä se ole siitä miksikään muuttunut. Öljynkulutusta omassani ei ole vielä ainakaan ilmennyt tähän saakka - tosin minä vaihdan öljyt 15tkm:n välein.

Päivitystä:
- todella vähän on tullut kilometrejä tuosta alkuperäisestä, mutta takalevyt ja palat on kuitenkin vaihdettu tässä välissä(mittarissa nyt hieman yli 220tkm)
- edelleenkään ei laakerit ääntele ja tutkatkin ovat vielä alkuperäisillä antureilla - aikamoisia laatuvaihteluja taitaa olla osissa, jotkut kestää ja toisilla sitten taas ei

Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1917
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Ahnuld » 31 Elo 2017, 17:06

uuno antero kirjoitti:Pitäis jarrulevyt vaihtaa, palat olen vaihtanut kun ostin kyseisen keksinnön. Oletettavasti kevyt ovat alkuperäiset.
Joko ajelet suoria teitä ilman mitään risteyksiä/liikennettä, tai siihen on vaihdettu jo levyt.
Edellisen Inkun etulevyt meni vaihtoon muistaakseni 80tkm kohdalla ja tässä nykyisessä näyttäisi sama tapahtuvan jo reilu 70tkm kohdalla :-?
Insignia County Tourer BiTurbo 4x4 -15 & Astra Wagon 1.7 CDTI Ultimate -10
Ex: Insignia Sports Tourer CDTI Sport -11, Corsa 5D 1.3 CDTI -07, Vectra Wagon 2.0T -05, Vectra Voyage 2.2DTi -01, Astra GSi 16V -93

uuno antero
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 111
Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja uuno antero » 31 Elo 2017, 20:56

Ajo on 90% työmatkaa, 130km moottoritietä suuntaansa ja muutama kurvi molemmissa päissä. Ei siinä pääse jarrut kulumaan. Renkaita taas senkin edestä
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Masi » 12 Joulu 2017, 08:52

Käytin katsastuksella (mittarissa noin 230000 km) ja ennen pakokaasutestissä käytännössä nollan pintaan K-arvoja puhkunut Insignia pääsi vaivoin alle 1,5 raja-arvon. Mutta onneksi tuo auto on 2010 mallia, joten tuo Euro 5 vaatimus 0,5, ei sitä vielä koske - mutta vuotta uudemmallakin hylky olisi jo tullut.

Mutta miksi tuo k-arvo oli noin korkea, no ilmanputsarilla kun on vaihtoväli 60tkm ja nyt alettiin olla jo vaihtovälin loppupäässä. Ilmanputsari oli aivan tukossa, ajossa mitään ei ollut huomannut, koska pieneen tehonkin hiipumiseen tottuu pikkuhiljaa, eikä mitään vikaviestejäkään tullut, mutta kone ei saanut kuitenkaan tarpeeksi ilmaa testiä varten. Nyt puhaltaa uudella suodattimella taas nollan pintaan. Ostin vaihteeksi tarvikesuodattimen, kun ei enää nykyisin saa merkkiliikkeltä varaosista mitään alennuksia, enkä ole valmis maksamaan lähes viittäkymppiä suodattimesta, jonka oikeasti saa jopa alle kahdenkympin.

Tarvikesuodattimista kannattaa kuitenkin huomata, että näihin dieseleihin pitää olla se paksumpi eli 53 mm ilmansuodatin karkeasuodattimelle. Tarvikeliikkeillä on omia "yhteensopivuuslistojaan" joiden mukaan he saattavat tarjota 43 mm suodatinta, joka on tarkoitettu lähinnä vapaasti hengittäviin bensakoneisiin - tällaisella suodattimella ainakin nuo alkuperäiset vaihtovälit jäävät kaukaisiksi haaveiksi. Suodatinvalmistajien omilla autokohtaisilla yhteensopivuuslistoilla eri koneiden vaatimat erilaiset suodattimet on kyllä huomioitu asianmukaisesti.

Eli jatkossa mikäli näitä savutusmittauksia enää ylipäätään tehdään ensivuoden katsastuksessa, pidän huolen, että on suhteellisen uusi suodatin koneessa. Kaiketi(=ehkä) kuitenkin näille ennen 2016 rekisteröidyille tehdään vielä tuo savutusmittauskin OBD:n lisäksi - uudemmilla sitten pelkästään OBD-mittauksella todetaan onko hiukkassuodatinta vai ei.

Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19022
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Robertx » 12 Joulu 2017, 20:43

Tuo on hyvä tietää , että puhdas / likainen ilmansuodatin vaikuttaa noin paljon. Itse olen suodattimen vaihtanut 30 tkm välein.
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

Kamppi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Kamppi » 12 Joulu 2017, 21:26

Kyllä tosiaan suodatin on syytä vaihtaa ajoissa. Tukkentuneella suodattimella putkeen voi jäädä ryönää pidemmällä aikavälillä. Taajama-ajo se on pahinta. Itsellä tapana kierrättää katsastukseen mennessä kunnolla. Joskus jopa yli 1500km reissu ja heti arkipäivänä katsastukseen. Tosi hyviä tuloksia noin saatu eikä ole polkaistu kierroksia tappiin kuin kerran kun on ekalla jo alle raja-arvojen. Nykyistä Insigniaa liikkeen huollossa kierrätti kolmasti. Ekalla arvot oli kohtuu korkeat, yli rajojen. Omaa volvoa vain kerran kun tulos tuli nollana ..... Oottako huomannut kierrätetäänkö automaattia tappiin? Kuulin kaverilta ettei hällä olevaa automaattia kierrätetty kaasu pohjassa. Hiukan jäin miettiin.

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Masi » 12 Joulu 2017, 23:50

Kamppi kirjoitti:Kyllä tosiaan suodatin on syytä vaihtaa ajoissa. Tukkentuneella suodattimella putkeen voi jäädä ryönää pidemmällä aikavälillä. Taajama-ajo se on pahinta. Itsellä tapana kierrättää katsastukseen mennessä kunnolla. Joskus jopa yli 1500km reissu ja heti arkipäivänä katsastukseen. Tosi hyviä tuloksia noin saatu eikä ole polkaistu kierroksia tappiin kuin kerran kun on ekalla jo alle raja-arvojen. Nykyistä Insigniaa liikkeen huollossa kierrätti kolmasti. Ekalla arvot oli kohtuu korkeat, yli rajojen. Omaa volvoa vain kerran kun tulos tuli nollana ..... Oottako huomannut kierrätetäänkö automaattia tappiin? Kuulin kaverilta ettei hällä olevaa automaattia kierrätetty kaasu pohjassa. Hiukan jäin miettiin.
Jos auton valmistaja ei ole erikseen ilmoittanut automaatille mallikohtaista ns. mittauspyörimisnopeusarvoa, niin silloin pitää moottoria kierrättää vähintään 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta. Eli pääsääntöisesti automaattia ei siis pitäisi kierrättää mittauksessa niin ylös kuin manuaalivaihteista.

ascona_c
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 7673
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja ascona_c » 13 Joulu 2017, 17:39

Ainakin täällä Savossa on runtattu joka kerta pedaali lattiaan, kun on diesel-automaatin leimalle vienyt.

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti 200000 km

Viesti Kirjoittaja Masi » 13 Joulu 2017, 22:22

ascona_c kirjoitti:Ainakin täällä Savossa on runtattu joka kerta pedaali lattiaan, kun on diesel-automaatin leimalle vienyt.
Automaatti Insignialle ei taida olla mallikohtaista mittauspyörimisnopeusarvoa eli kyllä niiden pitäisi Iisalaamessakin noudattaa tuota 2/3 sääntöä.

Insignialle ei taida muutenkaan noita tarkennuksia katsastukseen olla kuin vain jarrutehostimen toiminnan ja AFL-valojen osalta.

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel Insignia kestotesti ->200000 km ->240000 km ->

Viesti Kirjoittaja Masi » 07 Loka 2018, 22:59

Hohhoijaa - tylsä auto, ei mitään rassattavaa reippaat 240000 km mittarissa normi huollot ja suodattimien vaihdot - ei ilmenneitä uusia korjaustarpeita.

Ei vieläkään hajonneita parkkitutkan antureita ja pyöränlaakeritkin alkuperäisiä - suotta ostin laakereiden vaihtotyökalutkin. Pitänee ostaa toinen auto harrasteautoksi...

Vastaa Viestiin