Opel PSA:lle
Re: Opel PSA:lle
Näyttää tosiaan siltä, että Astraan tai Insigniaan ei tule hybridejä tarjolle aivan heti, vaikka kilpailijat satsaavat niihin voimakkaasti. Vw-groupin lukuisten merkkien lisäksi niitä tulee nyt myös Fordille. EsIm uuteen Kugaan saa perinteisen bensan ja dieselin lisäksi seuraavat hybridit: 48V kevythybridi (diesel), tavallinen hybridi (bensa), PHEV (bensa). Kaksi viimeistä ilmeisesti Mondeossa käytetyllä priusia muistuttavalla tekniikalla. Täyssähköautoa ei ollut.
Sähköistettyjen ratkaisujen viipyminen on tietysti Opelille jonkinmoinen ongelma varsinkin yritysautojen markkinoilla.
Sähköistettyjen ratkaisujen viipyminen on tietysti Opelille jonkinmoinen ongelma varsinkin yritysautojen markkinoilla.
Re: Opel PSA:lle
Kuten tuossa mainitsin tuo kirjoittamani on suora lainaus Tuulilasi-lehdestä - itse en ole asiaa keksinyt. Epäilen, ettei tunnettu autolehtikään tuollaista myöskään olisi itse keksinyt, vaan faktat on varmaan tarkastettu. Jokainen voi tarkistaa tuon lainauksen em. viitteen mukaisesta ko. lehden artikkelista.otj kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 11:56Ei pidä paikkaansa, Insignia B on täysin GM-pohjainen edelleenkin. 1.6 200 hv turbo on nähty jo aiemmin Opelin muissakin malleissa. Sen parina on GM:n automaatti. Myöskin Astra K FL:n uudet koneet on edelleen kaikki GM-pohjaisia. Ei se koneiden pulttaaminen kokonaan toisen konsernin tekniikkaan ole ihan yksinkertaista tai edes järkevää.Masi kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 11:17Katselin tuossa vielä uutta Insigniaa, mutta Tuulilasia lueskellessani huomasin seuraavaa (tekstilainaus lehden TL 05/2019 tekstistä):
"...260-hevosvoimainen bensaturbo on pudotettu nyt mallistosta pois ja se on korvattu emoyhtiö PSA:n 1,6-litraisella 200-hevosvoimaisella koneella..."
B Insignianhan piti olla vielä GM-perustainen, mutta nähtävästi kuorien sisällä oleva tekniikka muuttuukin sitten pikkuhiljaa jo aivan muuksi ?!?
Eli tämä oli sitten nähtävästi minun OPEL -autosarjani osaltani tässä - sinänsä harmittaa.
on pop!
Ja sitten puhdasta arvailua: Tuosta toisen koneen pulttaamisesta sen verran, että mehän emme tosiasiassa tiedä, mitä muuta esim. voimansiirtoon saattaa olla samassa yhteydessä muutetun, toisen koneen sovittamiseksi paikoilleen.
Re: Opel PSA:lle
https://media.groupe-psa.com/en/psa-peu ... rbo-petrolMasi kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 15:28Kuten tuossa mainitsin tuo kirjoittamani on suora lainaus Tuulilasi-lehdestä - itse en ole asiaa keksinyt. Epäilen, ettei tunnettu autolehtikään tuollaista myöskään olisi itse keksinyt, vaan faktat on varmaan tarkastettu. Jokainen voi tarkistaa tuon lainauksen em. viitteen mukaisesta ko. lehden artikkelista.otj kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 11:56Ei pidä paikkaansa, Insignia B on täysin GM-pohjainen edelleenkin. 1.6 200 hv turbo on nähty jo aiemmin Opelin muissakin malleissa. Sen parina on GM:n automaatti. Myöskin Astra K FL:n uudet koneet on edelleen kaikki GM-pohjaisia. Ei se koneiden pulttaaminen kokonaan toisen konsernin tekniikkaan ole ihan yksinkertaista tai edes järkevää.Masi kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 11:17Katselin tuossa vielä uutta Insigniaa, mutta Tuulilasia lueskellessani huomasin seuraavaa (tekstilainaus lehden TL 05/2019 tekstistä):
"...260-hevosvoimainen bensaturbo on pudotettu nyt mallistosta pois ja se on korvattu emoyhtiö PSA:n 1,6-litraisella 200-hevosvoimaisella koneella..."
B Insignianhan piti olla vielä GM-perustainen, mutta nähtävästi kuorien sisällä oleva tekniikka muuttuukin sitten pikkuhiljaa jo aivan muuksi ?!?
Eli tämä oli sitten nähtävästi minun OPEL -autosarjani osaltani tässä - sinänsä harmittaa.
on pop!
Ja sitten puhdasta arvailua: Tuosta toisen koneen pulttaamisesta sen verran, että mehän emme tosiasiassa tiedä, mitä muuta esim. voimansiirtoon saattaa olla samassa yhteydessä muutetun, toisen koneen sovittamiseksi paikoilleen.
https://drivemag.com/news/opel-and-vaux ... rbo-engine
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... a-enempaa/
https://www.greencarcongress.com/2012/0 ... 20514.html
Tuosta 1.6 200hv turbosta on lähteestä riippuen erilaista tietoa. Periaatteessa voi olla jo aikaa sitten alkaneen GM:n ja PSA:n moottoriyhteistyön tulos.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel PSA:lle
Pakko todeta, että se, että jotain on kirjoitettu vaikkapa Tuulilasi-lehdessä, ei ole tae siitä että asia on totta. Lehdissä on valitettavan paljon virheitä ja vääriä käsityksiä.Kuten tuossa mainitsin tuo kirjoittamani on suora lainaus Tuulilasi-lehdestä - itse en ole asiaa keksinyt. Epäilen, ettei tunnettu autolehtikään tuollaista myöskään olisi itse keksinyt, vaan faktat on varmaan tarkastettu. Jokainen voi tarkistaa tuon lainauksen em. viitteen mukaisesta ko. lehden artikkelista.
Re: Opel PSA:lle
Ei ole Insignian 1.6 bensa PSA:n pahamaineinen 1.6THP moottori.Tuo PSA:n THP on BMW:n suunnittelema moottori.Tuulilasi ja TM kirjoittaa mitä sattuu aina välillä.Vag:n asiat ne kyllä osaa.
Lexus NX 300h E-Four 2017
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Grandland X mallin 1,6T on juurikin tuo THP bmw/psa susi systeemi. Kaiketi lastentaudeista jotenkin selvinnyt mutta nyt siinä on lisänä muuttuva imuventtiiliennosto monimutkaisella säätömoottori ja rullakeinu vermeilllä. Vesipumppu taidettiin myöskin jo kytkeä kitkapyörällä tarvittaessa käyttöön.
Onko robertx käynyt opelin kursseja? Skype kurssi oli tuosta grandland koneesta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Ikävää , että tuo THP - kone on sitten Grandlandissa. Ratkaisut vaikuttavat varsin erikoisilta. Toivottavasti on kuitenkin luotettava.1,2sorsa kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 19:13Grandland X mallin 1,6T on juurikin tuo THP bmw/psa susi systeemi. Kaiketi lastentaudeista jotenkin selvinnyt mutta nyt siinä on lisänä muuttuva imuventtiiliennosto monimutkaisella säätömoottori ja rullakeinu vermeilllä. Vesipumppu taidettiin myöskin jo kytkeä kitkapyörällä tarvittaessa käyttöön.
Onko robertx käynyt opelin kursseja? Skype kurssi oli tuosta grandland koneesta
En ole käynyt Opelin kursseja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Tämmöinen esimerkki kuva tuosta venttiilien nousun säädöstä imupuolella. Kaasuläppä kuitenkin tästä moottorista vielä löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Joo tuo mekaniikka on täysin BMW:tä. Valitettavan tuttu juttu. Ensimmäisen sukupolven valvetroniceissa epäkeskot menee paskaksi jopa alle 100tkm ajolla. Lisäksi vielä epäkeskon asentoanturin ja säätömoottorin viat päälle. Toisen sukupolven mekaniikka on kestoltaan ainakin vähän parempi. Kuvan malli on toista (vai jokohan lienee kolmatta?) sukupolvea.
Kaasuläppää käytetään vain vikatilassa, venttiilit max. nostolla.
Pakko sanoa, että systeemi on oikein hyvä kulutuksen kannalta silloin kun se toimii.
Kaasuläppää käytetään vain vikatilassa, venttiilit max. nostolla.
Pakko sanoa, että systeemi on oikein hyvä kulutuksen kannalta silloin kun se toimii.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Opel PSA:lle
Insignia B:n 1.6 on GM-kone, ainakin moottorikoodin perusteella. Tätä tukee myös se, että on GM:n lootaan naitettu.
D16SHT
https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_bst.html
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Gasoline_Engine
D16SHT
https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_bst.html
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Gasoline_Engine
Re: Opel PSA:lle
Tuossa Tuulilasin jutussa on virhe. Mylly on edelleen GM:n tekele, kuten jutussa olevasta kuvastakin voi todeta. Laitoin asiasta jutun kirjoittajalle spostia, mutta eipä reagoinu mitenkään.Masi kirjoitti: ↑24 Marras 2019, 11:17Kuten tuossa aiemminkin mainittiin ja kommentistakin voi päätellä - rauhassa tämän muutoksen ottavat sellaiset joilla on ollut ranskalaisia tai italialaisia autoja ennenkin - hehän saavat taas uuden sisarmerkin. Entiset Opelin omistajat saattavat tosin tehdä sitten muitakin ratkaisuja.
Katselin tuossa vielä uutta Insigniaa, mutta Tuulilasia lueskellessani huomasin seuraavaa (tekstilainaus lehden TL 05/2019 tekstistä):
"...260-hevosvoimainen bensaturbo on pudotettu nyt mallistosta pois ja se on korvattu emoyhtiö PSA:n 1,6-litraisella 200-hevosvoimaisella koneella..."
B Insignianhan piti olla vielä GM-perustainen, mutta nähtävästi kuorien sisällä oleva tekniikka muuttuukin sitten pikkuhiljaa jo aivan muuksi ?!?
Eli tämä oli sitten nähtävästi minun OPEL -autosarjani osaltani tässä - sinänsä harmittaa.
on pop!
Re: Opel PSA:lle
Tuulilasille on tärkeintä VAG-konsernin menestys, muiden merkkien jutut saa täyteaineena olla aika vihkoon vedetty.
- grandlandx
- 'Senator'
- Viestit: 438
- Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Opel PSA:lle
Olen havainnut saman asian. Joskus vuosituhannen alkupuolella ihmettelin, että miten voi olla mahdollista kun avaa suomalaisen autolehden tekemän vertailun, niin sen liki poikkeuksetta voitta Volkswagenin tuotemerkki. Tilastollisesti se ei voi olla mitenkään mahdollista että voitto osuus noin monta kertaa samaan merkkiin, eteenkään kun testit eivät ole toistettavia muiden maiden lehdissä. Esimerkiksi Intiassa verrattiin Civiciä ja Golfia, niin Honda voitti selkeällä erolla.
Olen lopettanut suomalaisten autolehtien seuraamisen joskus 15 vuotta sitten. Teen kyllä sokkotestejä kun näen autovertailun, pitääkö teoriani paikkaansa. Aika hyvin on pitänyt! Edes TSI-, DSG- ja dieselskandaalit eivät ole horjuttaneet suomalaisten autolehtien luottoa tämän yhden konsernin tekeleisiin. Jos 1980-luvulla autovertailut olivat vielä lukemisen arvoisia, Ladakin saatiin jopa voittajaksi jossain testissä
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Kaikkea verrataan ylistettyyn golffiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Peugeot ja Citikka -foorumeita lukiessa olen ymmärtänyt, että THP-moottorit alkaa olla saatu jo melko luotettavalle tasolle, mutta uusi ongelma on 1.2l "pyretykki". Palkittu vuoden moottori, varsin konkreettisesti. Moottoreita vaihdettu uuteen alta 40tkm ajettuna. Ongelmia yleisesti karstoittumisen takia, hajonneita tulppia ja öljyn sekaan liukeneva hammashihna. Uusi Corsa saa nyt ensimmäisenä nämä padat konepellin alle. Ehkä tulevaisuudessa ainoa luotettava voimanlähde on sähkö, Akuille saa sentään 8v takuun.
Edit: onhan noita jo laitettu Crosslandiin ja Granlandiin. Corsaan tulossa kai uudet nimellisteholtaan pienemmät 75 ja 100hv versiot.