C2 Vectra, kumpi bensakone
C2 Vectra, kumpi bensakone
Meillä on ykkösautona -07 C2 Vectra 1.9 CDTI Vectra ollut jo seitsemän vuotta. Vanhan Volvon tilalle hakusessa samantapainen Vectra bensakoneella "kakkosautoksi". Polkuautoa ei haluta, joten moottoriavaihtoehdot pahamainen 2.2 Direct ja 2.8 turbo.
Kumpikohan noista olisi pienempi paha ylläpidettäväksi pitkän päälle? Noin 200 tkm ajettuna molempia tarjolla bauttiarallaa samalla rahalla.
2.2 koneen jakopääongelmat (=> korkeapainopumppuongelmat) tuttuja tältäkin foorumilta. AF23 vaihteisto ilmeisesti huonompi ylläpidonkin kannalta kuin AF40, joka 2.8 (ja 1.9 dieselin) kaverina.
Kumpikohan noista olisi pienempi paha ylläpidettäväksi pitkän päälle? Noin 200 tkm ajettuna molempia tarjolla bauttiarallaa samalla rahalla.
2.2 koneen jakopääongelmat (=> korkeapainopumppuongelmat) tuttuja tältäkin foorumilta. AF23 vaihteisto ilmeisesti huonompi ylläpidonkin kannalta kuin AF40, joka 2.8 (ja 1.9 dieselin) kaverina.
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Nois 2.8 ollu jakoketjun venymisiä eli ne menee vaihtoon jossain vaiheessa. Noista jos pitäsi valita niin 2.8 silti, mut ei se 2.0 turbokaa huono ole, niitä vain vähän tarjolla.
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
2.0t...
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Samoin ennemmin 2.0T .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Kumpi vaihteisto on 2.0T kaverina? Tällä koneella auto pitäisi ilmeisesti hakea jostain ulkomailta, Suomessahan moinen on melkoinen harvinaisuus.
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Kyllä nettiautosta nyt C2 2.0 bensaturboja löytyy. Ei ehkä paljon mutta ei se nyt mikään harvinaisuus ole.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
4kpl C2 koppasia vectroja myynnissä tällä hetkellä nettiautossa eli ei noita ny saa poimia vieläkään kuten puista omenoita Ei noita oo lähiaikoina ihan yleisesti ottaen tuon enempää myynnissä ollutkaan.
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
No jos yksi riittää niin 4kpl on ylitarjontaa
Tokihan toi on harvinaisempi kuin esim se 2.2 bensa mutta ei ne Suomestakaan loppu ole. 2.2 bensa nyt on kuitenkin ihan maailman lopun moottori ja kaikki haluu niistä eroon, siksi niitä on nettiauto täynnä
Tokihan toi on harvinaisempi kuin esim se 2.2 bensa mutta ei ne Suomestakaan loppu ole. 2.2 bensa nyt on kuitenkin ihan maailman lopun moottori ja kaikki haluu niistä eroon, siksi niitä on nettiauto täynnä
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Asia on juurikin noinvectraTBO kirjoitti:No jos yksi riittää niin 4kpl on ylitarjontaa
Tokihan toi on harvinaisempi kuin esim se 2.2 bensa mutta ei ne Suomestakaan loppu ole. 2.2 bensa nyt on kuitenkin ihan maailman lopun moottori ja kaikki haluu niistä eroon, siksi niitä on nettiauto täynnä
Jos ehdottomasti pitää olla automaatti, niin kyllä sitten se 2.8 .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Enpä nyt tiedä onko tuo nyt ihan kuitenkaan "maailmanlopun kone", jos tuolla tarkoitetaan lähinnä tätä jakopäätä. Ehkä lisättynä vielä korkeapainepumppu .vectraTBO kirjoitti:
2.2 bensa nyt on kuitenkin ihan maailman lopun moottori ja kaikki haluu niistä eroon, siksi niitä on nettiauto täynnä
Manuaalina tulee siten se seuraava ero, 2.2 laatikko ei kestä mutta 2.0 turbossa kestää (eri laatikko). Automaattina ei tietenkään tällä ole merkitystä.
Kieltämättä tuossa jakopäässä niitä ongelmia on, mutta ajoissa tehty korjaus ei aivan maailmaa kaada kustannusten muodossa. Muutenhan tuo kone samaa perustavaraa kuin nyt "kehuttu" 2.0 turbo. Lisäksi tietenkin tämä korkeapainepumppu, joka ei enää nykyään ole tavattoman kallis osa.
Mikäli lukee tämän palstan lisäksi Saab-foorumia, niin ei se "maailma tappiin" kestä tuossa 2-litraisessakaan jakopää. 200 tkm -> jälkeen niihin on paljon remonttia tehty.
Kulutuksessa ja autoverossa tulee etua yllättävänkin paljon 2.2 eduksi. Maantiekulutksessa ei ehkä niinkään tuo ero näy, mutta taajama-ajossa ero kasvaa. Veroon taas vaikuttaa keskikulutuksen tuomat CO-päästöt. Aivan alhaalta tyhjäkäynniltä lähtien tuon 2.2 vääntö on muhkea. Tämä korostuu manuaalina. Turbo ei väännä lähellekään saamaa 1000...1500 rpm välillä, tosin sitten 1500 -> alkaa tapahtua. Iso 2.8 on tietenkin kaikilta osin ihan oma lukunsa. Menohaluja on, josko sitten maksaakin.
Turbokoneen (2.0) voi tietenkin helposti biopoweroida, jos se jollekin jotain merkitsee.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
C2 mallista kun puhutaan niin nehän on kaikki directejä eli jakopää ja korkeapainepumppu viat kuuluu niihin.
Käyttöverossa on eroa noin 50e/vuosi 2.2 eduksi, eli ei mitään. Kulutus varmaan on aikalailla samaa luokkaa, Directillähän täytyy ajaa 98 bensalla joten se tasoittaa kulutuskustannuksia nuukalle miehelle jos toi 2.2 nyt hiukan vähemmän vie. Itse kyllä tankkaan kaikkiin bensa-autoihin 98 bensaa.
Tokihan 2.0Turbossakin jakopää kuluu mutta on paljon luotettavampi kuin 2.2. 2.0Turboon saa muutamalla kympillä stage1 softan jolla saa noin 220hv/320nm jolloin kakskakkoset tippuu taustapeileistä vaikka kuinka muhkeasti vääntäisi tyhjäkäynnillä.
Omalla kohdalla valinta olisi ilman muuta 2.0Turbo joka vaatii kyllä vähintään stage1 softan, ilman sitä sillä ei kerkeä edes maitokauppaan.
Käyttöverossa on eroa noin 50e/vuosi 2.2 eduksi, eli ei mitään. Kulutus varmaan on aikalailla samaa luokkaa, Directillähän täytyy ajaa 98 bensalla joten se tasoittaa kulutuskustannuksia nuukalle miehelle jos toi 2.2 nyt hiukan vähemmän vie. Itse kyllä tankkaan kaikkiin bensa-autoihin 98 bensaa.
Tokihan 2.0Turbossakin jakopää kuluu mutta on paljon luotettavampi kuin 2.2. 2.0Turboon saa muutamalla kympillä stage1 softan jolla saa noin 220hv/320nm jolloin kakskakkoset tippuu taustapeileistä vaikka kuinka muhkeasti vääntäisi tyhjäkäynnillä.
Omalla kohdalla valinta olisi ilman muuta 2.0Turbo joka vaatii kyllä vähintään stage1 softan, ilman sitä sillä ei kerkeä edes maitokauppaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
On 2.0 turbo ihan hyvä kone ja tehoa ja vääntöä vakionakin useimmille riittävästi. Eikä kulutuskaan paha ole ottaen huomioon koneen koko ja ominaisuudet. Kunhan mainitsin 2.2 directin olevan hiukan taloudellisemman. 2.0t:n perävaloja directit saa katsella taatusti, jos siitä on kyse.
Nyt äkkiä faktaa kehiin mistä tuolla hinnalla saa.
Taisi unohtua nolla pois . Edes harrastajilta, joilta tähän koneeseen parhaat softat saa (pääasiassa JC:n peruja), ei nyt ihan kympeillä lähde.
Tälle koneelle ei kannata kaupallisista harkita muita kuin Maptun. Muut ovat roskaa. Eikä tuo Maptunkaan hinta/laatusuhteessa vedä vertoja JC-softalle.
vectraTBO kirjoitti: 2.0Turboon saa muutamalla kympillä stage1 softan jolla saa noin 220hv/320nm
Nyt äkkiä faktaa kehiin mistä tuolla hinnalla saa.
Taisi unohtua nolla pois . Edes harrastajilta, joilta tähän koneeseen parhaat softat saa (pääasiassa JC:n peruja), ei nyt ihan kympeillä lähde.
Tälle koneelle ei kannata kaupallisista harkita muita kuin Maptun. Muut ovat roskaa. Eikä tuo Maptunkaan hinta/laatusuhteessa vedä vertoja JC-softalle.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Tuo 2.0T BSR Stage 1 softalla on vieläkin yksi miellyttävimpiä bensakoneita mitä on tullut vastaan.
Tosin kokemukset ahdetuista useampi mukisista on vähissä. Mutta erittäin miellyttävä ja mukavan ruudikas pata
Tosin kokemukset ahdetuista useampi mukisista on vähissä. Mutta erittäin miellyttävä ja mukavan ruudikas pata
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Ei unohtunut nolla pois, kannattaa kysellä hintoja ennenkuin ostaa mitään. 2 numeroisella summalla ostin itselleni stage1 softan Z20NET koneeseen. Toki olen ostanut myös aikanaan muutaman satasen softan(BSR) edellä mainittuun koneeseen mutta tuosta on niin paljon aikaa että tarjonta on kasvanut huimasti.petrisa kirjoitti:vectraTBO kirjoitti: 2.0Turboon saa muutamalla kympillä stage1 softan jolla saa noin 220hv/320nm
Nyt äkkiä faktaa kehiin mistä tuolla hinnalla saa.
Taisi unohtua nolla pois . Edes harrastajilta, joilta tähän koneeseen parhaat softat saa (pääasiassa JC:n peruja), ei nyt ihan kympeillä lähde.
Tälle koneelle ei kannata kaupallisista harkita muita kuin Maptun. Muut ovat roskaa. Eikä tuo Maptunkaan hinta/laatusuhteessa vedä vertoja JC-softalle.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10