Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

Foorumilla kun ei pääse kirjoituksiaan muokkaamaan, niin kommenttina edelliseen kirjoitukseeni se, että vastasin GL2017 aiempaan viestiin. Vaikka sopiihan se tuon jälkimmäisenkin viestin perään.

Ettei mene enempää off-topiciksi: kyselin aiemmin kokemuksia / suosituksia pinnoituksista ja kovavahauksista. Päädyinkin tekemään työt itse. Käsittelen auton Sonaxin Xtreme Protect + shine hybrid 'pinnoitteella' tarvittavine työvaiheineen.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

Lakeside_fi kirjoitti: 22 Touko 2018, 21:14
GL2017 kirjoitti: 22 Touko 2018, 18:11 Joku täällä pyysi kuvia. Niitähän on netti täynnä, mutta tässä nyt on. Jos siis nämä linkit toimivat. Jos ei, poistakaa viesti.
Tunnustan jossain vaiheessa kuvia pyytäneeni ;)

Hyvin sopii tuo väri autoon.

Kyllä nuo 18" vanteet vaan näyttävät paremmalta alla. Minulle on tulossa Enjoy malli, jossa 17" fillarit. Leasing-auto kun on kyseessä, niin en viitsinyt lähteä suurempia renkaita tilaamaan kk-maksun nousun takia. Jälkeenpäin tuli mieleeni, että olisi ottanut edullisen Grip Control -paketin ja jättänyt ne M+S renkaat talvirenkaiksi. Kesärenkaiksi sitten kunnon suvikumit 18" vanteille. Perustelin tilausta tehdessä 17" renkaita itselleni hiljaisemmilla rengasäänillä, mutta Grandland lienee muutenkin melko hiljainen.
Kuuleman mukaan nuo M+S käyvät kesärenkaista, mutta ei missään nimessä Suomen olosuhteisiin talvella. Grip Control tuo myös päästöjä lisää ja nostaa auton hintaa jonkun verran..
Mihetu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 15 Helmi 2018, 13:45

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Mihetu »

Itse olen todella tyytyväinen 17" vanteisiin kesällä ja talvella. Tuovat auton tyyliin hyvin sopivaa pintapehmeyttä ja nuo vakiona olevat Michelinin Primacy 3-kesärenkaat tuntuvat muutenkin olevan oikein mukavat ja hiljaiset :)

Tuo akustinen tuulilasi yhdessä pienen rengas-ja moottorimelun kanssa saa aikaan sen että sivuikkunoista tuntuu tulevan suhinaa, vaikka tiivistys itsessään vaikuttaa kyllä hyvin tehdyltä ja tiiviiltä...
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Kunde »

Mihetu kirjoitti: 23 Touko 2018, 20:38 Itse olen todella tyytyväinen 17" vanteisiin kesällä ja talvella. Tuovat auton tyyliin hyvin sopivaa pintapehmeyttä ja nuo vakiona olevat Michelinin Primacy 3-kesärenkaat tuntuvat muutenkin olevan oikein mukavat ja hiljaiset :)
Mielestäni korkeaprofiilisemmat ovat mukavammat, ainakin talvikeleillä tarpeen. Jäi vaan epäilyttämään, onko nuo 18 tuumaiset jo liian kovat? Yhdestä autosta olen ainakin joutunut vaihtamaan matalaprofiiliset korkeampiin kun jysähteli tolkuttomasti ja varmaan myös kuluttaa niveliä.
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Kunde »

Lakeside_fi kirjoitti: 22 Touko 2018, 21:24
Ettei mene enempää off-topiciksi: kyselin aiemmin kokemuksia / suosituksia pinnoituksista ja kovavahauksista. Päädyinkin tekemään työt itse. Käsittelen auton Sonaxin Xtreme Protect + shine hybrid 'pinnoitteella' tarvittavine työvaiheineen.
Olen itse pähkimässä teettäisikö jonkun nano pinnotteen ammattilaisella vai väkertäisikö pihalla/tallissa itse jonkun kevyemmän. Kerropa miten tuo tuotteen käyttö sujui ja miltä tulos näyttä?

Vahausta ei ilmeisesti ihan uuteen maalipintaan kannata alkaa hieromaan.
GL2017
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Loka 2017, 20:10

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja GL2017 »

Kunde kirjoitti: 23 Touko 2018, 22:02
Mihetu kirjoitti: 23 Touko 2018, 20:38 Itse olen todella tyytyväinen 17" vanteisiin kesällä ja talvella. Tuovat auton tyyliin hyvin sopivaa pintapehmeyttä ja nuo vakiona olevat Michelinin Primacy 3-kesärenkaat tuntuvat muutenkin olevan oikein mukavat ja hiljaiset :)
Mielestäni korkeaprofiilisemmat ovat mukavammat, ainakin talvikeleillä tarpeen. Jäi vaan epäilyttämään, onko nuo 18 tuumaiset jo liian kovat? Yhdestä autosta olen ainakin joutunut vaihtamaan matalaprofiiliset korkeampiin kun jysähteli tolkuttomasti ja varmaan myös kuluttaa niveliä.
Yllätyksekseni pieni pintakovuus, jota noilla 16R70 nastoilla ilmeni ja joka on aiemminkin todettu, hävisi tyystin 225/18R55 kesakumeihin siirryttäessä. Epäilen sen johtuvan rengaspaineista. Talvirenkaissa oli autoliikkeen laittamat renkaat, kesärenkaissa puolestaan rengasliikkeen. Rengasliike kysyi laitetaanko "tavanomainen käytäntö" vai suosituspaineet. Laitatin suosituspaineet jotka oli vähän alemmat. Saattaa kuluttaa ja kulua marginaalisesti enemmän toki. Mutta siis ei tosiaan ole 18" liian kovat, ja kun tuo 55 lasketaan leveydestä, joka on siis 225 joten on tuossa ihan hyvä ilmapatja joustamassa.
GL2017
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Loka 2017, 20:10

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja GL2017 »

GL2017 kirjoitti: 24 Touko 2018, 16:05
Kunde kirjoitti: 23 Touko 2018, 22:02
Mihetu kirjoitti: 23 Touko 2018, 20:38 Itse olen todella tyytyväinen 17" vanteisiin kesällä ja talvella. Tuovat auton tyyliin hyvin sopivaa pintapehmeyttä ja nuo vakiona olevat Michelinin Primacy 3-kesärenkaat tuntuvat muutenkin olevan oikein mukavat ja hiljaiset :)
Mielestäni korkeaprofiilisemmat ovat mukavammat, ainakin talvikeleillä tarpeen. Jäi vaan epäilyttämään, onko nuo 18 tuumaiset jo liian kovat? Yhdestä autosta olen ainakin joutunut vaihtamaan matalaprofiiliset korkeampiin kun jysähteli tolkuttomasti ja varmaan myös kuluttaa niveliä.
Yllätyksekseni pieni pintakovuus, jota noilla 16R70 nastoilla ilmeni ja joka on aiemminkin todettu, hävisi tyystin 225/18R55 kesakumeihin siirryttäessä. Epäilen sen johtuvan rengaspaineista. Talvirenkaissa oli autoliikkeen laittamat renkaat, kesärenkaissa puolestaan rengasliikkeen. Rengasliike kysyi laitetaanko "tavanomainen käytäntö" vai suosituspaineet. Laitatin suosituspaineet jotka oli vähän alemmat. Saattaa kuluttaa ja kulua marginaalisesti enemmän toki. Mutta siis ei tosiaan ole 18" liian kovat, ja kun tuo 55 lasketaan leveydestä, joka on siis 225 joten on tuossa ihan hyvä ilmapatja joustamassa.
Siis tietty merkinnät 215/70R16 ja 225/55R18. 17" vanteille saa ainakin 215/65 profiililla.
mtok77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 18:18

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mtok77 »

No niin. Nyt on Grandland viimein alla!

Olen ajanut vasta 50 km ja ensi fiilis on todella positiivinen! Auto on hyvä ajaa, voimalinja toimii hyvin ja auto on todella hiljainen.

Ainut asia mikä ärsyttää on peruutuskameran kuvan laatu. Kuva on paljon huonompi kuin aiemmin käytössäni olleissani B sarjan mersussa ja 308 Peugeotissa.
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

GL2017 kirjoitti: 24 Touko 2018, 17:13 Siis tietty merkinnät 215/70R16 ja 225/55R18. 17" vanteille saa ainakin 215/65 profiililla.
Jaa, nuo talvirenkaat ovat siis 16" vanteilla? Ilmankos näyttivät vähän hmmm donitseilta. Jotenkin kuvittelin niiden olevan 17" ja sen takia vähän hämmentävän näköinen vs. 18" kesärenkaat.

On muuten hyvä tuo kuva, jossa GL:n seurana pari Kadettia ja Corsa :). Vaikka eri genreä ovatkin, kyllä näkee hyvin miten autojen koko on kasvanut.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

mtok77 kirjoitti: 24 Touko 2018, 18:04 No niin. Nyt on Grandland viimein alla!

Olen ajanut vasta 50 km ja ensi fiilis on todella positiivinen! Auto on hyvä ajaa, voimalinja toimii hyvin ja auto on todella hiljainen.

Ainut asia mikä ärsyttää on peruutuskameran kuvan laatu. Kuva on paljon huonompi kuin aiemmin käytössäni olleissani B sarjan mersussa ja 308 Peugeotissa.
:thumbsup: Onnea ja turvallisia kilometrejä!
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Kunde »

mtok77 kirjoitti: 24 Touko 2018, 18:04 No niin. Nyt on Grandland viimein alla!

Olen ajanut vasta 50 km ja ensi fiilis on todella positiivinen! Auto on hyvä ajaa, voimalinja toimii hyvin ja auto on todella hiljainen.

Ainut asia mikä ärsyttää on peruutuskameran kuvan laatu. Kuva on paljon huonompi kuin aiemmin käytössäni olleissani B sarjan mersussa ja 308 Peugeotissa.
Hienoa! Onnittelut myös minulta, kuulostaa lupaavalta tuo yleisvaikutelma.

Mitens tuo 360 kameranäkymä, onko yhtä "rakeinen"?
Jos olisi tiennyt että toimituksen viive on ihan hirveä pelkästään keskinkertaisten kameroiden takia olisi jättänyt tilaamatta...
mustoja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 11:04

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mustoja »

Minusta 360 kameran kuva on ihan hyvä, enkä ole havainnut mitää "rakeisuutta". Tosin mulla ei ole mitään vertailukohtaa, kun ei ole aikaisemmin moista ollut.
mtok77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 18:18

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mtok77 »

Kyllä sen kameran kanssa pärjää, mutta voisi se kuvanlaatu olla parempi.
mtok77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 18:18

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mtok77 »

Kyllä sen kameran kanssa pärjää, mutta voisi se kuvanlaatu olla parempi.
GL2017
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Loka 2017, 20:10

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja GL2017 »

mtok77 kirjoitti: 25 Touko 2018, 13:00 Kyllä sen kameran kanssa pärjää, mutta voisi se kuvanlaatu olla parempi.
Peruutuskameran kuvan laatu oli itsellenikin pieni "yllätys", ja erityisesti sen kapeahko kuvakulma ja hieman pienehkö kuva. 360 asteen näkymä samanaikaisesti normikuvan kanssa näytettynä vie tilaa pääkuvalta. Resoluutiota en tiedä, mutta ehkä sekin voisi olla suurempi. Takakameraa joutuu vähän väliä pyyhkäisemään, jotta pysyy puhtaana (märillä keleillä). Aikaisemmassa autossani oli ilmeisesti erilaiset ilmavirtaukset kun pysyi itsekseen puhtaana. Puutteista huolimatta tähän on kyllä pikku hiljaa tottunut. Jos muista ei ole kokemusta, voi tämäkin tuntua erinomaiselta. Suosittelisin silti ilman muuta ruksimaan kameran mukaan, on se kuitenkin lähietäisyydellä tarkka ja helpottaa suuresti esim. parkkihalleissa.
Vastaa Viestiin