Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mtok77
'Kadett'
'Kadett'

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja mtok77 » 13 Kesä 2018, 16:26

Minulla ei kuulu ylimääräisiä suhinoita, kyynärnojat ei narise ja radio kuuluu hyvin.

Ikkunasta jää takareunasta näkyviin niin sentti ja ikkunan kaareutuessa se häviää et ennen puolta väliä.

Kaiken kaikkiaan olen autoon erittäin tyytyväinen

topias
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja topias » 19 Kesä 2018, 17:11

onko täällä tietoa, mistä vedetään kaapeli sisätilanlämmittimelle?

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 19 Kesä 2018, 18:07

Se on tekijästä kiinni. Oikestaan kolmevaihtoehtoa.
Rattiakselin paikalta vänkärinpuolelta läpi.
Tuulilasikaukalon läpivienti.
Ison johtosarjan alareunasta mahtuu työntämäån läpitte.
Ja aina purkaa sisäpuoli näkyville ensin.
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

grandlandx
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja grandlandx » 24 Kesä 2018, 23:16

Minulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko Grandlandissa navigaattori vakiona?

grandlandx
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja grandlandx » 24 Kesä 2018, 23:18

Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä :)

mustoja
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mustoja » 25 Kesä 2018, 06:16

grandlandx kirjoitti:
24 Kesä 2018, 23:18
Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä :)
Dark Ruby Red mustalla katolla. Bueno :yes:

Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi » 25 Kesä 2018, 18:55

grandlandx kirjoitti:
24 Kesä 2018, 23:16
Minulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko Grandlandissa navigaattori vakiona?
Ei ole vakiona ainakaan Suomessa myytävissä malleissa. Navi tulee 8" IntelliLink 5.0:n mukana. Tuon taas saa edullisesti Innovation Driver -paketin mukana, eli uskoisin että jokainen Innovation mallin tilannut on tuon ruksinut mukaan.

Enjoy varustelutason pelkkä IntelliLink 5.0 maksaa reilun tonnin veroineen, joten sitä ei varmaankaan paljoa tilailla.

MUTTA: Apple CarPlay ja Android auto toimii IntelliLink 4.0:ssa (joka on siis se 7" näytöllä varustettu härpäke).

Itse olen varsin tyytyväinen Applen karttasovellutukseen, kameratolpat ja GPS-nopeusnäytön kun siihen vielä saisi, niin sitten olisi jo liki täydellinen.

Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi » 25 Kesä 2018, 19:02

mustoja kirjoitti:
25 Kesä 2018, 06:16
grandlandx kirjoitti:
24 Kesä 2018, 23:18
Dark Ruby Red mustalla katolla. Bueno :yes:
Valkoinen. Olen tyytyväinen väriin (linkki kuviin löytyy aiemmista viesteistäni)

Harkitsin autoa tilatessa tuota mustaa kattoa, mutta nuukuus iski. Nythän sitä ei saa, joten mustoja'lla on keräilyharvinaisuus alla :)

mtok77
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mtok77 » 25 Kesä 2018, 22:57

Seuraavan iOS päivityksen yhteydessä huhujen mukaan Apple sallii Carplay:ssä myös muiden karttasovellusten käytön. Tämä mahdollistaa esim. Wazen käyttämisen jolloin saisi kameravaroitukset

Kunde
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kunde » 27 Kesä 2018, 09:15

Ihmeiden aika ei ole vielä ohi, autoni on valmistunut ja jo Suomessakin. Aikaa tilauksesta luovutuspäivään näyttää tulevan vain kohtuulliset viikkoa vaille 8 kuukautta! Veikkaanpa, että on jonkin sortin ennätys. Maahantuoja voisi antaa tuosta vaikka Opel -lippiksen tunnustuksena :evil:

Hidasta tuntuu olevan tuo logistiikka kotimaassakin, satamaan saapumisesta luovutukseen turaantuu aikaa vajaa 4 viikkoa. No ehkä on ruuhkaa ja loma-aikakin painaa päälle.

grandlandx
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja grandlandx » 27 Kesä 2018, 10:02

Kunde kirjoitti:
27 Kesä 2018, 09:15
Ihmeiden aika ei ole vielä ohi, autoni on valmistunut ja jo Suomessakin. Aikaa tilauksesta luovutuspäivään näyttää tulevan vain kohtuulliset viikkoa vaille 8 kuukautta! Veikkaanpa, että on jonkin sortin ennätys. Maahantuoja voisi antaa tuosta vaikka Opel -lippiksen tunnustuksena :evil:

Hidasta tuntuu olevan tuo logistiikka kotimaassakin, satamaan saapumisesta luovutukseen turaantuu aikaa vajaa 4 viikkoa. No ehkä on ruuhkaa ja loma-aikakin painaa päälle.
Oliko sulla jotenkin erikoinen malli kun se on noin hidas? Ilmeisesti ei ollut näitä nopean toimituksen autoja joita on maassa. Minua on alkanut askarruttamaan, että noinkohan sitä on tilaamani auto nopeasti saatavilla jota on hehkutettu.

Kunde
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kunde » 27 Kesä 2018, 15:51

grandlandx kirjoitti:
27 Kesä 2018, 10:02
Kunde kirjoitti:
27 Kesä 2018, 09:15

Oliko sulla jotenkin erikoinen malli kun se on noin hidas? Ilmeisesti ei ollut näitä nopean toimituksen autoja joita on maassa. Minua on alkanut askarruttamaan, että noinkohan sitä on tilaamani auto nopeasti saatavilla jota on hehkutettu.
Ei mielestäni ollut mitään ylierikoista varustelua tai ainakaan sellaista mistä olisi erityisesti varoitettu tilausvaiheessa. Nopean toimituksen autoja oli tuolloin rajallinen määrä eikä toivotuilla varusteilla. Jossain täällä forumilla kyllä oli keväällä mainintaa, että viiveitä aiheuttavat varusteet ei ole enää tilattavissa ja siten toimitusaika on nyt luokkaa 3-4kk eli siedettävä.

Mihetu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mihetu » 27 Kesä 2018, 19:24

Kuinkas teillä pelittää liikennemerkkien tunnistus? Itsellä kyllä tunnistaa nopeusrajoitukset ihan hyvin, mutta pienen hetken jälkeen palaa näyttämään pelkkää viivaa. Tämä sikäli vesittää koko ominaisuuden, kun tulee mieleen varmistaa tämänhetkinen rajoitus, on näyttö jo nollautunut...

Sisu123
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Sisu123 » 27 Kesä 2018, 20:35

Mihetu kirjoitti:
27 Kesä 2018, 19:24
Kuinkas teillä pelittää liikennemerkkien tunnistus? Itsellä kyllä tunnistaa nopeusrajoitukset ihan hyvin, mutta pienen hetken jälkeen palaa näyttämään pelkkää viivaa. Tämä sikäli vesittää koko ominaisuuden, kun tulee mieleen varmistaa tämänhetkinen rajoitus, on näyttö jo nollautunut...
Mulla toimii pääosin hyvin. Aina näkyy joku rajoitus. Esimerkiksi väliaikaisen nopeusaslueen merkit lukee, mutta vaihtaa x ajan kuluttua ilmeisesti kartta-aineiston nopeusrajoitukseen. Välillä ottaa jostain matkailuautosta 100kmh 40 alueella...

Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi » 29 Kesä 2018, 00:26

Sisu123 kirjoitti:
27 Kesä 2018, 20:35
Mihetu kirjoitti:
27 Kesä 2018, 19:24
Mulla toimii pääosin hyvin. Aina näkyy joku rajoitus. Esimerkiksi väliaikaisen nopeusaslueen merkit lukee, mutta vaihtaa x ajan kuluttua ilmeisesti kartta-aineiston nopeusrajoitukseen. Välillä ottaa jostain matkailuautosta 100kmh 40 alueella...
Samalla lailla toimii minulla kuin Mihetulla. En ole kellottanut kauanko nopeustieto pysyy näytöllä, mutta ei kovin kauaa (30 sek?). Saattaa vähän vaihdella tiestä tms. riippuen. Mutta kyllä tuo kaikesta huolimatta vähän hyödyttää, koska lukema kuitenkin vähän kauemmin tarkistettavissa.

Arvelen sen johtuvan siitä, että näin vältetään riskitilanteita, joissa syystä tai toisesta olisi jäänyt väärä (suurempi) lukema näyttöön ja kuljettaja kyvyttämättömyyttään tunaroisi. Teknistä syytä tuohon ei varmaan ole. Silloin kun autossa on navigaattori, niin hakee tosiaan ilmeisesti nopeuden kartta-aineistosta siinä vaiheessa, kun ilman navia olevassa tarjoaa viivaa.

Vastaa Viestiin