Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

maraukk0 kirjoitti: 11 Huhti 2020, 17:08 Ei oo PSA:n hybrideissä lämpöpumppua. Täyssähköissä taitaa olla. Hybrideissä sisätilan lämmitys hoituu sähkövastuksella jossa neste kiertää.
Tänä aamuna laitoin etälämmityksen päälle, ja kyllä tuon nyt ainakin ääntelynsä perusteella lämpöpumppuun sotkee. Joko tuo vesipumppu on erittäin äänekäs tai siellä on ulkopuolellakin jokin tuuletin pyörimässä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eikös grandlandinkin saa ostettua 5-vuoden jatko takuulla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

1,2sorsa kirjoitti: 20 Huhti 2020, 19:57 Eikös grandlandinkin saa ostettua 5-vuoden jatko takuulla?
Saa ostettua Flexcare jatkoturvan.
K@ke
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 01:20

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja K@ke »

Saakos sen vielä jälkikäteen, kun varsinainen takuu on mennyt?
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

K@ke kirjoitti: 20 Huhti 2020, 22:18 Saakos sen vielä jälkikäteen, kun varsinainen takuu on mennyt?
Opel FlexCare Jatkoturva -palvelun voi tilata ajoneuvon ensimmäinen omistaja miltä tahansa valtuutetulta Opelhuoltoliikkeeltä, ennen kuin valmistajan ajoneuvolle myöntämä takuu umpeutuu. Yksityiskohtaiset tiedot
takuuehdoista ja sen kestosta löytyvät ajoneuvon Opel Huolto- ja takuuvihkosta.

Opel FlexCare Jatkoturva ja Vuosihuollot -palvelun voi tilata ajoneuvon ensimmäinen omistaja miltä tahansa
valtuutetulta Opel-huoltoliikkeeltä, ennen ensimmäistä määräaikaishuoltoa tai viimeistään 12 kuukautta
ajoneuvon ensirekisteröinnistä, riippuen kumpi saavutetaan ensin. Yksityiskohtaiset tiedot ajoneuvon
huoltovälistä löytyvät ajoneuvon käyttöohjekirjasta.

Opel FlexCare Jatkoturva, Vuosihuollot ja Kuluvat osat -palvelun voi tilata ajoneuvon ensimmäinen omistaja miltä
tahansa valtuutetulta Opel-huoltoliikkeeltä, ennen ensimmäistä kuluvien osien vaihtoa, määräaikaishuoltoa tai
viimeistään 12 kuukautta ajoneuvon ensirekisteröinnistä, riippuen kumpi saavutetaan ensin
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Minä otin Opel FlexCare Jatkoturvan 3v/90 tkm (tosin Astraan kun 2017 oli vielä 2 v takuu) ja koitin jatkaa sitä ennen kuin valmistajan ajoneuvolle myöntämä alkuperäinen 2 v takuu umpeutui, mutta tuota ei enää onnistunut jatkaa. Onneksi otin edes tuon 3 v.
K@ke
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 01:20

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja K@ke »

Joo ei saanut enää jatkotakuuta, kun takuu oli mennyt umpeen.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Sehän kannattaa sitten varuiksi ottaa tuo jatkotakuu.
Hinnoista mitään hajua?
Corsa e oli 300e 3v/90tkm ja 5v/150tkm oli jotain liki tonnin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
K@ke
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 01:20

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja K@ke »

Opelin sivuilta löytyy tietoa. Ekan kerran kävin nyt katsomassa. Itseä harmittaa, kun molemmilla kilometrihuolto kerroilla juttelin lyhyestä 2vuoden takuusta, eikä kummallakaan kertaa tarjottu, että tällainen lisätakuu on olemassa.
sami.laakkonen
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Touko 2020, 12:38

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja sami.laakkonen »

Mistä löytää nykyisin tuoreimmat kartat 2018 valmistettuun Grandlandiin? Myopelin kautta on tarjolla vain 03/2019 kartat, myöskään Myopel-sovellus ei tarjoa päivityksiä. Olen aiemmin ladannut Peugeotin sivujen kautta navi- ja firmispäivitykset, mutta nyt sieltä ei saa enää mitään.

Yritin löytää vastausta tästä ketjusta, mutta ilmeisesti vain uudempiin Grandlandeihin saa edelleen Peugeotin kautta...
mustoja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 11:04

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja mustoja »

sami.laakkonen kirjoitti: 13 Touko 2020, 12:45 Mistä löytää nykyisin tuoreimmat kartat 2018 valmistettuun Grandlandiin? Myopelin kautta on tarjolla vain 03/2019 kartat, myöskään Myopel-sovellus ei tarjoa päivityksiä. Olen aiemmin ladannut Peugeotin sivujen kautta navi- ja firmispäivitykset, mutta nyt sieltä ei saa enää mitään.

Yritin löytää vastausta tästä ketjusta, mutta ilmeisesti vain uudempiin Grandlandeihin saa edelleen Peugeotin kautta...
Minä käytän tätä: https://www.peugeot.fi/huoltopalvelut/y ... ykset.html
Mulla ainakin toimii. Mielestäni täällä oleva kartta on uudempi kun MyOpelin kautta. http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/ ... _WAVE2.tar
sami.laakkonen
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Touko 2020, 12:38

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja sami.laakkonen »

mustoja kirjoitti: 14 Touko 2020, 09:00
sami.laakkonen kirjoitti: 13 Touko 2020, 12:45 Mistä löytää nykyisin tuoreimmat kartat 2018 valmistettuun Grandlandiin? Myopelin kautta on tarjolla vain 03/2019 kartat, myöskään Myopel-sovellus ei tarjoa päivityksiä. Olen aiemmin ladannut Peugeotin sivujen kautta navi- ja firmispäivitykset, mutta nyt sieltä ei saa enää mitään.

Yritin löytää vastausta tästä ketjusta, mutta ilmeisesti vain uudempiin Grandlandeihin saa edelleen Peugeotin kautta...
Minä käytän tätä: https://www.peugeot.fi/huoltopalvelut/y ... ykset.html
Mulla ainakin toimii. Mielestäni täällä oleva kartta on uudempi kun MyOpelin kautta. http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/ ... _WAVE2.tar
Tuota Peugeotin linkki minäkin olen aiemmin käyttänyt, mutta nyt autoni VIN-numerolla sanoo, ettei päivityksiä ole saatavilla. :(
mustoja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 11:04

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja mustoja »

Outoa. Kokeilin just ja toimi. Tyhjensin jopa selaimen cachen (välimuistin), että ei varmasti hae tietoja "vanhasta muistista". Laitoin valmistenumeron ja tarjoaa em. kattoja ja "PSA_ovip-int-firmware-version_21-08-25-12_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2.tar" ohjelmisto päivitytä. Minkä myöskin olen asentanut.
Niin, autoni on 2018 mallinen. 11.5.2018 käyttöön otettu.
sami.laakkonen
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Touko 2020, 12:38

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja sami.laakkonen »

Outoa tosiaan. Kokeilin eri selaimilla ja välimuistin tyhjennyksellä, mutta ei edelleenkään näytä mitään.
Minulla pari kuukautta vanhempi yksilö, rekisteröity 03/2018.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

Ei tuossa itselläkään löytynyt vin numerolla karttapäivitystä Peugeotin sivulta. Sieltä yhden version olen jo asentanut, kun silloin myOpelista tuleva ei autoon asentunut. Toisen kerran sitten MyOpel softa puhelimessa ilmoitteli uudesta karttaversiosta ja sieltä sitten löytyi uusi oikea versio.

Tällä hetkellä MyOpelin sivulla tarjoilee taas päivityspakettia, joka ei omaa autoon ainakaan asennu. Tuo oikea paketti tarvitsee 32GB tikun kun on kooltaan reilu 16GB
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Vastaa Viestiin