Tarkoitus olisi hankkia Zafira Tourer vm. 12-15 perheen siirtelyvälineeksi. Kilsoja kun tulee vain n. 15tkm vuoteen ja sekin valtaosin pienistä 10-15km siirtymistä niin luontevinta olisi mennä ajot bensalla.
Mutta diisseli ja vielä mahdollisesti automaattina vaan houkuttelee. Onkohan tuollainen diisseli ZT:n keulalla kuinka katastroofi pätkäajoon?
Kestääkö näissä egr ja jos ei, paljonkohan joutuu köyhtymään korjauksesta? Kuis DPF? Jostain luin, että uutta pönttöä saisi alkaen 300€, jota en pidä ihan mahdottomana. Mitä muuta ongelmaa olisi odotettavissa?
Diisselillä ajaminen on sinänsä tuttua kun viimeiset vuodet on ajeltu VW-konsernin 1.6-woimadiisselillä.
CDTI:t pätkäajossa
Re: CDTI:t pätkäajossa
Itsellä tulee noin 25tkm vuodessa mutta pääsääntöisesti 4km työmatka johon sisältyy pysähdys päiväkodilla ja aamusumppi huoltoasemalla ja ainoa mikä itsellä on kyrvähtänyt on akku kun syö enemmän kun tienaa... defan ylläpitolaturilla hoitui tämä..
Ei ole egr tai dpf ikinä kiukunnut ja kilometrejä nyt 190tkm
Noin kertaviikossa tulee senverta ajoa että kone lämpiää kunnolla ja tarvittaessa puhdistus tapahtuu.. muut kilometrit tulee 950km suunta mökille..
Ja auto oli insignia biturbo 4x4 aut..
Ei ole egr tai dpf ikinä kiukunnut ja kilometrejä nyt 190tkm
Noin kertaviikossa tulee senverta ajoa että kone lämpiää kunnolla ja tarvittaessa puhdistus tapahtuu.. muut kilometrit tulee 950km suunta mökille..
Ja auto oli insignia biturbo 4x4 aut..
Re: CDTI:t pätkäajossa
EGR:n jäähdyttimen koppa tuppaa tihkumaan n.150-200tkm kohdalla:
viewtopic.php?t=245771
Uusi koppa 50€. Tunnin, parin homma itse vaihdettaessa. Liikkeessä vaihtotyö n.200-250€. Muuten EGR kestää.
Muuttuvasiipisen turbon siivet voi jumittaa pätkäajossa, mutta sama vika kaikissa nykydieseleissä. Silloin tällöin kun antaa reilusti kenkää, niin ongelmilta vältytään.
DPF:t kestää yleensäottaen hyvin, niissä ei ole ollut 2-litraisissa ongelmia. Poltto ja puhdistus on aika tehokas.
viewtopic.php?t=245771
Uusi koppa 50€. Tunnin, parin homma itse vaihdettaessa. Liikkeessä vaihtotyö n.200-250€. Muuten EGR kestää.
Muuttuvasiipisen turbon siivet voi jumittaa pätkäajossa, mutta sama vika kaikissa nykydieseleissä. Silloin tällöin kun antaa reilusti kenkää, niin ongelmilta vältytään.
DPF:t kestää yleensäottaen hyvin, niissä ei ole ollut 2-litraisissa ongelmia. Poltto ja puhdistus on aika tehokas.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: CDTI:t pätkäajossa
Hyvä, että noi VAG-konsernin riesat toimii Ooppelilla viisaammin. Minulla EGR porsi kertaalleen joku 80tkm mittarissa ja se oli vaan 600 rahaa 50% vastaantulolla...
1.6 CDTI:ssä (100kw?) taitaa olla ureavimpaimet? Onko niistä ja tuosta koneesta muutenkin miten jo kokemuksia?
1.6 CDTI:ssä (100kw?) taitaa olla ureavimpaimet? Onko niistä ja tuosta koneesta muutenkin miten jo kokemuksia?