Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... -rahoista/
Ei mee taas putkeen. Huonolla tuurilla kohta ei oo mitään OPEL merkkistä autoa enää. Tästä varmaan täällä keskustelua mut miten tää uusin käänne!?
Ei mee taas putkeen. Huonolla tuurilla kohta ei oo mitään OPEL merkkistä autoa enää. Tästä varmaan täällä keskustelua mut miten tää uusin käänne!?
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Nykyinen bensiinimoottorimallisto pitäis olla päivitettävissä maakaasukäyttöön, jota saa biokaasuna. Pudottaisko se tarpeeks päästöjä ? Ja biodieseliäkin saa. Toki, ECU ohjelmointikin voisi pelastaa, mutta se onkin sitten ongelma, että saako sitä säädeltyä silleen, että se moottori kuiteskin toimii edelleen optimaalisesti. Jokatapauksessa, tässä voi olla loppu lähellä. Eikä hirveästi tuokaan oikein innosta, kun rivien välistä luki, että periaatteessa Opelit on vaan Opelin merkillä myytäviä ranskalaisia jossain vaiheessa.
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Tuo bensamoottorimalliston vanhanaikaisuus on osin kyllä puhdasta p:n jauhantaa. Sekä TM:n että TL:n testeissä 1.4 Astra oli taloudellisempi kuin "ihmemoottori" 1.2 Puretech. Lisäksi 1.0 turbo on kulutukseltaan samoissa kuin parhaat, esim 1.0 TSI.
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
ja kumminkin nyt jo ovat kerinneet änkemään psa moottoreita uusiin opeleihin
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Psa konsernillaki taitaa olla tuulenhuuhtoma perse ja nyt alko mettästäminen syillä millä sais rahoja takaspäin. Olis vaan opelin kannattanu pysyä itsenäisenä tai liittoutua jonkun muun kans. En siis tiedä mut omaa spekulointia ja ajatuksia tilanteesta.
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Ja tosiaan nuo uudet opelin moottorit on kyl pienipäästöisiä niinku yllä mainittiinki et kyl tos psa:n spedet kaivaa tikusta syitä.
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Puhutaan tyyliin gramman parin päästöylityksessä josta PSA:lla miljardi (vai miljoonia) sanktiot ja tappiot alkaa paukkumaan... vaikeeks tekevät tällaset asiat.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Lienee selvää, että PSA tulee ajamaan alas Opelin tuotantoa ja automalleja.
Tulevat mallit ovat Peugeotteja, mutta niissä on Opelin merkki auton kuitenkaan olematta enää Opel yhtään mitenkään.
Itse Opel lakkaa automerkkinä olemasta, se on Peugeot eri logolla.
Tämä tulee näkymään myös autojen myynnissä, sillä moni kaveri on jo sanonut, että nykyinen auto on viimeinen Opel. Ostajat valuvat muihin merkkeihin.
PSA:lle tulee vielä kuumat paikat, kun myynti laskee ja kustannuspaineet ovat kovat.
On toki sääli, että näin kävi, GM myi Opelin juuri nyt kun tulevaisuus oli paremmassa mallissa (esim. Opel AmperaE olisi voinut olla hyvä veto Opelilta suomessakin). GM mokasi itsekkin, koska esti Opelia myymästä autoja maailman laajuisesti.
Tulevat mallit ovat Peugeotteja, mutta niissä on Opelin merkki auton kuitenkaan olematta enää Opel yhtään mitenkään.
Itse Opel lakkaa automerkkinä olemasta, se on Peugeot eri logolla.
Tämä tulee näkymään myös autojen myynnissä, sillä moni kaveri on jo sanonut, että nykyinen auto on viimeinen Opel. Ostajat valuvat muihin merkkeihin.
PSA:lle tulee vielä kuumat paikat, kun myynti laskee ja kustannuspaineet ovat kovat.
On toki sääli, että näin kävi, GM myi Opelin juuri nyt kun tulevaisuus oli paremmassa mallissa (esim. Opel AmperaE olisi voinut olla hyvä veto Opelilta suomessakin). GM mokasi itsekkin, koska esti Opelia myymästä autoja maailman laajuisesti.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Tekee kovasti mieli ostaa elämäni ensimmäinen uusi auto. Ja samalla mahdollisesti jopa viimeinen.
Peugeotin ja citroenin sekä rellun myynti on aika marginaalista ainakin koto suomessa. Kuitenkin rellun koneet on tungettu mm nissanin keulalle qashqaihin, etuvetoiseen pikku mersuun eli renault kangoon, peugeotin diesel kone löytyy v40 volvosta, ford s-max keulilta.
Ja ehkä luultavasti tämänkin takia näissä on huollettavuus perseestä.
Volvossa öljynsuodatin on ilmansuodatin kotelon alla.
S-max 5cm flektistä taaksepäin pystyasennossa.
207 vanhemmassa peugeotissa kampiakselin lukitus vetonivelen takana kun ei hihnapyörällä ole kiilaa.
Pakettiautomarkkinoilla psa on aika hirmu. Enkä tykkää siittäkään. Vanhaa antiikkiteknologia hiacea osasin arvostaa. Uudet mersut ei enään lahoa juurikaan joten sellaisen laittaisi jos olisi varaa.
Shitro'en pakuun vaihdoin egr-venttiilin 57tkm 3-vuotta ikää. Vaihtoon meni puolipäivää. Kylläkin nätisti puskurin keskiosa ja umpiot irroitettavissa edestä.
Ex-työpaikalla leasing mersuja 3-vuotta kerrallaan. Hajonneina, esp ohjelmisto päivitys, takapyöränlaakerit (170tkm), ohjaustehostin tihkui (57tkm) yksi jäätyi vikatilaan. Näitä ollut siis 7kpl viimeisen kuuden vuoden aikana ja noin 200tkm ajettu kullakin.
Peugeotin ja citroenin sekä rellun myynti on aika marginaalista ainakin koto suomessa. Kuitenkin rellun koneet on tungettu mm nissanin keulalle qashqaihin, etuvetoiseen pikku mersuun eli renault kangoon, peugeotin diesel kone löytyy v40 volvosta, ford s-max keulilta.
Ja ehkä luultavasti tämänkin takia näissä on huollettavuus perseestä.
Volvossa öljynsuodatin on ilmansuodatin kotelon alla.
S-max 5cm flektistä taaksepäin pystyasennossa.
207 vanhemmassa peugeotissa kampiakselin lukitus vetonivelen takana kun ei hihnapyörällä ole kiilaa.
Pakettiautomarkkinoilla psa on aika hirmu. Enkä tykkää siittäkään. Vanhaa antiikkiteknologia hiacea osasin arvostaa. Uudet mersut ei enään lahoa juurikaan joten sellaisen laittaisi jos olisi varaa.
Shitro'en pakuun vaihdoin egr-venttiilin 57tkm 3-vuotta ikää. Vaihtoon meni puolipäivää. Kylläkin nätisti puskurin keskiosa ja umpiot irroitettavissa edestä.
Ex-työpaikalla leasing mersuja 3-vuotta kerrallaan. Hajonneina, esp ohjelmisto päivitys, takapyöränlaakerit (170tkm), ohjaustehostin tihkui (57tkm) yksi jäätyi vikatilaan. Näitä ollut siis 7kpl viimeisen kuuden vuoden aikana ja noin 200tkm ajettu kullakin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Kyllä se valitettavaa on mut tais olla viimenen naula arkkuun tuo psa kauppa. Olis kannattanu jonku muun konsernin kans lyödä hynttyyt yhteen. Kohta sitä ollaan ja omistetaan harvinaisen merkkisiä autoja
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Jaa, a. Miltä Saabistina tuntui, kun GM käski rakentaa 900 Vectra kopioksi?
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Vaikka ei tämä nyt vanhasta Opelistista hyvältä tunnu, pitää vain suunnata katse tulevaisuuteen. Grandland X on jo PSA-konsernin auto ja on saanut pelkkiä kehuja koeajoissa. Kauppakin käy ilmeisen hyvin, kun toimitusajat venyvät puoleen vuoteen. Jos PSA tämän tason pitää, ei varmaan tarvitse huolehtia, että sieltä ihan kuraa tarjolle tulisi.
Ja saahan noita "aitoja" Opeleitakin vielä kauan, Astraa tod. näk jonnekin 2021-2022 ja Insigniaa 2023-2024. Niitä sitten vaan ostamaan, jos haluaa merkin säilyvän. Pahinta PSA:n olisi tehdä nyt ns. "Nokiat" eli leimata nykymallisto ihan paskaksi, ilman että sitä uuttakaan on vielä aivan heti näköpiirissä.
Ja saahan noita "aitoja" Opeleitakin vielä kauan, Astraa tod. näk jonnekin 2021-2022 ja Insigniaa 2023-2024. Niitä sitten vaan ostamaan, jos haluaa merkin säilyvän. Pahinta PSA:n olisi tehdä nyt ns. "Nokiat" eli leimata nykymallisto ihan paskaksi, ilman että sitä uuttakaan on vielä aivan heti näköpiirissä.
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Noh, Saabistina tuntui ihan ok mennä GM Saabilla (väheni mm. kannentiivisteen vaihdot huomattavasti) ja nyt sitten mennään edelleen GM Opelilla niin pitkään kuin tuo nykyinen kulkee. Ja sitten onkin edessä jonkun aivan muun merkkisen auton vaihto - että tältähän se tuntuu, kun kerran kysyit.Risto Vee kirjoitti:Jaa, a. Miltä Saabistina tuntui, kun GM käski rakentaa 900 Vectra kopioksi?
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Onhan tuo Grandland parempi korin ja sisustuksen osalta kuin alkuperäinen 3008, vaikka tekniikka perittyä onkin. Tässä lepääkin vanhan Opelistin toivo, että autot olisi jatkossakin edes osittain Saksassa suunniteltu ja valmistettu.otj kirjoitti:Vaikka ei tämä nyt vanhasta Opelistista hyvältä tunnu, pitää vain suunnata katse tulevaisuuteen. Grandland X on jo PSA-konsernin auto ja on saanut pelkkiä kehuja koeajoissa. Kauppakin käy ilmeisen hyvin, kun toimitusajat venyvät puoleen vuoteen. Jos PSA tämän tason pitää, ei varmaan tarvitse huolehtia, että sieltä ihan kuraa tarjolle tulisi.
Ja saahan noita "aitoja" Opeleitakin vielä kauan, Astraa tod. näk jonnekin 2021-2022 ja Insigniaa 2023-2024. Niitä sitten vaan ostamaan, jos haluaa merkin säilyvän. Pahinta PSA:n olisi tehdä nyt ns. "Nokiat" eli leimata nykymallisto ihan paskaksi, ilman että sitä uuttakaan on vielä aivan heti näköpiirissä.
Mutta taitaa ikävä kyllä olla nykyiste GM lisenssillä valmistettavien autojen elinkaari paljon lyhyempi kuin täällä toivotaan. Voi hyvinkin olla että uusi ja upea Insignia ei 2020 lukua näe nykyisellään...
Re: Autokauppa kaduttaa: PSA vaatii takaisin puolta Opel-rahoista
Kyllä tuolla brittimediassa spekuloitiin, että nimenomaan Insignia jatkaisi jopa 2024 asti. Tehtaiden lakkautuksia ei ollut myöskään lähivuosina luvassa, mikä sekin lupailisi jatkoa Astralle, joka valmistetaan briteissä. Insignian kohdalla on sekin, että Opel on sitoutunut valmistamaan niitä GM:lle Holden ja Buick-merkkisinä tehtaallaan Saksassa. Uusien autojen kehittäminen on niin hidasta ja kallista, ettei kahden niin merkittävän mallin kuin Astran tai Insignian korvaajaa ihan tuosta vain saada nykyisiä korvamaan.
Opelin suunnitteluosastosta tulee sitä paitsi koko konsernin tuotekehityskeskus, eli kyllä se jatkoa lupailee. Se PACE-suunnitelma vaikutti Opelin kannalta oikein hyvältä, mutta nämä uutiset tietty vähän taas huolestuttaa.
Opelin suunnitteluosastosta tulee sitä paitsi koko konsernin tuotekehityskeskus, eli kyllä se jatkoa lupailee. Se PACE-suunnitelma vaikutti Opelin kannalta oikein hyvältä, mutta nämä uutiset tietty vähän taas huolestuttaa.