Astra K Led Matrix valot

Keskustelua Opeleista
MRJH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Loka 2016, 14:24

Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja MRJH »

Moi,

Ongelmaa Led Matrix valojen kanssa. Tiivistettynä omassa autossa ne toimivat ensimmäiseen vastaantulijaan tai katuvaloihin asti. Valot syttyvät pimeässä (viivellä vaihdellen), sammuvat kun vastaan tulee auto tai katuvalo osuus. Sen jälkeen saa vedellä lyhyet valot päällä jos automatiikkaan luottaa. Uudelleen käynnistys niin toimii taas kerran :banghead: :thumbsup: . Tämä toistuu siis ihan pimeässä joten kyse ei ole siitä onko hämärää ja automatiikka arpoo tilannetta.

9/10 näin joskus toimii kahden auton verran :thumbsup:

Olin yhteydessä paikalliseen huoltoon ja kuulemma on tiedossa oleva vika, eikä siihen ole korjausta saatavilla. Saman viestin sain maahantuojalta hyöstettynä sanoilla ominaista Astroissa :no: :yawn: :worship:

Kysymystä onko kukaan selvitellyt asiaa ja saanut järkevää asiakaslähtöistä vastausta tai jopa korjausta :worship:

Jos ominaisuus niin olisi syytä laittaa mainosmateriaaliin selvästi että valot on puoliautomaattiset eikä toimi kuin kerran (ehkä kaks) :-) :bye:

En tiedä sitten rajoittuuko ongelma vain Astroihin, arvalla heitettynä ei :peukku:
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Itse törmännyt nyt parin vuoden aikana kolme kertaa samaan ongelmaan, mutta 99,9 % ajasta valot toimii itselläni moitteetta. Olen myös huoltoon maininnut asiasta, mutta mitään vikaa ei ole (yllätys yllätys) löytynyt ja toisaalta kun homma pääsääntöisesti on toiminut, niin en ole asiasta jaksanut hirveästi murehtiakaan. Lähinnä olen tuonut asia huollossa esiin, jotta jos järjestelmä kuolee lopullisesti takuun jälkeen, niin onpahan merkintä, että asiasta on mainittu jo takuuaikana.

Mutta jos tuo ongelma toistuu sinulla joka kerta, niin jossainhan silloin täytyy olla vikaa. Itse vaatisin, että valoja ohjaava yksikkö pitää vaihtaa kokonaan uuteen. Missään nimessä ei kannata tyytyä huollon sepustuksiin, että missään ei ole vikaa ja kyseessä on tiedossa oleva ongelma, mutta mitään ei pystytä tekemään. Kyllä ne siellä pystyy vaihtamaan järjestelmää ohjaavia yksiköitä ja laitteita, kyse on vaan siitä, että vaatimatta ne ei sitä tee, koska veikkaan, että ei ole mitään halpaa lystiä. Mutta asiakkaana sinulla on oikeus vaatia, että vikaa pitää ainakin yrittää korjata ja silloin se vaatii sitä, että todennäköisesti osia pitää vaihtaa ja sitä kautta katsoa, korjaantuuko tilanne.
MRJH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Loka 2016, 14:24

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja MRJH »

Kyllä tuosta vaateen heitin jo maahantuontiin. En tiedä onko valojen valmistajia useampi ja mulla sattuu olemaan sitten maanantai mallin valot.
Ainakin auton luovutus myöhästyi, koska eivät saaneet valoja (selitys maahantuojalta)

Käytännössä vaihdetaan tai maksetaan, ikuisuuksia en odottele tyyliin :ruoska:

Mutta olisi hyvä tietää että rajoittuuko tämä valojen valmistajaan (mikäli niitä on useampi)
MRJH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Loka 2016, 14:24

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja MRJH »

No niin niille joilla on ongelmaa niin lohdullista tietoa suoraan Opel maahantuojalta

"
Tiedustelin ajovalo- asiasta ja tilanne on se että ajovalojen toimintaan ei ole muutostyötä saatavilla eikä ole tiedossa milloin sellainen saataisiin.

Olen ymmärtänyt että toiminta on ominaista samanlaisissa Astroissa.

"

:worship: -(z)- :bonk:
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Oikeasti säälittävää toimintaa maahantuojalta! Vedotaan siihen, että "no näin se nyt vaan on kaikissa Astroissa" :lollis: Kun ei nyt vaan ole...

Itse en todellakaan jättäisi asiaa tuohon, vaan vaatisin, että ongelmaa pitää YRITTÄÄ kuitenkin korjata, vaikka ratkaisua ei olisi tiedossa. Käytännössä siis vaatisin, että valojen ohjainyksikkö vaihdetaan uuteen tai vaikka koko valot. Sinä olet maksanut tuosta varusteesta eikä maahantuoja voi vedota siihen, että "no kun muillakaan ei toimi niin ei sinullakaan tarvitse toimia, se on normaalia". Tuolla perusteellahan maahantuoja voisi vedota jokaisessa viassa siihen, että muillakin on samaa vikaa ja asiaan ei ole löytynyt ratkaisua, niin ei sitä silloin korjatakaan. Kyllä kun riittävästi korjataan ja vaihdetaan osia, niin veikkaan, että ongelmakin korjaantuu.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Takuuajan murheet opel kyl kusee ihan huolella. Miten hitos ne luulee et porukka näit enää ostaa jos takuuasiat on näin vaikeita hoitaa. Jos mulle alkavat puikkoileen niin vaihdan merkkiä ja teen selväksi että sosiaalisessa mediassa kokemukseni kerron :D
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja arpe »

Siis,onko noiden LED-valojen kanssa ollu enemmänkin ongelmaa ............................
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

meidän my17 astras ainaki pelaa viel normaalisti kuten kuuluukin ja ohjailee ledejä sitä mukaa pois kun auto tulee vastaan. En mä osaa odottaa et se tuon paremmin pelaiskaan.
MRJH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Loka 2016, 14:24

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja MRJH »

Yleisyyttä en tiedä, mutta ainakin paikallinen huolto vastasi heti kuvailun perusteella, vika tiedossa, ei korjausta. Mulla 2016 malli, otettu käyttöön 2016 joulukuussa "pienten" toimitusvaikeuksien jälkeen.

Aikaisemmin toi led automaatiikka ollut enemmän testi mielessä käytössä. Nyt kun enemmän ajaa niin huomasin että nää ei toimi. Pohjoisessa toi kesä aika menee pitkälti lyhyillä valoilla ja kaupungissa ei ole hirveästi käyttöä.

Veikkaan että liittyy valojen valmistajaan... Opelilla oli hiukan vaikeuksia saada lyhtyjä keulalle ja sillä selitettiin n. 7kk:n venähtänyttä toimitusaikaa...
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja arpe »

jarkkis kirjoitti: 05 Helmi 2018, 17:57 meidän my17 astras ainaki pelaa viel normaalisti kuten kuuluukin ja ohjailee ledejä sitä mukaa pois kun auto tulee vastaan. En mä osaa odottaa et se tuon paremmin pelaiskaan.
...... voiko tota LED ajovaloa käyttää ILMAN sitä Matrix-toimintoa ..... eli ns. pelkkänä peruskuviona ..............
MRJH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Loka 2016, 14:24

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja MRJH »

Voi käyttää...
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja arpe »

MRJH kirjoitti: 05 Helmi 2018, 18:28 Voi käyttää...
............. Ja,ilmeisesti myös valon vaihto lyhyiltä pitkille pitkiltä lyhyille onnistunee myös käsin ............ ilman sitä Matrix-toimintoa ...........
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja Nible »

Normaalisti viiksestä käyttäen ovat ns. normaalit pitkät. Eli kaikki syttyy ja sammuu.

Ja tuossa omassa on nuo valot toimineet ihan ok, eikä ole mitään ongelmia niissä esiintynyt.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja arpe »

Nible kirjoitti: 05 Helmi 2018, 18:44 Normaalisti viiksestä käyttäen ovat ns. normaalit pitkät. Eli kaikki syttyy ja sammuu.

Ja tuossa omassa on nuo valot toimineet ihan ok, eikä ole mitään ongelmia niissä esiintynyt.
........ Mulle Myyjä sano : "ne on suunniteltu kestämään auton ikä" ...... no,se LED voi kestääkin,mutta mites se oheistoiminto ...........
ja edelleen Myyjän suusta : " Tehdas tulee kyllä vastaan ongelmatapauksissa " ....... Tiedän kyllä että puheet ja teot ovat eriasioita,mutta kun nyt on ilmennyt että Tehdasta EI asia edes kiinnosta ........... ! eihän tässä muuta kun se että toi korjaus EI ole ihan halpaa !!!!!!
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Astra K Led Matrix valot

Viesti Kirjoittaja otj »

Täällä on toiminut ledit hyvin, ainoa ongelma tulee jos kamera huurussa. Sekään ei ole ongelma kun pitää puhalluksen lasilla. Kyllä niiden kuuluisi toimia ihan moitteettomasti. Varmaan vaan niin kallista korjata, että mieluummin pesee sekä maahantuoja että tehdas kätensä.
Vastaa Viestiin