Insignian haku Saksasta
Insignian haku Saksasta
Minulla olisi tarkoitus tuoda noin 5 vuotta vanha Insignia Saksan matkan yhteydessä. Aikaisempaa kokemusta minulle ei ole Opeleista joten tässä heräsi muutama kysymys. Ensinnäkin onko kilometrimittatarin ruuvaus yhtä helppoa kuin oli takavuosina ja on mittarilukemaan yhtään luottamista? Mitä muuta olisi hyvä ottaa huomioon 2,0 litraista dieseliä ostettaessa?
Re: Insignian haku Saksasta
Vasta oli jossain juttua kilometrien ruuvailusta, että se on Saksassa edelleen maan tapa, tietty nykyisin hoituu vain tietokoneella ohjelmoimalla. Noihin Saksan kilsoihin ei ole välttämättä siis luottamista. Saman jutun mukaan usein myös huoltokirjoja väärennellään, yksinkertaisesti saatetaan poistaa huoltokirjasta kokonaisia sivuja, eli kannattaa myös katsoa, täsmääkö sivunumerot.
Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä ja siellähän on vastaava Omaopel tms. josta voi tarkistaa huoltohistorian. Jos on moitteeton huoltohistoria, myyjänä merkkiliike ja autokin moitteeton, uskaltaa sen kait ostaa. Onhan sielläkin meidän autotohtoria vastaavia Dekra yms. asemia josta voi hankkia tarkemman kuntotarkastuksen autolle, jos vaan kielitaito riitää tuloksia ymmärtämään.
Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä ja siellähän on vastaava Omaopel tms. josta voi tarkistaa huoltohistorian. Jos on moitteeton huoltohistoria, myyjänä merkkiliike ja autokin moitteeton, uskaltaa sen kait ostaa. Onhan sielläkin meidän autotohtoria vastaavia Dekra yms. asemia josta voi hankkia tarkemman kuntotarkastuksen autolle, jos vaan kielitaito riitää tuloksia ymmärtämään.