Uusi astra huoltoväli

Keskustelua Opeleista
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja G_G »

Nyt on sitten öljynvaihdon aika. Auto (1.0T) otettu käyttöön tammikuun 10. päivä ja mittarilukema on 10329 km. Öljyn käyttöikää auton mukaan jäljellä enää 2%. Aika lyhyt öljynvaihtoväli nykyautoksi. Tosin kyllähän tähänkin mainostettiin 30000km/1 vuosi huoltoväliä.

Flexcare-paketti minulla on, mutta siihen ei nämä väliöljynvaihdot kuulemma sisälly. Merkkihuollossa pelkkä öljynvaihto olisi ollut 149€, joten ostin öljypurkin (GM Dexos 1 gen 2) ja alkuperäislaatuisen öljynsuodattimen (Bosch) Motonetistä yhteishintaan 43,90€ ja vien läheiseen korjaamoon vaihdettavaksi. Työn hinnaksi kertoivat 45€ ja propun tiiviste on 1,50€, joten kokonaishinnaksi tulee näin 90,4€. Itse tekemällä tietysti säästäisi, mutta saapahan nyt ainakin kirjaamon leiman huoltokirjan väliöljynvaihtosivulle.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mulle väitettiin taannoin Länsiautos, et maahantuoja maksaa väliöljynvaihdot jos öljynvaihtoa piippaa "selkeesti ennen" 30 tkm / 1 v. En kyllä koskaan oo testannu lupauksen toimivuutta, kun huollatan muualla kansainvälisen huolto-ohjelman öljynvaihtovälillä.
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja G_G »

JP_Vette kirjoitti: 07 Heinä 2018, 21:38 Mulle väitettiin taannoin Länsiautos, et maahantuoja maksaa väliöljynvaihdot jos öljynvaihtoa piippaa "selkeesti ennen" 30 tkm / 1 v. En kyllä koskaan oo testannu lupauksen toimivuutta, kun huollatan muualla kansainvälisen huolto-ohjelman öljynvaihtovälillä.
Justiinsa. Minulle vastattiin näin "Autossa on muuttuva öljynvaihtoväli, joten tuo käyttöiän lasku on normaalia." Kyseessä ei kylläkään Länsiauto.
Beat
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 21:04

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja Beat »

Auto rupesi maaliskuussa heti puolen vuoden päästä edellisestä huollosta ja n.13000km ajettuna vaatimaan öljyn vaihtoa
Tarvitsin autoa töissä ni päätin vaihtaa öljyt ja suodattimen itse ja kävin hakemassa Motonetista kannun GM/SAAB-LONGLIFE 5W-30 5L "DEXOS2" öljyä ja alkuperäis suodattimen

Autoon tuli oston yhteydessä 3 vuoden huolenpitosopimus ni nyt vähän jännittää ku varsinainen vuosihuolto parin viikon päästä että alkavatko kiukuttelemaan ku menny tota "vanhaa" öljyä laittamaan ku täältä lukenu että uusin suositus olis että pitäs tota Dexos1 gen2 öljyä laittaa mutta ku oli 10€ kalliimpi purkki ;)
Huoltokirjassa oli että tuo täyttää kaikki suositukset eikä muuta ole ilmotettu maahantuojalta ainakaan minulle
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja kjans »

Dexos 2 pitäis olla toimiva kakkosvaihtoehto. Ekat Astrat tais mennä asiakkaillekin Dexos 2 koneessa, koska 1 gen 2 tuli markkinoille autoa myöhemmin.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi astra huoltoväli

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei kannata sitä Dexos kakkosta käyttää. Siitä ne Astran alkuvaiheen nykimisongelmat johtui, jotka ainakin omasta yksilöstä poistuivat täysin, kun öljyksi vaihtui Dexos 1 gen 2.
Vastaa Viestiin