OnStar ja my opel sivu 3->
Re: OnStar
Tosin sivujen mukaan Opel Connect tulisi käyttöön uuteen Corsaan noin 2019, ja kaikkiin malleihin 2024 mennessä. Tuossa on hieman gappia, ja kaikki mallit eivät välttämättä vanhoja sisällä..
Re: OnStar
Eikä tuo Opelin uusi palvelu välttämättä edes toimi Onstar-raudalla. Tähän viittaisi tuo pitkä käyttöönottoaika uusissakin autoissa. Jos tuo toimisi täysin samalla raudalla, niin käyttöönotto kaikissa uusissa autoissa pitäisi olla aika yksinkertaista. Saattaa myös olla että tuossa systeemissä on jotain GM:n omia patentteja tai rajapintoja, joita Opel ei vaan saa käyttää. En pidättäisi hengitystä kyllä odotellessa päivitystä vanhoihin autoihin,ä. Toivottavasti kuitenkin yllätyn.
Re: OnStar
Tuo 2024 taisi olla se Insignian seuraava päivittymisajankohta, eli menisikö niin että GM pohjaiset Astra ja Insignia ei tule tuota palvelua saamaan. PSA pohjaisiin se varmaan sitten jollakin aikavälillä tulee Onstarin tilalle. Toivottavasti jo aika piankin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: OnStar
Rahahan näissäkin aina ratkaisee (Opelin osakkeenomistajat), jos nykyiset käyttäjät antavat aktiivisesti palautetta Opelin jälleenmyyjille, että tämän toiminnon pitää jatkua myös 2020 jälkeen niin joukkovoimapaine saa yllättäviä asioita aikaiseksi. Auton valmistajalle/myyjälle on aina helpompi pitää nykyiset asiakkaat kuin hankkia uusia hyvin kilpailluilla automarkkinoilla.
Re: OnStar
Justiinsa tuli viesti s-postiin . Palvelun loppumisesta 31.12.2020.. En kyllä pitänyt tätä palvelua muutenkaan tärkeänä
Re: OnStar
Eipä tuossa Onstarissa oikeastaan muuta ole, kuin automaattinen hätäpuhelu ja sitten auton kunnon tarkistus, ilmoitus päivityksistä ja takaisinkutsuista. Ihan kiva systeemihän se on, mutta esim. puhelinpalvelulle en näe paljoa arvoa. Ajattelin kuitenkin jatkaa sopparia testijakson jälkeenkin.
Jospa tuon 2020 päättymisen aikohin lähtis jo Inkku kiertoon ja päätyisi sitten jo johonkin toiseen merkkiin.
Jospa tuon 2020 päättymisen aikohin lähtis jo Inkku kiertoon ja päätyisi sitten jo johonkin toiseen merkkiin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: OnStar
Jos ei päivitystä opel connectiin onstarista ole 2020 loppumisen jälkeen niin hyvitystä tietty vaatimaan. Jos auto myydään tietyillä ominaisuuksilla ja niitä otetaan takautuvasti pois niin tää onkin uus juttu... koskeeko se vain fyysisiä mekaanisia ominaisuuksia? Varsinkin kun tuo softapuoli kokoajan lisääntyy esim. Tesla jne... kuvitelkaa kun menee firma konkkaan ja softapuoli tyssää, se on vähän eri kuin jos on vain mekaanisia palikoita joita saa jostain uusia vielä 50 vuotta...
Re: OnStar
En usko, että tuossa auttaa mitkään narinat. GM on selvästikin ilmoittanut PSAlle että emme tarjoa enää palveluita kun muukin yhteistyö päättynyt.
Re: OnStar
Niin ja en usko myöskään että PSA kehittäisi OpelConnectin yhteensopivaksi vanhojen opelien softan ja raudan kanssa, siinä ei softan kehittämisen ja ylläpidon kannalta ole hirveesti järkeä, mutta toivotaan.
Re: OnStar
Pistettiinkös OnStar-varusteltua autoa tilatessa eteen nippu paperia jossa oli OnStarin käyttöehdot, joissa mainitaan palveluntarjoajalla olevan oikeus päättää palvelun tarjoaminen milloin tahansa ilmoittamalla siitä etukäteen käyttäjille?
Jos tuli, niin siinäpä ei paljoa hyvityksiä jaella kun on myyty palvelu ”joka voidaan lakkauttaa koska tahansa”...
https://my.opel.fi/content/dam/gmownerc ... innish.pdf
Jos tuli, niin siinäpä ei paljoa hyvityksiä jaella kun on myyty palvelu ”joka voidaan lakkauttaa koska tahansa”...
https://my.opel.fi/content/dam/gmownerc ... innish.pdf
Astra K ST 1.4T 150hv AT
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: OnStar
Minä näen tuon tuen järkevänä ja jopa välttämättömänä Opelin uuden omistajan kannalta. Kuinka monta Opelia OnStarilla on vuoden 2020 loppuun liikenteessä maailmassa? Lukumäärä on niin iso, että olisi suorastaan hölmöä jättää tuon porukan rahat ottamatta. OnStar rautahan on pelkkä yksinkertainen radiopuhelin, ei se ole edes PSA:n koodajalle iso homma tehdä sille OpelConnect yhteensopiva. Kuluttajilta saatavat rahat tuovat kehitys- ja ylläpitokustannukset moninkertaisena takaisin. Lisäksi pitää muistaa, että imagotappio (käyttökelvoton OnStar uudehkossa Opelissa) ei ole mikään myyntiargumentti asiakkaan pitämiseksi jatkossakin Opelin asiakkaana.
Re: OnStar
Kyllä ainakin osa Onstar-palveluista luulisi olevan melko helppo koodata soittamaan sinne Opel Connectiin. Kuten vaikka soitto itse OnStariin ja hätäpuhelutoiminto. Eihän se tosiaan ole kuin joku numero mihin auto nyt soittaa. Voihan PSA edelleen maksaa lisenssimaksuja GM:lle niin halutessaan ja käyttää OnStarin rajapintoja. Olisi aika hölmö maksavien asiakkaiden hylkäys.
Re: OnStar
Tästä on syytä (kirjallisesti) reklamoida Opelille (sekä kuluttajasuojaviranomaiselle sikäli kun Opel ei korvaa tai vastaa reklamaatioon).
Palvelua ei voida lopettaa ilman korvaavaa tuotetta tai ihan rahallista korvausta koska auto on mainostettu, markkinoitu ja myyty näillä härpäkkeillä.
Entä jos kaasu lakkaisi toimimasta, tai takapenkki ei nää kääntyisi tai keskuslukitus toimisi parin vuoden päästä tmv. Ihan sama homma, auton toiminnot täytyy toimia luokkaa 'pitkään' yli takuuajankin koska niin voi odottaa autolta. Ihan sama mitä jossain pienellä präntätyssä eulassa mahdollisesti on. Tuossa on kyse myös ihan fyysisestä toiminnosta, katossa on napit, valikoissa toiminnot jne. Johan jälleenmyyntiarvokin tippuu jos hommat ei enää pelaa mitä ohjaamosta löytyy.
Palvelua ei voida lopettaa ilman korvaavaa tuotetta tai ihan rahallista korvausta koska auto on mainostettu, markkinoitu ja myyty näillä härpäkkeillä.
Entä jos kaasu lakkaisi toimimasta, tai takapenkki ei nää kääntyisi tai keskuslukitus toimisi parin vuoden päästä tmv. Ihan sama homma, auton toiminnot täytyy toimia luokkaa 'pitkään' yli takuuajankin koska niin voi odottaa autolta. Ihan sama mitä jossain pienellä präntätyssä eulassa mahdollisesti on. Tuossa on kyse myös ihan fyysisestä toiminnosta, katossa on napit, valikoissa toiminnot jne. Johan jälleenmyyntiarvokin tippuu jos hommat ei enää pelaa mitä ohjaamosta löytyy.
Re: OnStar
Jep, vaatinee SIM-kortin vaihdon ja koodauksen vastaanottaa ja soittaa uuteen numeroon. Samalla voisivat laittaa sen Wifin toimintaan... Vaihtoehtoisesti jos Opel Connectia tule, niin olisi hyvä kertoa missä se SIM-kortin luukku on ja avata kaikille mahdollisuus laittaa auto nettiin omakustanteisesti.otj kirjoitti: ↑12 Touko 2018, 22:09 Kyllä ainakin osa Onstar-palveluista luulisi olevan melko helppo koodata soittamaan sinne Opel Connectiin. Kuten vaikka soitto itse OnStariin ja hätäpuhelutoiminto. Eihän se tosiaan ole kuin joku numero mihin auto nyt soittaa. Voihan PSA edelleen maksaa lisenssimaksuja GM:lle niin halutessaan ja käyttää OnStarin rajapintoja. Olisi aika hölmö maksavien asiakkaiden hylkäys.
Insignia GS 2018.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: OnStar
Näinhän se on, ja esim. saksalaiset ovat hyvinkin tarkkoja sen suhteen, että niitä ei xxsetet. Siksi olenkin hyvin luottavainen sen suhteen, että tämä palvelu tulee jatkumaan tavalla tai toisella vähintään samantasoisena myös 2020 jälkeen. Kirjallinen reklamaatio Opelille jo hyvissä ajoin on myös hyvä idea, tuleepahan kirjoihin ja kansiin. Jos reagoi vasta vuosien päästä, on oma keisi silloin luultavasti heikommalla pohjalla.akarjala kirjoitti: ↑14 Touko 2018, 14:43 Tästä on syytä (kirjallisesti) reklamoida Opelille (sekä kuluttajasuojaviranomaiselle sikäli kun Opel ei korvaa tai vastaa reklamaatioon).
Palvelua ei voida lopettaa ilman korvaavaa tuotetta tai ihan rahallista korvausta koska auto on mainostettu, markkinoitu ja myyty näillä härpäkkeillä.
Entä jos kaasu lakkaisi toimimasta, tai takapenkki ei nää kääntyisi tai keskuslukitus toimisi parin vuoden päästä tmv. Ihan sama homma, auton toiminnot täytyy toimia luokkaa 'pitkään' yli takuuajankin koska niin voi odottaa autolta. Ihan sama mitä jossain pienellä präntätyssä eulassa mahdollisesti on. Tuossa on kyse myös ihan fyysisestä toiminnosta, katossa on napit, valikoissa toiminnot jne. Johan jälleenmyyntiarvokin tippuu jos hommat ei enää pelaa mitä ohjaamosta löytyy.