Insignia 2.8 v6 4x4

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Juha93
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Huhti 2018, 22:28
Paikkakunta: Seinäjoki

Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja Juha93 » 24 Touko 2018, 23:44

Tällänenki ketju pystyyn. Hieman harvinaisempi inkku täälläpäin maailmaa. Käyttäjiltä kokemuksia sun muuta.

Juha93
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Huhti 2018, 22:28
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja Juha93 » 27 Kesä 2018, 22:15

Ittellä parin kuukauden ajan vilahteli moottorin vika valo ja huolla auto ilmoitus. Joillakin ajokerroilla ilmoitusta ei tullut eikä huolla auto ilmoitusta. Joskus ilmoitus tuli ajon aikana kun löi kaasun pohjaan ja vika valo syttyi, tämän jälkeen auto meni vikatilaan ja ei enää kiihtynyt normaalisti. Maantiellä ohituksia ei kannattanut suunnitellakkaan. Joskus kiihtyi hyvin ja joskus ei. 120km/h jälkeen auto ei kiihtynyt enää mihinkään. Autolla ajettu 120000. No vikahan oli jakoketjun venyminen. 2kk ajelin ennenkuin päätin varata ajan remonttiin. Eli auto antoi koodia P0008, samaa mukavaa vikaa kuten vectroissakin. Sain tänään auton takaisin opel huollosta. Siellä auto vietti 3päivää remontin merkeissä. Kehuivat huollossa että ketjun kiristin oli aivan tapissa eli se ei enää kiristänyt ja ketju oli selvästi venynyt uuteen verrattuna joten kiristimen on vaikia kiristää kun ketju on päässyt venähtämään. Samalla kun paikat oli auki niin vaihdatin samalla uuden vesipumpun. Samalla myös tuli uudet rattaat, laahaimet, tulpat ja pirusti kaikkia tiivisteitä. Tietenki öljyt ja suodatin tuli uus ja jäähdytinnesteet. No nyt auto on sitte taas kunnossa. Kiihtyy normaalisti eikä tuu enää vikakoodeja. Halpaa tämä hupi ei ollut mutta pakko laittaa kuntoom ennenkuin menee pahemmaksi. Itse ostin autoni syyskuussa 2017 ja huoltokirja oli mitä oli. Auto ollut edellisellä omistajalla kyläsepillä huollossa ja huoltokirjaan on merkattu "jotain". Silloin kun ostin auton päätin että öljyn vaihdot sun muut tehdään ajallaan ja ehkä aiemminkin. Itse vaihdatin autooni heti haldex öljyt, suodattimet, moottoriöljyt ja suodatin ja automaattilootaan öljyt ja jakolaatikkoon. Nyt kun on jakoketjuremppakin tehty pitäis olla "huolettomia" kilometriä edessä. Opel huollossa kehuivat että öljyn vaihtoväli on 15tkm. Ennen on kuulemma ollut 30tkm. Itte en olisi ajanu 15tkm samoilla öljyillä kun oon lukenu jakoketju ongelmista vectroissa. No eipä ittellä kerenny tulla 15tkm öljyn vaihdosta kun vikavalo alkoi palaa. Itte voisin suositella että kannattaa vaihtaa öljyt 10tkm-15tkm välillä vaikka ajotietokone väittääs että olis vielä 50% öljyn käyttöiässä aikaa. Öljyn tiheällä vaihtovälillä vaan pääsöö aika paljon halvemmalla kuin se että auto menee merkkihuoltoon 3päiväksi ja osat päälle. Oman auton kohdalla edellinen omistaja on ehkä voinut jättää vaihdot tekemättä ja nollata vaan öljynvaihdon ajotietokoneesta. No eipä sillä väliä. Pääasia että ny on auto kunnossa. Seuraavaksi ilmastointi huolto ja auton ohjelmointi.

Avatar
|777|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3727
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Ylöjärvi/Kannus

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja |777| » 28 Kesä 2018, 18:22

Eipä tuo öljyn vaihtamattomuus sitä ketjua venytä. Tosin ei se haittaakkaan. Liian hepposeks suunniteltu se ketju ja todennäköisesti tuurista kiinni miten kestää. Varmasti ajotyylillä myös jonkulainen vaikutus.
Insignia A 2.0T 4x4 '09 | Astra Coupe Bertone Tbo '01 | Kadett E Frisco '91 | Kadett D '83 | Kadett D '81 | Kadett D '80 | Rekord C '69 | Buell XB9SX '05

imaC
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja imaC » 28 Kesä 2018, 22:05

Volkkareissa kuulemma venyy ketju jos jättää vaihteenvaraan auton eikä käsijarrun... tiedä siit sit...

Avatar
|777|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3727
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Ylöjärvi/Kannus

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja |777| » 29 Kesä 2018, 15:12

Juu joisain audeisa kuullu olevan vastaavaa vikaa.
Insignia A 2.0T 4x4 '09 | Astra Coupe Bertone Tbo '01 | Kadett E Frisco '91 | Kadett D '83 | Kadett D '81 | Kadett D '80 | Rekord C '69 | Buell XB9SX '05

ascona_c
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 7628
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja ascona_c » 29 Kesä 2018, 18:49

Suunnittelun heikkoutta.

Juha93
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Huhti 2018, 22:28
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja Juha93 » 03 Heinä 2018, 23:08

imaC kirjoitti:
28 Kesä 2018, 22:05
Volkkareissa kuulemma venyy ketju jos jättää vaihteenvaraan auton eikä käsijarrun... tiedä siit sit...
|777| kirjoitti:
29 Kesä 2018, 15:12
Juu joisain audeisa kuullu olevan vastaavaa vikaa.

Oma insignia on automaatti. Tapaan itte laittaa käsijarrun päälle ja sitte vasta vaihde p-asentoon että jäis käsijarrun varaan auto lepäämään. Turhan olematoon ketju vaan autos. Tyyppivika.

Juha93
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Huhti 2018, 22:28
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia 2.8 v6 4x4

Viesti Kirjoittaja Juha93 » 03 Heinä 2018, 23:12

|777| kirjoitti:
28 Kesä 2018, 18:22
Eipä tuo öljyn vaihtamattomuus sitä ketjua venytä. Tosin ei se haittaakkaan. Liian hepposeks suunniteltu se ketju ja todennäköisesti tuurista kiinni miten kestää. Varmasti ajotyylillä myös jonkulainen vaikutus.
Varmasti vaikuttaa ajotyylikin ja itte tuloo kyllä annettua välillä reippaasti kaasuakin mutta kyllä se sen sais kestää

Vastaa Viestiin