Mondeo mk4 dieselin vaihto bensa Insigniaan?

Keskustelua Opeleista
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Mondeo mk4 dieselin vaihto bensa Insigniaan?

Viesti Kirjoittaja kjans »

JPopeli kirjoitti: 03 Elo 2018, 17:41 Joo samaa mieltä, omien kokemusten mukaan K Astra farkussa on enemmän ja käytännöllisemmin tilaa kuin A Insigniassa. Pitkillä maantietaipaleilla Insignia sen sijaan vie voiton ajettavuutensa ja vakautensa/painonsa vuoksi.
Komppaan kyllä tätä, Astra on käytännössä saman kokoinen sisätiloiltaan, ja peräkontti on paljon käyttökelpoisempi. Insignia tuntui koeajon perusteella paremmalta ja hiljaisemmata maantiellä, Astrakin on siis hyvä, mutta Inkku vielä parempi.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
OoppeliMun
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2018, 21:09

Re: Mondeo mk4 dieselin vaihto bensa Insigniaan?

Viesti Kirjoittaja OoppeliMun »

Itellä reilun kuukauden verran ajoa takana -11 mallisella viistoperällä, tosin dieselimoottorilla. Auton painoon nähden tässä manuaalissa ihan järkevä kulutus, ja olen ymmärtänyt että ainakin tolla 1,4t bensalla voi kanssa manuaalina päästä aika pienellä. Tomaatit ei sitten taas ole kovinkaan taloudellisia nykystandardien mukaan, ei dieselit eikä bensat.
Itellä melkein kaikissa autoissa osuu aika hyvin kun kattoo esim. spritmonitorista ( https://www.spritmonitor.de/en/detail/952466.html ) vastaavien autojen kulutuksen esim. vähintään 30tkm ajomatkalta, niin puolenvälin alle tai pihimpään kolmannekseen on osunut mun ajoilla noi keskikulutukset, joka tapauksessa antaa aika paljon kuvaa jos vaan on semmonen yleisempi malli mihin löytyy paljon vertailutuloksia.

Meillä 2 teinityttöä, ihan hyvin mahtuu takapenkillä olemaan ja kulkemaan, ja on tuolla aikuisia äijiäkin mennyt , mutta en mä tolla mihinkään lappiin 4-5 aikuisen kuormalla lähtis. Takaluukkuun mahtuu ihan kivasti tavaraa, kun esim. tuo farkku on Insigniassa melko pieni, mun mielestä virallisissa litroissa ei ollut paljoakaan farkun hyväksi ja (makuasia) toi hb on paljon linjakkaampi.

Kuten muutkin maininneet, AGR-penkit on tosi hyvät ja yhden pimeän ajon testikerran perusteella niin myös nuo AFL-xenonit vaikuttaa tosi päteviltä.

Radio ja kajarit tässä on aika vaisut (cd400), siinä mielessä ton FL:n uudistettu (?) infotainment -puoli vois olla houkutteleva jos tykkää enemmän musiikkia kuunnella.
Vastaa Viestiin