Jatkuvasti hajoilevat LED-matrixit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kesäpäivä
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Kesä 2019, 10:29

Jatkuvasti hajoilevat LED-matrixit

Viesti Kirjoittaja kesäpäivä »

Onko muilla ollut riesana jatkuvasti hajoavat LED-matrixit? Onko käsitystä missä varsinainen vika on, kun en enää jaksa uskoa että itse valot ovat vialliset vaan syynä on jokin muu, esim. virtapiikki?

Autoni on Astra K 2017 (rek. 12/2016). Satunnaisesti käynnistyksellä hämärässä/pimeässä kun se laittaa ajovalot päälle, tulee virheilmoitus koskien kaarreajovaloja ja ajovalojen suuntausta. Vikakoodin perusteella siitä on vaihdettu takuuaikana kertaalleen vasen led-umpio (ehkä joskus 2017 aikana, muistaakseni) ja vasemman ajovalon ohjausyksikkö (keväällä 2018). Nyt taas tuttu virheilmoitus, ja vasen led-umpio on uudelleen menossa vaihtoon. Maahantuoja tuli onneksi vastaan ja hoitaa tämän kustannukset.

Alkaa vaan tässä iskeä epäilys että tästä tulee kallista leikkiä, jos keskimäärin kerran vuodessa joutuu maksamaan joko uuden led-umpion tai sen ohjausyksikön. En jaksa myöskään uskoa että alkuperäinen umpio ja varaosa sekä ohjausyksikkö olisivat kaikki susia ja ongelma nyt oikeasti korjaantuisi sillä että umpion vaihtaa taas uuteen. Haluaisin pyytää huoltoa katsomaan läpi mahdollisia syitä sille miksi ongelma jatkuu, jos ongelma olisi muualla kuin itse umpiissa, mutta löytyykö teiltä tietoa tai veikkauksia missä varsinainen vika on?
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12738
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jatkuvasti hajoilevat LED-matrixit

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mulla oli alkuvaihees ropleema valojen kans, eli tuli ilmoitus huolla kaarrevalo ja automaattinen korkeudensäätö. Sillo meni vaihtoon ohjainlaite ja loppujenlopuksi vaihtoon meni koko oikea etuumpio eli vänkärin etuumpio. Sen jälkeen jäi oire et valot nousi eri aikaan ns. Nollatasoon eli se vaihdettu umpio tumi sekunnin myöhäs ylös. Sit siihen oli tullu joku päivitys jolla tuokin korjaantui. Sen jälkeen ei oo mitään ollu *koputtaa puuta*. Käytettyjä umpioita on halvalla välillä avk. Lla myynnis et jos joutuu omasta lompsasta kaivella vaihtoa ni kannattaa halvat purkuosat ekaksi kattella säästää isot eurot.
Vastaa Viestiin