Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7428
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Otsikossa auto. Olisi kiinnostusta siihen 2.0 turbokiisseliin 160 heppaisella koneella automaattina.
Millainen automaatti?
Joku vitun robotti kytkimellä vaiko ihan kunnollinen perinteinen nopeasti vaihtava momentinmuuntimella?

Boonuskyssärinä, kestääkö nää koneet ja vaihteisto avaamatta yli 300 tonnia, kunhan normaalit huollot tehdään ajallaan?
prööt
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja Summit »

Lurttinen kirjoitti: 09 Marras 2019, 01:58 Otsikossa auto. Olisi kiinnostusta siihen 2.0 turbokiisseliin 160 heppaisella koneella automaattina.
Millainen automaatti?
Joku vitun robotti kytkimellä vaiko ihan kunnollinen perinteinen nopeasti vaihtava momentinmuuntimella?

Boonuskyssärinä, kestääkö nää koneet ja vaihteisto avaamatta yli 300 tonnia, kunhan normaalit huollot tehdään ajallaan?
Kommentoin koneen osalta:
Ajoin 2.0cdti motilla (160vh) 330tkm. Kerran nokkaremmi poikki (oma moka), muutoin huoltoja.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 669
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja imaC »

Tutulla oli kyseinen kombo taksissa ja normi huolloilla 360tkm kun vaihtu taasen uuteen inkkuun... laturi meni joskus 200tkm ja pyöränlaakerit tietysti mut esim laatikkoon ei ikinä ollut liemiä vaihdettu ja nätisti viel vaihtoi..
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tämä on kyllä hyvä kysymys :yes: .

Itselläni oli samainen mielessä kesällä, kun "viinavankkuri" automaatilla vaihtui diesel automaattiin. Juuri samanlaista yhdistelmää itsekin etsin kesällä eli Insignia 160 hv diesel automaatti. Oma etsintäni kohdistui noin 10 000 hintaluokkaan ja maksimissaan noin 200 tkm ajettuihin.

Hylkäsin kaikki nämä Insigniat, kun niihin ei vaihdeta huolto-ohjelman mukaan laatikon öljyjä eikä kukaan ex omistajakaan tunnu niitä tekevän omaehtoisesti. Vain yksi neliveto olisi ollut tarjolla, johon oli laatikon öljyt vaihdettu. Hinta vain oli liian korkealla minun budjettiini. Tarjontaa kyllä oli tuohon omaan haarukkaani, mutta ....ne laaatikon öljyt :hammer: .

Sitten valinta tietenkin osui siihen toiseen tuttuun merkkiin, jossa on tuplaturbo diesel automaatilla. Näissä on Aisinin laatikko, johon kuuluu öljynvaihto. Tähän 187 tkm ajettuun oli vaihdettu jo kahdesti :peukku: .
Eikö näissä Insignioissakin ole tuo saman 6V Aisinin laatikko?
Ja mikäli on, kuten oletan, niin miksei myös Opelilla kuulun öljynvaihto :o .
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9275
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Vaihtakaa ne laatikon öljyt 60tkm välein, niin ei ole ongelmia. Huolto-ohjelmaan öljynvaihto ei kuulu.

viewtopic.php?t=264151
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja DEAD »

petrisa kirjoitti: 09 Marras 2019, 10:36
Itselläni oli samainen mielessä kesällä, kun "viinavankkuri" automaatilla vaihtui diesel automaattiin. Juuri samanlaista yhdistelmää itsekin etsin kesällä eli Insignia 160 hv diesel automaatti. Oma etsintäni kohdistui noin 10 000 hintaluokkaan ja maksimissaan noin 200 tkm ajettuihin.

Hylkäsin kaikki nämä Insigniat, kun niihin ei vaihdeta huolto-ohjelman mukaan laatikon öljyjä eikä kukaan ex omistajakaan tunnu niitä tekevän omaehtoisesti.
ei noita hirveästi ollut tarjolla. Itellä oli listalla vielä ksenonit ja navilla varustettu versio ja tietty farkkuna. Tuosta soittimesta olisi voinut tinkiä ja olhan ne kunnon penkit myös haaveena. Joku 9t tuolla oli pyynti minkä lopulta ostin ja tonnin vielä tippu hinta ja löytyi lopulta ihan tuosta naapurista.

Lootan öljyt oli 3x vaihdettu ja olkohan suuttimia uusittu muuten oli suht perushuolloilla menty. Takaluukun pumput ja pari anturia puskureihin oli takuuseen vaihdettu ja tehostimen putket ja jotain muuta siihen liittyvää. Jonkin verran siihen kulutusosia heti vaihdoin ja vähän helmoihin maalia joten lie kaikkine paskoineen jäänyt 11t pintaan tuo kippo. 194t oli mittarissa ja nyt joku 206t. Tuolla omassa inkkutopikissa vähän enemmän tarinaa. Takanavat varmaan talven aikana vielä vaihdan viimeistään kesällä kun hiukan jo valittavat ja kesärenkaat/vanteet hommattama sitten vain vikoja odottelee.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

ascona_c kirjoitti: 09 Marras 2019, 10:57 Vaihtakaa ne laatikon öljyt 60tkm välein, niin ei ole ongelmia. Huolto-ohjelmaan öljynvaihto ei kuulu.
viewtopic.php?t=264151
DEAD kirjoitti: 09 Marras 2019, 11:08
petrisa kirjoitti: 09 Marras 2019, 10:36
Itselläni oli samainen mielessä kesällä, kun "viinavankkuri" automaatilla vaihtui diesel automaattiin. Juuri samanlaista yhdistelmää itsekin etsin kesällä eli Insignia 160 hv diesel automaatti. Oma etsintäni kohdistui noin 10 000 hintaluokkaan ja maksimissaan noin 200 tkm ajettuihin.

Hylkäsin kaikki nämä Insigniat, kun niihin ei vaihdeta huolto-ohjelman mukaan laatikon öljyjä eikä kukaan ex omistajakaan tunnu niitä tekevän omaehtoisesti.
ei noita hirveästi ollut tarjolla. Itellä oli listalla vielä ksenonit ja navilla varustettu versio ja tietty farkkuna. Tuosta soittimesta olisi voinut tinkiä ja olhan ne kunnon penkit myös haaveena. Joku 9t tuolla oli pyynti minkä lopulta ostin ja tonnin vielä tippu hinta ja löytyi lopulta ihan tuosta naapurista.
Siinäpä se, kun budjetin sallimana joutuu ostamaan suurinpiirtein 200 tkm ajetun diesel automaatin :cry: .

Kun laatikon öljynvaihto ei kuulu näissä Insignioissa huolto-ohjelmaan niin ei niitä uuden/uudehkon auton omistajia yleensä kiinnosta tehdä mitään muita ylimääräisiä huoltoja. Varsinkin kun se ei ole kovin halpa. Kyllä se laatikko kestää heidän käytössään, ja ongelma siirtyy sitten "meikäläiselle". Minusta nämä Opel Insigniat saa jäädä kauppaan. Onneksi on toinen itseäni kiinnostava merkki tarjolla johon tuo öljynvaihto tehdään huollossa.

Harvassa varmaan on ne Insigniat joihin öljynvaihto on tehty. Minun kohdalleni ei sopivaa ollut tarjolla enkä jäänyt odottelemaan ikuisuuteen milloin sellainen ilmestyy myyntiin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7428
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Eli herran haltuun :D :D

Olikos tää nyt sitten robotti vai kunnollinen vaihteisto?

Kyllähän nää mun hintaluokassa on kelanneet jo yli 200K ja ainakin 6 vuotta ajattelin ajella noin 15K vuodessa.
prööt
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Lurttinen kirjoitti: 09 Marras 2019, 20:01 Eli herran haltuun :D :D

Olikos tää nyt sitten robotti vai kunnollinen vaihteisto?

Kyllähän nää mun hintaluokassa on kelanneet jo yli 200K ja ainakin 6 vuotta ajattelin ajella noin 15K vuodessa.

perinteinen automaatti, löytyy myös itseltä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Sama ilmiöhän näissä laatikoissa on mitä bmw merkin autoillakin.
1. Eli longlife ja noin 300tkm ja ongelmia.
2. Vaihdetaan ne öljyt 200tkm jälkeen ja vieläpä ilman huuhtelua niin paska lähtee liikkeelle ja ongelmia.
3 vaihdetaan öljyt vaikka 90tkm välein ja ajetaan +500tkm


Tuossa olikin jo topic linkattu automaattivaihteiston ongelmiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
mikes75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2016, 15:54

Re: Insignia 2009-2010 automaatti millainen

Viesti Kirjoittaja mikes75 »

Jos ei ole vaihdettu öljyjä säännöllisesti niin ei se 200tkm kohdalla yksi huuhtelu mitään auta koska uusi öljy irrottaa paskan ja hetken päästä taas ruskeaa. Itse ostin197tkm ajetun inkku automaatin ja laatikko pelaa kuin unelma vaikka ei ollut öljyjä vaihdettu
kertaakaan. No vaihdatin Åströmillä huuhtelemalla 12l 350eur ja huoltomies sano että "jos oot fiksu vaihdat kohta uudestaan niin kestää mitä vaan" ja näin tein jopa vielä 2x 10L kertaa tuon ekan huuhtelun jälkeen ja nyt pysyy punaisena ja voin taas ajella 60tkm ennen seuraavaa vaihtoa. Tuo aisin aski kyllä kestää hyvin eli ei ole riski ostos sen suhteen. Itse voi tehdä huuhtelun laatikon lauhduttimen yläputken kautta niin saa kaikki vaihdettua kerralla, youtubessa linkkejä...
Vastaa Viestiin