Vanha vakkilainen hajoaa käsiin ja tuollaista olen harkinnut tilalle. Auto vaikuttaa paperilla hyvältä ja on kohtuu hintainen muihin vastaavan ikäisiin nähden. Kyseisellä yksilöllä on ajettu vajaa 100k km.
Mitä olisi hyvä tietää ja ottaa huomioon?
Tyyppivikoja tiedossa?
Onko kone lujaa tekoa ja onko ketjulla toimiva jakopää kuinka varmatoiminen (en ole aikaisemmin ketjutoimista autoa omistanut)?
En autoista aivan hirvittävästi ymmärrä joten kaikki tieto olisi plussaa
Insignia 1,6 CDTI ecoF S/S 100 -17 huomioitavaa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 1,6 CDTI ecoF S/S 100 -17 huomioitavaa
Uusikoppainen insignia niin topik olisi tässä
viewtopic.php?f=5&t=254528
Kone on whisper diesel ja jakoketju vaihteiston päässä. Jos seisotat autoa tunninkin niin jakoketju rallattaa 2-3s käynnistyksen jälkeen mikä on ihan normaalia ja johtuu jakopyörästön normaalista toiminnasta. (Tiedotekin huollolla tästä)
Jos automaatti niin huolto ei kuuluu huolto-ohjelmaan ja pitäisi kestää auton normaalin käyttöiän.
Suosittelisin kuitenkin huoltamaan huuhtelemalla vaikka 90tkm välein niin kestää varmastikin sen mitä suomessa dieselillä elinkaaren aikana ajetaan.
Roiskeläpät on hyvä laittaa eteen jos ei ole helmamuoveja varusteena. Massa on ohut
Huoltoväli 30tkm/1-vuosi tai öljynkäyttöikälaskurin mukaan voi olla pätkäajossa vähemmänkin.
4v/60tkm välein polttoaine ja ilmansuodatin.
Raikkari 2v/60tkm ja jarruneste 2v välein.
Huollon tarkastuksissa ei ole wag tapaan akkutestiä eikä käytetä testeriä huollon nollaukseen. Huollon ja osien hinnat aika lähellä ainakin skodan hintatasoa.
Huoltoaika ehkä hieman lyhyempi ja osat ehkä hiema kalliimpia nykyään
viewtopic.php?f=5&t=254528
Kone on whisper diesel ja jakoketju vaihteiston päässä. Jos seisotat autoa tunninkin niin jakoketju rallattaa 2-3s käynnistyksen jälkeen mikä on ihan normaalia ja johtuu jakopyörästön normaalista toiminnasta. (Tiedotekin huollolla tästä)
Jos automaatti niin huolto ei kuuluu huolto-ohjelmaan ja pitäisi kestää auton normaalin käyttöiän.
Suosittelisin kuitenkin huoltamaan huuhtelemalla vaikka 90tkm välein niin kestää varmastikin sen mitä suomessa dieselillä elinkaaren aikana ajetaan.
Roiskeläpät on hyvä laittaa eteen jos ei ole helmamuoveja varusteena. Massa on ohut
Huoltoväli 30tkm/1-vuosi tai öljynkäyttöikälaskurin mukaan voi olla pätkäajossa vähemmänkin.
4v/60tkm välein polttoaine ja ilmansuodatin.
Raikkari 2v/60tkm ja jarruneste 2v välein.
Huollon tarkastuksissa ei ole wag tapaan akkutestiä eikä käytetä testeriä huollon nollaukseen. Huollon ja osien hinnat aika lähellä ainakin skodan hintatasoa.
Huoltoaika ehkä hieman lyhyempi ja osat ehkä hiema kalliimpia nykyään
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 1,6 CDTI ecoF S/S 100 -17 huomioitavaa
jakoketjun ääntelyä startissa mullakin oli, jostakin syystä tuli kun uusilla öljyillä oli ajettu 2-3 tuhatta ja meni sitten pois. Muuttuvatko öljyn ominaisuudet siinä kohtaa jotenkin (toimisiko vähän paksumpi öljy kuten Mobil1 esp 5w40)? Jonkinlainen heikko kohta tuo on, ehkä joku suunnittelupohjainen virhe taustalla. Tässä on muistaakseni säätyvä öljypumppukin, joka voi osaltaan sotkea. Muuten kone toimi hyvin. Ilman webastoa ei ehkä talvella pärjää. Nokkapeitettä tms mulla ei ollut. Ajoin 110 tkm.
Re: Insignia 1,6 CDTI ecoF S/S 100 -17 huomioitavaa
Onkos tuo varmuudella kakkoskoppainen? Aika vähän on v. 2017 käyttöönotettuja, ehkä jotain varastomalleja rekisteröitiin, tehdastilaussautot meni alkuvuoteen 2018.