Alan harrastaja?

Keskustelua Opeleista
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Mikä tekee teistä alan harrastajan? Onko se 3 Ooppelia pihalla tai joku muu mikä? Henk, kohtaisesti en tiedä mikä tekee minusta harrastajan vai olenko säälittävää pelle jolla sattuu olemaan muutama opeli pihassa joilla liikkuu päivittäiiset siirtymät.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ei se ooppelien määrää katso.
Ehkä ennemminkin se mielenkiinto merkkiä kohtaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Niin no. Astra sattui jäämään harrasteeksi, kun aikoinaan tykkäsin siitä niin paljon, että päätin etten myy koskaan pois. Johtunee siitä, että ajettavuus oli 90 luvun autoista kärkiluokkaa. Ja varmaan siitäkin, että se oli ensimmäinen kokonaan omilla ansioilla ostettu ja vieläpä uudehko auto.

Merkki sinällään ei tunteita herätä, eikä käyttisautoksikaan omegan jälkeen uudemmat opelit ole enää kelvanneet.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Olen ns. Vanhan liiton mies joka ostaa/ ajelee sellaisella autolla johon riittää ns. Liitu jolla piirtää. Jotenkin vain tuntuu että vanhojen Opelien hinnat karkaavat käsistä. Kadettien hinnat on taivaissa puhumattakaan mantoista tai muista Opeleista. En tiedä mistä johtuu tämä hintojen nousu mutta hehk koht. Alkaa katselmusta siirtyä muihin merkkeihin.
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Ja puhun nyt harrasteikäisestä autosta! On mulla käyttöautona k astra mutta maahantuojan vaitumiisesta en oikein pidä. Joensuussa Timosen auton vaihtuminen Laakkoseen ei oikein lämmitä. Oikeesti vituttaa tuo säätö ja johtaa mulla auton vaihtoon jollain aikajananalla koska en pidä Laakkosen tyylistä hoitaa asioita. Timosen auto oli kuin olisi mennyt mummolaan kylään, kaikista asioista voi neuvotella jota ei voi sanoa Laakkosesta.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Aikoinani ensimmäisen autoni, Peugeot 309:n jälkeen ostin ekan Opelin. F Astra 2.0i Gt ja siitä se lähti.
Ei mulla mitään omaa verstasta ole tai raatoja pihassa. Käyttiksellä mennään ja korjataan tarpeen vaatiessa joko pajalla tai kerrostalon pihalla.
Näihin on vaan tullut perehdyttyä jonkun verran, että tietää mitä vikapaikkoja näissä on tai mitkä saattaa jopa kestää?

Samaa kertonevat muiden merkkien harrastajat, että heillä on hyvä idea siitä merkistä ja mitä sellasella ajaminen vaatii.
Periaatteessa samoja matopurkkeja nää on siinä missä muutkin merkit, mutta jos laitetaan pari autoa vierekkäin, niin Opel on tutumpi ja siten turvallisempi valinta mulle. :nerd:
prööt
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrast

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Minä en koskaan ole ollut merkkifanaatkko mutta olen käytänössä huomannut että Opeli on ollut”helpoin” auto kun on tullut joku vika päälle. Sillä on merkitystä kun liikutaan hintaluokassa alkaen 1000 € Minusta Opel on käyttöautona aivan verraton mutta harrasteautona hinnat ovat karanneet valitettavasti lukemiin joihin ei minulla ainakaan varat riitä. Olen seurannut autojen hintaa tämän vuoden ja tullut siihen tulokseen että noin 6000 -8000 € ei ole JÄRKEVIÄ OPELEITA Tarjolla. Vaatimuksenani on alkuperäinen ja HITSAAMATON takaveto opeli jonka sais museoleimaan.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.

Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
prööt
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hurtsi kirjoitti: 22 Touko 2020, 22:50 Olen ns. Vanhan liiton mies joka ostaa/ ajelee sellaisella autolla johon riittää ns. Liitu jolla piirtää. Jotenkin vain tuntuu että vanhojen Opelien hinnat karkaavat käsistä. Kadettien hinnat on taivaissa puhumattakaan mantoista tai muista Opeleista. En tiedä mistä johtuu tämä hintojen nousu mutta hehk koht. Alkaa katselmusta siirtyä muihin merkkeihin.
Kalusto vähenee joka vuosi ja alkaa kysyntää olla suhteessa tarjontaan enempi.Ei kait se hinnan nousu juurikaan muuta vaadi,monilla muilla merkeillä hintataso kuitenkin huomattavasti ylempänä.

Toteutuneet myyntihinnat saattaa kuitenkin olla ihan jtn muuta kuin pyyntihinnat.Osa autoista kuitenkin ollut jo vuosia myynnissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

On totta että kun kalusto vähenee niin jäljellä olevien hinta nousee. Merkistä riippumatta tämä osittain johtuu mielestäni siitä että jos on joku auto”halvalla” myynnissä niin joku pisnesmies sen ostaa ja pistää uudelleen myyntiin hieman tarkistetulla (ylöspäin)hinnalla. Tämä osittain nostaa hintoja ja alkaa raadotkin tämän seurauksena olla kohtuuttomissa hinnoissa. Se on tuo tunnearvo aika hankala hinnoiteltava!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Alan harrast

Viesti Kirjoittaja ?! »

Juu,kyllähän moni asia niitä pyyntejä nostaa,monet myynnissä olevat vaan näyttää lähinnä varaosaautoilta mun silmissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Juuri eilen sovin kaupat kriteerit täyttävästä autosta. Merkki säilyi Opelina.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hurtsi kirjoitti: 01 Kesä 2020, 09:39 Juuri eilen sovin kaupat kriteerit täyttävästä autosta. Merkki säilyi Opelina.
Hyvä homma.
Minkäs mallinen Opeli tuli?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Lurttinen kirjoitti: 23 Touko 2020, 00:35 Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.

Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
Eikä helppoo se harrastaminen ole aina näiden brittiautojenkaan kans. 😂
Joku Manta, Calibra, vanha Kadett coupe olis Opel puolella ihan jees harraste omaan makuuni.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

?! kirjoitti: 01 Kesä 2020, 09:42
Hurtsi kirjoitti: 01 Kesä 2020, 09:39 Juuri eilen sovin kaupat kriteerit täyttävästä autosta. Merkki säilyi Opelina.
Hyvä homma.
Minkäs mallinen Opeli tuli?
Opel Rekord Berlina Spint coupé Vm 1978
Vastaa Viestiin