Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Keskustelua Opeleista
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

otj kirjoitti: 28 Loka 2020, 22:03 Ruotsin reissulla toissa kesänä oli tosin outo fiilis, kun en nähnyt yhtään B-Inkkua koko aikana, ihan pari hassua K-Astraa. Siellä Opel-viha on syvällä kun GM lopetti Saabin.
2018 oltiin Tanskassa Reilu pari vk kesälomareissulla. Siellä oli A-koppasta Insigniaa liikenteessä ihan hitosti.
Tanskalaiset ymmärtää hyvän päälle, oluen ja autojen :)
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

=KASSU= kirjoitti: 29 Loka 2020, 20:07 2018 oltiin Tanskassa Reilu pari vk kesälomareissulla. Siellä oli A-koppasta Insigniaa liikenteessä ihan hitosti.
Tanskalaiset ymmärtää hyvän päälle, oluen ja autojen :)
Pakko myöntää, vaikka en olisi koskaan tätä uskonut sanovani B-Omegan jälkeen.

Toivottavasti kerran menetetty maine palautuu.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Hassu juttu tämä PSA-vastaisuus kun itselle se ei osu millään tavalla. Seuraavakin auto voisi olla Opel joka on kyllä minun tapauksessani ennenkuulumatonta. Tosin jos ne tunkee VW-tyyliin ohjaamon täyteen sähköhimmeleitä, niin joko katson toisen auton tai ajan tällä miljoonan. Olen mieluummin ilman uutta autoa kuin että ostaisin auton mistä en pidä. Valitettavasti nykykehitys vie siihen suuntaan että autot muuttuvat epäkäytettäväksi ja (tieto)turvattomaksi vuosi vuodelta.

Kaikki kehitys ei ole edistystä, jos edistyksen mittarina pidetään sitä että asiat paranevat.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Katselin lokakuun tilastoja EU+EFTA+UK -maista, eli läntinen Eurooppa. Huolimatta koronakriisistä, Opel myi enemmän autoja lokakuussa tällä alueella kuin vuosi sitten. Markkinaosuuskin nousi +0,5%.

Opel, Fiat, Audi, Renault, Skoda ja Jeep olivat voittajia merkeissä.
Volkswagen romahti lokakuussa, miinusta tuli -16,58% lokakuun myynnissä, tämä uudesta Golfista huolimatta tai ehkä juuri siksi.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9265
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mikä on euroopan mittakaavassa myydyin Opel?

Uutta Corsaa veikkaan hyvin vahvasti.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

ascona_c kirjoitti: 08 Joulu 2020, 06:01 Mikä on euroopan mittakaavassa myydyin Opel?

Uutta Corsaa veikkaan hyvin vahvasti.
En pääse mallikohtaisiin tilastoihin käsiksi, mutta näin luulisin asian olevan. Pikkuautot, jos nyt uusi Corsa sellaiseksi luetaan, ovat volyymituotteita juuri Opelin päämarkkinoilla edullisen hintansa ansiosta.

Tuo oli minulle yllätys että Fiat Tipoa on myyty 700 000 kappaletta kun sitä ei Suomessa näy.
https://tekniikanmaailma.fi/fiat-tipo-o ... 0b16ca-500
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja kjans »

grandlandx kirjoitti: 08 Joulu 2020, 15:50 Tuo oli minulle yllätys että Fiat Tipoa on myyty 700 000 kappaletta kun sitä ei Suomessa näy.
Eipä tuota vissiin saa Suomessa enää edes uutena ostettuakaan.
Katselin tipoakin silloin kun olin autoa vaihtamassa mutta jos olis halunnu järkevämpää moottoria ja varustetasoa niin hinta oli ihan samoissa kuin vaikka Astralla tai esim. Ceedillä, joilla molemmilla on varmasti parempi maine ja jälleenmyyntiarvo kuin fiatilla. Ei tuntunut järkevältä ostaa vaikka ihan tyylikäs peli olikin.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opelien myynti Euroopassa -49,1%

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

kjans kirjoitti: 09 Joulu 2020, 12:10
grandlandx kirjoitti: 08 Joulu 2020, 15:50 Tuo oli minulle yllätys että Fiat Tipoa on myyty 700 000 kappaletta kun sitä ei Suomessa näy.
Eipä tuota vissiin saa Suomessa enää edes uutena ostettuakaan.
Katselin tipoakin silloin kun olin autoa vaihtamassa mutta jos olis halunnu järkevämpää moottoria ja varustetasoa niin hinta oli ihan samoissa kuin vaikka Astralla tai esim. Ceedillä, joilla molemmilla on varmasti parempi maine ja jälleenmyyntiarvo kuin fiatilla. Ei tuntunut järkevältä ostaa vaikka ihan tyylikäs peli olikin.
Jos Tipo Cross on saatavana järkevällä välirahalla diesel-automaattina, niin miksi ei? Minulla on voittopuolisesti hyviä kokemuksia siitäkin merkistä Opelin ohella.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Vastaa Viestiin