Vectra i500
Itse asiassa tuo ST200 on paljon kovempi juttu kuin i500, Englannissa i500:sta vastasi Vectra GSi, siinä oli tuo n. 190 hv versio V6-koneesta, mutta pieniä eroja Opeliin. Tuossa ST200:ssa sitten olikin vielä paljon kaikenlaista lisää, kuten AP Racingin monimäntäiset jarrut ja lukkoperä, ja muuta herkkua jotai ei yhteenkään Opeliin asennettu vakiona. Noita ST200:sia tehtiin vain tuo numeron ilmoittama 200 kappaletta ja ovat sangen haluttua kamaa Englannissa.On 2003-11-28 14:48, JJ wrote:
englannista vectra st200 vastaa i500:sta, st200:ssa vaan paremmat jarrut edessä, ja oli jotain muitakin muutoksia. vaihtaa sitten vaan ohjauksen toiselle puolelle.
Mutta kyllä Saksanmaallakin noiden Vectra i500:sten hintataso on aivan muuta kuin tavallisten Vectra Sportien (Englannissa Vectra B Sportia vastasi Vectra SRi).
Kyllä tollainen alkuperäinen i500 olis kiva, jos verojen osuus ei oo lähes sama kuin hinta saksassa...
http://www.mobile.de/SIDuijAcQ8xPIJuY1g ... 442&top=13&
http://www.mobile.de/SIDuijAcQ8xPIJuY1g ... 6390&top=5&
http://www.mobile.de/SIDTu3vO5vwVPqvEWm ... 1129312641&
http://www.mobile.de/SID7fas60R36jO2qEH ... 1128534982&
toimiikohan nuo: pari i500 ja yks GTS
http://www.mobile.de/SIDuijAcQ8xPIJuY1g ... 442&top=13&
http://www.mobile.de/SIDuijAcQ8xPIJuY1g ... 6390&top=5&
http://www.mobile.de/SIDTu3vO5vwVPqvEWm ... 1129312641&
http://www.mobile.de/SID7fas60R36jO2qEH ... 1128534982&
toimiikohan nuo: pari i500 ja yks GTS
GSI-The Real Thing & ST wagon
Hyvä kun korjasit, itse luulin että i500 vastaa englannissa tuota st200:sta, mutta ei näin ollutkaan. Monesti on kyllä tullut ihmeteltyä sitä GSi Vectraakin.On 2003-11-28 19:53, ata wrote:Itse asiassa tuo ST200 on paljon kovempi juttu kuin i500, Englannissa i500:sta vastasi Vectra GSi, siinä oli tuo n. 190 hv versio V6-koneesta, mutta pieniä eroja Opeliin. Tuossa ST200:ssa sitten olikin vielä paljon kaikenlaista lisää, kuten AP Racingin monimäntäiset jarrut ja lukkoperä, ja muuta herkkua jotai ei yhteenkään Opeliin asennettu vakiona. Noita ST200:sia tehtiin vain tuo numeron ilmoittama 200 kappaletta ja ovat sangen haluttua kamaa Englannissa.On 2003-11-28 14:48, JJ wrote:
englannista vectra st200 vastaa i500:sta, st200:ssa vaan paremmat jarrut edessä, ja oli jotain muitakin muutoksia. vaihtaa sitten vaan ohjauksen toiselle puolelle.
Mutta kyllä Saksanmaallakin noiden Vectra i500:sten hintataso on aivan muuta kuin tavallisten Vectra Sportien (Englannissa Vectra B Sportia vastasi Vectra SRi).
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Myös tuo Model Range CD kertoo i500:n etujarruista seuraavaa: "internally ventilated floating caliper disc brakes" eli jäähdytetyt levyt liukuvilla satuloilla eli ihan tavalliset. Ne AP:t ovat varmaan jälkiasennetut, mutta siinä Vauxhall Vectra ST200:ssa sellaiset tosiaan olivat vakiona.On 2003-11-30 21:26, Jarno wrote:
Mäkin luulin että Blitz-Hitsissä olleessa i500:ssa olleet AP Racingin jarrut oli vakiot, mutta ei kai ne sitten ollutkaan...
i30 on vielä harvinaisempi 3-litrainen farkku-Vectra ja Vauxhall ST3000 on "puolivirallinen" 3-litran malli, jotka on myyty Vauxhallin merkkiliikkeiden kautta, mutta koneet oli rakentanut MSD. ST3000:n lähtökohtana oli tuo Vectra GSi eli Englannin versio i500:sta ja muutoksiin kuuluivat myös jarrut, eli ST3000:ssakin oli AP Racingin 4-mäntäiset jarrut, erikoispakoputkisto, nahkasisusta, alkuperäistä kehittyneempi alustasarja ym.
i30:siä tehtiin Irmscherillä numeron ilmoittama 30 kappaletta ja ST3000:sia tehtiin MSD:llä vain 3 (kolme!) kappaletta. ST200:sia valmistettiin vain 40 kappaletta, nekin MSD:llä.
Englannissa oli myös malli nimeltä Vectra Supertouring, mutta se ei ollut muuta kuin periaatteessa i-line-malli, sillä moottori oli perus Vectra Sportin moottori eli 2.0 Ecotec tai 2.5 V6, mutta autoissa oli vain Irmscherin korisarja (etupuskuri ja takasiipi, ei edes sivuhelmoja) ja teippisarja ja Irmscherin vanteet ja hiilikuitukoristeita sisällä, ei mitään performance-muutoksia.
Suomeen ei uutena ole noita erikois-Vectroja käsittääkseni tuotu lainkaan. Jälkituontina ilmeisesti ainakin jokunen i500. Englannin malleissa ongelmana on oikeanpuoleinen ohjaus.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
143 kW kyllä viittaisi juuri i500-malliin, siinä on juuri 143 kW (195 hv)/6500 RPM ja 240 Nm/3500 RPM. Noista i30 ja ST3000-malleista kirjoitinkin tuossa edellisessä viestissä jo.On 2003-12-01 08:05, VeccuB wrote:
autoverotus.net:n listalle on ilmestynyt näköjään yksi 143kw 2.5 Vectra (i500?): OPEL VECTRA 2.5 143 kW 26.10.1998...verot yht. 5427.29
Muutama i30 Vectra näyttäis mobile.de:n mukaan olevan myös myynnissä. Hinta on vaan aika kova.
Joskus olen kuullut myös puhuttavan UK:n mallista ST3000?
Harmi kun Vectra B i500:sta ei tehty koskaan viistoperäisenä, vain sedan- ja Voyage-korisina, tämä omana henkilökohtaisena mielipiteenä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
LIMITED i30 IRMSCHER
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2003-12-02 13:41 ]</font>
_________________
Hernekuja Racing
<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2003-12-02 13:41 ]</font>
Re: Vectra i500
Olikos i500:ssa jotain numeroitua tunniste kilpeä tms?
Tai muita millä voisi mahdollisen replikan erottaa aidosta.
Ratti,i500 lätkät ovissa ja imusarjanpäällä, BBS:t vakiona, etupuskuri ja sedanissa takaspoileri ja takapuskurin alaosa, olikos vielä vaihdekepin nuppi alumiininen?
E:Sekä pystyykö runkonumeron avulla jostain varmistamaan aitouden?
Tai muita millä voisi mahdollisen replikan erottaa aidosta.
Ratti,i500 lätkät ovissa ja imusarjanpäällä, BBS:t vakiona, etupuskuri ja sedanissa takaspoileri ja takapuskurin alaosa, olikos vielä vaihdekepin nuppi alumiininen?
E:Sekä pystyykö runkonumeron avulla jostain varmistamaan aitouden?
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Vectra i500
Jos kyseessä on se auto jota epäilen niin aito on,ainakin jos siihen Saksan otteeseen on uskominen,siellä ne ei muuttele auton mallimerkintöjä otteeseen.
Ja kuvissa pirssi näyttäisi olevan Saksan kilvilläkin vielä.
Otteen tehotkin näyttäisi täsmäävän,ja alla näyttäisi olevan i500 alkuperäis vanteet.
Ja kuvissa pirssi näyttäisi olevan Saksan kilvilläkin vielä.
Otteen tehotkin näyttäisi täsmäävän,ja alla näyttäisi olevan i500 alkuperäis vanteet.