Saksasta uusi/vähän ajettu Astra Coupe 2.0 turbo cabrioletti
Nyt kun autoni lähestyy 3 ikä vuotta olisi aika vaihtaa auto. Haaveni olisi saada Astra coupe 2.0 turbo cabrioletti, mutta on vain yksi ongelma. Tätä kyseista autoa kun ei suomesta saa, kun sitä ei maahan tuoda. Kysymys kuuluu. Minkä hintaseksi tuollainen auto tulisi jos sitä lähtisi esim tuolta saksasta tuomaan joko aivan uutena tai vähän ajaettunu. Tietenkin tuosta koneesta voisi vähän tinkiä esim 2.2 tai 1.8. Onko ketään viisasta joka voisi kertoa noista ulkomaan tuontimääräyksista ja suomen verokarhun kantaa tuosta?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-11 18:49 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-11 18:49 ]</font>
-
- 'Kadett'
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
no huh huh. ihme peliä. sen ymmärtää jos noita ei tuo suomeen suoraan kauppojen hyllylle, koska ostajia voi olla harvassa, mutta luulis nyt että yks ooppeli tulis sieltä meren takaa niiden muiden joukossa ihan samalla tavalla kuin muutkin, jos joku nimenomaan sellasen haluaa. tämä myöskin sitten tarkoittaa ettei suomesta ole mahdollisuus saada uutta B vectraa CDX varustelulla? ainakin tossa esitteessä lukee ettei se olis maahantuontiohjelmassa myöskään.
Varmaan tarkoitat uutta C vectraa. Se on jännä ettei kaikkia malleja tuoda suomeen. Syynä ilmeisimmennin on tuo suomen älytön verotus, joka estää tuomasta tuollaisia. CDX vectran varustelutaso on sen verran korkea, kun siihen laitetaan suomen kaikki erillaiset lisät niin kyllä hinta nousee aiko nopeastiOn 2002-03-12 00:36, Veeksi wrote:
no huh huh. ihme peliä. sen ymmärtää jos noita ei tuo suomeen suoraan kauppojen hyllylle, koska ostajia voi olla harvassa, mutta luulis nyt että yks ooppeli tulis sieltä meren takaa niiden muiden joukossa ihan samalla tavalla kuin muutkin, jos joku nimenomaan sellasen haluaa. tämä myöskin sitten tarkoittaa ettei suomesta ole mahdollisuus saada uutta B vectraa CDX varustelulla? ainakin tossa esitteessä lukee ettei se olis maahantuontiohjelmassa myöskään.
Jos auto ei tule kilpiin, vaan esimerkiksi osiksi, siitä ei joudu maksamaan mitään ylimääräistä Suomen Valtiolle.
Ja jos on vähintään vuoden ulkomailla töissä, ja on omistanut auton vähintään puoli vuotta (ei tarvitse tienata auton hintaa siellä ulkomailla, mutta opiskelijana olo ei kelpaa, eli saa vaikka lomailla sen vuoden, kunhan ei ole opiskelijana) niin sen saa tuoda verottomana muuttoautona Suomeen mikäli veron määrä jää raja-arvon alapuolelle, jos auto on kalliimpi, niin silloin pitää maksaa rajan ylimenevä osuus verosta, mutta ei koko veroa. En muista mikä se raja on, mutta saattaapi löytyä http://www.tulli.fi sivuilta.
Homma onnistuu niinkin, että käy ostamassa auton Saksasta, mutta asuukin sen vaaditun vuoden vaikka Ruotsissa, ja tuo auton sitten sieltä Suomeen. Riittää että itse on vähintään vuoden ulkomailla ja että on omistanut auton vähintään puoli vuotta. Ja auto pitää omistaa vähintään 2 vuotta (tuo min. puoli vuotta ulkomailla mukaanlaskien) ennenkuin sen saa myydä tai sitä saa ajaa joku perheen ulkopuolinen henkilö (jos itse ei ole autossa mukana).
Ja jos on vähintään vuoden ulkomailla töissä, ja on omistanut auton vähintään puoli vuotta (ei tarvitse tienata auton hintaa siellä ulkomailla, mutta opiskelijana olo ei kelpaa, eli saa vaikka lomailla sen vuoden, kunhan ei ole opiskelijana) niin sen saa tuoda verottomana muuttoautona Suomeen mikäli veron määrä jää raja-arvon alapuolelle, jos auto on kalliimpi, niin silloin pitää maksaa rajan ylimenevä osuus verosta, mutta ei koko veroa. En muista mikä se raja on, mutta saattaapi löytyä http://www.tulli.fi sivuilta.
Homma onnistuu niinkin, että käy ostamassa auton Saksasta, mutta asuukin sen vaaditun vuoden vaikka Ruotsissa, ja tuo auton sitten sieltä Suomeen. Riittää että itse on vähintään vuoden ulkomailla ja että on omistanut auton vähintään puoli vuotta. Ja auto pitää omistaa vähintään 2 vuotta (tuo min. puoli vuotta ulkomailla mukaanlaskien) ennenkuin sen saa myydä tai sitä saa ajaa joku perheen ulkopuolinen henkilö (jos itse ei ole autossa mukana).
Mutta kun ei nyt ehdi asumaan mitään vuotta ulkomailta. Kävin siellä Tullin sivuilla ja sieltä löytyi laskentapa autolle. Mutta nyt piäis viellä löytää sen Astra Coupe cabrion hinta jostain!On 2002-03-13 23:12, ata wrote:
Jos auto ei tule kilpiin, vaan esimerkiksi osiksi, siitä ei joudu maksamaan mitään ylimääräistä Suomen Valtiolle.
Ja jos on vähintään vuoden ulkomailla töissä, ja on omistanut auton vähintään puoli vuotta (ei tarvitse tienata auton hintaa siellä ulkomailla, mutta opiskelijana olo ei kelpaa, eli saa vaikka lomailla sen vuoden, kunhan ei ole opiskelijana) niin sen saa tuoda verottomana muuttoautona Suomeen mikäli veron määrä jää raja-arvon alapuolelle, jos auto on kalliimpi, niin silloin pitää maksaa rajan ylimenevä osuus verosta, mutta ei koko veroa. En muista mikä se raja on, mutta saattaapi löytyä http://www.tulli.fi sivuilta.
Homma onnistuu niinkin, että käy ostamassa auton Saksasta, mutta asuukin sen vaaditun vuoden vaikka Ruotsissa, ja tuo auton sitten sieltä Suomeen. Riittää että itse on vähintään vuoden ulkomailla ja että on omistanut auton vähintään puoli vuotta. Ja auto pitää omistaa vähintään 2 vuotta (tuo min. puoli vuotta ulkomailla mukaanlaskien) ennenkuin sen saa myydä tai sitä saa ajaa joku perheen ulkopuolinen henkilö (jos itse ei ole autossa mukana).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-14 09:15 ]</font>
Elikkä turbo astra cabrinhinta olis saksassa 33 000 €
Auto 33 000 €
Saksan alv 16% -5 280 €
Tuontikulut 169 €
Uuden auton verotusarvo 27 551 €
perusvehännys -770 €
katalysaattori -760 €
Uuden auton autovero =26 021 €
ALV autosta 22 % +5 725 €
Verot yhteensä =31 746 €
Eli ilmeisemmin pitäis maksaa tälläisesta autosta 33 000 + 31 746=64 746 jos nyt oikein ymmärsin noita tullin ohjeita. 1,8 maksaisi noiden mukaan 48 500 € ja 1,6 hinnaksi jäis 41 500 €. Eli aika kallista hommaa, jos tuo uuden auton kokonaa
Auto 33 000 €
Saksan alv 16% -5 280 €
Tuontikulut 169 €
Uuden auton verotusarvo 27 551 €
perusvehännys -770 €
katalysaattori -760 €
Uuden auton autovero =26 021 €
ALV autosta 22 % +5 725 €
Verot yhteensä =31 746 €
Eli ilmeisemmin pitäis maksaa tälläisesta autosta 33 000 + 31 746=64 746 jos nyt oikein ymmärsin noita tullin ohjeita. 1,8 maksaisi noiden mukaan 48 500 € ja 1,6 hinnaksi jäis 41 500 €. Eli aika kallista hommaa, jos tuo uuden auton kokonaa
vaan kun en tarkota C vectraa vaan nimenomaan B vectraa. taitaa olla viime vuoden esite vielä. suoralainaus:"Harvassa ovat palkinnot, joissa nautinto yhtyy käytännöllisyyteen - uusi Vectra CDX (Ei Suomen tuontiohjelmassa) sattuu olemaan sellainen." mutta toi on vaan esite. voi olla ihan mumbojamboo koko juttu.Varmaan tarkoitat uutta C vectraa. Se on jännä ettei kaikkia malleja tuoda suomeen. Syynä ilmeisimmennin on tuo suomen älytön verotus, joka estää tuomasta tuollaisia. CDX vectran varustelutaso on sen verran korkea, kun siihen laitetaan suomen kaikki erillaiset lisät niin kyllä hinta nousee aiko nopeasti
rauhanturvaajaoperaatiot siis myös ilmeisesti lasketaan ihan normaaliks työajaks? eli jos vuoden palvelen jossain afganistanissa, niin tulen vaan sitten saksan kautta kotia, eikä tarvii veroja maksella? kun luultavasti ei hyvää ooppelia afganistanista tai vastaavasta räkälästä löydy. sais kyllä suomen puolustusvoimat järjestää jonkun autonostoretken siinä palveluksen lopulla, niin ei tarviis itte seikkailla missään gynttergööbenissä autoa etsien...sen verran käsi oon tollasissa jutuissa, että eksyn vielä sille matkalle. onko kellää kokemusta miten toimitaan tai kannattaa toimia?
B-Vectra on supistetulla ohjelmalla enää saatavissa, sehän vetelee myyntimallina viimeisiään. Joitain malleja joita on aikaisemmin saanut, esimerkiksi tuo CDX joka korvattiin Elegance-mallilla. Aiemminhan B-Vectran mallit olivat GL, GL+ CD, CDX ym. tyylisiä kun nyt viimeisessä vuosimallissa ne ovat kaikki sanallisia eli Comfort, Elegance ja Sport. Kaikkia noitakaan ei enää saa vaikka hinnastossa lukeekin, tehdas taitaa pukata jo C-mallia täyttä häkää varastoon.
Ja noista muuttoautoista, sen auton saa ostaa vaikka Suomesta lähtiessään, mutta sen auton pitää olla siellä samassa maassa jossa itsekin on omassa käytössä. Eli jos menee Afganistaniin, sen Opelin voi ostaa mistä hyvänsä, Suomesta, Saksasta ym. mutta se pitää rahdata sinne Afganistaniin tms. siksi puoleksi vuodeksi missä itsekin olet, jotta se kelpaa verottomaksi muuttoautoksi. Tämän takiahan ennen jossain Golanillakin suomalaisten YK-miesten parkkis oli täynnä Mersuja, Bemareita ja Camaroita sun muita... Autoa ei tarvitse ostaa kohdemaasta eikä sitä tarvitse tienatakaan siellä, mutta sen pitää olla siellä vähintään puoli vuotta (kun itse on oltava siellä vähintään vuosi).
Ja noista muuttoautoista, sen auton saa ostaa vaikka Suomesta lähtiessään, mutta sen auton pitää olla siellä samassa maassa jossa itsekin on omassa käytössä. Eli jos menee Afganistaniin, sen Opelin voi ostaa mistä hyvänsä, Suomesta, Saksasta ym. mutta se pitää rahdata sinne Afganistaniin tms. siksi puoleksi vuodeksi missä itsekin olet, jotta se kelpaa verottomaksi muuttoautoksi. Tämän takiahan ennen jossain Golanillakin suomalaisten YK-miesten parkkis oli täynnä Mersuja, Bemareita ja Camaroita sun muita... Autoa ei tarvitse ostaa kohdemaasta eikä sitä tarvitse tienatakaan siellä, mutta sen pitää olla siellä vähintään puoli vuotta (kun itse on oltava siellä vähintään vuosi).
eli jostain pitäs varmaan ottaa sit lainaa ennen lähtöä, että pystyy ostaa sen auton ja viemään sinne. johan on vaikeeta. kyllä kuulostaa vähän pelottavalta touhulta ostaa velalla-auto ja antaa jonnekkin air force onille, että tuokaa joskus se tonne sombawotskokkiin...voi olla että jää sille tielle. ja jos sen suomesta ostaa, niin mitenkäs sellasta tax-free autoo saapi siirreltyä paikasta toiseen? pimeellä ajaen kovasti ilman rekkareita? sitten varmaan voipi haveriseltakin ostaa jonkun tax-free auton, eihän sen uusi sentää ole pakko olla? kyllä saa tää tax-free auton kikkailu kuulua valmiusjoukkojen koulutukseen (toivottavasti nyt pääsen sinne).