Saksasta uusi/vähän ajettu Astra Coupe 2.0 turbo cabrioletti

Keskustelua Opeleista
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Nyt kun autoni lähestyy 3 ikä vuotta olisi aika vaihtaa auto. Haaveni olisi saada Astra coupe 2.0 turbo cabrioletti, mutta on vain yksi ongelma. Tätä kyseista autoa kun ei suomesta saa, kun sitä ei maahan tuoda. Kysymys kuuluu. Minkä hintaseksi tuollainen auto tulisi jos sitä lähtisi esim tuolta saksasta tuomaan joko aivan uutena tai vähän ajaettunu. Tietenkin tuosta koneesta voisi vähän tinkiä esim 2.2 tai 1.8. Onko ketään viisasta joka voisi kertoa noista ulkomaan tuontimääräyksista ja suomen verokarhun kantaa tuosta?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-11 18:49 ]</font>
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

ootko käyny opel-jälleenmyyjältä kyselemässä oisiko kyseistä autoa mahdollista saada tilaamalla saksasta? en ymmärrä miksi tämä ei olisi mahdollista...saa selittää, jos joku ymmärtää.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Olen käynyt kysymässä PP-auto, salo. Siellä tutttuja töissä ja ne sanoi että se ei ole opelin maahantuonti ohjelmassa. Se on kai verotussyisä niin kallis tuoda ja tämän pienen pohjolan myytimäärä olis varmaan aikapieni. Kyllä mä luulen että se pitää hakea tuolta saksan puolelta
SPSpecialist
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja SPSpecialist »

Siis saako saksassa turboakin avona? Ihan Opelin tehtaan puolesta?
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

no huh huh. ihme peliä. sen ymmärtää jos noita ei tuo suomeen suoraan kauppojen hyllylle, koska ostajia voi olla harvassa, mutta luulis nyt että yks ooppeli tulis sieltä meren takaa niiden muiden joukossa ihan samalla tavalla kuin muutkin, jos joku nimenomaan sellasen haluaa. tämä myöskin sitten tarkoittaa ettei suomesta ole mahdollisuus saada uutta B vectraa CDX varustelulla? ainakin tossa esitteessä lukee ettei se olis maahantuontiohjelmassa myöskään.
jeees
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jeees »

naapurin isännällä ainakin oli vm. 99 Vectra b 2.5 v6 cdx edition 100. kunnes kyllästyi kulutukseen ja myi pois :smile:
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-03-11 21:54, SPSpecialist wrote:
Siis saako saksassa turboakin avona? Ihan Opelin tehtaan puolesta?
Kyllä noita kaikkia on saatavilla tuolla saksan maalla.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-03-12 00:36, Veeksi wrote:
no huh huh. ihme peliä. sen ymmärtää jos noita ei tuo suomeen suoraan kauppojen hyllylle, koska ostajia voi olla harvassa, mutta luulis nyt että yks ooppeli tulis sieltä meren takaa niiden muiden joukossa ihan samalla tavalla kuin muutkin, jos joku nimenomaan sellasen haluaa. tämä myöskin sitten tarkoittaa ettei suomesta ole mahdollisuus saada uutta B vectraa CDX varustelulla? ainakin tossa esitteessä lukee ettei se olis maahantuontiohjelmassa myöskään.
Varmaan tarkoitat uutta C vectraa. Se on jännä ettei kaikkia malleja tuoda suomeen. Syynä ilmeisimmennin on tuo suomen älytön verotus, joka estää tuomasta tuollaisia. CDX vectran varustelutaso on sen verran korkea, kun siihen laitetaan suomen kaikki erillaiset lisät niin kyllä hinta nousee aiko nopeasti
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 294
Liittynyt: 22 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Järvenpää & Vantaa & Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Miten jos auton tuo "varaosa" autona, eli ei ota käyttöön vaan laittaa osiksi ja tekeen omaan autoon tarvittavat muutokset ? Itseäni myös kiinnostaisi Intin jälkeen ostaa joku "erikoinen" Opel. Vaikka Vectran sportti farkku? Entä jos menee vuodeksi töihin Saksaan, saako silloin verovapaan auton ?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Jos auto ei tule kilpiin, vaan esimerkiksi osiksi, siitä ei joudu maksamaan mitään ylimääräistä Suomen Valtiolle.

Ja jos on vähintään vuoden ulkomailla töissä, ja on omistanut auton vähintään puoli vuotta (ei tarvitse tienata auton hintaa siellä ulkomailla, mutta opiskelijana olo ei kelpaa, eli saa vaikka lomailla sen vuoden, kunhan ei ole opiskelijana) niin sen saa tuoda verottomana muuttoautona Suomeen mikäli veron määrä jää raja-arvon alapuolelle, jos auto on kalliimpi, niin silloin pitää maksaa rajan ylimenevä osuus verosta, mutta ei koko veroa. En muista mikä se raja on, mutta saattaapi löytyä http://www.tulli.fi sivuilta.

Homma onnistuu niinkin, että käy ostamassa auton Saksasta, mutta asuukin sen vaaditun vuoden vaikka Ruotsissa, ja tuo auton sitten sieltä Suomeen. Riittää että itse on vähintään vuoden ulkomailla ja että on omistanut auton vähintään puoli vuotta. Ja auto pitää omistaa vähintään 2 vuotta (tuo min. puoli vuotta ulkomailla mukaanlaskien) ennenkuin sen saa myydä tai sitä saa ajaa joku perheen ulkopuolinen henkilö (jos itse ei ole autossa mukana).
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-03-13 23:12, ata wrote:
Jos auto ei tule kilpiin, vaan esimerkiksi osiksi, siitä ei joudu maksamaan mitään ylimääräistä Suomen Valtiolle.

Ja jos on vähintään vuoden ulkomailla töissä, ja on omistanut auton vähintään puoli vuotta (ei tarvitse tienata auton hintaa siellä ulkomailla, mutta opiskelijana olo ei kelpaa, eli saa vaikka lomailla sen vuoden, kunhan ei ole opiskelijana) niin sen saa tuoda verottomana muuttoautona Suomeen mikäli veron määrä jää raja-arvon alapuolelle, jos auto on kalliimpi, niin silloin pitää maksaa rajan ylimenevä osuus verosta, mutta ei koko veroa. En muista mikä se raja on, mutta saattaapi löytyä http://www.tulli.fi sivuilta.

Homma onnistuu niinkin, että käy ostamassa auton Saksasta, mutta asuukin sen vaaditun vuoden vaikka Ruotsissa, ja tuo auton sitten sieltä Suomeen. Riittää että itse on vähintään vuoden ulkomailla ja että on omistanut auton vähintään puoli vuotta. Ja auto pitää omistaa vähintään 2 vuotta (tuo min. puoli vuotta ulkomailla mukaanlaskien) ennenkuin sen saa myydä tai sitä saa ajaa joku perheen ulkopuolinen henkilö (jos itse ei ole autossa mukana).
Mutta kun ei nyt ehdi asumaan mitään vuotta ulkomailta. Kävin siellä Tullin sivuilla ja sieltä löytyi laskentapa autolle. Mutta nyt piäis viellä löytää sen Astra Coupe cabrion hinta jostain!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-14 09:15 ]</font>
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Elikkä turbo astra cabrinhinta olis saksassa 33 000 €

Auto 33 000 €
Saksan alv 16% -5 280 €
Tuontikulut 169 €
Uuden auton verotusarvo 27 551 €
perusvehännys -770 €
katalysaattori -760 €
Uuden auton autovero =26 021 €
ALV autosta 22 % +5 725 €
Verot yhteensä =31 746 €

Eli ilmeisemmin pitäis maksaa tälläisesta autosta 33 000 + 31 746=64 746 jos nyt oikein ymmärsin noita tullin ohjeita. 1,8 maksaisi noiden mukaan 48 500 € ja 1,6 hinnaksi jäis 41 500 €. Eli aika kallista hommaa, jos tuo uuden auton kokonaa
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Varmaan tarkoitat uutta C vectraa. Se on jännä ettei kaikkia malleja tuoda suomeen. Syynä ilmeisimmennin on tuo suomen älytön verotus, joka estää tuomasta tuollaisia. CDX vectran varustelutaso on sen verran korkea, kun siihen laitetaan suomen kaikki erillaiset lisät niin kyllä hinta nousee aiko nopeasti
vaan kun en tarkota C vectraa vaan nimenomaan B vectraa. taitaa olla viime vuoden esite vielä. suoralainaus:"Harvassa ovat palkinnot, joissa nautinto yhtyy käytännöllisyyteen - uusi Vectra CDX (Ei Suomen tuontiohjelmassa) sattuu olemaan sellainen." mutta toi on vaan esite. voi olla ihan mumbojamboo koko juttu.

rauhanturvaajaoperaatiot siis myös ilmeisesti lasketaan ihan normaaliks työajaks? eli jos vuoden palvelen jossain afganistanissa, niin tulen vaan sitten saksan kautta kotia, eikä tarvii veroja maksella? kun luultavasti ei hyvää ooppelia afganistanista tai vastaavasta räkälästä löydy. sais kyllä suomen puolustusvoimat järjestää jonkun autonostoretken siinä palveluksen lopulla, niin ei tarviis itte seikkailla missään gynttergööbenissä autoa etsien...sen verran käsi oon tollasissa jutuissa, että eksyn vielä sille matkalle. onko kellää kokemusta miten toimitaan tai kannattaa toimia?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

B-Vectra on supistetulla ohjelmalla enää saatavissa, sehän vetelee myyntimallina viimeisiään. Joitain malleja joita on aikaisemmin saanut, esimerkiksi tuo CDX joka korvattiin Elegance-mallilla. Aiemminhan B-Vectran mallit olivat GL, GL+ CD, CDX ym. tyylisiä kun nyt viimeisessä vuosimallissa ne ovat kaikki sanallisia eli Comfort, Elegance ja Sport. Kaikkia noitakaan ei enää saa vaikka hinnastossa lukeekin, tehdas taitaa pukata jo C-mallia täyttä häkää varastoon.

Ja noista muuttoautoista, sen auton saa ostaa vaikka Suomesta lähtiessään, mutta sen auton pitää olla siellä samassa maassa jossa itsekin on omassa käytössä. Eli jos menee Afganistaniin, sen Opelin voi ostaa mistä hyvänsä, Suomesta, Saksasta ym. mutta se pitää rahdata sinne Afganistaniin tms. siksi puoleksi vuodeksi missä itsekin olet, jotta se kelpaa verottomaksi muuttoautoksi. Tämän takiahan ennen jossain Golanillakin suomalaisten YK-miesten parkkis oli täynnä Mersuja, Bemareita ja Camaroita sun muita... Autoa ei tarvitse ostaa kohdemaasta eikä sitä tarvitse tienatakaan siellä, mutta sen pitää olla siellä vähintään puoli vuotta (kun itse on oltava siellä vähintään vuosi).
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

eli jostain pitäs varmaan ottaa sit lainaa ennen lähtöä, että pystyy ostaa sen auton ja viemään sinne. johan on vaikeeta. kyllä kuulostaa vähän pelottavalta touhulta ostaa velalla-auto ja antaa jonnekkin air force onille, että tuokaa joskus se tonne sombawotskokkiin...voi olla että jää sille tielle. ja jos sen suomesta ostaa, niin mitenkäs sellasta tax-free autoo saapi siirreltyä paikasta toiseen? pimeellä ajaen kovasti ilman rekkareita? sitten varmaan voipi haveriseltakin ostaa jonkun tax-free auton, eihän sen uusi sentää ole pakko olla? kyllä saa tää tax-free auton kikkailu kuulua valmiusjoukkojen koulutukseen (toivottavasti nyt pääsen sinne).
Vastaa Viestiin