Kadett C citystä kuvia
tota Wauxhallia sai luokitusversiona r4 varten, siispä ainakin 400kpl valmistettu
moottorina oli 2,3-16v
onko kellään kuvia niistä
(kilpureissa hienot levikkeet ja leveät tykkivanteet, usein hopeanvärisiä)
hmm, siinähän olis katsastukseen oiva vertailuauto, en tiedä kelpaisko kadett c:hen mutta wauxhallistahan tarvitsee maksaa vielä vähemmän kuntoon nähden ja keulakin on aerodynamisempi...
(auto ei tosin ole kauniimpi mielestäni kuin kadett c city mutta ei rumakaan, varsinkaan r4 kopiona)
pete
moottorina oli 2,3-16v
onko kellään kuvia niistä
(kilpureissa hienot levikkeet ja leveät tykkivanteet, usein hopeanvärisiä)
hmm, siinähän olis katsastukseen oiva vertailuauto, en tiedä kelpaisko kadett c:hen mutta wauxhallistahan tarvitsee maksaa vielä vähemmän kuntoon nähden ja keulakin on aerodynamisempi...
(auto ei tosin ole kauniimpi mielestäni kuin kadett c city mutta ei rumakaan, varsinkaan r4 kopiona)
pete
liitän tähän USC:n foorumeilta napatun moottorinvaihtoon liittyvän jutun, tietääkö kukaan pitääkö paikaansa ja toimiiko myös opel-vauxhall välillä? (tietysti kadett c ja ascona/manta b alkaen, ei varmastikkaan vanhempien suhteen)On 2002-03-13 12:56, ProStreet wrote:
tota Wauxhallia sai luokitusversiona r4 varten, siispä ainakin 400kpl valmistettu
moottorina oli 2,3-16v
onko kellään kuvia niistä
(kilpureissa hienot levikkeet ja leveät tykkivanteet, usein hopeanvärisiä)
hmm, siinähän olis katsastukseen oiva vertailuauto, en tiedä kelpaisko kadett c:hen mutta wauxhallistahan tarvitsee maksaa vielä vähemmän kuntoon nähden ja keulakin on aerodynamisempi...
(auto ei tosin ole kauniimpi mielestäni kuin kadett c city mutta ei rumakaan, varsinkaan r4 kopiona)
pete
eli tässä tämä lainaus:
Lähetetty: 2002-02-14 00:55
--------------------------------------------------------------------------------
Mallisarjaan voidaan lukea samaan tekniseen sukupolveen kuuluvat samanmalliset tai sisarmallit, jotka ovat tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen. Toisin sanoen mallisarjalla ei tarkoiteta pelkästään samanmerkkistä, -mallista tai saman vuosimallin autoa. Esimerkiksi Chevroletiin voidaan tarvittaessa ottaa vertailumoottoriksi lähimmän teknisesti vastaavan Pontiacin suurin moottori edellyttäen, että ko. Chevaan laitetaan vastaavat jarrut ja voimansiirto kuin Pontiacissa.
Tarvittaessa mallisarjan voi selvittää autojen tyyppitietojen perusteella tai auton valmistajan edustajan kautta. Mallisarjan soveltuvuus pitääkin selvittää aina tapauskohtaisesti.
Lähde: V8 Magazine 3/00 Missä mennään tänään, rakennemuutokset ja poikkeusluvat. Teksti Jussi Alasalmi.
Toivon mukaan ehtoja ei ole edelleen kiristetty jutun jälkeen.
--------------------------------------------------------------------------------
pete
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Niin eihän tuota kukaan ole varmaan kokeillut, että kävisikö Vauxhall Chevette HS/HSR vertailumallina Kadett Cityyn. Kyllähän City ja Chevette periaatteessa ovat samoja autoja.
Vauxhall HS
Vauxhall HSR
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-14 14:01 ]</font>
<font size=-1>siirsin kuvat ocf:n serverille kun eivät näkyneet muuten -Ari</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-03-14 14:12 ]</font>
Vauxhall HS
Vauxhall HSR
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-14 14:01 ]</font>
<font size=-1>siirsin kuvat ocf:n serverille kun eivät näkyneet muuten -Ari</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-03-14 14:12 ]</font>
No kyllä pitäsi, sillä Opelin ja Vauxhallin erot ovat usein jopa pienemmät kuin vastaavien Chevyjen ja Pontiacien.
Mutta kuitenkaan kuulemma Plymouth Horizon/Dodge Omni GLHS 2.2 16V Turbo ei kelpaa Talbot Horizonin vertailumalliksi, vaikka autoissa sama kori onkin ja samanta näyttävät...
Mitenköhän Chevrolet Cavalier 3.1 V6 kävisi Opel Ascona C:n vertailumalliksi, sama rakenne ja platform kun on kyseessä?
Mutta kuitenkaan kuulemma Plymouth Horizon/Dodge Omni GLHS 2.2 16V Turbo ei kelpaa Talbot Horizonin vertailumalliksi, vaikka autoissa sama kori onkin ja samanta näyttävät...
Mitenköhän Chevrolet Cavalier 3.1 V6 kävisi Opel Ascona C:n vertailumalliksi, sama rakenne ja platform kun on kyseessä?
niin, samaa olen miettinyt
2,8 ja 3,1 V-6 60ast Chevy Cavalierit = Ascona C vertailuauto?
molemmathan ovat GM:n J-Car:eja Pontiacin, Buikin, Oldsin, Vauxhallin jne ohella ja niiden ensiesittelyssä 80-luvun alussa nimen omaan mainostettiin autojen ovat samalla peruskorilla ja alustalla, ainoastaan tekniikat, sisustus ja ulkonäkö vaihtelivat markkinamaan ja -kohteen mukaisesti
tuosta Cavalierista oli sporttimalli Z24, jäykemmällä alustalla ja oliko vielä 5-speed manuaalillakin, paljonko oli tehoa, en muista (matalakierrosmoottori oli kuitenkin eli tuskin yli 200hv)
miksei sopisi tommonen Z24 moottori, aski ja jarrut Ascona C:hen?
Pete
2,8 ja 3,1 V-6 60ast Chevy Cavalierit = Ascona C vertailuauto?
molemmathan ovat GM:n J-Car:eja Pontiacin, Buikin, Oldsin, Vauxhallin jne ohella ja niiden ensiesittelyssä 80-luvun alussa nimen omaan mainostettiin autojen ovat samalla peruskorilla ja alustalla, ainoastaan tekniikat, sisustus ja ulkonäkö vaihtelivat markkinamaan ja -kohteen mukaisesti
tuosta Cavalierista oli sporttimalli Z24, jäykemmällä alustalla ja oliko vielä 5-speed manuaalillakin, paljonko oli tehoa, en muista (matalakierrosmoottori oli kuitenkin eli tuskin yli 200hv)
miksei sopisi tommonen Z24 moottori, aski ja jarrut Ascona C:hen?
Pete
Aika mopo tuo Z24 taisi ollakin vakiona, netistä löysin seuraavat tiedot vakiolle 1992 Chevy Cavalier Z24:lle:
192 ci., 3.1 liter V6 engine with Multi-Port Fuel Injection
140 HP @ 4200 RMP and 185 ft/lb torque @ 3200 RPM
3-speed automatic transmission
Vanhempi 2.8-litrainen V6 oli vain 130 hv eli Ascona GT:n tehoinen.
3.1:stä oli näköjään myös turbona, siinä 205 hv@5200 rpm.
Nämä tiedot löytyvät seuraavalta sivustolta:
http://www.v6z24.com/
192 ci., 3.1 liter V6 engine with Multi-Port Fuel Injection
140 HP @ 4200 RMP and 185 ft/lb torque @ 3200 RPM
3-speed automatic transmission
Vanhempi 2.8-litrainen V6 oli vain 130 hv eli Ascona GT:n tehoinen.
3.1:stä oli näköjään myös turbona, siinä 205 hv@5200 rpm.
Nämä tiedot löytyvät seuraavalta sivustolta:
http://www.v6z24.com/