Kadett C citystä kuvia
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3852
- Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Janakkala - Turenki
- Viesti:
Jos tämä siis kävisi päinsä niin Ascona C:hän saisi uuden "tehokkaamman" mallisarjan suurimman...
Ja tämä tarkoittaisi käytännössä vaikka mitä!
Mitenköhän maahatuoja ja katsastusherra suhtautuvat tähän Chevrolettiin Asconan suhteen???
Oliko tossa Chevroletissa joku erikois-alusta vai oliko se käytännössä ihan GT-asconaa vastaava.
Ja tämä tarkoittaisi käytännössä vaikka mitä!
Mitenköhän maahatuoja ja katsastusherra suhtautuvat tähän Chevrolettiin Asconan suhteen???
Oliko tossa Chevroletissa joku erikois-alusta vai oliko se käytännössä ihan GT-asconaa vastaava.
Siispä jos vertailuautoksi Chevy käy:
3,1 litraa ja painavampi tekniikka menisi läpi?
tää on vaan ajatelmia, itsellä ei ole c-ascona projektia käynnissä:
3,1v6 + kevyt katuviritys = 180hv + vääntöä 300Nm = liikkuu vaivattomasti
(porting + paineensäädin ja/tai unichip + crane tai comp cams hydr 270-280ast vääntönokka + tehoputkisto jne)
manuaalisalkku olis kyllä pakollinen, jenkien pikkuautomaatteihin ei oikein saa sift-kittejä eikä isompistallisia turbiineita
jarrut lienee samankokoiset/isommat kuinopelissa ja ainakin tehostin lienee suurempi (jenkit tykkää pienestä poljinvoimasta ja kevyestä ohjauksesta, vähän honda/mazda tyyliin)
turbomootorista oli tällaisia tietoja atan kertomilla saiteilla, siispä ilmeiseti ei ollut J-carissa joten vaikea käyttää vertailuautona...
ja sivujen kirjoittajan mielestä harvinainen jenkeissäkin
(eri asia onkin jälkiasennusturbo...)
----------
3.1L Intercooled Turbo LG5 Engine Specifications
Engine Description 3.1L 60 degree V6 Turbocharged
Horsepower 205@5200
Torque (ft-lbs) 225@2100
Top Speed 128 mph
Max Engine Speed 5500 rpm
Block Cast Iron
Heads Aluminum
Valves 12
Displacement 3.1L (3100cc, 192ci)
Cylinders 6, V formation, opposed 60 degrees
Bore 89mm (3.503")
Stroke 84mm (3.3122")
Compression Ratio 8.9:1
Fuel Management MPFI (Multi Port Fuel Injection). Electronic, controlled by ECM
Fuel Premium unleaded, 91 pump oct.
VIN code V
Usage 1989-90 Grand Prix Turbo, 90 STE Turbo
Type Gen II - Same motor as 2.8L with an increased stroke
Turbo Details
Turbo Garrett T-25, water cooled
Model # TB2528
Part # 465939-2
CHRA # 431876-29
Wastegate Vacuum, actuated by ECM-controlled solenoid
A/R Ratios 0.68 Turbine; 0.80 Compressor
Engine Management
ECM Type GM 1227727/16197128 (underhood)
MEMCAL (PROM) 256kbit (32kbyte)
MAP Sensor 2-bar
Fuel Injection Multiport EFI, bank fired (two banks)
Performance - 1989 GP Turbo
0-60 7.0 sec
1/4 Mile 15.3 @ 89.5mph
Top Speed 128
Unfortunately, this engine never made it into a J-body. It was only used for two years, in the 1989 and 1990 Pontiac Grand Prix TGP. Another unfortunate thing is that they only made about 1000 of these cars each year, so they are quite rare and hard to find. If you can get ahold of one, the engine will be pretty much a direct swap into your 2nd gen J-Body. I have been trying to find one for quite a while now with no luck
---------
noo se ajatusleikistä ja takaisin töihin...
Pete
http://www.prostreet.fi
_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-03-15 09:36 ]</font>
3,1 litraa ja painavampi tekniikka menisi läpi?
tää on vaan ajatelmia, itsellä ei ole c-ascona projektia käynnissä:
3,1v6 + kevyt katuviritys = 180hv + vääntöä 300Nm = liikkuu vaivattomasti
(porting + paineensäädin ja/tai unichip + crane tai comp cams hydr 270-280ast vääntönokka + tehoputkisto jne)
manuaalisalkku olis kyllä pakollinen, jenkien pikkuautomaatteihin ei oikein saa sift-kittejä eikä isompistallisia turbiineita
jarrut lienee samankokoiset/isommat kuinopelissa ja ainakin tehostin lienee suurempi (jenkit tykkää pienestä poljinvoimasta ja kevyestä ohjauksesta, vähän honda/mazda tyyliin)
turbomootorista oli tällaisia tietoja atan kertomilla saiteilla, siispä ilmeiseti ei ollut J-carissa joten vaikea käyttää vertailuautona...
ja sivujen kirjoittajan mielestä harvinainen jenkeissäkin
(eri asia onkin jälkiasennusturbo...)
----------
3.1L Intercooled Turbo LG5 Engine Specifications
Engine Description 3.1L 60 degree V6 Turbocharged
Horsepower 205@5200
Torque (ft-lbs) 225@2100
Top Speed 128 mph
Max Engine Speed 5500 rpm
Block Cast Iron
Heads Aluminum
Valves 12
Displacement 3.1L (3100cc, 192ci)
Cylinders 6, V formation, opposed 60 degrees
Bore 89mm (3.503")
Stroke 84mm (3.3122")
Compression Ratio 8.9:1
Fuel Management MPFI (Multi Port Fuel Injection). Electronic, controlled by ECM
Fuel Premium unleaded, 91 pump oct.
VIN code V
Usage 1989-90 Grand Prix Turbo, 90 STE Turbo
Type Gen II - Same motor as 2.8L with an increased stroke
Turbo Details
Turbo Garrett T-25, water cooled
Model # TB2528
Part # 465939-2
CHRA # 431876-29
Wastegate Vacuum, actuated by ECM-controlled solenoid
A/R Ratios 0.68 Turbine; 0.80 Compressor
Engine Management
ECM Type GM 1227727/16197128 (underhood)
MEMCAL (PROM) 256kbit (32kbyte)
MAP Sensor 2-bar
Fuel Injection Multiport EFI, bank fired (two banks)
Performance - 1989 GP Turbo
0-60 7.0 sec
1/4 Mile 15.3 @ 89.5mph
Top Speed 128
Unfortunately, this engine never made it into a J-body. It was only used for two years, in the 1989 and 1990 Pontiac Grand Prix TGP. Another unfortunate thing is that they only made about 1000 of these cars each year, so they are quite rare and hard to find. If you can get ahold of one, the engine will be pretty much a direct swap into your 2nd gen J-Body. I have been trying to find one for quite a while now with no luck
---------
noo se ajatusleikistä ja takaisin töihin...
Pete
http://www.prostreet.fi
_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-03-15 09:36 ]</font>
Jep, noi on aika mielenkiintoisia noi J-car:it. Varsinkin vuosimallit 82-88 on täysin samoja kuin Ascona C paitsi keula/peräpellit ja sisutus on eri. Koneina mm. 1.8ohc, 2.0turbo, 2.2ohv, 2.8v6, 3.1v6 ja kaikissa levyt edessä ja rummut takana,tosin 5-pulttinen jako.
Tässä Cadillac Cimarron -82,näyttääkö tutulta?
Aika tutun näköinen tuo kattolinja ja ikkunat vai mitä?
Tässä Cadillac Cimarron -82,näyttääkö tutulta?
Aika tutun näköinen tuo kattolinja ja ikkunat vai mitä?
-respect to the man in the ice cream van-
Ei ole tuotu kuin yksittäiskappaleita muuttoautoina, koska täällähän oli GM J-Car myynnissä nimellä Opel Ascona C, kuten tiedämme... GM ei myy toiselle alueelle tarkoitettuja malleja muualla jotka olisivat kilpailijoita heidän omille malleilleen. GM USA:n rinnakkaismerkit tietysti myyvät samoja autoja eri merkeille, johtuen historiasta.
Vaikka pieniä ulkonäköeroja on noissa 2-ovisissa malleissa ja erilaisia pelti- ja koristeosia, auton rakenteet ja pohjalevy ovat identtiset Ascona C:n kanssa, kuten myös 4-ovisen osa peltiosista. Chevy Cavalierista oli myös farmari, coupe ja avoauto valikoimissa noiden 2- ja 4-ovisten sedanien lisäksi.