Kadett C citystä kuvia

Keskustelua Opeleista
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Jos tämä siis kävisi päinsä niin Ascona C:hän saisi uuden "tehokkaamman" mallisarjan suurimman...

Ja tämä tarkoittaisi käytännössä vaikka mitä!

Mitenköhän maahatuoja ja katsastusherra suhtautuvat tähän Chevrolettiin Asconan suhteen???

Oliko tossa Chevroletissa joku erikois-alusta vai oliko se käytännössä ihan GT-asconaa vastaava.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Siispä jos vertailuautoksi Chevy käy:
3,1 litraa ja painavampi tekniikka menisi läpi?

tää on vaan ajatelmia, itsellä ei ole c-ascona projektia käynnissä:

3,1v6 + kevyt katuviritys = 180hv + vääntöä 300Nm = liikkuu vaivattomasti
(porting + paineensäädin ja/tai unichip + crane tai comp cams hydr 270-280ast vääntönokka + tehoputkisto jne)

manuaalisalkku olis kyllä pakollinen, jenkien pikkuautomaatteihin ei oikein saa sift-kittejä eikä isompistallisia turbiineita

jarrut lienee samankokoiset/isommat kuinopelissa ja ainakin tehostin lienee suurempi (jenkit tykkää pienestä poljinvoimasta ja kevyestä ohjauksesta, vähän honda/mazda tyyliin)

turbomootorista oli tällaisia tietoja atan kertomilla saiteilla, siispä ilmeiseti ei ollut J-carissa joten vaikea käyttää vertailuautona...
ja sivujen kirjoittajan mielestä harvinainen jenkeissäkin
(eri asia onkin jälkiasennusturbo...)

----------

3.1L Intercooled Turbo LG5 Engine Specifications
Engine Description 3.1L 60 degree V6 Turbocharged
Horsepower 205@5200
Torque (ft-lbs) 225@2100
Top Speed 128 mph
Max Engine Speed 5500 rpm
Block Cast Iron
Heads Aluminum
Valves 12
Displacement 3.1L (3100cc, 192ci)
Cylinders 6, V formation, opposed 60 degrees
Bore 89mm (3.503")
Stroke 84mm (3.3122")
Compression Ratio 8.9:1
Fuel Management MPFI (Multi Port Fuel Injection). Electronic, controlled by ECM
Fuel Premium unleaded, 91 pump oct.
VIN code V
Usage 1989-90 Grand Prix Turbo, 90 STE Turbo
Type Gen II - Same motor as 2.8L with an increased stroke



Turbo Details
Turbo Garrett T-25, water cooled
Model # TB2528
Part # 465939-2
CHRA # 431876-29
Wastegate Vacuum, actuated by ECM-controlled solenoid
A/R Ratios 0.68 Turbine; 0.80 Compressor



Engine Management
ECM Type GM 1227727/16197128 (underhood)
MEMCAL (PROM) 256kbit (32kbyte)
MAP Sensor 2-bar
Fuel Injection Multiport EFI, bank fired (two banks)



Performance - 1989 GP Turbo
0-60 7.0 sec
1/4 Mile 15.3 @ 89.5mph
Top Speed 128



Unfortunately, this engine never made it into a J-body. It was only used for two years, in the 1989 and 1990 Pontiac Grand Prix TGP. Another unfortunate thing is that they only made about 1000 of these cars each year, so they are quite rare and hard to find. If you can get ahold of one, the engine will be pretty much a direct swap into your 2nd gen J-Body. I have been trying to find one for quite a while now with no luck :sad:

---------

noo se ajatusleikistä ja takaisin töihin...

Pete
http://www.prostreet.fi

_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra



<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-03-15 09:36 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

niin ja huomautus: jenkkien 91 vastaa suomen 95 ja jenkkien 95 vastaa suomen 98

(eri tapa ilmoittaa myytävän bensan oktaaniluku, siellä MON ja RON keskiarvo, meillä ja muualla euroopassa RON
RON = research octane number, MON = motor octane number, n 10 pykälää pienempi samalla bensalla)

pete
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Tässä pari kuvaa vielä
Chevrolet Cavalier Z24:sta

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sisusta
Kuva
Mittaristo näyttää ainakin tutulta...

Ton 3.1L Turbo V6 kun sais vertailumalliksi niin johan elämä muuttuis...

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2002-03-15 09:43 ]</font>
bone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 803
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja bone »

Jep, noi on aika mielenkiintoisia noi J-car:it. Varsinkin vuosimallit 82-88 on täysin samoja kuin Ascona C paitsi keula/peräpellit ja sisutus on eri. Koneina mm. 1.8ohc, 2.0turbo, 2.2ohv, 2.8v6, 3.1v6 ja kaikissa levyt edessä ja rummut takana,tosin 5-pulttinen jako.
Tässä Cadillac Cimarron -82,näyttääkö tutulta?
Kuva
Aika tutun näköinen tuo kattolinja ja ikkunat vai mitä?
Kuva
-respect to the man in the ice cream van-
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Jep jep...tutulta näyttää.

Sais vaan ton Turbo moottorin mallisarjan suurimmaksi niin vois laittaa LET:tiä alle.
Eeroplane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eeroplane »

Hmm... Onko noita Chevyn Cavaliereja tuotu Suomeen? Rupes kiinnostamaan...
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Ei ole tuotu kuin yksittäiskappaleita muuttoautoina, koska täällähän oli GM J-Car myynnissä nimellä Opel Ascona C, kuten tiedämme... GM ei myy toiselle alueelle tarkoitettuja malleja muualla jotka olisivat kilpailijoita heidän omille malleilleen. GM USA:n rinnakkaismerkit tietysti myyvät samoja autoja eri merkeille, johtuen historiasta.
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

pirun komee auto, muuten mut toi rebelin lippu on vähän...voi voi. :grin:
mut en kyllä tunnistas asconaks...ei näytä minusta yhtään asconalta. ehkä joku kattolinja voi olla samanmuotonen mut muuten ei...
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Vaikka pieniä ulkonäköeroja on noissa 2-ovisissa malleissa ja erilaisia pelti- ja koristeosia, auton rakenteet ja pohjalevy ovat identtiset Ascona C:n kanssa, kuten myös 4-ovisen osa peltiosista. Chevy Cavalierista oli myös farmari, coupe ja avoauto valikoimissa noiden 2- ja 4-ovisten sedanien lisäksi.
Vastaa Viestiin