Rekord D - vielä liikenteessä?
Faijalla oli eka auto -77 D-Rekord, ja ollaan jo muutamia vuosia ihmetelty, kun niitä ei missään nää. Joskus pari vuotta sitten nähtiin Vantaalla autoliikkeen pihan nurkassa yks ja kaksi oon nähny liikenteessä sen jälkeen. Että onko niitä säilyny ollenkaan normaaliliikenteessä vai onko kaikki jossain autojen hautuumailla tai huippuunsa viritettyinä harrastajien talleissa?
Pidän jostain syystä sitä korimallia tyylikkäänä ja olis mukava löytää joskus semmonen peli projektiksi.
Pidän jostain syystä sitä korimallia tyylikkäänä ja olis mukava löytää joskus semmonen peli projektiksi.
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Varsinaisesti käyttöautoina ei ole paljon tullut vastaan, mutta harrastepelejä näkee aina silloin tällöin. Kerhossammekin on tällä hetkellä muutama Rekord D/Commodore B harrastekäytössä.
Jos projektit kiinnostaa saattaisin tietää erään kullanvärisen mustalla vinyylikatolla varustetun Commodore b coupe GS/E tai GS, joka on pari vuotta seissyt erään talon pihamaalla. On vielä taltioimisen arvoinen auto. Sitä en tiedä onko omistaja halukas autoa myymään.
Korimalleista coupe on todella tyylikäs, mutta kyllä muutkin mallit menettelee.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-20 13:23 ]</font>
Jos projektit kiinnostaa saattaisin tietää erään kullanvärisen mustalla vinyylikatolla varustetun Commodore b coupe GS/E tai GS, joka on pari vuotta seissyt erään talon pihamaalla. On vielä taltioimisen arvoinen auto. Sitä en tiedä onko omistaja halukas autoa myymään.
Korimalleista coupe on todella tyylikäs, mutta kyllä muutkin mallit menettelee.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-20 13:23 ]</font>
Kaverini isällä on tuollainen auto tallisaan ja se on laittanut sen viimeisen päälle kuntoon. Kai se on kans kohta liikenteessä!On 2002-03-20 13:01, Eeroplane wrote:
Faijalla oli eka auto -77 D-Rekord, ja ollaan jo muutamia vuosia ihmetelty, kun niitä ei missään nää. Joskus pari vuotta sitten nähtiin Vantaalla autoliikkeen pihan nurkassa yks ja kaksi oon nähny liikenteessä sen jälkeen. Että onko niitä säilyny ollenkaan normaaliliikenteessä vai onko kaikki jossain autojen hautuumailla tai huippuunsa viritettyinä harrastajien talleissa?
Pidän jostain syystä sitä korimallia tyylikkäänä ja olis mukava löytää joskus semmonen peli projektiksi.
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Vanhoja käyttöleluja (alle -80) ei juuri enää näe minkään merkkisiä liikenteessä, ainakaan hesan seuduilla. Vai kuka tunnustaa viimeksi nähneensä kehäkolmosella Taunuksen
''Maaseudulla'' sentään vielä näkee joskus käyttövehkeinä, lähinnä eläkeläisillä.
Muistelen vaan meidänkin perheen D-reksaa, josta etupalkki lahosi noin vuonna -92 (oli camperit kohdillaan), ja sen vaihdettua pari-kolme vuotta myöhemmin kori vaan yksinkertaisesti hajosi käsiin.... että olisko siinä kohtuu suuri syy
P.S. Onko tuninkimaailmalle Shelby tuntematon henkilönnimi.... vai mistä ihmeestä tämä viperiraita-nimitys on saanut alkunsa, valistakaa sivistymätöntä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2002-03-20 23:44 ]</font>
''Maaseudulla'' sentään vielä näkee joskus käyttövehkeinä, lähinnä eläkeläisillä.
Muistelen vaan meidänkin perheen D-reksaa, josta etupalkki lahosi noin vuonna -92 (oli camperit kohdillaan), ja sen vaihdettua pari-kolme vuotta myöhemmin kori vaan yksinkertaisesti hajosi käsiin.... että olisko siinä kohtuu suuri syy
P.S. Onko tuninkimaailmalle Shelby tuntematon henkilönnimi.... vai mistä ihmeestä tämä viperiraita-nimitys on saanut alkunsa, valistakaa sivistymätöntä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2002-03-20 23:44 ]</font>
Tallissa tai tallin takana ne seisoo, joita ei vielä ole paalattu. Oma saatiin viime kesäksi museoajoneuvoksi, siihen olen saanut osia parista mädäntyneestä, jotka maatuvat vielä kauempana kehä III:sta navetan takana. Lahden seudulla oli viime kesänä havainnot kolmesta muusta, joista yksi oli hieno "signal orange" 2d, yksi mustaksi värjätty ja sitten se tumman vihreä.
niin shelbyn cobrassakos noi raidat ihan ekana oli? tunnetuin raitapeli kumminkin lienee ainakin nykynuorille dodge (chryslerkö se nyt on euroopassa sit?) viper, josta toi vaipperraidat sanonta juontaa. as far as i know.P.S. Onko tuninkimaailmalle Shelby tuntematon henkilönnimi.... vai mistä ihmeestä tämä viperiraita-nimitys on saanut alkunsa, valistakaa sivistymätöntä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Kilpakarva on 2002-03-20 23:44 ]</font>
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
eikös 60-luvun mustangien shelby-malleissa ollu semmoset viivat? ja vaippereissahan on sini-valko-raitaväritys (samantyylinen ku shelby-musseissa oli).
kovin moni muu alaikänen tuskin on edes kuullukaan shelbystä. vaipperin kaikki kyllä tuntee
_________________
Ascona B 'SR'
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2002-03-22 13:03 ]</font>
On 2002-03-20 23:41, Kilpakarva wrote:
P.S. Onko tuninkimaailmalle Shelby tuntematon henkilönnimi.... vai mistä ihmeestä tämä viperiraita-nimitys on saanut alkunsa, valistakaa sivistymätöntä
kovin moni muu alaikänen tuskin on edes kuullukaan shelbystä. vaipperin kaikki kyllä tuntee
_________________
Ascona B 'SR'
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2002-03-22 13:03 ]</font>
Shelbyistä vielä sen verran että Shelby GT-350 ja GT-500 jotka ovat Mustang-perustaisia eivät virallisesti kanna "Mustang"-nimeä, vaan auton virallinen nimi on vain esim. "Shelby GT-350".
Muita Shelbyjähän ovat olleet tietysti legendaarinen AC Shelby Cobra, Mustang Shelby Europa (jollainen oli parkissa lapsuudenkotini lähellä usein kun olin pieni, hieno metallinvihreä 70-luvun alun iso-Mustang rättikatto. Ja sitten 80-luvulla Carrol Shelby vaikutti Moparilla eli Chrysler Motor Companyllä ja tältä ajalta ovat peräisin mm. Dodge Omni GLH-S eli Horizon 2.2i 16v turbo-padalla sekä Dodge 024 Shelby Charger (etuvetoinen 2+2 hatchback-coupe 80-luvun alusta samalla 2.2 tekniikalla kuin tuo Omni) kaverillani oli tämän vapaastihengittävä ei-Shelby-malli aikoinaan, ihan hienon näköinen auto jonka ajo-ominaisuudet eivät olleet yhtä urheilulliset kuin ulkonäkö (jenkkien tyyliin), Dodge Daytona Shelby ja sen rinnakkaismalli Chrysler GS Turbo 2 Shelby joka kuului jopa Suomen tuontiohjelmaan, tuollaisella olen ajanutkin. Kaikki nämä 80-luvun Chrysler/Dodge-mallit perustuvat samaan tekniikkaan periaatteessa joka oli myös Dodge Arieksessa.
Muita Shelbyjähän ovat olleet tietysti legendaarinen AC Shelby Cobra, Mustang Shelby Europa (jollainen oli parkissa lapsuudenkotini lähellä usein kun olin pieni, hieno metallinvihreä 70-luvun alun iso-Mustang rättikatto. Ja sitten 80-luvulla Carrol Shelby vaikutti Moparilla eli Chrysler Motor Companyllä ja tältä ajalta ovat peräisin mm. Dodge Omni GLH-S eli Horizon 2.2i 16v turbo-padalla sekä Dodge 024 Shelby Charger (etuvetoinen 2+2 hatchback-coupe 80-luvun alusta samalla 2.2 tekniikalla kuin tuo Omni) kaverillani oli tämän vapaastihengittävä ei-Shelby-malli aikoinaan, ihan hienon näköinen auto jonka ajo-ominaisuudet eivät olleet yhtä urheilulliset kuin ulkonäkö (jenkkien tyyliin), Dodge Daytona Shelby ja sen rinnakkaismalli Chrysler GS Turbo 2 Shelby joka kuului jopa Suomen tuontiohjelmaan, tuollaisella olen ajanutkin. Kaikki nämä 80-luvun Chrysler/Dodge-mallit perustuvat samaan tekniikkaan periaatteessa joka oli myös Dodge Arieksessa.
vai ettei d-malleja enää nää liikenteessä?
mulla on itselläni ainoana käyttöautona b-mallinen rekordi talvella kylläkään en juurikaan ajele, mutta muuten joka päivä. eikä niitäkään enää hirveemmin nää? varsinkaan kun autoa on valmistettu aikanaan 12kk. en ymmärrä lainkaan "uusien" autojen harrastamista, niitähän tulee kuitenkin joka päivä vastaan? ja varsikin mitä pirua he tekevät spoileri härveleittensä kanssa jossain auto tapahtumassa??
<font size=-1>[ This Message was edited by: teddyboy on 2002-04-03 12:04 ]</font>
mulla on itselläni ainoana käyttöautona b-mallinen rekordi talvella kylläkään en juurikaan ajele, mutta muuten joka päivä. eikä niitäkään enää hirveemmin nää? varsinkaan kun autoa on valmistettu aikanaan 12kk. en ymmärrä lainkaan "uusien" autojen harrastamista, niitähän tulee kuitenkin joka päivä vastaan? ja varsikin mitä pirua he tekevät spoileri härveleittensä kanssa jossain auto tapahtumassa??
<font size=-1>[ This Message was edited by: teddyboy on 2002-04-03 12:04 ]</font>
Minkä värinen? Viime kesänä silmiin osui turkoosi kaksiovinen ja beige neliovinen. Tämän kevään havainto punaisesta coupesta.On 2002-04-03 11:56, teddyboy wrote:
mulla on itselläni ainoana käyttöautona b-mallinen rekordi talvella kylläkään en juurikaan ajele, mutta muuten joka päivä. eikä niitäkään enää hirveemmin nää?
...ja olihan Vehoniemellä se valkoinen...
No minusta autoharrastukseen ja sen oikeutukseen ei liity auton ikä, kyllä kaikenikäisiä autoja voi ja saa harrastaa. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, vanhaa sanontaa lainatakseni. Autojakin voi harrastaa eri tavoilla. Vanha-autoharrastus on arvokasta toimintaa, mutta uudempien harrastus on myös harrastamista.
Se Vehoniemessä ollut Rekord oli muuten A-Rekord, ei B. B:ssä on ne kulmikkaat etuvalot ja tuplat pyöreät takavalot.
Se Vehoniemessä ollut Rekord oli muuten A-Rekord, ei B. B:ssä on ne kulmikkaat etuvalot ja tuplat pyöreät takavalot.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 167
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
On 2002-04-04 12:57, ata wrote:Se Vehoniemessä ollut Rekord oli muuten A-Rekord, ei B. B:ssä on ne kulmikkaat etuvalot ja tuplat pyöreät takavalot.
Vehoniemessä olikin tosiaan A, samoin tuo mainitsemani coupe oli A. Ei niin kovin kauan sitten olin ostamassa itse punaista B-coupea joltain takapihajobbarilta, mutta sitten tuli tuo A-Kadett ajankohtiseksi.On 2002-04-04 13:19, teddyboy wrote:
No Jukka T
kyl mä uskon et sä oot nähnyt tän härvelin varsinkin jos lahdessa päin pyörit!
eli 2 ov. tummansininen & violetit liekit...
ite en vaan ole sattunut näkemään montaakaan vastaan tulevan??
Tiedänkin tuon yksilösi, viimeksi perjantaina katselin sen lipumista tuossa Aleksilla. Hieno peli, tosin minun makuuni liian takakenossa.