anttist kirjoitti:Muutama viikko on ajettu Astralla, tosin ei ihan uudella vaan ostin 6200 km ajetun 2005 mallisen.
Auto on 1.7 CDTI (100 hv) 5-ov Cosmo seuraavin lisävarustein:
- metalliväri
- vakionopeudensäädin
- ajotietokone
- napista autoa vasten kääntyvät peilit
- kuljettajan penkin 6-suuntaiset säädöt
Toistaiseksi olen ollut autoon ihan tyytyväinen. Kulutus on ollut mielestäni vähän yläkanttiin dieseliksi (6.0l / 100km), mutta ajan kyllä paljon moottoritiellä mikä nostanee lukemaa. Saa nähdä muuttuuko kulutus kun kilometrejä tulee vähän enemmän. Perusmallinen ilmastointi saisi olla kyllä puoliautomaattinen, tiedä sitten olisiko se mahdollista muuttaa jälkikäteen? Cosmon penkit ovat hyvät ja auton ajettavuus asiallinen.
Edelliseen autooni, C-mallin Corsaan, verrattuna laatuvaikutelma on kuin eri planeetalta nykyisessä Astrassa.
Luulenpa että tuohon kulutukseen saat tyytyä myös tulevaisuudessa, ainakin siskoni 1.7CDTI Wagonin kulutus on ollut 39000 km:n matkalla juuri tuossa 6.0 l/100km tietämillä, muistaakseni pienin kulutus on ollut 5.5 l/100km nurkilla pitkässä maantieajossa, täydellä kuormalla kylläkin.
Eikö nuo kääntyvät peilit kuulu juuri Cosmo-varustukseen, ainakin omassani tammikuussa 2005 hankitussa Cosmo wagonissa ne oli vakiona.
Ai niin, sattuipa juhannus reissulla Rovaniemellä tällaista omalle autolleni. Aamulla herättyäni laitoin tavaratilassa olevan matkajääkaapin lataukseen ja siitä n. tunnin päästä laitoin myös navigaattoriin lataukseen ja navigaattorin latauduttua n. kahden tunnin päästä eli molempien oltua latauksessa kolmen tunnin ajan ooppeli ei ollutkaan halukas lähtemään leirintäalueelta.
No, eipä siinä mitään ajattelin, soitto Opel Assistance palveluun ja ilmoitin että opel ei lähde käyntiin akun tyhjennettyä, kaunis naisääni ilmoitti että se johtuu omasta huolimattomuudesta ei Opelista, niinhän se onkin omaa tyhmyyttä mutta ajattelin silti että tämä Opel Assistance tulee apuun myös tällaisissa tapauksissa, esim. harrasteautossani Saabin ollessa uusi kymmenen vuotta sitten Saab Assistance palvelussa tullaan myös auttamaan vaikka autosta olisi bensiini loppunut, (ei tullut kylläkään kokeiltua ko. palvelua)
Leirintäalueen omistaja tuli sitten antamaan omalla autollaan virtaa ooppelille ja lähtihän se sitten kuin palmun alta käyntiin.
Se mikä minua ihmetyttää on se että kuinka nopeasti akku sitten hyytyi kun edellisellä päivällä autolla oli ajettu reilut 500 km pelkkää matka-ajoa, eli luulisi akun olleen täyteen latautunut mutta omaa tyhmyyttäähän se loppujen lopuksi oli. Ei Opelissa mitään vikaa ole, vain sen käyttäjissä.