Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
peitsamo85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 17 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

dtiveccu kirjoitti:Tere

Saako H-Astraan ite helposti (kuten esim, b-vectraan) asennettua vaknopsäätimen vilkun viiksen vaihtamalla... Myyjä kyl kerto että pelkkä vaihto riittää, mutta onkohan kuinka paska nakki.. Ei viittis uudesta autosta heti särkiä paikkoja :D:D

VT
vaatii viiksen vaihdon ja kytkinpoljin katkaisimen + ohjelmoinnin.
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
Avatar
dam
'Senator'
'Senator'
Viestit: 763
Liittynyt: 01 Marras 2005, 10:29
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja dam »

mitä varusteita vm 04 cosmossa on?

kiitos!
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

dam kirjoitti:mitä varusteita vm 04 cosmossa on?
Tietääkseni -04:ssä (ainakin 5-ovisessa) erikoisimpina varusteina olivat sadetunnistin ja automaattisesti tummeneva taustapeili. Liekö niissä ollut hiukan epäluotettavuutta kun Opel ei niitä enää tarjonnut edes lisävarusteena seuraavana vuonna.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 20:28

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

dtiveccu kirjoitti:Tere

Saako H-Astraan ite helposti (kuten esim, b-vectraan) asennettua vaknopsäätimen vilkun viiksen vaihtamalla... Myyjä kyl kerto että pelkkä vaihto riittää, mutta onkohan kuinka paska nakki.. Ei viittis uudesta autosta heti särkiä paikkoja :D:D

VT
Itse laitatin H-Astraan vakkarin jälkiasennuksena huollossa, meni viiksen vaihdolla ja ohjelmoinnilla, taisi olla osat ja työ yhteensä n.180€. Et taida kovin hyvin palkoille päästä jos alat itse askartelemaan.
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

STCosmo kirjoitti:
dam kirjoitti:mitä varusteita vm 04 cosmossa on?
Tietääkseni -04:ssä (ainakin 5-ovisessa) erikoisimpina varusteina olivat sadetunnistin ja automaattisesti tummeneva taustapeili. Liekö niissä ollut hiukan epäluotettavuutta kun Opel ei niitä enää tarjonnut edes lisävarusteena seuraavana vuonna.
tai sitten halusivat maksimoida voittonsa tai jotain .... ;)
lisäksi vanhasa kosmossa oli napista sisäänkääntyvät peilit
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

mites takuu käyttäytyy jos hommaa jonkun alustasarjan ja asentaa itse...

onko joku kysellyt opel liikkeestä suoraan alustasarjoja asennettuna? jos siis vaativat että saa takuun pitämään...
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Kokeilin huvikseni mitä Astra kuluttaa maantieajossa. Nollasin ajotietokoneen, laitoin ilmastoinnin eco:lle ja ajelin vakkari päällä n. 10km asfalttitietä, jossa rajoitus vaihteli 60 ja 80 välillä. Kotiin päästyäni auto ilmoitti matkan keskikulutukseksi 4,6 l/100km. Pienellä menee.
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

dtiveccu kirjoitti:mites takuu käyttäytyy jos hommaa jonkun alustasarjan ja asentaa itse...

onko joku kysellyt opel liikkeestä suoraan alustasarjoja asennettuna? jos siis vaativat että saa takuun pitämään...
Joku kertoi asennuttaneensa Irmscherin sarjan merkkiliikkeessä ja hinta ei ollut kuulemma paha. Kannattaa ainakin kysyä. Takuun luulisi tuossa tapauksessa säilyvän.
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

Astra_X_2 kirjoitti:Kokeilin huvikseni mitä Astra kuluttaa maantieajossa. Nollasin ajotietokoneen, laitoin ilmastoinnin eco:lle ja ajelin vakkari päällä n. 10km asfalttitietä, jossa rajoitus vaihteli 60 ja 80 välillä. Kotiin päästyäni auto ilmoitti matkan keskikulutukseksi 4,6 l/100km. Pienellä menee.
Niin menee pienellä mutta mites on sen todellisen keskikulutuksen laita? 1.8 automaatilla vei juhannuksena pelkässä maantieajossa vajaan 1000 km:n matkalla (mittarinopeuden ollessa korkeintaan 90 km/h mukana olleen matkailuauton takia) 6.2 l/100km mutta kyllä siihen melkein 2 litraa saa laittaa lisää jos puhutaan kokonaiskeskikulutuksesta. 35000 km:n matkalta on keskikulutus ollut tasan 8.0 l/100km 2 dl alle yhdistetyn keskikulutuksen johtuen vähäisestä kaupunkiajosta, työmatkatkin kun ovat pelkkää maantieajoa.

Ilmeisesti ooppeleiden kesken on eroja kun TM:n mukaan 1.7CDTI:n saa menemään matka-ajossa 5.2 l/100km ja meidän suvussa se ei mene alle 5.5 l/100km ja tuo 1.6 Ecotec vei TM:n testissä 12/2005 tasaisessa 60km/h nopeudessa 5.1l/100km 70 km/h nopeudessa 5.5 l/100km ja 80 km/h nopeudessa tasan 6.0 l/100km ja sun käytössä se vei sitten tuon 4.6 l/100km vaikkakin ajotietokoneen mukaan, mutta ainakin omasta puolestani voin sanoa ajotietokoneen olevan aika tarkka, näyttäen 2-3 dl. alle todellisen lukeman, mutta silti vähällä menee.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Astra2
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 23:49

Viesti Kirjoittaja Astra2 »

*maukka* kirjoitti:Näin uutena tulokkaana ja uutena opelistina tervehdin teitä!

keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic (värinä tietysti Sapphire black) ja voin sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt vajaa 9000km ja ei pienen pientä moitetta :)

auto vei sydämeni ensinäkemällä..Astra H Cosmo on kaunein farkku ja kiinnittää huomiota 8)

itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€

1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.
Meinasin itse tipahtaa myös tuolilta. Ei pahalla, mutta en ostaisi pahimmassa humalassakaan pientä 105hv opelia 31 000€ hintaan! Monia tehokkaamipiakin malleja saa samaan hintaan joiden varustelistaa ei paljon tarvi ruksia.

Omasta kokemuksesta autojen moottorin osuutta kaupunkiajossa vähätellään suuresti. Tehokas ja vääntävä moottori tekee jokaisesta lähdöstä helpompaa ja sallii pienemmät kierrokset ja näin ollen jopa pienemmän kulutuksen. Kaistanvaihdot ruuhkassa ovat toisinaan aika nopeata toimintaa ja kaasuun vastaavuus pitää olla kunnossa. Syitä on monia. Ajan itse toisinaan työn puolesta 1.2 litraista micraa (-06) joka ei todellakaan ole koneensa puolesta hyvä laite. Kierroksia vaatii paljon ja työskentely on hyvin ohutta. Mieli rauhoittuu kun pääsee kotimatkalla oman vanhan auton kyytiin joka jaksaa liikkua sen mukaan mitä poljinta painaa vaihteista riippumatta.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Astra2 kirjoitti:
*maukka* kirjoitti:Näin uutena tulokkaana ja uutena opelistina tervehdin teitä!

keväällä tuli hankittua astra H 1.6 Cosmo easytronic (värinä tietysti Sapphire black) ja voin sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kilometrejä on kertynyt vajaa 9000km ja ei pienen pientä moitetta :)

auto vei sydämeni ensinäkemällä..Astra H Cosmo on kaunein farkku ja kiinnittää huomiota 8)

itse otin auton ns. kaikilla herkuilla Cosmona, eli kahdet 17" aluvanne sarjat, automaatti-ilmastointi, vakkari, sumuvalot + kaikki varustelistan muu "tarpeeton" sälä..hintaa kertyi n. 31 000€

1.6 moottori toimii ihan ok, kun on tuo easytronic - manuaalina olisi joutunut tikuttamaan urakalla kaupungissa, automaatti auttaa asiassa.
Meinasin itse tipahtaa myös tuolilta. Ei pahalla, mutta en ostaisi pahimmassa humalassakaan pientä 105hv opelia 31 000€ hintaan! Monia tehokkaamipiakin malleja saa samaan hintaan joiden varustelistaa ei paljon tarvi ruksia.
Ööh, siis minkä toisen about samankokoisen ja tehokkaamman auton saat about samoilla varusteilla tuohon hintaan? Esim hyvillä varusteilla myyntiä reippaasti kasvattanut Octavia taitaa tulla suht samanhintaiseksi riippuen tuota tilpehööristä ja bonuksena huomattavasti suurempi kulutus kaupunkiajossa ja IMHO huonompi alusta/ajettavuus, tosin taitaa Ocu olla jonkin verran ketterämpi esim kaupunkipyörittelyä ajatellen.

Tuosta kulutuksista sen verran, että olen tässä seuraillut vuodesta 2000 lähtien kaikkien autojeni kulutuksia aika tarkasti ja huomannut, että ainakin meidän normaaliajossa tuo EU-yhd on todella pätevä lukema. Tuo EU-maantie kulutus on taas normaaliajossa täyttä utopiaa, jollain yksittäisellä ja tasaisella pätkällä voi päästä niihin tai jopa alle. Suurin ja ehdottomasti merkittävin tekijä on vauhti, jos ei nosta nopeutta yli 100:n missään vaiheessa niin siihen voi päästä. Opelin nuo ajotietokone lukemat taitaa olla suht luotettavia eli mulla ainakin 2 viimeisessä on olleet noin 2% sisällä, mutta 10km pätkällä ei oikein muuta saa kuin tasaisen nopeuden & sen tilanteen kulutuksen. Sinällään tuo 4,7 60-80 lukemissa on mun mielestä suht normaalilukema kunhan hieman tietää miten ajaa, mutta ajappas vaikka HKI-Mikkeli-HKI lenkki nopeusrajoituksia noudatellen... Tosin 1.6 Astralla voisin kuvitella tuon reissun kulutuksen pyörivän jossain noin 6 tai hieman päälle tasossa.
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

STCosmo kirjoitti: Niin menee pienellä mutta mites on sen todellisen keskikulutuksen laita? .
Niin, keskikulutus reilun 20tkm matkalla on nyt 7,1 litraa sadalla sisältäen paljon myös kaupunkipyöritystä ja moottoritieajoa. Toi 1.6 twinport taitaa olla tällä hetkellä yksi vähiten kuluttavista 1.6 koneista.
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

Astra_X_2 kirjoitti:
dtiveccu kirjoitti:mites takuu käyttäytyy jos hommaa jonkun alustasarjan ja asentaa itse...

onko joku kysellyt opel liikkeestä suoraan alustasarjoja asennettuna? jos siis vaativat että saa takuun pitämään...
Joku kertoi asennuttaneensa Irmscherin sarjan merkkiliikkeessä ja hinta ei ollut kuulemma paha. Kannattaa ainakin kysyä. Takuun luulisi tuossa tapauksessa säilyvän.
juuri soittelin opelille ja kertoivat hinnaksi:

jousisarja 240€
jouset+iskarit 500€

vaihtotyö (jouset) 250€

sitä en huomannu kysyä että jos jouset vaihtaa itse, vaikuttaako takuuseen... ainakaan liikkeessä asennettuna ei tietenkään vaikuta, koska kyseessä Irmscherin tuotteet... eikä tuo hinta pelkistä osista ainakaan pahalta vaikuta, olisko jollain muuten kuvaa farmarista nuo satsit asennettuna? 35mm ne kuulemma tiputtaa.
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Astra_X_2 kirjoitti:
STCosmo kirjoitti: Niin menee pienellä mutta mites on sen todellisen keskikulutuksen laita? .
Niin, keskikulutus reilun 20tkm matkalla on nyt 7,1 litraa sadalla sisältäen paljon myös kaupunkipyöritystä ja moottoritieajoa. Toi 1.6 twinport taitaa olla tällä hetkellä yksi vähiten kuluttavista 1.6 koneista.
Jep, samoihin lukuihin pääsee vaimokin, Linkki. Viime viikolla kurvailin itse tuolla pari päivää duuniin ja taisin päästä reilu 0,5L vähemmällä. Tosin tällä hetkellä ei tällä reilu 30km matkalla Espooseen ole mitään ruuhkaa, esim tänään tulin oculla tasan 5,0L ja vielä tuossa vikoissa valoissa Karamalmille käännyttäessä oli 4,9 joka on Eu-maantie lukema ko autolle... :wink:
Piitu-78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 18:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piitu-78 »

STCosmo kirjoitti: Niin menee pienellä mutta mites on sen todellisen keskikulutuksen laita? 1.8 automaatilla vei juhannuksena pelkässä maantieajossa vajaan 1000 km:n matkalla (mittarinopeuden ollessa korkeintaan 90 km/h mukana olleen matkailuauton takia) 6.2 l/100km mutta kyllä siihen melkein 2 litraa saa laittaa lisää jos puhutaan kokonaiskeskikulutuksesta. 35000 km:n matkalta on keskikulutus ollut tasan 8.0 l/100km 2 dl alle yhdistetyn keskikulutuksen johtuen vähäisestä kaupunkiajosta, työmatkatkin kun ovat pelkkää maantieajoa.
Vähällä olet päässyt. Tosin mulla on kyllä päinvastainen tilanne, eli paljon kaupunkiajoa ja vähemmän maantieajoa. Reilun 10000 km matkalla keskikulutus on n. 10.45 l/100km ja keskinopeus n. 40.6 km/h.

Suurin lukema kirjanpidossa on 12.7 l/100km (keskinopeus 28 km/h) ja pienin lukema 7.6 l/100km (keskinopeus 78 km/h).

Täältä löytyy yksityiskohtaisempi taulukko Ooppelin ruokahalusta: http://koti.mbnet.fi/jiipee78/tankkaus.html

Melkein siis sanoisin että "ei mee pienellä". Tosin suurin syyllinen noin suuriin kulutuslukemiin löytyy peiliin katsomalla. 8)
Vastaa Viestiin