Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Ihan taloudellisesti kannattavalta vaikuttaisi.

Kuvitellaan vaikka näin, bensalaatujen hintaero taitaa olla yleisesti n. 2 senttiä

98E, litrahinta 1,37
95E, litrahinta 1,35

Kulutus

98E 6,7l/100km
95E 7,0l/100km

Bensakulut per 100km

98E 9,18euroa
95E 9,45euroa

Kulkupuolikin voi parantua, ainakin perstuntumalla.
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

Laitoin myös tilaukseen uuden Astra Wagonin,1.8 140hv Enjoy.Lisämausteina vetokoukku,xenonit,nahkaratti ja kuskinpenkin paremmat säädöt.Väri Metro (tummanharmaa).
Kohta 5 vkoa mennyt,liikkeessä puhuivat että auto saapuu about 10 vkon jälkeen.Saa nähdä alkaako vikaralli... :roll:
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Miksi siitä vikaralli alkaisi? Hyvältähän Astran laatu vaikuttaisi 8)
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

No,olen varmaan liikaa kuunnellut kaikenmaailman työkavereita ja kuullut kuinka **skoja Opelit on...
Kumma homma muuten että 95 % näistä "asiantuntijoista" ei ole koskaan omistanut Opelia eikä moni edes ajanu.
Ja meiänkin perheessä tuleva Astra on jo 8. Opel ja 4. Astra että ei ne ihan toivottomia autoja ole :D
Astra_X_2, olet ilmeisesti ollut ihan tyytyväinen?Ja tuo oli mulle uutta että on säädettävä tihku,enpä hoksannut tuollaista koeajossa!
Mikä on muuten tuo GID sun nimmariautossa?
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Joo, mulla ei ole ollut valittamista, päinvastoin. Kerran kävin huollossa päivittämässä softat ihan vain siksi että sain viimeisimmän version ja toisella kerralla merkkihuolto laittoi kuntoon emännän rikkoman keskikyynärnojan. Kaikin puolin laadukkaan oloinen auto, varsinkin laatuvaikutelma on parantunut edellimallista todella paljon.

Tihkun säätö on itse asiassa todella kätevä käyttää. Pyyhkäisee kerran lasia kertapyyhkäisyyllä, odottaa halutun ajan (eli kunnes lasissa on häiritsevästi vettä) ja kytkee tihkun päälle, joilloin säätö on suoritettu. Tihkun pyyhintäväli on kertapyyhkäisyn ja tihkun aktivoinnin välinen aika.

GID on vaan toi graafinen näyttö, tulee mm. automaatti-ilmastoinnin ja CD40 soittimen mukana.
matti m
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Syys 2006, 14:40
Paikkakunta: Jokela

Astra Wagon Enjoy Special

Viesti Kirjoittaja matti m »

Minulla on nyt kolme viikkoa takana Astraalin odottelua. Aika tuntuu todella pitkältä. Vielä kai 7 viikkoa jäljellä... Kuume vaan nousee kun lukee näitä käyttäjien kokemuksia. Mä olen ollut jo lapsesta Opel -miehiä mutta väliin on sattunu pari japsia, jotka kyllä maineensa veroisesti ovat olleet melko viattomia. Mutta niistä puuttuu se jokin...

Eli kone on se vanha 1,8 ja vaikka vanha malli onkin niin sanokaa mitä sanotte niin ei se voi olla huonompi valinta kuin 1,6 Twinport??

Varusteet:
Enjoy Spessuhan sisältää:
- Nahkaruori (ihan ehdoton kun ajaa 600 km putkeen)
- Kuskin penkin 6-suuntaiset ja huom: nyt tilattavat -07 mallit sis. myös keskikyynärtuen!
- Semiautoilmakone
- Muotovanteet (menee talvimunkeille (HKPL5), suvikumeille tarvikealut, jotka identtiset Opelin yhden oman lisävarustevanteen kanssa)

Lisänä:
- Lohko
- Virtap. tavaratilaan
- Pannacotta väri
- Ajotieturi kytketään
- Kruise jälkiasenn.
- Beaty Pack

Kuola valuen odottelen. Koeajo vakuutti kyllä nykyiseen Lancer -04:een verrattuna. Istuu nätisti mutkiin ja siloittaa pikkutöyssyt kivasti, nam!
Avatar
dam
'Senator'
'Senator'
Viestit: 763
Liittynyt: 01 Marras 2005, 10:29
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja dam »

onkos ajotietokone enjoy speasial mallissa vakiovaruste? kävin ajaa ja ai että :)..
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

Vasen ajovalopoltin tuli nyt sitten tiensä päähän, 37000 km ajettuna, saas nähdä milloin menee sitten oikean puolen poltin, sikäli aika hassua että siskon astrassa vasen poltin kesti myös n. 37000 km mutta oikean puoleista ei ole vieläkään siihen vaihdettu vaikka mittarissa jo reilut 45000 km, yleensähän ne kestävät saman aikaa....
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

dam kirjoitti:onkos ajotietokone enjoy speasial mallissa vakiovaruste? kävin ajaa ja ai että :)..
Ei ole periaatteessa vakiona, mutta toimituksen yhteydessä se yleensä aktivoidaan ilman lisäkustannuksia. Tuollainen taitaa löytyä käytännössä kaikista Astroista.
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

Joo,mullekin sanoi täällä paikallisessa liikkeessä mistä meille Astra tilattiin että ajotietsikka kytketään liikkeessä "kaupanpäälle".
Matti,odotellaan yhdessä kuola valuen uusia autojamme,meilläkin kai vielä semmmoset 5 vkoa... :food: -(z)-
Avatar
STCosmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja STCosmo »

Antsu70 kirjoitti:.........Astra tilattiin että ajotietsikka kytketään liikkeessä "kaupanpäälle"... :food: -(z)-
Onko näillä tehdastilatuilla ja jälkeenpäin asennetuilla ajotietokoneilla varsinaisesti mitään eroa?
Joku aikoinaan taisi mainita että tämä jälkeenpäin asennettu ajotietokone ei näyttäisi tietoja nesteistä ja polttimoista mutta ainakin itse alan epäilemään että myös nämä jälkiasennetut näyttäisi samat tiedot kuin "alkuperäinen tehdasvarusteinen ajotietokonekin."

Omassa jossa on tehdasasennettu ajotietokone näytti ajovalopolttimon palattua "Lähivalo" kuten myös siskon Astrankin ajotietokone joka on huollossa asennettu jälkikäteen.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

Mä käsitin niin että se "jälkikytkentä" tarkoittaa vaan jotain softallista aktivointia eli itse tietsikka
on jo tehtaalla asennettu mutta merkkiliike vaan aktivoi sen.Eikös se pyörylä ratissa ole just tietsikan käyttökäikäle (siis H-Astrassa) ?
Astra J -15 1.4 Turbo Sports Tourer Drive
VW Passat -15 2.0 TDI Sedan
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

H Astran kohdalla en vielä ole saanut tarkkaa eroa selville, mutta veikkaan ettei se paljoa eroa C Vectran vastaavasta. Ero on tosiaan tuo nesteanturien ja siis tiedon puute. Koskee siis lähinnä tuulilasin pesunestettä... Esim öljynmäärää taidetaan muutenkin valvoa... Jostain jarrunesteistä ja jäähdytysnesteen yms valvonnasta ei ole tietoa...
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

Tänään soitti automyyjä,Astramme on varmaankin parin vkon sisällä maassa!Jännittää... 8)
Astra J -15 1.4 Turbo Sports Tourer Drive
VW Passat -15 2.0 TDI Sedan
Avatar
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kilsberi »

Sorry että menee offtopics mutta huomasin tossa mun kärryssä semmoisen ominaisuuden että kun sammutan auton niin heti perään kuuluu samanlainen ääni kun pölyimurin sammuttaisi ? En ole vielä perehtynyt mikä siellä pitää ääntä, mutta ihan kuin sähkömoottorin sammuttais ?
Paljonko on muuten tehdastakuu ja mitä se kattaa.. koitin lueskella noita manuaaleja mutta vissiin rivien ohi olen lukenut. :oops:
Vastaa Viestiin