matti m kirjoitti:Tänään se tapahtuu, Astra Special Wagon 1.8 odottaa liikkeessä hakijaansa! Katellaan muutaman viikon päästä mitä vaivoja on ollut...
Joo, laitahan sitten raporttia. Minkä värinen Astra on tulossa, saatetaan nääs ajella samoilla teillä jos tuo Jokela tarkoittaa Tuusulan Jokelaa?
Tuusulan Jokelaa hyvinkin. Eli musta farkku Astra on sitten tod näk sun jos näkyy Jokelassa päin. OK. Mulle tulee Pannacotta (vaalea, melkein hopea mutta hiukan rusehtava/hiekan sävyä seassa). Beaty pack varusteena ja vanteet kesäkumeilla Alessio replica tyypiltään samat kuin Opelin omasta mallistosta 100212. Näin ainakin tilausvahvistuksessa lukee.
static kirjoitti:Muuten tollasta 1.6 twinporttia farkkuna ajellut, ihan ripeästi silläkin pääsi ilmoitettuun tehoon / painoon nähden kun asenteella laittoi menemään
Yli vai alle 10tkm ajettuna?
Mä en ole nähnyt mitään käppyrää, joten puhdasta mutua kaikki, loogiselta se tuntuisi ja tosiaan ainakin tuossa meidän twinportissa erityisesti ero oli mun mielestä melkoinen. Aluksi varsinainen pettymys ja sen nyt varsin riittävä. Niin ja kuten sanoin en tosiaan usko, että hv:ta tulee juuri sen enempää, mutta nm:n luulisi kasvavan nimenomaan välissä maksimivääntöalueella 2000-4500. Kuten aikaisemmin kirjoitin, kysehän voi olla vain voimansiirron säästämisestä ja siihen vaikuttaa varmasti käytetyt kestävyysmarginaalit. Voisin kuvitella, että RäSään pistetään marginaalia ihan vakioksikin "hieman" enemmän kuin 1.6twinporttiin... Tuo 95->98/99+ keskustelu onkin sitten kanssa mielenkiintoinen ja ainakin ex-2.2directissä tuo 95-98 oli samaisessa ko persdynossa (:lollis:) luokkaa parempi taasen nimenomaan ylärekisteri alueella, ero oli taso hyökkäävä vs uupuva tasoa... No menee pahasti OT:ksi jo...
Astra_X_2 kirjoitti:Bensamittari näyttää väärin kun auto on kallellaan, ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Toimintasäde putosi varmaankin takaisin lähemmäs oikeaa arvoa jonkin ajan kuluttua?
jep.. niinhän siinä kävi että etäisyyslukema alkoi pikkuhiljaa palata normaaliruotuun ja tällä hetkellä näytössä paistaa n. 70 km
Onko kukaan hoksannu "Ashtra":n (siis Astra H) ajotietokoneen tai siis mankan Settings nappia kun pitää pitkään pohjassa (5-10s.) niin tulee jotain firmware koodeja jne. Selailin itse niitä vähän aikaa soittimen nuolinäppäimistä mutten saanut oikeen niistä selkoa. Testatkaapa ja jos sekoitatte autonne niin en vastaa mutta olis kiva saada tietää mitä ne merkkaa.
Jaa no hoksasinpa käyttää sit hakua ja sieltäpä se vastaus tästä samasta threadista löyty, kiitos kummiski
Tietääkös kukaan tosta kytkimen ravisteluogelmasta/ominaisuudesta että joko siihen on keksitty joku lääke? Itellä alko ravistella tossa kesällä n. 40 tkm mittarissa mutta sekin vaan kylmänä mut nyt kun kohta napsahtaa 50 tkm mittariin ja alkanu kesken ajon välillä ravisteleen, alkaa olla jo pikkusen ärsyttävä ja huoltoonki on viel aikaa..
Larvanto kirjoitti:Tietääkös kukaan tosta kytkimen ravisteluogelmasta/ominaisuudesta että joko siihen on keksitty joku lääke? Itellä alko ravistella tossa kesällä n. 40 tkm mittarissa mutta sekin vaan kylmänä mut nyt kun kohta napsahtaa 50 tkm mittariin ja alkanu kesken ajon välillä ravisteleen, alkaa olla jo pikkusen ärsyttävä ja huoltoonki on viel aikaa..
En ole viellä kuullut ja tiennyt, että se kytkin ravistaa jo kesken ajonkin.
Mites se sitten oireilee? Keskustelua voisi jatkaa tuolla toisessa threadissa...
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16 Ex: Kadett D 1.6 - 82, 6 Astraa, Vectra C Wagon
Sori ku en jaksanu lukea kaikkia läpi mut onko teillä ..tuillu radio?
Setällä on -05 astma ja siinä alko mennä itekseen rammari päälle ja se sai takuuseen uuden
jamata kirjoitti:Sori ku en jaksanu lukea kaikkia läpi mut onko teillä ..tuillu radio?
Setällä on -05 astma ja siinä alko mennä itekseen rammari päälle ja se sai takuuseen uuden
Joo on vaihdettu takuuseen uusi... teki just samaa mulla!!
Aamulla mukava lähtee töihin kun on rokki päällä valmiiksi!!
vaihdon jälkeen toki vika korjaantui!
STCosmo kirjoitti:Siskon enjoy wagoniin on kerran jo vaihdettu radio kellon sekoamisen vuoksi ja nyt se on kuulemma alkanut uudelleen näyttää mitä sattuu.
En tiedä mitä tarkkaan otaen kellon sekoamisella meinaat, mutta viimeksi pari kolme viikkoa sitten oli oman Astran kello sekaisin johtuen häiriöistä RDS-päivityksessä. Eli kellohan ottaa aikansa suoraan RDS-signaalista ja ainakin täällä meilläpäin tuo signaali oli jostain syystä väärä, josta johtuen kello näytti välillä mitä sattui. Tuon RDS-päivityksenhän saa kytkettyä myös pois päältä jolloin tämä ongelma poistuu. Tosiaan oman auton kello on ollut ihan muutaman kerran sekaisin, joten mikään suuri ongelma kyseessä ei muutenkaan ole. Ja autossa ei siis ole mitään vikaa vaan sen vastaanottamassa signaalissa.
Troy kirjoitti:En tiedä mitä tarkkaan otaen kellon sekoamisella meinaat, mutta viimeksi pari kolme viikkoa sitten oli oman Astran kello sekaisin johtuen häiriöistä RDS-päivityksessä. Eli kellohan ottaa aikansa suoraan RDS-signaalista ja ainakin täällä meilläpäin tuo signaali oli jostain syystä väärä, josta johtuen kello näytti välillä mitä sattui. Tuon RDS-päivityksenhän saa kytkettyä myös pois päältä jolloin tämä ongelma poistuu. Tosiaan oman auton kello on ollut ihan muutaman kerran sekaisin, joten mikään suuri ongelma kyseessä ei muutenkaan ole. Ja autossa ei siis ole mitään vikaa vaan sen vastaanottamassa signaalissa.
Tässä tapauksessa ainakin ensimmäisen radion kohdalla oli huollon mukaan vika nimenomaan soittimessa ei niinkään RDS-signaaleissa, joka tapauksessa kello heitti useita tunteja ja nyt sama vika on alkanut toistua reilun puolen vuoden jälkeen vaihdosta joka ei korjaannu vaikka RDS-signaali välillä tietoja antaakin. Oman Astrani radion kello on heittänyt korkeintaan minuutin pari, mutta siskon radion kello heittää lähes puolen vuorokauden verran.
Troy kirjoitti:En tiedä mitä tarkkaan otaen kellon sekoamisella meinaat, mutta viimeksi pari kolme viikkoa sitten oli oman Astran kello sekaisin johtuen häiriöistä RDS-päivityksessä. Eli kellohan ottaa aikansa suoraan RDS-signaalista ja ainakin täällä meilläpäin tuo signaali oli jostain syystä väärä, josta johtuen kello näytti välillä mitä sattui. Tuon RDS-päivityksenhän saa kytkettyä myös pois päältä jolloin tämä ongelma poistuu. Tosiaan oman auton kello on ollut ihan muutaman kerran sekaisin, joten mikään suuri ongelma kyseessä ei muutenkaan ole. Ja autossa ei siis ole mitään vikaa vaan sen vastaanottamassa signaalissa.
Tässä tapauksessa ainakin ensimmäisen radion kohdalla oli huollon mukaan vika nimenomaan soittimessa ei niinkään RDS-signaaleissa, joka tapauksessa kello heitti useita tunteja ja nyt sama vika on alkanut toistua reilun puolen vuoden jälkeen vaihdosta joka ei korjaannu vaikka RDS-signaali välillä tietoja antaakin. Oman Astrani radion kello on heittänyt korkeintaan minuutin pari, mutta siskon radion kello heittää lähes puolen vuorokauden verran.
Mullakin on noissa sekoilutilanteissa heitto ollut useita tunteja. Suosittelen jokatapauksessa kokeilemaan RDS-päivityksen pistämistä pois päältä. Jos kello pysyy sillä tavalla ajassa niin vika on siinä. Eihän se esimerkiksi ole välttämättä tällä kertaa kiinni soittimesta vaikka ensimmäisellä kerralla olisikin ollut.
Alkaa tämä oman uuden Opelin odottelu aika aivan pelottaa, niin paljon tuntuu Astroissa olevan vikaa.
Tätä palstaa lukiessa tuntuu että eipä täällä muusta puhutakkaan kuin nyt ilmeni sellainen ja sellainen vika, on ihmeellistä että noin paljon vikoja löytyy.
Onko Opel vielä tänäkin päivänä sitten laaduton, koska nuo viat kyllä joista täällä puhutaan viittaa siihen suuntaan. Jännäksihän tuo ajon tekee, mistähän auto sekoaa seuraavaksi ja se että tuleeko sama vika ja viat kuin muille.
Niin mutta tuntuu nuo samat viat vaivaavan joka autoa, on kiva tietää että omassa tulevassa autossa kytkin krenaa ja tietokone sekoaa jne. aika masentavaa.
Vai koskeeko nuo viat mitä täällä on käyty läpi vain jotain tiettyä malli sarjaa ja onko nuo korjattu jo tuleviin uusiin autoihin.
Vai onko muo viat vain 1%/100:sta ja ne täällä saa vaan epätodelliset mittakaavat?